Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

Marilla - Onnea kovasti tytöstä!
Oli mulla niin kovasti kommentoitavaa kaikille, mutta olisi varmaan pitänyt kirjoittaa ylös, silla nyt en muista mitaän. :D
(.) paha olo vain pahenee paivittäin ja kaikki muut ovat siita niin iloisia :kieh: . Mulle se vaan kertoo, etta kummatkin vatut on varmaan mukana. Ehkä sen pahan olon tarkoitus on estää mua tekemästä mitään. Joskin lääkäri kieltää mua tekemästa mitään kuitenkaan ja mies on ottanut asian omakseen. Kuinka kauan teidän piti käyttää lugeja? Mä elän toivossa, että saisin jo pikkuhiljaa lopettaa tämän rasittavuuden.

Hobelix & vatut 5+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kuunkulta:
Kätilö sanoi mulle, et silloin synnytys on nopeampi, kun ei tarvi niin paljon avautua.
Niinpä... Mun neuvolakuulumiset tältä aamulta: Kaikki paikat visusti kiinni ja kohdun kaulaa kaikki 3cm jäljellä. Neiti Hyrrä ei ilmeisesti siis aio syntyä ennen joulua.. Lähete lähti Taysiin kun neuvolalääkäri ei päässyt selvyyteen, että mitenpäin vauva on. Ja jos kääntää pitää niin senhän pitäisi tapahtua ensviikon aikana. Mulla ei itelläkään ole minkäänlaista hajua, että miten päin masussa asustellaan.. Elämää siellä ainakin on!! :heart:

Neiti nakutteli menemään sataaneljääviittä ja äänet kuului mahan keskiosasta vasemmalta. Siitä tuli mieleeni, että oisko viistotarjonnassa?

Hemoglobiini on ekalla käynnillä ollut 129, pudonnut sittemmin ja käynyt alimmillaan 104:ssä. Nyt kun oon syönyt tuplamäärän Obsidania niin ollaan taas lähtölukemissa eli 129. :) Saan lopettaa joko kokonaan tai vähentää mutta ajattelin vain vähentää. Verta menee kuitenkin sitten synnytyksessä, että saa niitä varastojakin vähän olla.

Neuvolassa vetäisin verenpaineiksi 148/104.. :eek:
Mutta onneksi oli yli kahden viikon kotiseurantalista mukana ja taas iltapäivällä kotona ihan normi 135/85-luokkaa, että no panic sen suhteen..

Huomenna Pohjanmaalle.. Omaa napaa nyt vaan kun kohta pitää mennä petiin. =)

 
Moikka! Kiva palstailla täällä.. =) Useammalle on ilmeisesti tulossa tuplat? Ihanaa kun loppu jo häämöttää (ainaskin Raitis, Heidh ja Ulpu?) ja nyytin tapaaminen vihdoinkin lähestyy.

Raitiksen unista puheenollen, näin ihan kaameita painajaisia koko viime yön. Eilinen päivä meni raku-keramiikkapoltossa (liittyy opiskeluihin) ja niissä lasitteissa on raskasmetalleja ja karsinogeenejä. Ihan älyttömän kivaa ja mielenkiintoista, mutta koko ajan ahdistus vaan kasvoi kun päivä eteni ja hengittelin niitä höyryjä vaikka kaikki tapahtuikin ulkona. Mies haukkui pystyyn kun tulin kotiin ja kerroin tästä. Sitten koko viime yön pyöri mielessä ne höyryävät keramiikkapytyt ja lasitteet, ja unessa sain keskenmenon ja verta lensi joka paikkaan. Ja sitten vielä kaikki ystävätkin kääntyivät mua vastaan ja tulin jotenkin hulluksi. Heräsin itkien ja mies tuli ihmeissään lohduttelemaan. Kamalaa, nyt todella hirvittää ja kaduttaa että menin sinne. Jos oisin tiennyt etukäteen että se on epäterveellistä..
 
Hei vaan kaikille pinolaisille! Voisin pitkästä aikaa taas päivittää tänne omia kuulumisia - ahkerasti olen tässä välillä käynyt kyllä lukemassa, miten itse kullakin menee. Ihanaa, että moni alkaa jo olla tosi pitkällä raskaudessaan. :heart:

Marimillalle onnitteluhalaus vaavista!! :flower: Ja tsemppiä ja kärsivällisyyttä teille, joilla synnytyspuuhat alkaa kohta olla jo käsillä. Isot onnitteut myös kaikille uusille plussanneille! Kiva saada lisää väkeä tänne tuolta toiselta puolelta. Erityisesti lämmittää mieltä Hoben, Auriksen ja Ulpun plussauutiset - teidän pömppissiskojen kanssa onkin tullut jännitettyä aikaisempia vaiheitakin tiukasti yhdessä. ONNEA! B)

).) eli missä täällä mennään - kirjoitin viimeksi varmaan jossain alkukesästä. Nyt meneillään rv24 (jo!!!) ja vatsassa melskaa kaksi hyvän kokoista ja tosi vilkasta poikaa. Alkuraskaudessa oli kaikenlaista säikyttelyä, useampia vuotoepisodeja (syytä ei koskaan löytynyt), kipuja jne, mutta nuo samoin kuin pahoinvoinnit väistyivät ekan kolmanneksen jälkeen onneksi. Sen jälkeen olen painiskellut matalan hempan ja rv11 alkaneen supistelun kanssa. Töissä tsemppasin viikolle 21 asti, mutta siinä vaiheessa todettiin kohdun sisäsuun alkaneet avautua (ilmeisesti kova supistelu tehnyt tuhojaan), joten sain ankaran määräyksen lepoon ja nyt siis sairaslomalla ä-loman alkuun asti (jouluun siis). Pari päivää sitten oli kontrolli ja onneksi parin viikon vuodelepo oli auttanut ja kohdunkaula palautunut ennalleen. Sain luvan olla jalkeilla vähän, olon mukaan, mutta yhtään supistuksia ei saa tulla. Tällä hetkellä jaloittelu on aika rajallista - suihkussa käyminen esim. on jo liian rankkaa, samoin istuallaan syöminen... :LOL: Vähän kauhistuttaa nämä edessä olevat kuukaudet, miten sitä saa ajan kulumaan? Mutta toisaalta tämä raskaus on niin mahtava onnenpotku, että pienestä epämukavuudesta ei tosiaan pitäisi marista. Kolme kuukauttahan sitä vaikka seisoo päällään, jos vauvoille on siitä apua. Ja sitä paitsi saan aivan mahtavaa hoivausta sekä mieheltäni että sisaruksiltani, joten tosi kiitollisessa asemassa ollaan.

Sellasta siis. Josko sitä saisi aktivoiduttua tässä kirjoittelussakin nyt kun on aikaa ainakin ja sain läppärinkin viritettyä tänne sänkyyn... Onnellisia odotushetkiä kaikille masun kasvattajille! :heart: Kiva muuten kun kirjoittelette noista hankinnoista. Meillä ei mitään vielä hankittu ja täältä saa tosi hyviä vinkkejä sitten, kun siihen puuhaan ryhtyy.

- Sahranami (a.k.a. Nami) kera Aatun ja Beetun rv23+5
 
Onnea Marimilla :flower: ja koko perhe. Ulppistakin taitaa saada jo onnitella?

Onnea myös uusille plussanneille :hug: :flower: .

Vaihteeksi taas omaan napaan, Kuunkulta kyseli listan päivitystä mulla laskettu aika muuttunu elikäs 6.10.08 mutta vain parin päivän heitto. Omassa olossa ei muutosta, kovettumissupistuksia päivittäin mutta ei mitään kivuliaita. Olenkin aivan varma et yli menee ja reilusti. Tiistaina neuvola lääkäri niin näkee kohdunsuun tilanteen, terkka laittoi en kyllä ymmärrä miksi? Mutta kai se ajatteli kun viikolla näistä kovettumissupistuksista valittelin ja kun niitä melko taajaan on. Toivoisin niin jo sen pienen nyytin syliini niinkun me varmaan kaikki!
Oikein aurinkoista sunnuntaita kaikille
=)
Mari ja asukki 39+6
 
mmm
Oli pakko tulla kommentoimaan sen verran et Nami olipa ihana kuulla sinusta :heart: Upeaa, että kaikki on hyvin, vaikkakin levossa joudut olemaan. Ihanaa ja älyttömästi onnea pojista :heart: :heart:

mmm
 
Ihanaa kuulla sinusta Nami piiitkästä aikaa! Välillä ollaan ihan porukalla oltu susta lähes huolissaan, kun niin täydellisen radiohiljaisuuden olet pitänyt :whistle: . Onnea pojista! Jaksamista täyslepoon, kummasti kaikkea poikkeavaa jaksaa, kun tietää mikä on palkintona. Makoilet vaan jalat ristissä, niin pienet viihtyvät edes 10 viikkoa vielä =)

Itsekin olen asennoitunut niin, että jouluun asti varmaankin sujuu "normaali" elämä, sen jälkeen voikin huonossa tapauksessa löytää itsensä osastolta makoilemasta. Ja meille kun on väläytelty joka tapauksessa vauvojen "ennakkopoistoa". Viikolle 32 koitetaan päästä, mutta siitä ei varmaankaan montaa viikkoa anneta vauvojen masussa olla. Yksi istukka joutuu niin koville. Vaarana on myös, että toinen vauva alkaa "varastamaan" toiselta ja se vasta onkin vaarallista. Tieto lisää tuskaa vaikka samalla onkin hyvä kuulla mihin kaikkeen on syytä varautua... :/

Sain viikonloppuna serkultani muutamia äitiyshousuja - ah ihanuutta! Mulla oli enää yhdet housut, joiden kanssa voin olla ja varsinkin istua. Nyt sujuu taas! :LOL: Mulla on vatsa sellainen pömppö, että työkaverit jo vähän vilkuilevat ;) Hauskinta on, että vatsan yläosa pullottaa, suolistossa on sellainen turvotus, ettei rajaa. Mulla on aina ollut hankaluuksia vatsan kanssa, nyt varsinkin ei tiedä mitä söisi, ja erityisesti kun joinain päivinä ei tiedä mitä saisi syötyä... :x Kohtu on jo noussut aika ylös ja koska se on taaksepäin kallellaan, se työntää kaiken muun tässä vaiheessa ylös ja eteenpäin, joten näytän todellakin raskaana olevalta :D Mies tykkää ja silittelee vatsaa iltaisin. Olenkin sanonut, että se tekee vaan hyvää mun ruoan sulatukselle ;)

Viikonloppuna tuli fiilis, että Ulpiksen vauva uutisia on varmaan jo tullut, mutta vielä ei siis ole... Jännittävää. Raitis ja Heidh kyllä teidänkin pienet tulevat, jahka omasta mielestään ovat valmiita =)

Ai niin, laskettu aika on Mustikoilla 29.4.2009.
 
Mukava kuulla Namista!! Vaikeuksien kautta voittoon.. Pojat aivan varmasti palkitsevat makoilusi sitten aikanaan ihanilla hymyillä ja vauvantuoksulla! :heart: :heart:

Soittaisivat jo Taysista, että koska se käynti tällä viikolla on.. Haluan tietä miten päin neiti on vaikka tuntuu, että hän yhä kääntyy vähän väliä. Painoarvio ja istukan virtauksetkin olis kiva saada tietää.

Jaa-a.. Jos taas menis silittämään lakanoita, peittoja yms.. Niitä riittää..

Mulla on jo liikaa aikaa.. Ja kun on liikaa aikaa, voi tehdä kaikenlaista, kuten.. ;)


Pakkaus jakaa mielipiteet yleensä kahteen leiriin kun toisten mielestä se on aivan älyttömän tyhmä ja lapsellinen idea jne ja toisten mielestä ihan kiva juttu.
Oletan tuntevani oman mieheni sen verran hyvin, että idea sisältöineen saa aikaan iloa.

Lisäksi tuolla kuvalla on nyt hyvä testata, että käykö mies työpäivien aikana lukemassa mitä kirjoittelen.. Huhuu mies.. Siellä ON karkkia.. Ja se löytyy kotoa mutta en kerro mistä! B)
 
Aurinkoista maanantaita!

Olipa ihanaa kuulla Nami sinusta! Koville on sunkin kroppa laitettu, mutta palkinto on takuuvarma. Onneksi olet päässyt jo noin pitkälle ja lepo selvästi auttanut. Auriksen taannoinen tyttöuni ei siis toteutunutkaan sun kohdalla vaan poikia kasvattelet. No, tokihan Aatu ja Beetu ovatkin poikien nimet, joten olisihan se jo alussa pitänyt tietää. Upeaa, että kaikki on kuitenkin hyvin. :heart:

Raitis, minä myös olen suunnitellut tuon isyyspakkauksen miehelleni tekevän. Isänpäivää olen ajatellut pakkauksen lahjoitusajankohdaksi. Sisältö on vasta osittain mietittynä enkäpä viitsi nyt sinulta vinkkejä kysyä, jos on vaaraa, että miehesi käy täällä kurkkimassa ;) Ja kenen mielestä toi pakkaus voi olla tyhmä ja lapsellinen idea?? PÖH!

( . ) Melkoinen supisteluviikonloppu takana täällä. Olen ottanut rauhallisesti, mutta viikonloppuvieraat ehkä kuitenkin stressasivat sen verran, vaikkei mun mitään tarvinnutkaan heidän eteensä tehdä. Tänään soitin sitten äippäpolille, kun lääkärikäynti olisi ollut vasta viikon päästä. Kohdunsuulla ja kanavassa ei onneksi kuitenkaan ei ollut supisteluista huolimatta mitään alkanut tapahtumaan eikä tulehduksia tai muitakaan ollut. kun kerroin vauvojen olevan tosi vilkkaita ja potkijen epämiellyttävän voimakkaita, lääkäri arveli että se ärsyttää kohtua ja supistelee herkemmin. Kumpikin vauvoista edelleen perätilassa ja potkut tuonne virtsarakkoon ja suolistoon on ihan järkyttäviä :eek:

Sittereistä olette keskustelleet ja ehdottomasti täällä aiotaan sellaiset hankkia - itse asiassa jo sovittu samasta perheestä tulevan, mistä kaukalotkin ostettiin. Olleet vain heillä vuoden verran käyössä ja kaukalot olivat kuin uudet, joten luotan, että myös sitterit on priimakunnossa. Sitten puuttuu enää amme ja hoitotaso+sen alle tuleva lipasto - eli kaikki alkaa olla kasassa. Myös täällä on vielä seinien maalaus tulossa - menee meillä rakennuttajan piikkiin vielä, kun työn jälki uusissa seinissä on niin laikukas, että tulevat korjaamaan. No, ne muumit joudun itse maalaamaan, niitä on ehkä turhan vaikeaa puhua takuukorjaukseen rakennuttajan kanssa :LOL:

Leppoisia päiviä oloneuvoksille ja jaksamista töissä puurtajille :wave:

Miru, Papu&Nuppu 29+0
 
Heippa naiset!!!

Maailman ihanimmat ja suloisimmat pojat syntyivät torstaina 2.10 kiireellisellä sektiolla raskausmyrkytyksen takia. Sektio olisi ollut edessä joka tapauksessa sillä kuvauksessa todettiin kapea lantio josta B-vauva ei olisi mahtunut ulos.

Tärkeimmät tiedot:

A-poika: 2570g, 47cm, Apgar 9-9-10
B-poika: 3130g, 49.5cm, apgar 9-9-10

Pojat ovat vielä teholla erinäisten ongelmien vuoksi ja itse olen kipeä kovasti, mutta kaikki on jo paremmin.

Tarkempaa tarinaa kunhan kotiudutaan.

T. Ulpis ja pojat 5pv
 
Lämpimät onnittelut Ulpulummukka! Toivon suuresti, että poikien kaikki pienetkin ongelmat hoituvat ja saatte heidät kotiin tuhisemaan piankin. Koitahan itsekin levätä ja toipua sillä aikaa, kun vauvat ovat sairaalassa. Sairaalassa vierailureissut voivat olla yllättävän raskaita, eikä huomaakaan kuinka se vie omia voimia...
 
Onnea Ulpis!!!!!! Hienot pojat hyvillä pisteillä!!!

Apua.. Mulla olis huomenna just 36+4.. Neiti saattaa olla jo Ulpiksen poikia isompi kun on yksiössään ainokainen.. Alkaa tulla vauva vaan päivä päivältä todellisemmaksi kun saa lukea näin hienoja uutisia. :heart: :heart:
 
Tuplaonnittelut Ulpis!!!! :flower: :flower: Wau! Hyvänkokoiset pojat! :heart: :heart: ja toi oli yllätys, et ovatkin identtiset.

Oli kiva kuulla namista!Tsemppiä pakkolepoon :hug: Kokemusta on täälläkin viikolta 24 asti...rankkaa se on...Mut lopussa palkinto häämöttää :)
 
Superpaljon onnea Ulpis :flower: ! Upeat pisteet poikaset saivat, wow! :heart: Pikaista toipumista ja kotiinpääsyä! Halauksia!!!

Sahranamille jaksamista sohvan/sängyn pohjalle :hug: Tässä http://deardiary.vuodatus.net/ linkki blogiin, jota joskus lueskelin: siinä odottava äiti joutuu myös pitkään vuodelepoon. Toivottavasti vauvelit pysyvät sisällä vielä pitkäänpitkään!

Marille tsemppiä loppumetreille =)

mimi, tuskinpa höyryistä on haittaa, olittehan ulkoilmassa :hug: Älä siis suotta hätäile. Ota asia puheeksi vielä neuvolassa/lääkärillä, niin saat varmasti vahvistuksen, että kaikki on hyvin. Nuo unet kyllä osaavat näin raskauden aikaan olla kamalia... Kannattaakin ajatella ennen nukahtamista mahdollisimman aurinkoisia asioita!

( . ) vaivasivat tänään ekat kunnon supparit. Kävelin vähän normaalia pidemmän lenkin ja eikös alkanut tuntua... Nyt vaan toivon, ettei tule tavaksi, eikä vaikuta kohdunkaulaan ym. värkkeihin. Nyt ei vielä ehtis lepäilemään: kaikki tarvikkeetkin hankkimatta ja miehelle ei haluaisi ihan koko lystiä lykätä... :eek:

Maija&Masukki 26+3
 
Piti päivitellä kuulumiset kotiin palattuani, mutta tuntuu, että mikään ei jää mieleen, niin on sekaisin pää tästä onnesta :D .

Ulpulummukalle isot onnittelut pojista!

Ja kiitos onnitteluista, meidän tyttö syntyi loppujen lopuksi kiireellisellä sektiolla, minkä vuoksi olin pitempään sairaalassa. Jos olisi ollut alatiesynnytys, olisi luultavasti kyennyt kotiin jo kolmantena päivänä. Mutta pääasia, että vauvan kans voidaan hyvin, toki olen vielä kipeä sektion jäljiltä, mutta vauva on kaiken arvoinen!

Tytön mitat siis 3480g ja 47 cm. Voisin päivät vain tuijottaa tätä pientä ihmettä!

Tsemppiä raskausvaivojen kanssa kärsiville ja vauvan tuloa malttamattomanan odottaville!!
 
Ulpikselle suuren suuret onnittelut :flower: :flower:

Hyvä, että Namilla ja vauveleilla on kaikki hyvin, nyt sitten vaan lepoa, lepoa =) Paljon hyvää lukemista nenun eteen ja hyviä leffoja...ja herkkuja sopivissa määrin..

Mä välillä mietin myös, että vaikka vaavin tuntee koko ajan masussaan niin ei sitä meinaa tajuta, että pian meilläkin on täällä mukamas uusi ihminen mekastamassa :) Ja niinkuin Marimilla sanoi, niin sitä varmaan ainakin alkuviikot vaan tuijottelee pikkuista ihmettä.

Meidän pojulla on näköjään taas hikka, hassun tuntuista! Meidän koirat on välillä ihmeissään kun höpöttelen vauvalle, ne luulee tietenkin, että lepertelen niille :)

Mä olisin valmis jakautumaan jo vaikka sillä viikolla 38 joka koittaa 3 viikon päästä. Mä olen jo niiin kyllästynyt tähän muumimamma oloon! Saanhan mie vähän valittaa, saanhan! Olo on jo todella raskas. Ja mulla on nyt kaikista suurimmat mielialan vaihtelut koko raskausaikana, välillä olen niin pirun kärttyinen. Miesparka, sehän se joutuu kuuntelemaan kaikki kotkotukset. Miten te muut jaksatte jotka olette jo loppusuoralla?

Täällä on nyt uutena himona ananas ja muutkin säilykehedelmät jotka on oikein raikkaita. Iltaisin ei pysty enää muuta syömään tähän ähkyyn. Tänään piristin itseäni ja ostin henkasta 3 imetyspuseroa. Ne on aika nättejä ja tarkoitus on pitää niitä sitten muutenkin jollei ole ihan venähtäneet..

Marica ja poitsu 34+0
 
Ulpikselle valtaisat onnittelut pojista! Tosi pitkälle vaavit sitten viihtyivät kyydissä, vaikka kaksi tuollaista hyvän kokoista oli kannossa.

Kiitos kaikille onnitteluista ja tsempityksestä. Tällä hetkellä olo on noin fyysisesti hyvä, että siinä mielessäkin lepo on ihan loistojuttu. Ja eiköhän sitä kaikenlaista kivaa keksi tällekin loikoiluajalle. Pitää ajatella niin, että tuskin toista kertaa (toivottavasti ainakaan) tulee eteen vaihetta, jossa on näin paljon aikaa esim. lukea ja vaihdella kuulumisia kavereiden kanssa eli kaikki irti tästä. Maijalle kiitos linkkivinkistä. Vilkaisin vähän ja on musta tosi kivaan tyyliin kirjoitettu blogi. Luen varmasti läpi kokonaan tuon raskausajan. Kuunkulta, minkä verran sä olet pystynyt liikkumaan sen viikon 24 jälkeen? Millä tahdilla on tapahtunut muutoksia? Tosi hienoille viikoille olet joka tapauksessa päässyt - aivan ihana juttu! Yritin lääkäriltä viimeksi tentata jotain ennustetta tälle tilanteelle, mutta toisteli vaan, että nämä raskaudet on niin yksilöllisiä, että ei voi oikein sanoa etukäteen mitään.

Miru - moikka sinne! :wave: Ja tsemppiä tuplamahan kanssa. Kurkistin kuvaakin profiilissa, tosi kauniin masun olet kasvattanut. =)

Maricalle ja Raitikselle hyvää vointia ja hermoja raskauden loppuvaiheeseen. On niin jännittävää, että näitä synnytyksiä alkaa kohta ropista enemmänkin. :heart:

Varusteita olen muuten pohtinut sen verran, että kuvittelen/toivon käyttäväni kestovaippoja sitten... Ja sitterit hankin myös. Sen pitemmälle en ole vielä päässyt. Vaunujen eri ominaisuudet ja muut on toistaiseksi vielä ihan täyttä hepreaa mulle. No, onneksi tässä on aikaa opiskella sitäkin salatiedettä netistä... Niin, ja sain tiedon, että äitiyspakkaukset ovat tulossa! =) =) =)
 
Ulpulummukka Paljon onnea! :flower:

Nami Siis aivan ihana kuulla susta! Ikävää, että kaikenlaisia vastoinkäymisiä on ollut, mutta sultahan sitä sitkeyttä löytyy selättämään tuollaiset. Nyt vaan lepoa ja kun makoilu alkaa tökkimään, voi ajatella että pian sängyssä loikoilu on harvinaista herkkua.
Mulla tulee nyt niin elävästi mieleen kaikki tunika ym. jutut :LOL: Paljon on niitten jälkeen tapahtunut. Tosi iloinen asia, että nyt aika monella jo pullat hyvin uunissa. :heart:

Täällä oksennellaan lähes päivittäin. Huomenna ekaa kertaa elämässä neuvolaan.

Ulpu 8+4
 
Ulpu, ihana nähdä myös sinua täällä puolella!! :heart: Ihan mahtavaa. Kyllä on monet hillittömät naurut naurettu mustan huumorin voitelemina ennen kuin tänne päästiin. Tunikat tosiaan ja kuumemittarit ja muut... Sellaisissa hekotuksissa kypsyneistä munasoluista tulee varmasti iloisia lapsia, eikö vaan?

Nauti neuvolasta ja kauan odotetusta oksentelusta myös. :LOL:
 
Ulpikselle onnea sylin täydeltä :heart: :heart: Upeasti pojat sinnittelivät vaikeuksista huolimatta pitkään masussa. Oloasi on ihan mahdottoman vaikea kuvitella, mutta varmasti aivan uskomattoman ihanaa :D

Marimilla, myös sinulle onnellista äitiyttä :heart:

Nami, piti oikein itsekin kurkata, miltä profiilissani näytti... toooosi pieneltä :LOL: On meinaan 5 viikossa kasvanut massu ihan järjettömästi. Mulla on nyt kuulemma yksösen loppuraskausmaha ja luullaankin joka paikassa, että olen lasketun ajan liepeillä jo. Viimeksi tänään uimahallissa kysyttiin, kuinka uskallan vielä uida, eikö kohta jo synnytys käynnisty. Mihinköhän kokoon sitä lopulta päätyykään :eek: Meillä jäi muuten Nami se lounas sitten lopullisesti toteuttamatta ja seuraava mahdollisuus taitaa olla sitten kuuteen pekkaan lapsosten kanssa. Eiköhän oteta tavoitteeksi!

Ulpu, aivan ihanaa, että kaikki menee nyt hyvin!!! Vastoinkäymisten jälkeen on varmasti vaikea nauttia ja luottaa täysillä, mutta kyllä kaikki näyttää nyt hyvältä. Onnellista neuvolakäyntiä huomiselle :heart:

Mulla ollut tänään ihan superhyvä päivä. Kävin uimassa, jolloin massu pysyy ihan rentona ja löllönä vaikka hengästyn ja puuskutan uidessa kunnolla. Uinnin jälkeen hyppäsin viereiseen kampaamoon, jossa olikin ex tempore vierailulle aikaa - nyt on tukkakin taas hyvin. Parin tunnin päikkärit ja kävelylle ihanaan auringon paisteeseen - eikä kertaakaan kiristellyt. Huomenna neuvolaan kuuntelemaan painosaarnaa, sillä pari vikaa viikkoa on olleet oikein massakausia, vaikka kaikki onkin vatsassa.. (mun neuvolatädin mukaan kaksosraskaudessa EI pitäisi tulla yhtään sen enempää kiloja kuin yhden kanssa, mikä musta on fysikaalinen mahdottomuus..vai olenko vain blondi?? :| )

Mukavaa illanjatkoa kaikille!!
 
Kuulemma sitrushedelmät ja tumma leipä ovat oivallinen apu raudan imeytymiseen, tätä en tiennyt. Ruisleipää on tullut popsittua kiitettävästi muttei ole mulla ainakaan toistaiseksi tehonnut. Mandariinit on tällä hetkellä hyviä, pitääkin mättää niitä nassuun ;)

Miruliini tääkin blondi on kyllä sitä mieltä, että kaksoisraskaudessa tulee taatusti enempi kiloja ja muotoja :) johan sen sanoo jo järkikin, tuplasti lapsivettä jne jne.
 
Onnittelut Ulppikselle :flower:

Eilen tosiaan neuvola ja samalla lääkäri kurkkasi kohdunsuuntilannetta. No pehmennyt on kanavaa jäljellä 3cm ja sormelle auki. Mitään vaikutusta ronkkimisesta ei ollut asukki on päätttänyt viihtyä yksiössään. Itselläni olo on vaan niin (saahan valittaa?) kiukkuinen ja hermostunut , ukko rukka on siitä osansa saanu.

Tsemppiä kaikille, minä yritän nyt viel vähän nukkua.

Mari ja asukki 40+2
 
Ulpulummukka - Paljon onnea pojista!!! Niin ihanaa... :flower:
Maija-mamma - (ennekuin taas unohdan) Szolnokissa asutaan.
Namuska - Olipa niin kiva kuulla sinusta! Kovasti aina katselin, että olisitko kirjoitellut minnekäan. Voimia tylsistymishetkiin. Vauhdikkaita poikia siis, eli nyt onkin hyva levatä ja kerätä voimia jatkoa varten :) .
Mimi - ei me sinua hylätä tapahtui mitä vaan! :heart:
Ulpu - Voimia pahoinvoinnin keskelle. Multa jää tämä tietokone touhuilu vahaiselle, koska pahentaa pahaa oloa. Mutta kuten kaikki hymysuin lohduttaa, eikö olekin ihanaa vaikka on paha olla...
Mari - Senkus nariset! :heart:

(.) Paha olo on siis jatkuvaa, kun olen hereillä ja pahenee tietokoneen ääressä. Hampaitakin yritan pestä, joskin porkkanakin toimii mekaanisena puhdistajana. Mahaa välilla kipristelee kovastikin ja kipuja sateilee selkaän ja nivusiin. Kissa on kovin ihmeissaan kun ei pääse lussuttamaan rinnuksille. Pomo oli todella ymmärtäväinen, sanoi, että otathan nyt rauhallisesti. Hanen sihteerinsä oli juuri ollut ivf:ssä ja onnistui. Hänellä oli edellinen yritys mennyt kesken ja pomo on nyt sitten niin kovin huolissaan, etta me molemmat otamme rauhallisesti ja lepaamme. Kysessä on mies. Sain vielä iloisia uutisia. Ystavani, jolla todettiin todella paha endo ja kavi lapi rankan laparoskopian, on raskaana :D . Hanelle laitettiin yksi ja kummatkin mennäan huomenna ultraan, joskin eri paikkakunnilla. Hieman jännittää huominen, vaikka olen ihan vakuuttunut, etta kaikki on hyvin.
 

Yhteistyössä