Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

Huomenta,

Voi kun voisikin jo odottaa äippä pakkausta mutta siihen on vielä aikaa. Enskuun puolella sit joskus. Täällä se voi kans olla hidasta, niinkun kaikki muukin.

Tänään on ollu ilkeitä liitos kipuja, onneksi ei tänään ole töitä, joten saa ottaa ihan rennosti. Piti tänään lähtee ostoksille tampereelle mut katotaan kuin noi vihlasut tuossa jatkuu. Lenkillä meinas lähtee jalat alta, koira kiskas kun harakka oli tienvieressä, niin vihlas oikein kunnolla, tippa tuli silmään ku otti niin kipeetä. Sen jälkeen tuntui koko loppumatkan kipua mut se jo helppaa.
Muutenkin tuntuu et ny toi pötsi kasvaa oikeen kohinalla, eteen ei pääse taipumaan enään ellei jalat ole vähän harallaan, muuten ottaa maha kiinni jalkoihin :LOL: outoa. Mäkin kun olen aina ollu se laihis ja saanu hepulin läskistä ja nyt sitä tulee joka tuutista ja se kummastuttaa et kaikki tuntuu ny menevän persuuksiin ja reisiin, siis ihan kaikki. On tullu selluliitti pahkuroita oikein reisiin, yök. illalla laitan ukon kuvaus puuhiin ja yritän tällätä tänne kuvan tuosta jumalattomasta kummusta. Oikeestaan kiva kun se nyt alkaa näyttään raskausmahalta eikä vaan läskirenkaalta :D
Täällä kans törmää miehen exiin melkein päivittäin kun tottahan ny pikkukylässä on kaikki seukannu toistensa kanssa. Onneks niillä on hyvät välit ja ne on jo naimisissa tahoillaan, kavereita kaikki keskenään. Nyt ne on kattellu mun kasvavaa olemusta kylillä mut ei ole uskaltanu tulla kysymään mitään.

jaahans, jos sitä menis pötkölleen että jaksais lähtee tuhlailemaan miehen rahat
tiltatlitti ja viuhti 17+2
 
Helou,

juuri eilen kun hehkutin kipujen lakanneen, oli illalla aika moista tuskailua. Nyt ei toispuoleista vaan vihloili tuolta kohdunsuulta ja tuntui muutenkin epämukavalta. Vatsa kovetteli ja kiristeli, ilmeisesti harjoitussuppareita. Onneksi en myöskään ole töissä enää tänään enkä huomenna - otin varaslähdön kesälomaan - ja tänään menen puolilta päivin nyt vihdoin lääkäriin tsekkaamaan, onhan kaikki kunnossa.

Kuunkulta, mulla löi sydän tyhjää tuota sun juttua lukiessa. Se voisi olla myös minä, jolle kävisi noin. Kyllä tässä sydän syrjällään saa olla kuitenkin - luonnon ratkaisuihin kun ei voi vaikuttaa mitenkään. Ja itsekin alan pikkuhiljaa uskomaan, että sairaslomalle pitää jäädä, jos vähääkään siltä tuntuu. Itse asiassa tammikuussa kaksoset saanut ystäväni muistutti taas eilen, että mun pitää jäädä sairaslomalle silloin kun tuntuu vielä hyvälle eikä niinkuin hän - venyttää ja sitten hetken päästä olla vuodelevossa sairaalassa ja synnyttää lapset pikkuruisina keskosina.

Ulpis, siksipä TAAS jaksan paasata sullekin, että jääthän nyt sairaslomalle. Ja yritäthän rauhoittaa tuon tilanteesi miehenkin kanssa. En halua myöskään miestäsi puolustella, mutta kyllä me raskaana olevat myös ollaan kovin herkkiä kokoajan reagoimaan, tunnustelemaan signaaleja ja tekemään johtopäätöksiä. Vaikka mun ja miehen välillä ei luottamuspulaa olekaan enkä epäile hänen rakkauttaan, huomaan myös minä välillä pohtivani, kestääköhän se tätä, onhan se varmasti onnellinen mun kanssa jne. Kai se tässä vaiheessa kun sitä vihdoin on saamassa sen koko paketin - sen rakkauden hedelmän oman kultansa kanssa - alkaa pelkäämään, että milloin taas pudotaan korkealta ja kovaa.. :headwall: Se on kai se meidän suomalaisten vaikeus nauttia onnestaan..
Asioiden suora puhuminen on kyllä paras ratkaisu - eihän ne miehetkään osaa ajatuksia lukea ja joku toisen pohtima ja sisällään pitämä möykky voi tulla ihan yllätyksenä miehelle.
Hali :hug:

Noniin, olisi sitten tänään se hillorumba edessä, kun eilen en jaksanut mitään. Eipä muuta kuin hillopurkkeja pesemään :wave:
 
Tiedän että en kuulu tälle palstalle, mutta tämä palsta on paras minun pyynnölleni.

Olen menossa ekaan ivf:ään elokuussa ja parin viikon päästä alkaa vasta lääkitys. Reseptit minulla jo on. Nyt kaverini joka on ollut lapsettomuushoidoissa (ja nyt onnellisesti raskaana) kertoi että siltä jäi noita ivf lääkkeitä. Kiinnostuin kovasti, koska lääkkeet ovat kalliita ja minulle Kela ei korvaa niitä ollenkaan. Ei ole lääkekattoa. No huonoksi onneksi ne lääkkeet oli erit kuin mitä minulle oli määrätty. Eli nyt kysynkin että onko jollain onnellisesti raskaana jo olevalla jäännyt kaapin ( päiväykset silti voimassa) pohjalle alla olevia lääkkeitä, ja jos on niin olisin maailman onnellisin jos ottaisit minun yhteyttä.

Primolut Nor 10 mg tabl
Gonal f-esitäytetty kynä 900 IU No II
Orgalutran 0.25 mg/0.5 ml inj neste No V
Pregnyl 5000 IU amp No1 D.S
Lugesteron 100mg No XC x 2

Jos sinulla on ylimääräisenä jäänteenä noita yllä oleva lääkkeitä niin tekisit minut maailman onnellisimmaksi, jos lahjoittaisit ne minulle. (kaverini vaan totesi että nuo lääkkeet menee joka tapuksessa vanhaksi ennen kuin seuraavaa vauvaa voi yrittää). Ja kiirekin olisi primolut pitää aloittaa 27.7 ja tuo piikitys 7.8. Maksan kyllä postituksen. Otathan yhteyttä sähköpostiini. Kiitos.

Mariia

mariia.kui@luukku.com
 
Ihan pakko kuitata mariiakuille: Primolutit maksaa alle parikymppiä, ne ei mee nopeesti vanhoiksi. Gonalia ja orgalutrania määrätään yleensä just se määrä. minkä potilas tarvitsee ja ne maksaa aika tavalla, et tuskin niitä on kaappiin kenellekään jäänyt, ja ihan ilmaiseksi tuskin siltikään niistä kukaan luopuisi. Pregnyl on halpa ja se pitää säilyttää kylmässä, et ei onnistu postitus, menettää tehonsa lämmetessään.
Luget on kans suhteessa niin kalliita (parin kympin luokkaa 15 kpl/200mg), et niitäkään tuskin kukaan kaappiin jemmaa ja ne ei kuitenkaan kuulu kelakorvattaviin lääkkeisiin kenelläkään.
Miksi sä et kuulu kelan korvauspiiriin?
 
Mullakin ois ollut vielä tuota Gonal F vaikka kuinka jäljellä, mutta heitin sen silloin roskikseen...tuntui kyllä kamalalta tuhlaukselta heittää se roskiin. Mutkun on jo avattu kynä ja se pitäis säilyttää jääkaapissa ja korkeintaan kuukauden. Yleensä niitä kyllä määrätään niin tarkasti just se satsi, että ei paljon ylimäärästä jää.
En kyllä suosittelis ottamaan keneltäkään noita jämälääkkeitä. Ne menee helposti pilalle, jos ei ole oikein säilytetty ja kuljetettu. Tuo Gonal f ja Pregnyl pitäis muutenkin säilyttää avaamattomanakin jääkaapissa. Ei ole kiva jos kallis hoito menee pilalle toimimattoman lääkkeen takia :eek: Noita tabletteja voi kyllä huoletta ottaa, jos joltakin on jäänyt.
Onnea sulle tulevaan hoitoon mariiakui! :heart: bd
 
Pahoittelut että sekoitan teidän palstaa. Tiedän että en kuulu tänne. Nauttikaa raskaudesta.

Ja olen kyllä niin noviisi asiassa, kun olen menossa vasta ekaan ivf:ään ja siksi ei ole kokemusta tuosta lääkityspuolestakaan. Laitoin tuohon listaan kaikki minun reseptit, kun en tiennyt mitä niistä voi jäädä ja mitä ei. Voipi niistä osa olla halpoja lääkkietä ja osa kalliita. Kaverillani kalliita lääkkeitä oli vaan jostain syystä jäänyt ja kun spekuloitiin lääkkeiden hintaa ja kun mietin että jos itsellä olisi jäänyt lääkettä yli niin antaisen sen mielelläni käyttöön. Niin siksi keksin, että laitan tänne että josko jollakin muulla olisi jäänyt kuin kaverillani. Minulla ei ole kokemusta jääkö niitä vai ei... mutta tuntuuhan noita jääneen tämänkin palstan jäsenillä.

Mutta jos jollakin on noita lääkkeitä jäänyt toivon ystävällisiä yhteydenottoja sähköpostiini.

Ja onnea teille kaikkille vauvamahasta.

T Mariia, omasta vauvamahasta haaveillen
 
Lääkärissä käyty ja päällisin puolin kaikki niinkuin pitääkin. HUOH!! Alkoi se kohtukuolema kummittelemaan mielessä, vaikkei saisi tuollaisia murehtia :headwall:
Parit näytteet otettiin ja huomenna vien vielä pissanäytteet (ei oikein päiväsaikaan onnistu tuo neljän tunnin pidättäminen). JA tietysti Papu&Nuppu kurkattiin myös.. ensin toinen näkyi niin kummmallisessa asennossa, että pelästyin, mutta alkoi liikkumaan ja vaihtoi asentoaankin paremmaksi ja nielaisi - liikuttavaa, niin minäkin nieleskelin. Toinen oli pää alaspäin ja potki tätä nieleskelijää päähän, auts!

Lääkäri totesi mun kohdun olevan niin kovassa kasvuvauhdissa, pohjan korkeus oli vaikka miten ylhäällä jo, että kasvukivut vaan on rajumpia. Ja ekaa kertaa kun paikat venyy, on ne rankempia tuntemuksia. No, onneksi menin ja sain mielenrauhaa loman alkuun.

Kaamea sade taas, plääh!
 
Ikävä kyllä mulla ei ole enää mitään lääkkeitä jäljellä. Mielelläni olisin ne antanut kun itsekin olen parilta hoidoissa olevalta kaverilta niitä saanut. Pari ovistestiä löytyy enää. =)

Onnea Mariialle vauvaprojektiin!!

Paljon Miru se sun s-f mitta on nyt ja miten viikot?
 
Torstaita!

Ihanan paidan Raitis tilannu! Tosi suloinen! :)

Ulpulumpukalle tsemppiä miehen kanssa. Toivottavasti pystytte puhumaan asioista suoraan. Minun mies pelkää ihan tosissaan että yhdyntä vois jotenkin vahingoittaa vauvaa. Luin jostain lehdestä että mies voi kokea naisen muuttuvan raskauden myötä "äitihahmoksi" ja siksi seksihalu vähenee. Kyselin eilen mieheltäni että onko kasvava vatsa epäseksikäs tms. Meillä oli tenttaustuokio saunassa.=)

Onneksi Mirulla oli kaikki hyvin! Toivottavasti kivut rauhoittuu!

Mullakaan ei valitettavasti jäänyt yhtään ylimääräisiä lääkkeitä. Puregonia jäi jonkin verran mutta kun oli avattu ampulli niin eihän sitä enää voi käyttää. Ovistestejä mullakin on muutama kaapissa vielä. Tsemppiä Mariialle hoitoihin!

Meillä on huomenna rakenneultra ja laparoskopian jälkitarkastus. En ole vieläkään varma haluanko tietää vauvan sukupuolta. Toisaalta helpottais shoppailua jos tietäs, mutta olisi kiva pitää itsensä jännityksessä loppuun asti. Ihan kuin synnytyksessä ei olis jo tarpeeksi jännäämistä muutenkin. :D

Tiiti 20+3
 
Raitis, ei sitä mitattu siinä terveyskeskuslääkärin käynnillä, eli en tiedä sf-mitastani mitään. Viikkoja on tuo 17+3, kaipa ne mittaa tuon siellä seuraavalla käynnillä äippäpolilla, jolloin siis rakenneultra, ei koskaan vielä olla mitattu.

Tiitille hyvää rakenneultraa huomenna - onhan sulla koko yö aikaa miettiä haluatko säilyttää jännityksen synnytykseen asti. ;)

Täällä on ahkeroitu urakalla. On keitetty raparperihillot ja mansikkahillot. Nyt alan kokkaamaan kesän ensimmäistä kanttarellimuhennosta - koko läppis on kuolassa kun ajattelen sen makua uusien perunoiden kanssa :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miruliini:
Nyt alan kokkaamaan kesän ensimmäistä kanttarellimuhennosta - koko läppis on kuolassa kun ajattelen sen makua uusien perunoiden kanssa :p
Kiduttaja!!!! :kieh: :kieh:

On VARMASTI hyvää!! Meillä oli tänään perunamuusia ja sen kanssa kaupan marinoidusta lihasta tehtyä kastiketta.. Hyi hitto ne marinadilihat maistuu odotetusti aina marinadille..


Mut pakko syödä pakastinta tyhjäksi kun piti tehdä tilaa.. Hain jätskiautolta turkinpippurijätskiä!!


 
Huomenta..
Mä en jaksa... :'( :'(

Taas mennyt yö miten sattuu. Viime yönäkin heräsin aamuyöstä oikean puolen lapaluun alla olevaan kipuun mutta se meni päivällä ohi. No sitten oli se hieroja iltapäivällä ja nyt on ihan helvetti valloillaan tuon lapaluun kanssa!! 22.30-23.30 nukuin ihan hyvin Paracetamolin voimalla, 23.30-01.30 vähän torkkuen.. Sitten taas Paracetamolia mutta kipu ei enää hellitä ja nyt 3.30 oli pakko lopettaa sängyssä pyöriminen, ottaa Panacod ja tulla tänne kuluttamaan aikaa. Hitto kun vesilasillisen jälkeinen "röyhtäyskin" saa vedet silmiin kun lapa säteilee.

Viime viikonloppuna säteili toi käsi ja nyt sitten lapa. Ihan p*skana siis koko oikea puoli. MÄ VIHAAN JATKUVAA KIPUA!!! Ei musta ole aamulla töihin a) Kivun kanssa b) nukkumattomana c) Panacodin ottaneena. Panacod vetää taas mahan jumiin, tekee pahoinvoivan olon ja laittaa pään sekaisin. Onko kukaan käyttänyt mitään muuta kipulääkettä raskausaikana? Kaipaisin jotain Voltaren/Norflex-piikkicoctailia..


Kurjaa on myös se, että ilmeisesti kipulääke vie sen verran myös tuntoa, etten tunne vauvan potkuja. Nyt parin päivän aikana oon tuntenu lähinnä vaan jotkut kuperkeikan tyyliset muljahdukset mutta en "peruspotkuja". :'(

Haluaisin vaan nukkua pitkästä aikaa yhden yön ilman kipuja.
UGH. Olen avautunut.
 
Raitikselle :hug: Jatkuvat kivut on hirveitä! Varsinkin jos ei öisinkään saa nukuttua. Luulen tietäväni miltä sinusta tuntuu. Ja silloin kun on kovat kivut pitää antaa itselleen lupa hakea saikkua ja parantaa itsensä rauhassa. Muista Raitis että myös sairaanhoitaja voi sairastua! (Yleensä sairaanhoitaja sallii kyllä muiden sairaslomat muttei millään halua uskoa että itse tarvii s-lomaa.) Toivottavasti et ole raahautunut töihin!

Nyt lähden viemään auton huoltoon. Sitten sinne ultraan ja sen jälkeen työt kutsuu. Lähdetään viikonlopuks mökille (ihanaa!) joten ultrakuulumisia sitten viimeistään sunnuntaina.
 
Kiitos Tiiti.. Oli aivan pakko soittaa töihin ja sanoa etten tule vaikka kuinka hävetti ja itku tuli jo ennenkuin puhelu ehti loppuun asti. Pystyn kyllä myöntämään, että sallin muiden sairaslomat mutta oman ottaminen on työn ja tuskan takana. Olen kaikkien mahdollisten huonojen tekijöiden yhteensattuma tässä sairasloma-asiassa --> Ylikiltti ja tunnollinen työnarkomaani sekä hoitoalalla työskentelevä yrittäjäperheen lapsi.

Itkeminenkin sattuu... :'( Panacodista tuli NIIN paha olo..
Sain lääkäriajan 8.40. On pakko olla joku muukin vaihtoehto!!
 
Huomenta!

Voi sinua Raitis :hug: Jo pelkkä valvominen tekee mut ihan toimintakyvyttömäksi, puhumattakaan sun kivuista ja noista lääkkeistä :eek: Toivottavasti lääkäri keksii jonkun avun tuohon kipuun. Joku laukaiseva akupunktioneula oikeaan kohtaan työnnettynä voisi toimia?? Raahaudu kertomaan kun jaksat.
ps. se kanttarellimuhennos vei kielen mennessään, mutta nyt mun pitää saada jostain sitä turkinpippurijäätelöä |O

Itse kävin reippaana tyttönä aamupissalla terveyskeskuksessa. Uskomaton sisäinen kello herätti mut neljältä pissalle, jotta ei tarvinnut rakkoa venyttää muuta kuin se pakollisen neljä tuntia. Ja lantionpohjanlihksia sai harjoitella, kun piti pissiä pariin purkkiin ja siinä välissä pestä paikat... no joo, oli kai pakko tuokin teille kertoa, sori :ashamed:

Mun miehellä on muuten ihme vimma. Nyt kaiketi vauvojen tulo on laukaissut siinä sellaisen paikat kuntoon -puuskan että oksat pois. Meidän omasta mielestäni ihan kätsy vaatehuone koki eilen muodon muutoksen, kun viritti sinne uudet tangot ja korit lattiasta kattoon ja seinät umpeen. No, tokihan sinne mahtuu taas paljon enemmän tavaraa. Mun vaatekaapissa tämä sama tehtiin jo aiemmin, samoin pihavarastossa. Ja nyt sillä on jo suunnitelmat kodinhoitohuoneen varalle.. :eek:
Nauroin eilen terveyskeskuksessa itsekseni, kun siellä oli ilmoitus aviomies-palvelusta, jossa mainostettiin, että tällaisen kodin puuhamiehen palvelut voi vähentää verotuksessa kotitalousvähennyksessä.. Tuli mieleen, voisinkohan tuosta omasta aviomiehestäkin saada ne kotitalousvähennykset :LOL:
 
huomenta,
raitis kuulostaa siltä että lihas on aika pahasti tulehtunut. Hieronta sit varmaan pahensi sitä, olis hierojan kyl pitänyt tuntea jos lihas tulehtunut. Jos sitä kuumottaa ja välillä tuntuu kun tikarilla pistäis niin varmat tulehduksen merkit. Toinen voi olla joka auttais niin suoraan kiropraktikolle, jos hermopinne rangassa. Se aiheuttaa myös noita kipuja jotka säteilee koko kropan läpi ja jäytää hulluuteen asti. Ja yks voi olla että se pahjin jännitys onkin rintalihasten puolella ja se säteilee sinne lapaan, aika yleistä isorintaisilla naisilla. Kävikö hieroja siltä puolelta hieromassa, niin kun ammatilaisen kuuluisi nh seudun kans oireileville asiakkaille tehdä. Ihana kritisoida kolleegoita.

Mariia kui, laitoin meiliä, löytyy avaamaton jääkaapissa säilytetty puregon. odotan osoitettasi. Muutamia lugeja löytyy kans mut ne on 200mg.

Miruliinille kun mehän mennään melkein samoissa niin mullaon alkanu kans kivut tuntumaan kunnolla. Ihan kun joku repis häpyliitosta erilleen ja se tunuu ihan takapuolen puolella myös. Yöllä herää kun vaihtaa asentoa kun vihlasee ilkeästi kohdun tienoilla. Sulla kun on onnellisesti kaksoset tulossa ja mulla vaan yksi joten voin kuvitella että kivut on aika hehkeät. Koitetaan jaksaa, vauvelit ne siellä tilaa itselleen tekevät.

Taidampa lähteä markkinoille nyt aamusta, ennen kun asiakas tulee, ostamaan herneitä ja mansikoita ja jos siellä olis se pellavavaatemyyjä niin vois katsoa rakkaalle kummipojalle polvihousut ja paidan, on ne niin söpöjä ne vanhanaikaiset mallit.

tiltalitti ja viuhti 17+3

 
Juu tiltaltti, onhan se ihanaa, että vauvelit kasvaa ja sen vuoksi kestää vaikka mitä. Tällainen superhuolestuja kun on niin vaan aina epäilee, mitä jos kuitenkin tämä on jotain muuta.. No, nythän se on tarkistettu onneksi. Missä se sun masukuva viipyy!! :attn:
Ja milloin alat kauppaamaan meille palveluitasi, nyt kun paljastit itsesi ;) Vastaanottosi taitaa olla vain vähän turhan kaukana täältä Lahdesta.
 
Voi Raitis :hug: . Munkin mielestä toi kuulostaa kyllä siltä, et siellä on joku tulehdus. Oletko kokeillut laittaa siihen jääpussia? Vartin verran muutaman kerran päivässä, ni vois olla avuksi. Ja sauna pannaan. Sit yksi kans, mikä voi helpottaa, ni jos teillä on semmonen puhallettava vierasvuode, ni semmosella kun nukkuu, niin oman kropan paino ei ole niin paljon siinä päällä. Ja sitten tietysti ne paikalliset kylmägeelit, mut en tiedä, mitä niistä voi käyttää raskaana ollessa. Koita nyt jaksaa, toi on kyllä ihan kaameeta.
 
Heippa taas... Ja kiitos ajatuksistanne!

Ketorinia 75mg päivässä ja samaan aikaan Panadolia 3g päivässä. Näillä pitäisi tilanteen nyt laueta johonkin suuntaan. Saikkua olis tullut tiistaille asti mutta en suostunut ottaamaan kuin tämän päivän kun viikonloppukin on vapaata. Lähete fysioterapiaan viidelletoista kertaa napsahti, onneksi. Pääsee kunnon ammatilaiselle kelakorvauksella.

Tiltalitti: Tulehdusta minäkin epäilen. Sekä niskan yläosassa hiusrajassa, että nyt myös oikean lavan alla. Olin hierojakoululla eilen ja ei todellakaan ollut siis mikään fysioterapian tyylinen juttu, vaan ihan perus niskarunnominen a´la Appelsiinikainaloinen kaljupää urheiluhierojaopiskelija. Arvasinkin, että voisi tänään olla pahempi mutta en nyt ihan tätä uskonut.

Onneksi mulla on vaan B-kupit, että en usko rintapuolen vaikuttavan (Äitillä F-G ja siskolla H, jotka tosin leikattu pienemmiksi :eek: ). Sen sijaan en todellakaan ole mikään "ryhti-tyttö" vaan kallo roikkuu etukenossa niskan varassa.. Linkin kuvista edustan extra-pahaa A-niskaa, mutta B-selkää. Notko on kadonnut välilevyvaivojen vuoksi noin kuutisen vuotta sitten. Onneksi raskaus ei vaikuta ainakaan vielä mitenkään alaselkään. Välilevyvaivat on liian tuttuja.
http://www.kuntonetti.org/kuvat/ryhti.jpg

Ei ole teilläkään helppoa noiden liitoskipujen kanssa!! Sovitaanko, että te pidätte ne siellä ja mä pidän nämä yläpään vaivat täällä..?
 
Kaikille ylä-ja alapään kipuilijoille isot :hug: :hug:
Kyllä noi kivut voi olla yhtä kidutusta! Voin kyllä hyvin ymmärtää teitä. Mulla oli elämä ennen raskautta välillä yhtä h*vettiä, kun kärsin kaikenmaailman kroonisia kipuja...oli ne sitten päänsärkyä, hartiakipuja, migreeniä tai endokipuja. Ei kyllä normaalista elämisestä ja työnteosta tullut yhtään mitään. Kyllähän sitä pelotti, että miten sairas olen raskausaikana, mut yllätykseks kaikki kivut hävis kuin seinään! :D Kyllä silloin tällöin saattaa tulla migreeniä, mut ei läheskään niin pahana, kuin ennen raskautta ja paracetamoli auttaa. Luulen kyllä, että mulla psyyke oli osaltaan aiheuttamassa/pahentamassa noita kipuja silloin ja kun lapsettomuusongelma ratkes ni tapahtui parantuminen. Sitten oli kanssa ne hormonit, jotka mulla oli silloin ihan sekaisin, nyt raskaudenaikana on niin harmonista yhteiseloa noitten hormonien kanssa. Tän perusteella olisinkin mieluustin koko ajan raskaana !:LOL:

Toisaalta tää raskausaika on ollut myös hyvin ahdistavaa aikaa. Se mikä mua nykyään ärsyttää on se että me saadaan niin paljon informaatiota kaikesta mikä voi olla vikana raskaudessa ja mitä kaikkea voi tapahtua, samoin synnytyksestä. Toisaalta se on hyvä...toisaalta ei. Ennen lähdettiin siitä, että se vauva on terve ja nykyään lähdetään siitä että se vauva on sairas. Sun pitää niinko jatkuvasti olla todistamassa, että se lapsi on terve ja kaikki on hyvin. Mua on ruvennu oikeesti ahdistamaan se ihan sikana. Ymmärrättekö mitä tarkoitan? Mun gyne on vielä sellainen, et se pelottelee. Ei kiva.
Kyl sitä haluis nauttia raskaudesta, kun on vihdoin tähän tilanteeseen päästy, eikä koko ajan pelätä mitä kaikkea vois olla vikana ja sattua. :eek: Ahistaa...

hih:) Miruliinin miehellä on pesänrakennusvietti...kuulostaa ihanalta kun miehille tulee toi vimma :heart:
Meil on toistaseks ollut vielä niin, että mulla on kauhea pesänrakennuspuuska ja oisin jokapaikan repimässä uuteen kuntoon :LOL: ja mies joutuu toppuuttelemaan, et rauhotus ny vähän. Se on vielä jotenkin niin rentona, vaikka on muuten semmonen remontti-reiska...ei ole tullut vielä sitä pesänrakennusviettiä.....heh:) Ihan kuin jollain linnuilla nää vietit...

Kuunkulta ja poitsu rv 23+6
 
Täällähän riittää kipuilijoita, johon joukkoon kuulun itsekin. Meilläkin vaihteeksi lääkärireissu takana. Soittelin tänään Naistenklinikan päivystykseen, kun alapään tulehdus edelleen tuntuu, vaikka kuuri oli loppumassa huomenna ja sen lisäksi mulla alkoi keskiviikkoiltana kuumeilu, maksimissaan 38 noussut lämmöt. Pyysivät paikanpäälle, ja otettiin labrat, emättimen tulehdusnäytteet ja tarkistettiin tilanne. Tulehdus näyttää edelleen olevan gynen sisätutkimuksen perusteella (ei kuulema kuitenkaan hälyttävän paha), Kefexiniä jatketään ainakin toiset 10 päivää ja rinnalle tuli metrodinatsoli-niminen antibiootti. Huomenna pitää mennä uudelleen aamusta Naistenklinikalle labroihin, seuraavat tulehdusarvoja, jotka vähän koholla.
Pikkuinen oli onneksi kunnossa, vaikka mammeli ei nyt näytä kovin helpolla tervehtyvänkään.
Nyt on kyllä tosi väsynyt olo, kun sai useamman tunnin päivystyksessäkin odotella.

Kuunkulta, olet oikeassa, luulen että tämän taustan kanssa meillä on vähän liiankin paljon tietoa kaikesta ikävästä. Toisaaltaan joskus siitä voi olla hyötyä, esim. en ole liikaa jäänyt odottelemaan näiden tulehdushommeleiden kanssa. Mutta vihoviiminen juttu on alkaa kaivaa netistä kaikenmaailman kauhujuttuja, ne saa mut aina täysin paniikkiin... Ylipäänsä kaikki ikävät asiat jäävät kummittelemaan mieleen liiaksi.
 
Voi meitä.. :hug:

Annuli missä muodossa Metronidatsoli sulle annetaan? Sairaalassa sitä käytetään paljon iv-muodossa (siis tipan kautta) mutta en tiennytkään, että sitä on muissakin muodoissa.

Yleensä sitä pystyy suhtautua kaikkeen "liialliseen tietoon" ammatillisesti mutta jos se tunne, että kaikki ei ole hyvin, pääsee valloilleen niin silloin se tieto ikäänkuin kääntyy itseään vastaan. Ja raja on hyvin häilyvä, että koska näin tapahtuu.

Nim. Istukan irtoamista usein ajatteleva

*lähtee taas pakastimelle hakemaan turkkarijätskiä* :p
 
Annuli, Syöthän noitten antibioottien kanssa kunnon kuurit maitohappobakteereita?
Mun on aina pakko muistuttaa kaikkia tuosta. Kun itte olen aikoinaan maannu henkihieverissä sairaalassa pari viikkoa antibioottien takia ( en silloin tienny, et antibioottien kanssa pitää syödä maitohappobakteereja) En nyt halua pelotella, mut mulla meni silloin suoli ihan sekaisin ja järkky ripuli ja 40 asteen kuume, tulehdusarvot heitti jo 300, oli hilkulla ettei suoli puhjennu, niin kova oli se tulehdus :eek: Silloin kyl aattelin, et se on menoa ny...
Ja kaikki alkoi ihan pienestä, kun sain korvatulehdukseen antibioottikuurin.
Mä olin siis se joku prosentti, joka lukee siellä pakkausselosteessa sivuvaikutuksissa. Hengenvaarallinen tila tuo siis. Nykyään jos joudun antibioottikuurille( silloinkin pitää olla tosi hyvät syyt et alan syömään niitä )niin vedän kyllä kaikenmaailman maitohappobakteerit nassuun.

Taas tätä "pelottelu tietoa".... Mut oisin kyl ollu silloin onnellinen, jos lääkäri ois viittiny mainita noista maitohappobakteereista, ni oisin saattanu säästyä tuolta kokemukselta.
 
Annulille voimia ja pikaista toipumista ikävästä tulehduksesta. Onneksi olet hyvässä seurannassa eikä vaavilla ole hätää. Tokihan sitä tietysti itsekin olisi mieluusti kunnossa.

Raitis - äh, en ollut kuullutkaan mistään istukan irtoamisesta :headwall: :headwall:
Sulle kanssa toipumista kivuista, toivottavasti saamasi coctail alkaa purra pikkuhiljaa. Onko sulla muuten sellaista muotoutuvaa tyynyä? Itse nukun kyljelläni ja se on ihan must, tukee tosi hyvin rankaa. Mutta eipä kaikki siitä välttämättä tykkää - makuasia.

Kaikille muillekin oikein hyvää, kivutonta, rauhallista viikonloppua! Me suunnataan huomenna reissun päälle kohti Turkua ja keskiviikkona sitten seuraavan kerran palstailemaan, jos nyt maltan pysyä poissa. Mutta ihanaa tavata perhettä ja ystäviä taas pitkästä aikaa!! Pääsen siskon kanssa vertailemaan massuja, on mua 6 vkoa edellä, mutta veikkaanpa, että aika samoissa mennään ;)

Adios :wave:
 

Yhteistyössä