Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

Voin niin helposti tuntea teidän kaikkien jännityksen omissa nahoissani. Onneksi osa teistä on jo niin pitkällä raskaudessaan, ettei ihan joka hetki tarvitse hikoilla pelosta. En malttanut odottaa ultraa, vaan kävin eilen H4+5 hcg-kontrollissa. Sain tänään vastauksen, joka on piirun alle 4000. Taulukoiden mukaan on ihan ok arvo, muttei kuitenkaan tuplaantunut ihan siihen tahtiin kuin pitäisi (H3+6 vajaa 400). Onko jollain teistä kokemusta hcg-arvojen sopivasta nousuvauhdista?
 
Huoooh... *haukotus*

Tää makaaminen alkaa väsyttään. Tänään ei ole supistellut eikä vettäkään onneksi sunnuntain jälkeen ole tullut.
Täällä on aivan sairaan huono ruoka!!! ja sitä saa niin helvetin vähän. Pyysin isompia annoksia koska leipää en ole pystynyt oikein syömään, ei tee mieli eikä laske, niin siltikään se annos ei ollu suurempi, leipää oli lisätty kaksi palaa!!!! Helvetti. Supisteli tai ei niin tämä mamma marssii kanttiiniin pitsalle ja kahviosta haen PAAAAAAAAAAAAlJON karkkia. ! :D
Eilenki oli mummonmuusia pieni nokare ja puolikas pakasteseiti sekä jonkin verran haudutettua punajuuriraastetta joka haisi lehmien rypsille ja oli värjänny muusin vaaleanpunaiseksi. (sekä 3 viipaletta ruisleipää).
Sit ku siitä annoskoosta uudelleen sanoin, josko saisi enemmän, hoitaja vain meinas että kaapissa on leipää ja jogurttia. NO JUST, ku niitä mun ei tee mieli, vaan isoa annosta spagettia ja jauhelihakastiketta tai kunnonmuusia ja makkarasoosia tai lasagnea tai jotain kunnollista!!! mutta ei. Iltaruuaksi 1,5dl kasvissosekeittoa ja 3 viipaletta leipää, ja jogurtti jälkkäriksi. :LOL: ei vaiskaa, ei naurata! Ruoka oli ½h sitte ja mun on nälkä!!!!!

Liikkeistä: Raittis, paljonko sulla nyt olikaan viikkoja? Mulla kans juhannuksen tienoolla(en muista paljonko oli viikkoja, ehkä 24-26?) vauvat oli tosi rauhallisia, että piti käydä päivystykses. Olin huolesta soikeena mut sit lääkäri sanoi, että vaikka olin jo tuntenut hyvin liikkeet jo kauan, ne on silti niin pieniä ja hentoisia suuren osan ajasta ettei niitä välttämättä rekisteröi.

Nyt ne liikkeet on ällöjä, mahan päältä näkee kun pää nousee, sitten selkä ja sitten jäädään puo pystyssä ihmettelemään ja lopuksi vielä potkaistaan. Potkut tuntuu tod. hyvin mutta muut liikkeet on sellaista muljahtelua ja hitaasti liikkumista. Yäk.

Maisema, mun mielestä sun arvot on tosi hyvät, voihan se olla että alkio(t) on kiinnittyny hieman myöhemmin vasta kunnolla ja siksi arvot laahaa. Ultrassa selviää totuus ja lopullinen kesto. Koitahan jaksaa! Määrättiinkö sulle vielä uusi kontrolli?

HUOMENNA KOTIO!!!! jee....

Sori omanapaisuus....

T. Ulpis ja T&T 28+5

Ps. Kävin muuten lukees meidän vanhoja juttuja, IVF/ICSI tammi-helmi-pinoa. Oli sydäntäriipaisevaa muistella silloisia tunteita. Raittis ja Kuunkulta + Finttukin oli silloin ainakin samassa pinossa....
 
Jossuhh onnittelut sitkeistä pikku pojista :flower: :heart: Onneksi nykyään on niin hyvät hoidot ja laitteet, että pienimmätkin kaverit selviää. Ihan meinaa tulla tippa linssiin kun ajattelee miten pikkuisia ne on. Tosi hellyyttävän näköisiä varmaan.

Maisema Mä en noista arvoista osaa sanoa yhtään mitään. Multa ei niitä koskaan otettu kun tein plussan. Nyt otat ihan rauhallisesti, niin kaikki menee hyvin. Usko pois =) En nostele mitään raskaita juttuja ja otat muutenkin tooosi lunkisti. Tsemppiä!

Mitenhän pitkälle sitä saa muuten käydä uimahallissa uimassa? Mulla on tosin ma neuvola joten aion kysyä sitä sieltä. Olen nyt uskaltautunut uimaan ja voi mikä nautinto se on! Tuntee itsensä edes vähän aikaa kevyeksi :LOL: Nyt on kyllä selkä niin kipeä etten uskalla mennä mutta ensi viikolla menen. Ostin reippaasti 10-kortin =)

Meidän työterveys on kyllä niin hanurista kun vaan voi olla. Meidän työnantaja ei hyväksy kuin työterveyshuollon saikkulaput. Eli jos haen lapun neuvolalekurilta niin mun pitää hakea toinen lappu kuitenkin työterveydestä. Eli tavallaan käydä hyväksyttämässä se. Ja tää on täyttä totta. No ei se mitään, ei tässä niin hirveän kauaa enää ole äippälomaan jos laskee lomat pois jotka pidän ennen sitä.

Ulpis ensinnäkin vointeja sinne :heart: Hyvä, että pääset huomenna kotia lihapatojen ääreen :LOL: eihän noilla eväillä kukaan jaksa |O Ja sä syöt kuitenkin useamman ihmisen edestä!! Mä tekisin ihan samalla lailla, että menisin kanttiiniin vetämään pizzan tai jotain muuta ravitsevaa napaani=)

Marica ja poju rv 25+2
 
hieno, että hyviä uutisia näytti olevan kaikilla =)

Tänään tuli verikokeiden tulokset ja ei ollut toksoa, mutta näyttivät kokeet sitten, että en ole sairastanut vesirokkoa. Sanoi vielä hoitaja, että nyt täytyy varoa kaupassakäyntiäkin kun se tarttuu niin helposti ilmateitse. Ilman ruokaako tässä pitäisi olla vai tilata netistä silloin kun mies ei ole paikalla. Voishan sitä pyytää tietty kotipizzaa kurvaan meidän oven kautta kerran päivässä ja soittaessa kysyä vielä et ethän ole palvellut 10 päivän aikana ketään vesirokkoista. :kieh:

jaa tulipas taas tilitettyä...
 
MÄ EN KESTÄ NÄITÄ ELOKUUN HELTEITÄ! |O
Oltiin kaverin kanssa mustikkametsässä ja kastuttiin ihan läpimärix kun sade yllätti. Saalis oli päätähuimaavat 35 marjaa. Lämpöasteita pihalla peräti 14 ja kotiin tullessa oli pakko laittaa villasukat jalkaan, koivuhalot palamaan leivinuuniin ja kynttilät takkaan. ELOKUUSSA!
Voi tätä Suomen suvea...
 
Hellepäivää kaikille! Tai siis täällä on helle, josta ilomielin antaisin muutaman asteen sinne Suomeen.... Taas tänäänkin yli 30 astetta, reilusti, huh! Arvatkaas, kuinka turvoksissa jalat ja kädet on :(

Marica, mun lääkärin mukaan uimahallissa voi käydä niin kauan kuin tuntuu hyvältä. Pitäisi vaan kuulemma käydä aina heti pissalla ja alapääpesulla kun altaasta nousee, näin bakteerit eivät pääse ainakaan kovin pitkälle! Itse laitan vielä vähän punaista tai oranssia (sitä antiseptistä) bepanthenia päälle, mutta mä olenkin vähän hysteerinen :D

Maisema, me kaikki tässä pinosa olevat tiedetään NIIN hyvin millaiset tunteet sisälläsi tällä hetkellä myllertävät! Mun kohdalla tärppäystä saatiin odotella kuusi vuotta, joten kun plussa sitten pamahti, ei sitä voinut todeksi uskoa. Eikä välillä usko edelleenkään. Tuo hcg-arvosi on hyvä, nehän vaihtelevat kovasti naisesta toiseen, joten kaikki on todennäköisesti ihan erinomaisella tolalla. Ei ne arvot aina tuplaannu ihan tasaisesti jne, näin ainakin oma lääkärini vakuutti.

Alkion voi nähdä suhteellisen aikaisin kohdussa ultralla, itselläni näkyi jo sykekin viikoilla 6+2, joten 6+ viikko on hyvä mennä tsekkauttamaan. Siis jos sinulle on määrätty ultra vasta esim. vkolle 8 tai 12, kuten yhdelle ystävälleni siellä Suomessa. Itse en olisi kestänyt sellaista odotusta mitenkään :kieh: Voimia odotteluun ja uskoa siihen, että kaikki on hyvin :hug:

Ronttuli, heh, tuo Kotipizza-suunitelmasi kuuostaa hyvältä! Kuinkahan kauan menisi, ennen kuin pizza tulisi korvista... Toivottavasti et tosiaan nyt sitten kohtaa vesirokkoisia. Kertoiskohan ne sulle neuvolassa tai terveyskeskuksessa onko teidän paikkakunnalla nyt vesirokkoa? Jos asut pienellä paikakkunnalla, sitä ei välttämättä ole seillä just nyt ollenkaan. Vois helpottaa, jos tietäisi, kuinka paljon pitää pelätä.

(.) viikonloppua odotellessa, töitä tehdessä ja litratolkulla valkovuotoa valuen :)

t: Maija & Masukki 18+0
 
Katselen ihastellen rv:nne, itse kärvistelen h5+0 ilman kunnollisia oireita. Aamulla kuvittelin itselleni pahoinvoinnin, mutta ei sitä tainnut sittenkään olla :) Kahvi maistuu eikä nälkäkään kuvota. Röyhtäilyä kyllä on, mutta on tainnut olla ennenkin. Ja rintojen arkuus lienee Lugeista. Luin jostain, että hoidoilla alkunsa saaneissa raskauksissa voisi olla vähemmän oireita, koska elimistössä on jo ennen raskautta suuria määriä hormoneja. Toivoisin vähän pikagalluppia teidän oireistanne, erityisesti PAS:sta plussanneet... Ultra on h6+5 (jos saan pidettyä itseni kaukana privaatista sitä ennen)
 
Pikaisesti töistä... (alkaa muuten olla jo aika tj olo ja motivaatio vaikka 2 kuukautta pitäis vielä jaksaa)

kati231:lle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja pojasta! :)

maisema: Hcg arvoihin en osaa ottaa kantaa, minulta ei niitä missään välissä mitattu. PAS oli siis meilläkin ja 2 alkion siirto, joista toinen kiinnittyi. Oireet (lähinnä pahoinvointi) alkoi mulla vasta viikolla 6. Rinnat alkoi aristelemaan muistaakseni vasta sitäkin myöhemmin. Ennen rv6 oli vaan enemmän tai vähemmän sellainen olo että menkat vois alkaa. Nappasin myös heti alkuun kunnon flunssan, joten se viides viikko menikin sitten sitä sairastellessa.
 
Heippa! Katille tännekin onnea poitsusta! :D
Tänne ei kummempia, kipujen ja tulehdusarvojen syyt ei ole vieläkään selvinneet. Parin viikon päästä kontrolloidaan taas arvoja. Joudun käymään sitä ennen myös sokerirasituskokeessa, nekin arvot halutaan tarkistaa.. Luulin jo pääseväni tuosta kokeesta, kun syitä sen ottamiselle ei ole ollut, mutta toisaaltaan onpa sitten nekin katsottu. Onko muuten kellään muulla ollut kovaa ihon kutinaa? Mulla on nyt parin viikon ajan, ja välillä se on todella häiritsevää. Pitää toivoa, ettei nyt ole kysymys mistään alkavasta raskaushepatoosista... No voihan olla kyse ihan vaan allergiasta ja ihon herkistymisestä.

Maisema, onnea ja tervetuloa! Luulen, että ei kannata hirveästi tuijotella oireita, koska ne on jokaisella niin yksilöllisiä.Ja tuossa vaiheessa monella ei taida olla edes oireet alkaneet... Minä esim. voin pahoin alusta saakka, ja oliko 4+6 vai 5+6 milloin aloin asustaa vessassa pää pöntössä :D 19 viikolla vielä oksensin, ja edelleen on ällötystä, mutta helpottunut todella paljon. Muutenkin täälläpäin on kaikki mahdolliset oireet suunnilleen ollut. Mutta sitten esim. Katilla, jonka kanssa ollaan aikatavalla samoissa, ei juurikaan ole ollut oireita, ja kaikki hyvin.Tsemppiä paljon ja jaksamista ultran odotteluun!

Ronttuli, koko raskausaikako sitä pitäisi sitten varoa mahdollisia vesirokon kantajia? Kuulostaa aika vaikealta varoa kaupassakäyntejä ym. Entäs sitten töissäkäynti? Eniten tuota rokkoa esiintyy pikkulapsilla, joten heidän seurastaan sen varmiten luulisi saavan jos olisi esim. päiväkodissa töissä.

Kuulostaa tosiaan erikoiselta Marican työpaikan systeemi, ettei muut kun työterveyshuollon kirjoittamat saikut käy. Meillä taasen on rajattu tarkasti, mitkä asiat edes kuuluu työterveyshuollon piiriin, joten tuollainen olisi mahdotonta. Aika vähän on itsellä tullut käytettyä työterveyshuoltoa loppujen lopuksi. Mites muuten Marica teillä esim. punktion jälkeinen saikku, pitikö sekin tth.sta kirjoittaa?

Mukavaa perjantaita kaikille! Täälläpäin ei Maija-mamman tavoin helteistä kärsitä,vaan vettä on tullut tänään ihan mukavissa määrin...
 
Maisema, Tervetuloa :wave: Ja onnittelut! :flower:
Noista oireista: mulla oli alkuun ihan kamalaa väsymystä, muuta ei oikein ollut. Ei mitään sellaista, et ois tuntunut jotenkin raskaana olevalta. Ei meinannut millään mennä tajuntaan, että tässä vihdoin raskaana ollaan. Alusta asti jo ennen plussatestiä oli kyllä kova nälkä, mut en osannut yhdistää sitä oireisiin. Viikosta 6-8 oli vain ihan pientä etovuuden tunnetta aamuisin. Vain yhden kerran oksensin. Nälkä oli kova, sai koko ajan syödä jotain ja yölläkin heräsin kurnivaan mahaan.

Katille onnea pojasta !

Cattukselle onnittelut tytöstä!
Toivotaan, että se istukka nousee raskauden edetessä.

Annuli, Onko se kutina yhdistettynä kuivaan ihoon? Mulla on naamassa sellaisia kuivia alueita, jotka kutisee ja iho hilseilee inhottavasti pois.

Maija-mamma, huh Täälläkin on hellettä, mut nyt on pysynyt alle 30 onneks.

Ulpis, Kuulostaa kamalalta noi sairaalan safkat, eikä ne sit huomioi yhtään raskaanaolevia, et meillä on isompi nälkä ja kokoajan! :LOL: Mä en kestäis siellä yhtään päviää hengissä...mun on pakko syödä jotain ainakin 2 tunnin välein ja kunnon ruokaa ja herkkuja kans.

ronttuli, Kuulostaa aika hurjalta tuo kaupassakäyntikielto, tai sitten sun pitäis joko linnottautua neljän seinän sisälle tai mennä ulos vaan kaasunaamarin kanssa ja sellaisessa ruttosuojapuvussa:eek: ...Mut luulis, että vesirokkoa on jos on vaan pikkulapsilla ja nykyäänhän siihenkin on rokote. Mä en muuten tiedä olenko sairastanu vesirokkoa, eikä sitä tietääkseni ole vielä testattu, mut olen sairastanut sen vyöruusun, et näköjään olen sen vesirokon kuiteski sairastanu pienenä.

Missäköhän geri on? Olen vähän huolissani, kun ei ole pitkään aikaan mitään kuulunut, ettei ois mitään sattunut.

muistinkohan nyt kommentoida kaikkea...

( . ) :

Tänään tuli äkkilähtö gynelle. Mulla rupes sattumaan mahaan kovasti tuosta navan kohdalta, sellainen inhottava polttava kipu...Soitin gynelle, kun hän oli sanonut, että jos kipuja tulee, niin on tultava näytille...no niin ne puhelimessa sanoi, heti että kuulostaapa oudolta, heti tänne tarkistukseen. En ollut yhtään paniikissa (vaikka mielessä kävi kauhukuva istukan irtoamisesta) Olin ihan rauhallisena ja aattelin, et parempi se on nyt tarkistuttaa, kun viikonloppukin tulee. Ultrattiin heti ja katottiin istukka, kaikki ok. 10 minsaa CTG:ssä, ei supistuksia. Selvis sitten, että vauveli on perätilassa ja kova pää painaa napaan ja mulla kun on navassa vielä se leikkausarpi laparoskopiasta, että siitä se kipu varmaan johtuu.
Gyne vaan totes, että täytyy pojan pitää kiirettä ja kääntyä, muuten onpi sitten keisarinleikkaus edessä perätilan takia.
Mihinköhän viikoille asti ne mahtuu vielä kääntymään?

Kuunkulta ja poitsu rv 26+6(huomenna ropisee viikot!)
 
toivottavasti Annulin kipujen syy selviää!
Kylläpäs kuunkultaa poitsu säikyttelee! Hienoa, että kaikki kuitenkin ok.

soittelin tayssiin ja kyselin heidän mielipidettään ja hoitaja vaan nauroi ja sanoi tyyliin, että kaikkea sitä toiset suustaan päästävät. No soitin vielä lääkärille kun kummastelin täysin vastakkaisia mielipiteitä ja hän sanoi vesirokon tarttuvan vielä sen sairastaneenkin kautta jos joutuu tekemisiin jonkun rokkoisen kanssa, joten ollaan sit kai miehen kanssa molemmat karanteenissa viikolle 24 asti. Sen jälkeen seuraukset eivät ole niin vakavat kunnes taas kolme viikkoa ennen synnytystä eikä juuri synnytyksen jälkeen saa sairastua vesirokkoon koska seurauksena voi olla 30 % todennäköisyydellä vaavin kuolema. Täytynee ottaa asia esille neuvolassa, jotta saisi ohjeet kaiken varalle. :(
 
Annuli punktion jälkeistä saikkulappua ei tarvinnut hyväksyttää työterveydessä johtuen siitä, että esimieheni tiesi hoidoista. Mutta esim. alkuviikoilla kun jouduin käymään neuvolalekurissa supistelun takia (saikku 2vk) niin esimies soitti minulle kotia ja jouduin selittelemään miksen voi lähtä raahautumaan työterveyshuoltoon. Että voi tsiisus sentään! Ja kertaakaan ei ole työterveyshuollossa kysytty mikä on vointi raskausaikana tai onniteltu tulevasta perheenlisäyksestä. Katellaan vaan päästä varpaisiin, että onko tolla nyt aivan varmasti selkä tms. kipeä. Eli se siitä sympatiasta. Ja kehtaavat vielä sanoa, että kannattaa kokeilla eri työtuoleja jos käy selkään istuminen. Istuisivat itse tälläisen kessin kanssa 8h töissä!! Ja nää tiukennetut ohjeet työterveyteen on antanut työnantaja. Mä olen niin täynnä muutenkin kyseistä työpaikkaa, että yritän kyllä hakea muita töitä kun äippäloma alkaa lähestyä loppuaan. Hakemukset ja cv:t on tehty valmiiksi :)

Ronttuli aika hullulta kuulostaa moinen ihmisten välttely. En minäkään ole varma mitä rokkoja olen lapsena sairastanut. Eikä edes oma äitini muista. Jonkun rokon tiedän sairastaneeni. Kyläpaikkoihin mennessäni varmistan aina ettei ole mitään rokkoja tms. josta voisi olla mulle haittaa. Itsellä ei ole jäykkäkouristus voimassa joten mullan kanssa en saa olla missään tekemisissä. Eli ukkoraukka joutuu hoitamaan kaikki pihahommat jotka on meneillään tällä hetkellä. Ja pitää varoa ettei esim. koira tai kissa raavi tai puraise. Kaikesta sitä joutuukin olla huolissaan...

Oireista: Minulle ilmaantui pahoinvointi (krapulaolo) jo samaisena iltana kun plussasin. En uskonut sitä todeksi mutta sitä se oli kun se jatkui ja jatkui vaan 6 viikkoa, huh! Ja edellisenä iltana ei ollut mitään, ei yhtikäs mitään. Silloin en edes uskonut olevani raskaana. Tehtiin juuri silloin muuttoa ja onneksi en kuitenkaan nostellut mitään raskasta, varmuuden vuoksi.

Iho-oireista: Mulle ilmaantui ihon kutinaa jo heti alkuviikoista lähtien. Sitten alkoi ilmaantui kutisevia punaisia kuivia läiskiä joka puolelle. Onneksi ei kasvoihin kuitenkaan. Oikeasti muistutin lähinnä jotain alienia ilman vaatteita. Kätilö sanoi ne nähtyään, että vaihdapa pyykinpesupulveri allergialiiton suosittelemiin. Tein työtä käskettyä ja kappas vaan ne alkoivat vähentyä, pikkuhiljaa tosin ja nyt niitä on jo tosi vähän ja ne on pienempiä. Iho näyttää nyt jo siis ihan normaalilta. Eli herkkä ihoni herkistyi vaan entisestään raskauden myötä. Mutta olin jo aika huolissani koska iho näytti tosiaan aika hurjalta jossain vaiheessa. Lähinnä huolestutti lähinnä se ettei se vaikuta mitenkään negatiivisesti vauvaan. Muulla nyt ei ollut väliä.

Sain muuten tänään päätöksen kelalta äitiyspäivärahasta ja ä-pakkaus tulee 2 viikon sisällä, hip hurraa!!!! Pääsen hypistelemään pikkuisen vaatteita ja tulee taas konkreettisemmaksi se, että meille todella on tulossa vauva! Vaikka ei se kyllä epäselväksi jää jos katsoo mun masun kokoa, huh! Moni on viimisillään tämän kokoinen. Eipä ole ihme, että on selkävaivoja.

Marica ja poitsu 25+3
 
Tervetuloa :wave: ja onnittelut Kiba! :flower:
Sulla on kiva nimimerkki. Täällä meilläpäin on sellainen juoma kuin kiba.
kirsch-bananen saft eli kirsikka-banaani mehu. Se on tosi hyvää! :) Eikä! Nyt rupes tekee kauheesti mieli tota mehuu...eikä meil ole sitä..täytyy lähettää mies kauppaan.
 
Heit vaan taasen,

Tervetuloa maisema ja onnea :flower:
Onneksi raitiksella oli kaikki hyvin ja liikeitä näkyi.

Meillä matkaa sairaalaan 45km talvella voi mennä yli tuntikin, riippuu kelistä.

Ultrakuulumiset täältäkin, maksoi 190? terveystalolla ja siitä on jo pois kela vähennys.
Meille povattiin poikaa, tosin varovaisesti. Piti kalleuksiaan piilossa. Olin jotenkin asennoitunut tyttöön mutta onnesta soikeena otan myös pojan vastaan :heart:
Kaikki oli niinkuin pitää koot ja painot juuri käyrien mukaan. Kasvoista ei hyvää kuvaa saatu kun piilotti naamansa istukkaan ja peitti käsillään kuten tuossa myös cattuksen tyttö. Onnea vaan Cattus.

Sit muuta: tuossa kun olin taas liikennettäohjaamassa niin huomasin ihmeellisen asian meistä naisista. Naiset ja varsinkin äidit, lapset kyydissä, huuteli eniten solvauksia ja näytteli merkkejä ikkunasta lapsen edestä, näyttäen hyvää esimerkkiä jälkeläisilleen. Ymmärrän mä sen et kyl potuttaa kun joutuu odottelemaan tietyön takia mut et huutelee lasten läsnäollessa, sellaisia asioita joita ei lapsien korville olis soveliasta kuulla, ohi ajaessaan. Pistää miettimään et kuinka ne puhuu noin koti oloissaankin.
No jokainen tyylillään sano..
:whistle:

tiltalitti ja viuhti 20+3 :whistle:
 
Huomasin että tämä sivu oli jääny lukematta niin nyt tämän sivun kommentit :LOL:

tervetuloa ja onnea Kiba
Katille onnea pojasta
ulpis onneksi nyt tilanne näköjään rauhoittunu ja pienokaisilla kaikki hyvin ja pääset syömään. Sairaala ruoka on todella ala arvoista eikä annos koolla juhlita.

pahoinvoinnista raskauden alussa, mulla oli ns. oireeton raskaus. Lievää pahoinvointia parina päivänä mut ei oksetusta, mielihalut vesimelooniin, rinnatkaan ei ollu arkana.
Multakaan ei mitattu mitään hcg tasoja vaan ultralla todettiin että kyllä se oli kiinnittynyt.
Jännittävät ajat uusilla onnellisilla edessä, ihana sit lukea teidän tiestänne tällä saralla ja olla mukana odotuksen alussa taas kerran.

Olikohan siinä ny kaikki.... no joka tapauksessa nyt maate, olen ollu töissä sillon ekana päivänä 16h ja seuraavana yönä 6h joten univelka painaa päälle.
tiltalitti ja viuhti 20+3

 
Iltaa!

Tervetuloa mukaan Maisema ja Kiba! Onpa mukavaa, että tänne tupsahtelee uusia plussanneita. Nyt vaan positiivista mieltä ja tarrasukkia!

Oireista, mulla oli ennen plussatestiä menkkamaista juilintaa, ja olin ihan varma että sieltä ne tekee tuloaan. Jouduin ottamaan Panadolinkin. Ensimmäinen poikkeava "oire" oli mulla se, että mitään tuhruvuotoa ei tullut, sillä mulla sitä piinaavaa tuhrua tuli aina viimeistään 3-4 päivää ennen kuin kunnon vuoto alkoi. Vatsa oli muutoinkin turvoksissa, niin kuin aina ennen menkkoja. PIkkuhiljaa, mulla alkoi rinnat vähän aristaa ja se jatkui lugejen lopettamisen jälkeenkin. Öklötys-olo alkoi muistaakseni viikolla 7, ja jatkui johonkin viikolle 9, jonka jälkeen oireet taas heikkenivät. Täysin ne katosivat viikolla 12. Ai niin ja valkkaria ei ollut plussatestin aikaan ollenkaan se pikkuhiljaa lisääntyi ja jossain vaiheessa lorahteli housuun, kunnes sekin väheni viikolla 12!

Katille onnittelut pojasta! Pablo mikä pablo! :flower:

Tiltalitille myös onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Ulpis toivottavasti päässyt jo kotiin parempien ruokien ääreen! Toivottavasti seillä olo muutoinkin jo parempi.

Miru siellä manaili kun vaatteet eivät mahdu päälle. Huomasin vähän vastaavaa ongelmaa nyt kun työt alkoivat ja mulla ei ole kuin yhdet äitiyshousut, farkut, ja nekin on vähän liian isoa kokoa, kun ei taaskaan ollut pienempiä, mutta jotkut housut oli saatava! Nyt siis ahdisti joka aamu, kun ei ollut mitään päällepantavaa ja olinkin sitten niillä yksillä housuilla lähes koko viikon, kun oli niin kylmää ja sateista, että kesävaatteissakaan ei oikein tarkene. Kait se on taas mentävä ostoksille, huoh. Mahakin on ilmeisesti taas kasvanut, kun meillä töissä huomasivat löysistä paidoista huolimatta, että olen raskaana. Esimiehelle kerroin toki heti lomalta palattuani. Ootteko Miru muuten jo perehtyneet vaunuihin? Mä oon netistä kattonut, mutta kauheesti en ole kaksosvaunumalleja vielä pongannut. Ovatko muuten ne monikkoperheyhdistykset paikkakuntakohtaisia?

ON: Pääsin ylimääräiselle neuvolakäynnille, kun oma hoitaja on lomalla :) . Kuunneltiin sydänääniä, ja kuuluivat aika selvästi molemmilla puolilla, joten siitä päätellen kaikki näyttäisi olevan pikkuisilla ihan hyvin! Helpotti kummasti oloa! Nyt jaksaa odottaa siihen parin viikon päässä olevaan rakenneultraan.

Niistä rokoista mun piti sanoa, että kuulostaa aika hurjalta toi karanteenissa olo. Mä en nyt edes halua tietää, jos mulla on joku rokotus saamatta, sillä oon niin hermoheikko. Tosin aika lailla oon kaikki muut rokot kait sairastanut paitsi vihurirokon.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Kuunkulta ihmettelen täällä, mitä se sinun gyne hätäilee kääntymisen kanssa noilla viikoilla.. Meillä menossa rv 33 ja lääkärissä käydessäni lääkäri totesi vauvan olevan perätilassa, mutta että vielä on aikaa kääntyä. Kuulemma tilanne katsotaan vasta viikolla 36, jonka jälkeen jos on edelleen perätilassa niin saan uuden lääkäriajan ja mahdollisesti yritetään ulkopuolelta kääntää. Mies varmisti vielä ennen lähtöä, että onko haittaa siitä, että vauva näillä viikoilla perätilassa niin lääkäri totesi, että ei mitään merkitystä.

Toki lääkärit puhuvat toinen toista, mutta uskoisin, että ei meillä kummallakaan ole ainakaan vielä syytä paniikkiin perätilan takia ;) !

PS. Tervetuloa kaikki uudet!!
 
ITKU TULEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mä en kestä tätä paskaa.... Mä oon siis edelleen täällä sairaalas... :eek: Nälkä vain kasvaa.
Perjantaina piti päästä pois, ja oli ylilääkärin kierto, ja se ei puhunu kotio menosta mitää. Mä sit kysyin et koskas kotiin, niin katto mua hymynvire huulilla että Et vielä PIIIIIIIITKäään aikaan. Kattotaan jos ensi viikonloppuna käyt kotona... !!! Siis wattafak!?!?! Hb kontrolli on vasta maanantaina. Se on vissiin sen verran vanhankansan lääkäriä että ku viikkoja jo näin niin paree olla sairaalas. (tää oli meidän lapsettomuuslääkärinäkin) jotta kai se sillä sitte. No, itkuhan siinä pääsi ja porasin sitte pitkän aikaa. Nyt v-loppuna on päivystääs meidän toinen IVF/ICSI lääkäri, niin se sitte oli sanonu hoitajille, jokka tietysti sano sille että paha mieli on, että maanantaina vois mennä kotiin KÄYMÄÄN. Siis vain käymään...? itku. Ei mua nyt enää niin pahasti oo supistellukaa että mä en ymmärrä miksi en voi mennä kotiin HETI.

Kaikki on siellä laittamatta... Mies tulee tänne tänään. Lupas tuoda pitsan. Meinas kyllä että sitä hävettää marssia tänne sen pitsan kans. SOfakinwhat. Nälkä on. Hain juuri jäätelöä kanttiinista. matkaa noin 700m. (ehkä). Niin se ylilääkäri sano, että kanttiiniin pitää päästä kävellen ilman yhtään (kivutontakaan) supistusta ja sitte voidaan harkita että joskos sais kotiin vielä mennä. No, käyty on ja monta kertaa piti pysähtyä. Ei tullu kipeitä ollenkaan mutta silti. PASKA!


Anteeksi tämä omanapaisuus. Olen niin surullinen.

T. Ulpis Ja TODELLAKIN paholaisensikiöt T&T 28+6
 
Ai niin maisema, vaadi itelles vielä yksi kontrolli vaikka viikolle 6-7, sitte jos se on hurja lukema(tai siis noussu tosi paljon) voit olla huoletta...


Terkut vaan uusille.

Anteeksi edelleen että multa tulee vain omaa napaa ja omia murheita....
 
Huomenta...


Miten mä oon taas ollu näin laiska etten oo jaksanu kirjoittaa vaikka oon teidän juttuja lukenu..?

Ihan eka Kuunkullalle.. Oon samaa mieltä Marimillan kans, että ei mitään kiirettä vielä kääntymisen kanssa. Just viikolla juttelin yhden gynen kans tuosta vauvan kääntymisestä ja sanoi, että ulkokääntämisiä tekevät tosiaan vasta rv36 jälkeen. Täällä kans neiti tukevasti jalat kohti maata. Vielä oon sen suhteen rauhallisin mielin.

Katille onnea pojasta!!! :flower:

Tervetuloa Kiba ja onneksi olkoon! :wave:

Ja Ulpis.. Sua ei sitten päästetä helpolla.. EH:ko siellä määräilee..? Se makuutti aikanaan mun äitiä prenalla neljä viikkoa ja kävi vaan haukkumassa pari kertaa viikossa.. Äiti muistaa sen vieläkin pahalla.

Kyselit mun viikkoja.. Enkös mä oo sua noin viikon jäljessä eli tänään 28+2.

Geri ja Risto taitaa lomailla kun ei heitä näy..?

Missä muuten Tiitikin on?

Cattukselle onnea tytöstä!! Ja toivottavasti se istukka nousee turvallisimmille kohdille.

Ronttulille toivon jotain selkeyttä tuohon rokkoasiaan. Aika raskasta olla loppuun asti jos pitää pelätä suunnilleen joka toista ihmistä.. :/

Tiltalitti: Meillä meni sit just ristiin kun mä luulin ensin saavani pojan ja sitten masussa onkin pieni neiti-ihminen ja sulla taas toisinpäin. Kuten sanoit, niin kiitollisena sitä ottaa vastaan ihan kumman vaan. Enää mä en osais ajatella, että saisin nyt pojan. Sitä tottuu niin nopeasti ajatukseen ja luo jonkinlaisen kuvan vauvastaan. :heart:

Maisema: Uskomattoman nopeasti ne viikot sitten kasaantuu. Alkaa tulla ultria, neuvoloita, maagisen rv12 ylitys, jne.. Ja potkut!!

Vauvanliikkeet on kyllä sellainen asia minkä haluaisi antaa jokaisen lapsettoman iloksi. Jos sais kaapata vaikka kaikki kovia kokeneet pömppikset naapuripalstalta ja lahjoittaa heille jotain niin sujauttaisin kaikkien kohtuun sellasen 25-viikkoisen vauvan iloa tuomaan. Ja antaisin niiden pysyä siellä syntymään asti.
:hug: :hug:

Mulle tulee aina paha mieli kun käyn lukemassa heidän ketjuaan.. Niin kovia kokenutta porukkaa ja silti jaksavat pysyä positiivisina. Olisinko mä enää jaksanut tuossa vaiheessa jos ei oltais onnistuttu?

( . ) Olin alkuviikosta neuvolassa niitä sokeriseurantajuttuja taas kertaamassa. Ei ne ruuanjälkeiset arvot ole hyviä vaikka tekisin mitä. Ennen aamupalaa on esim. 3.6 ja sitten kun syön niin se nousee liikaa.
Onko teistä kaks palaa ruisleipää kalkkunaleikesiivulla ja lasi rasvatonta maitoa liian iso aamupala?? Vitsi kun mulla jää nälkä tuollakin ja silti sokerit huitelee vielä puolentoistatunnin päästä yhdeksän ja kymmenen välissä! Niin mistä ihmeestä mä vähennän sitä syömistä??

Mies on vähän kauhuissaan kun paino laskee (ja rouva kiukkuaa kun ei saa syödä.. ) . Tai siis se laski "pysyvästi" kilon sokeriseurannan alettua reilu pari viikkoa sitten eikä ole noussut yhtään sen jälkeen. Itseasiassa laskenut vaan joitain satoja grammoja. Painan nyt saman verran kuin juhannuksen maissa.

Hemoglobiini oli noussut 105-->116. Taitaa Obsidan tehota muhun paremmin kuin Retafer. =)

Meikäläisellä oli perjantaina viimeinen työpäivä!!!


Ja kuvausporukkakin oli silloin pitkästä aikaa käymässä. Aikovat tulla synnytykseenkin.. *mä oon varmaan tosi ihanan lempeä ja yhteistyökykyinen silloin* :LOL: :LOL:
Ohjaajan lapset on jo kasvaneet yli leikkimatosta ja matkasängystä, joten saatiin ostaa ne pois. Musta tää on tosi ihana!



Näin muuten Eeroa, siis meidän Väestöliiton lääkäriä, ykspäivä ruokalassa ja se sanoi, että mä olen kuin aurinko! Niin hyvävointisen oloinen. :saint:

Eipä sillä, ei mulla mitään raskausongelmia ole kyllä ollutkaan. Ne yhdet supparit ja yks liikkumattomuus mutta oon säästyny kaikilta närästyksiltä ja liitoskivuilta jne. Paitsi, että pohkeet vähän meinaa kramppailla päivän mittaan, onneksi ei öisin! Pitänee ostaa huomenna magnesiumia.

Huomenna alkais neuvolan perhevalmennus. Vähän ennakkoasennetta on mennä kuntelemaan sitä kukkahattutätiä mutta.. Sehän voi olla tosi hyväkin kokemus.. B)

Loppukevennys.. Mun sängyssä näytti äsken tältä.. :heart: :heart:
 
muoks,

oireista tuli mieleen kans se menkkamainen juilinta ennen plussaa ja siitä se tuhruvuoto jota jatkui parisen viikkoa. Rinnatkin lakkas aristamasta kun juilinta alkoi. Silti viuhti jaksoi pysyä matkassa.

Nyt tuntui jo kaverin potkut mahan päältä illalla. Oli se hurjan tuntuista. Leikittiin sillleen et mä painoin masun päältä ja viuhti vaastasi potkasemalla käden kohdalle :heart:
Aamusta heräsin taas siihen mylläykseen et nyt ollaan hereillä mahassa. Nyt alkaa raskaus tuntumaan oikeastaan todellisemmalta kun tuntee liikkeet. Alussa kun ei ollu oikeen oireita muuta kun se ilmapallo efekti, niin oli vaikea uskoa olevansa raskaana.

Ulpikselle voimia jaksaa maata sairaalassa kiltisti, ehkä se sit on parempi pienokaisille. Pistä vaan se miehes salakuljettamaan sulle ruokaa.

Tiltalitti ja viuhti 20+5
 
Ai niin... Aiotaanko me tavata ennen ensimmäisten pinolaisten jakaantumista?? =)

Mulle sopisi melkein koska ja missä vaan.
Eikös Tiltalitti ainakin ollut tulossa? Entäs Marimilla? Uskaltaako Ulpis vielä matkustaa? Finttukin on aika lähellä jos vaikka Pirkanmaan suunnalle ajattelis tapaamista. Annulikin tais joskus talvella olla ihan halukas tapaamiseen? Mites Marica?
 
Tervehdys mökiltä Keski-Suomesta! Käytän meidän uutta miniläppäriä ja on jotenkin niin hidasta ja hankalaa, etten taida pystyä kommentoimaan juttujanne sen enemmälti.

Ulpikselle jaksamista sairaalassa!

Kiitos vaan kaikille onnitteluista :)

Kati & Pablo rv 21+6
 

Yhteistyössä