Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

Alkuperäinen kirjoittaja Miruliini:
Jossuh!! Muistan kun kävit kertomassa pienistä kaksosistasi - nuoko ne muruset olivat? Voi että.. ihan tippa tulee silmään. Mutta nyt ovat hienosti jo 2,5kg - upeaa! Millä viikolla teidän pienet syntyivätkään? Vaikka itsellä on toistaiseksi kaikki kunnossa, jännittää niin, että kuitenkin jotain jää huomaamatta ja liian aikaisin nämäkin pikkuiset päättäisivät tulla... Onneksi on upea sairaanhoito... :heart:
Joo Teppo-vauveli on toinen meidän muruista :heart:
Pojat syntyi 25+5. Mutta kaikki onneksi hyvin nyt! =)

 
Jossuh voi että, kyllä se tosiaan on mahtavaa, että teidän vauveleilla on kaikki hyvin vaikka pikkuruisina syntyivät :heart: varmasti ihanaa saada heidät pian kotiin :flower:

Ulpu rukoillaan, että tuhnuilut on harmittomia :hug: Se sun pahoinvointi lupaa hyvää, istukka toimii hyvin...

Kuunkullalla söpö masu =) mulla suunnilleen samankoinen. Oliko sulla tullut minkä verran kiloja? Mulla on tullut 16kg :eek: , miten sitä voikin tulla noin paljon kun kaikki on masussa ja tisseissä, ei tajua....

Marica ja poju 32+5
 
viikon alkua,

Söpön pieni masu kuunkullalla ja noilla viikoilla. Mulla nyt varmasti jo isompi viikkoja 27+6. Järkkyä kuinka isoksi mä sit muutunkaan :| ja odotan kans vaan yhtä vaikkei ulos päin uskoiskaan ihan heti.

Ihana kuulla että Jossuhksen vauvelit voi hyvin ja ovat kasvaneet todella komeasti. varmasti on ollut rankkaa seurata niiden kasvua sairaalassa ja pelätä niiden puolesta.

Taidan alkaa hankkiutumaan kohti tamperetta ja tuhlaamaan vähän vauvelin varusteisiin
:) Näin jo yöllä unta mitä kaikkea ostin... Hmm. ja lastasin kovasti autoja, ja kun auto oli täys käännyin toiselle kyljelleni ja lastasin toisen auton jne. jne. olin ihmeellisesä horrotilassa kun muistan kääntymiset kun siinä aina vähän havahtuu kun maha muljahtaa sivulta toiselle :p Tälläiset unet vois kyl jättää väliinkin

Tiltalitti ja viuhti 27+6
 
Huomenta!

Jossuh, ihana kuulla että pojat ovat kasvaneet noin hienosti, 2,5 kiloa jo, wau!
Voin vaan kuvitella sitä riemua ja helpotuksen tunnetta kun saatte pojat pian kotiin :heart: :flower: :flower:

Ulpu, toivottavasti tuhruilu ois harmitonta :hug: Noi mieliteot ja kuvotus kuulostaa kyllä tosi hyviltä oireilta!

tiltalitti,tais mainita unettomuudesta, samaa täälläkin. Aluksi heräilin aina 4, 5 aikoihin ja nyt se on mennyt siihen pisteeseen et heräilen 2, 3 tunnin välein yöllä milloin mistäkin syystä. Rakkoa painaa, jalat särkee ja sitten on tullut sellainen inha vaiva kuin yöhikoilu. Inhottavaa herätä yöllä siihen et on ihan hiestä läpimärkä...sitten kun näkee vielä unta että joutuu uimaan kylmässä vedessä ja herää siihen. yöpaitaa on pakko vaihtaa pariin kertaan yöllä.

toi raitiksen kakkulinkki on aivan ihana! Onkohan tuo ihan kakku vai sellainen marsipaanikoriste? Tuollaisen kuin osais väsätä...

marica, mulla alkaa vasta nyt ihan loppua kohden kertyä kilot....kilon viikkotahtia oli viime neuvolasta. Alussa kun se paino tippui vaan alaspäin. Lähtöpainosta on tullut nyt 6 kiloa...eli jos tuo kilon viikkotahti jatkuu niin päästään ihan hyviin lukemiin :LOL: Ja tällä ruokahalulla ja kakunhimolla taitaa tuplaantua nuo kilot...

Musta tuntuu,et ihan kun tää masu ois jotenki pienentyny...tuntuu jotenki erilaiselta..oiskohan se jo laskeutunut?:eek:
Se synnytysvalmennuksen parikurssi viikonloppuna oli aivan huippu! Oli paljon hauskempaa kun miehet oli mukana. Kokeiltiin kaikkia erilaisia synnytystä helpottavia asentoja yhdessä, joissa mies on aktiivisesti mukana. Kurssi kesti 4 tuntia, mut aika ei käynyt pitkäksi, ruokatauolla tilattiin kaikille pizzat. Huomenna on sitten viimenen kurssi naisten kesken aamulla ja syödään siellä samalla aamiainen, nyyttikestien tyyliin jokainen tuo jotain.

sitteristä, mekin aiotaan hommata. On varmaan kätevä.
Älkää muuten hommatko sellaisia kävelynapu-laitetta vauvalle...vai mikä sen nimi nyt onkaan, sellasta pyörilläliikkuvaa härveliä, missä vauva pystyy seisomaan ja liikkumaan, vaikka ei osaiskaan vielä omin avuin edes seisoa. Täällä on varoiteltu niistä, et ovat oikeesti tosi vaarallisia..kuolemantapuksia on sattunut noilla härveleillä ja ne ei edesauta yhtään kävelemäänoppimista vaan päinvastoin hidastaa.

Kuunkulta ja poitsu 34+2
 
Moikka,

Syömisestä ja sen mukanaan tuomasta ähkystä myös täällä samanlaisia ongelmia. Ei tartte kovinkaan paljon syödä - tai siis ihan normaalisti - kun alkaa sellaisella jälkiviiveellä tulla tosi kauhea ähky. Vatsa on niin täynnä, ettei tiedä, miten päin pitäisi olla. Pahinta musta kans on se, että se ei tuu heti, vaan vasta myöhemmin. Koskaan ei siten syödessä tiedä, kuinka paljon on liikaa tällä kertaa. Ärsyttävää! Varmaan vaan pahenee loppuraskautta kohden, luulisin.

Noista ultrista sitten. Joo, ei meilläkään mitenkään ole julkisella puolella tai neuvolassa erikseen huomioitu tätä IVF-raskautta. Ekalla kerralla taidettiin jopa neuvolassa sanoa, ettei IVF-raskaus anna aihetta minkäänlaiseen erityiskohteluun. No, enpä sitä odottanutkaan, mutta olisi kiva, jos suhtautuminen voisi kuitenkin olla vähän erilainen. Neuvolan täti on sinänsä tosi mukava, ei siinä mitään, mutta julkisella asenne nyt on mitä on. Onneksi on tosiaan olemassa yksityiset, jossa edelleenkin olen käynyt aina tarpeen mukaan. 2 ultrakäyntiä ei olisi kyllä riittänyt mihinkään omasta mielestäni.

Kuunkulta, munkin mielestä sulla on aika pieni vatsa. Mulla on melkein saman kokoinen, vaikka mennään vasta 30. viikolla.

Kati & Pablo rv 29+0
 
Mulla lukee äitiyskortissa kin, et icsi-raskaus. Eikö teillä muilla lue?
Paljonko teillä on tullut näillä viikoilla (18+) painoa per viikko? Mulle oli nyt viimeksi tullut tosiaan se 600g (!) ja neuvolan täti siitä vähän "sormea heristi" kysellen, että mussutanko paljon ja herkuttelenko. Mutkun mä syön mielestäni aika paljon hedelmiä ja vihanneksia ja silti tulee tota painoa :ashamed: .

Finttu 18+5
 
Jossuhh Vai että Teppo on sun poika. Katseltiin miehen kans telkkaria ja ihailtiin teidän poikaa. Onnittelut!

Kiitos KAIKILLE joilta sain tsempityksiä.

on: Kävin eilen ultrassa tarkistuttaan mikä tilanne. Siellä se otus oli edelleen ja hyvällä sykkeellä. Hän oli kasvanutkin ja nyt 1cm pitkä. Vastasi nyt kuulemma 7+0. Tuhruilukin loppui tältä erää ja sais kyllä pysyäkin poissa. Vaan jotenkin ei uskalla huokaista.

Ulpu 7+4
 
Finttu näköjään on neuvolatäteissä eroa. Turhaan huolestut painon nousustasi. Mulla on kiloja tippunut ihan mukavasti 150g-1kg per viikko ja koskaan ei ole kysytty syönkö paljon herkkuja tms. Loppuvaiheessa voi kiloja tulla kuulemma se kilo per viikko kun nestettä alkaa kertymään :eek: Mulle riittäisi jo nää kilot =)

Ulpu hyvä, että se teidän "otus" hih on kasvanut ja muutenkin kaikki ok. Nyt vaan mukavaa odotusta sinne! :flower: Kaikki menee hyvin, usko pois!

Kuunkulta hyvä kun varoitit siitä kävelyapulaitteesta. Just katoin eilen lastentarvikkeessa, että tuollainen pitää sitten jossain vaiheessa hommata. Ei siis todellakaan hommata kun tuosta kerroit!

Pakko kertoa, kun eilen tosiaan lähtiin hakemaan lastentarvikkeesta 30e sitteriä. No kuinka ollakkaan, siinä kävi niin, että rahaa paloikin 160e =) Ostettiin vauvalle jalallinen keinu joka keinuu itekseen tarvittaessa eri säätönopeuksin (siinä mukana oma poppikone=) Sekä sitteri jossa ominaisuutena erinopeuksinen tärinä, sekin keinuu pökätessä. Muistaako kukaan, sellainen oli sinkkuelämää sarjassa. Ne saivat siinä vauvan hiljaiseksi ainoastaan tärinäsitterissä, heh.

Äsken tulin neuvolasta. Kaikki oli ok. Th sanoi vaavia varsin omapäiseksi kaveriksi kun alkoi kovasti liikkumaan kun alettiin kuuntelemaan sydänääniä. Sanoin, että mitäpä muutakaan se voi olla näillä geeneillä :LOL:

Marica 33+0
 
Taas hävis teksti, mitä kirjoitin! :headwall: Mul on tää läppäri tässä sylissä niin vahingossa painan aina jotain nappia...

Tässä on vielä linkku tuosta kävelynapulaitteesta, mistä mainitsin:
http://www.kindersicherheit.de/html/lauflernhilfe.html
Yksistään Saksassa tapahtuu vuosittain 6000 onnettomuutta noitten kanssa.
Kanadassa ovat kiellettyja vuodesta 2004 lähtien!
Ajattelin kanssa ensin hankkia tuollaisen, mut sitten luin joka vauva lehdestä, että kannattaa säästää rahansa, eikä ostaa tuollaista, kun ovat niin vaarallisia ja kuolemantapauksiakin on sattunut, eikä ne edistä yhtään kävelemään oppimista vaan hidastaa sitä luonnollista oppimista.
Mun kaverilla on tuollainen ja kattelin sitä menoa siellä kun puolivuotias vauva riehui tuossa laitteessa pitkin asuntoa et huh! Pääsi sellaisiin paikkoihin mihin ei sais ja se vauhti oli liian kova, et kun törmäs kynnykseen ni jo se kippas. Vauva saavuttaa helposti sen 10 km/h laitteen kanssa. Ja siinä kun kaatuu tai lyö päänsä johonkin :eek:

Tänään oli viimeinen synnytysvalmennuskurssi ja harjoiteltiin imetystä :LOL: tjaa...miten sitä nyt voi näin etukäteen harjoitella. Kätilöllä oli sellainen "pehmotissi" :D Ja näytti sen avulla sen vauvan oikean imemistekniikan. Ja sitten nukeilla harjoiteltiin imetysotetta.
Ei se olekaan kaikki niin yksinkertaista kuin luulin...

Ulpu, :flower: hyvistä ultrakuulumisista! Nyt vaan yrität ottaa mahdollisimman rennosti...tiedän..helpommin sanottu kuin tehty. Kaikilla meillä lapsettomuustaustaisilla on pelot varjostamassa odotuksen iloa. inhottavaa, mutta ne kuuluu asiaan, kun meillä on niin paljon menetettävää. Päivä kerrallaan, viikko kerrallaan, ultra kerrallaan vauvan kasvua seuratessa se aika menee. Pieniä etappeja ja aina välillä voi huokaista. Peloista ei pääse eroon, mutta niitten kanssa oppii elämään ja pystyy vähitellen nauttimaan odotuksesta enemmän ja enemmän. Hemmottele itseäsi ja vauvaa:heart:

Marimillan laskettuaika on tänään!Oletko jo tositoimissa? :heart:

Onko kukaan kuullut Habanerosta mitään? Laskettuaika tullut ja mennyt.

Kuunkulta ja poitsu 34+3
 
En vielä lukenut teidän juttujanne, luen ne kyllä paremmalla ajalla.
Mieheni kanssa olemme yrittäneet lasta neljä vuotta. Hoidoissa olemme olleet niistä kaksi vuotta. Parisen viikkoa sitten siirrettiin kaksi vilkasta möllykkää, jotka ovat nähtävästi kiinnittyneet, kolme testiä eri päivinä tehty ja kaikki (JIPPII!!!) plussia. Ultra on 9.10 klinikalla ja tarkistetaan ovatko kummatkin vatut tallella. Laskettu olisi varmaan 5.6. Oireitakin on, joista kovin pahoinvointi. Tähän liittyen kysymys: Mulle tuottaa kauheita ongelmia hampaiden pesu, ihan oksensinkin tänään. Miten voisi hoitaa suuhygieniaa, kun ei voi edes kurlata?
Ilman tätä ongelmaani, en olisi vielä kirjoitellut, vaikkakin uskon etta kaikki on hyvin.
 
En vielä lukenut teidän juttujanne, luen ne kyllä paremmalla ajalla.
Mieheni kanssa olemme yrittäneet lasta neljä vuotta. Hoidoissa olemme olleet niistä kaksi vuotta. Parisen viikkoa sitten siirrettiin kaksi vilkasta möllykkää, jotka ovat nähtävästi kiinnittyneet, kolme testiä eri päivinä tehty ja kaikki (JIPPII!!!) plussia. Ultra on 9.10 ja tarkistetaan ovatko kummatkin vatut tallella. Laskettu olisi varmaan 5.6. Oireitakin on, joista kovin pahoinvointi. Tähän liittyen kysymys: Mulle tuottaa kauheita ongelmia hampaiden pesu, ihan oksensinkin tänään. Miten voisi hoitaa suuhygieniaa, kun ei voi edes kurlata?
En olisi viela uskaltanut kirjoitella, mutta kun tuo ongelma vaivaa ja tältä puolelta voisi löytyä apuja...
 
Hobelix Kovasti onnea vihdoin plussasta!! :flower: Tekin olette taivaltaneet jo pitkän matkan ennenkuin nappasi! Pystyn helposti samaistumaan tilanteeseesi. Sitä ei meinaa uskoa plussaan. Ja okseolo tuttua alkuviikoilta, mulla kesti tosiaan 6 viikkoa..Se on hyvä merkki vaan. Siun ei auta kun oksentaa hammaspesun yhteydessä, voi tulla hetkeksi parempi olo :) Ja niinku Finttu totesi niin ksylitolit käyttöön.
 
Hobelix, kovasti onnea kauan kaivatusta plussasta!!! :flower: :heart:
Mikä teillä olikaan hoito, mistä tärppäsi? Voinko lisätä sut jo etusivun listaan?
Oireitten perusteella kuulostais, että siellä on molemmat vatut kiinnittyneet ;)
 
Kuunkulta - ensimmäinen ivf ja saa toki lisätä - taidan olla aika varma, etta kaikki on hyvin :D . Oireita on muitakin, varsinkin alamahalla kireys, jota en ole ikinä kokenut aiemmin.

Kiitos kaikille neuvoista. Unkarista on vaikeaa saada kyllä xylitolia, mutta ehka joku sitä lähettäis. Oksentaminen oli kylla epämukavaa, mutta kerrankin syy on ihan oikea :LOL: .
 
Tervetuloa ja paljon onnea Hobelix!! :flower: :flower:

Kiva kuulla Jossun pojista!! Olin 99% varma kun näin teidät Tepon kanssa ruudussa, että samoista ihmisistä on kyse mutta en voinut olla ihan varma kun kasvomuisti on NIIN huono. Mahtavaa, että pojilla on kaikki mainiosti!! Ja kiva kun tulit kertomaan itse niin nyt voin rauhassa ilman vaitiolovelvollisuutta hehkuttaa miehelle, että minäpäs olen nähnyt nuo! ;)

Ulpulle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!!

Hui kun te ootte taas kirjoittanu niin paljon, ettei kaikkea pysty millään sisäistämään, saatika muista kommentoida..

Meikku: Kiitos kysymästä.. Elokuvaprojekti on ollut ainoastaan positiivinen kokemus. Vähän jo harmittaa, että mitäs sitten jos joskus saadaan toinen lapsi niin hänen alkutaipalestaan ei saada yhtä paljon muistoja talteen.. :)

Se kakkulinkki.. Oli ihan oikea kakku. :p

Mä yritän ajatella tuon painonnousuasian niin, että kun nyt kerran kaikki hurjat 14kg on tullut, josta osa selvästi turvotusta (rotusääreni ovat kaikkea muuta kuin kauniit..) :whistle: Niin.. Niin siis jos siitä 14kg:sta vaikka 7 jäis sairaalareissulle niin kyllä 7kg saa tiputettua pienehköllä vaivannäöllä... *positiivista unelmointia*

Enkä sitä paitsi ostanut enää Kantolan suklaakaurakeksejä kun niitä alkoi mennä paketti kahdessa päivässä!! :eek: Tosin mä en muuten syö karkkia tai herkkuja, että ne oli ainut pahe.

Mulla lukee neuvolakortissa, että ivf-raskaus mutta se ei ole tuonut mitään lisäjuttuja raskaudenseurantaan. Tosin meillä oli ne kolme ylimääräistä ultraa kun oltiin siinä tutkimuksessa mukana, että onhan noita ollut ihan kivasti.

Jaa-a.. Meikä täällä petailee pinnasänkyä ja silittelen vauvalakanoita kaappiin.. Meni hermot tuohon pinnasängyn laitasuojaan kun eihän sitä ole tarkoitettu vain osittain käytettäväksi ja meillä on aluksi yksi laita alhaalla.. Samoin verhoon sen rusetin vääntäminen sai pinnan tiukalle. Jäänee anopin hommaksi väkertää rusetti paikalleen koska hän tekee sellaisia muutenkin kun on kranssi- ja kuivakukkaharrastaja.
Ja ettei valituksesta tule loppua niin ei se vauvanpesän petaaminenkaan mennyt niinkuin ohjeissa sanotaan. Mä olen ihan käsi tämmösissä sisustusjutuissa.. Tässä kuitenkin kuva ekasta virityksestä vaikka se ei tod. näytä siltä miltä ajattelin sen näyttävän. :|



Mä en taas yhtään tiedä, että mitenpäin Neiti Hyrrä masussa on.. Perjantaina on neuvolalääkäri, joten eiköhän tuo selvinne. Eilen maha jotenkin katos eikä ollut kovin ähky olo, että oisko vauveli mennyt kyljelleen.
Mä muuten nukun nyt 10-12 tuntia yössä kun joudun syödä tähän ikiflunssaan antihistamiinia. Päivällä toki vielä päikkärit päälle 1-2h. :D
Mahtavaa kun se yöheräilyaika on taaksejäänyttä elämää..
 
Hello.

Omaa napaa supistusten välissä. Eli pian lähdetään laitokselle tarkistuttamaan että joko on åpaikat valmitt... :eek:

Eilen oli ä-pkl kontrolli ja painoarvio molemmille 3kg. Kohdunsuu auki 2 sormelle ja kanavaa 1cm jäljellä + pehmentynyt. Koko eilisen tuli vähän verilimaa ja nyt supistelee kivasti 5min välein.

Lantiokin kuvattiin koska B on perätilassa.... APUA!


Ilmoittelen lisää myöhemmin...

T. Ulpis ja T&T 36+3
 
Ulpilselle onnea reissuun! :wave:

Raitis; mistä tommosen pesän saa hankittua? Mä kävin tänään paikallisessa lastentarvikeliikkeessä ja sen anti oli kyllä suorastaan paska. Ei siä ollu edes niitä brion lakanoita. Pinnasängyn suoja maksoi yli neljäkymppiä (mitä ne oikeesti maksaa?).

Ei (.) mitään ihmeitä. Perjantaina on vielä pukeuduttava bonchoon (vai onko se kovalla p:llä?) ja yritettävä täysillä peittää tää masu. Joudun yhden inhottavan sukulaisen kanssa samaan tilaan, enkä haluais sen tietävän mitään mun henk.kohtaisesta elämästä.
Finttu 19 tasan
 

Yhteistyössä