Vuoden 2008 Kullankerien loppuvuosi 2009

Kivaa että mukaan huolitaan :)
Löysin tämän palstan vasta äskettäin.

Meillä tehdään poskihampaita. Paljonko teidän muiden lapsilla on hampaita suussa? Meillä 4 alhaalla, ylhäällä 5. 1 poskihammas alas ja 1 tulossa, osittain jo puhjenneet.

Meillä ei vielä kävellä ilman tukea pitkiä matkoja, pari askelta otetaan mutta mennään enimmäkseen vielä kontaten tai karhukävelyä. Kävelevätkö kaikkien muiden lapset jo? Sanoja tuleekin sitten jo aika paljon pojalla.

Välikausihaalari: Reimalta löytyy 2kpl, esikoisen vanhoja. Kooltaan 86cm ja 92cm, käytän molempia, poika on tällähetkellä 82cm pitkä ja painaa n.10,6kg (1v-neuvolassa kävimme kun poika oli 1v2kk neuvolantädin ollessa kesälomalla kesä- heinäkuun ja halusi punnita ja mitata pojan itse) .

Vaatekoot: Tällähetkellä käytössä 80-90cm kokoiset vaatteet. Löytyy 80cm,86cm,92cm, mitä milloinkin. Pitkä poika, pitkät raajat jää lyhyemmät housut pieniksi, samoin paidat pitää olla isompia, vaikka pituutta on se 82cm. Riippuu kyllä mallista, useimmat vaatteet 86cm menee hyvin, parit poikkeukset on sitten isompia. Ulkohaalarit tietty sitten vähän väljempiä, että on kivempaa liikkua.
 
pojat -05 ja -08- meillä on tosiaan kävelty vasta pari viikkoa, joten aika samassa aikataulussa mennään :) Tuntuikin jo siltä, että ollaan viimeiset tästä pinosta, jotka kävelevät :) (äiti osasi jo muutaman vuoden :D). Muutenkin samanmittaiset pojatkin meillä, 1v. neuvolassa, tasan 1v.päivänä, oli mitat 78cm ja 10250g, joten varmaankin ovat aika saman kokoisia. Huomasin että olet Vuosaaresta, Helsingistä (malmi) minäkin :)
 
Elppa: No läheltä oot sitten :)
Varmaan aika samoissa mitoissa on pojat. Lapsiahan ei sais vertailla mutta ei se aina niin helppoa ole, kun sukulaisetkin muistuttelee esikon uusien taitojen oppimisesta. Esikko juoksi vuoden vanhana, pikkuvelillä ei onneksi oo niin kiire joka paikkaan. Esikko 3v8kk kun ei vieläkään mene mihinkään vaan rauhallisesti kävellen :D
 
Tervetuloa joukkoon Pojat :wave: Kiva saada mukaan lisää porukkaa. Jospa vaikka saadaan taas vilkas keskustelusyksy aikaiseksi. Mä ainakin haluaisin jakaa ajatuksia teidän kanssa kasvatusvinkeistä. Itse kun ei aina tule ajatelleeksi, miten kannattaa tilanteissa toimia kaikkein ovelammin :D Eli nyt kun vauvavaiheen kummat jutut on käyty läpi, niin siirrytään siihen seuraavaan etappiin.

Hampaat
Meillä ylhäällä 4 ja alhaalla 4.

Kävelystä Sofia alkoi kävellä kunnolla 1-vuotiaana, joten tänään on täällä muuten kävelytaidon 2. kuukausipäivä :flower:
 
Täällä kaivettu jo välikausivaatteet esille...meillä sekä takki-housut setti ja sitte koko haalari. Poika käyttää tällä hetkellä 80-86senttisiä vaatteita. pää tuolla on jotenki hassun mallinen, tuntuu että kaikki hatut on joko liian isoja tai sitte liian pieniä :D

käytiin tänää pojan kanssa ekaa kertaa tutustumassa päiväkotiin. Hienosti meni leikkimään, mutta heti kun katosin hetkeks ni alko alahuuli väpättmään ja pikkasen itkas. Tosi hieno päiväkoti oli kun kaikki oli uutta ja kiiltävää. Tuo paikka on aukassa ovensa vasta 3.8 eli todella uusi on :) Kaikki pienet mieltä askarruttavat kysymykset mä tuolla kyselin ja nyt on kiva viedä poika tuonne. ensi viikolla mennään vielä uudestaan tuolla käymään kun vien ens kuun hoitopäivät sinne ja täytellään papereita. ja poika saa vielä uudemman kerran touhuta siellä jonku aikaa ennen kun sitte tuonne jätetää. Saa nähä kui itkee sitte iskän perään kun sinne jättää...

öö...olikohan vielä jotain muuta galluppia tuolla...ei muista enää....ai nii..hampaita meillä on kolme alhaalla ja neljä ylhäällä...

että tälläistä täällä tällä kertaa....hyviä öitä kaikille :)
 
Uskomatonta!!!!!!!!!!!!
Mua on muutaman päivän väsyttänyt, kusettanut ja palellut normaalia enemmän. Eilen tein sit testin ja se oli POSITIIVINEN!!!
Ei olla harrastettu sänkyhommia ku.... no jaa... ei juuri ollenkaan. En tiedä miten tää oo mahollista. Pyhähenkikö mut on valtaansa ottanu!? :snotty:
Mieskään ei millaan usko tätä. Ollaan tosi yllättyneitä ja toki mielissään! Edellinen ei tullut luonnollisin keinoin vaikka sitä yli viisi vuotta tahkottiin...

En muista tarkalleen milloin oli edelliset menkat. Neki heitelly vähä miten sattuu mut uskoakseni ne oli heinäkuun alkupuolella ja vkoja olis nyt jotain 6.... tai ainaki sinne päin.

Kysyin jo aijemmin että kuinkas moni teistä on raskaana. Niin, kuka osaa listata? Olis kiva tietää ja en jaksa rueta selaamaan koko pinoa taaksepäin....
 
Onnea malehalle, ihana yllätys! :)

Täällä ei välikausihaalareita vielä ole tarvinnut käytellä, lämpötila pysytellyt siinä +19 mutta tuulee jo aika kylmästi.

Kiva kuulla, että handen päiväkotiintutustuminen oli mennyt molemmilla hyvin!
 
pojat-05 ja -08 tervetuloa joukkoon! :flower:
Jos haluat poikasi mitat tuohon etusivun listaan, niin kerrotko ne vielä, niin lisäilen? (Oot voinut jo mainitakin, mutta nyt ei leikkaa. Just herännyt kun oon. Eläköön vuorotyö!)

Hienoja uutisia malehalla!:flower: Onnea kovasti! Et oo muuten ensimmäinen, josta oon kuullut, et ensimmäinen on ollut kovan yrittämisen takana, mutta kun on alkuun päästy... :whistle: Meillekin esikoista odoteltiin kolme pitkää vuotta (tiedän ettei se oikeasti oo ees mikään toivottoman pitkä aika, mut sillon meinas usko loppua) ja nyt ollaan suurperheellisiä.

Elppa jo ehti kertoakin ketkä odottaa. Luulen, että kielletty on jo kans nyyttinsä saanut kainaloon, ku LA oli hällä jo kuun alkupuolella, mutta tarkempia kuulumisia ootellessa...

Mistäs täällä oli gallupotu? Ei voi muistaa... Meillä on kävelty nyt 3kk. Hampaita on 8, 4 ylhäällä, 4 alhaalla. Vaatteista menee koot 74/80. Jotain 86 kokosiakin on jo käytössä. Ulkovaatetuksena meillä on se kevääksi ostettu Travallen haalari (74), mahtuu vielä tän syksyn.


Niin ja arvatkaan mitä? Mä imetän edelleen :snotty: (taidan olla viimenen??), tosin enää nukkumaanmenojen tiimoilta ja sitä ajattelin huoletta jatkaa niin kauan, kun se meistä (Mimusta ja musta, muille se ei edes kuulu!) tuntuu hyvältä.

Tämmöstä tällä kertaa! Mulla on nyt neljä vapaapäivää. Ruhtinaallista! Mitähän kivaa keksis? No, ihan ensteks lähden käyttämään poikia parturissa. Ens kertaan siis!:wave:

ps. Meidän naisen (sen pienimmän, kahdelta isommalta taittuu vähän turhankin hyvin :ashamed: ) verbaalinen ilmaisu on melko niukkaa edelleen. Tähän asti ymmärrettäviä on olleet "nam nam" ja "hei hei", uutena on tullut "hau, hau" (aika yllättävää kun sekä meillä kotona että hoitopaikassa on kolme koiraa). Että pikku hiljaa...
 
Olen täällä taustaillut, kun ei ole ollut mitään varsinaisia uutisia, mutta Ammulle pitää sanoa, että et ole viimeinen imettäjä! Meilläkin rintamaito maistuu yhä aamulla ja illalla. Ja aikomuksena on myös jatkaa niin kauan, kun se on mukava hetki molemmista. Ehkä kuitenkin jouluun mennessä lopetellaan :LOL:

Ruoka maistuu myös hyvin ja pikkumies syö tosi monipuolisesti. Tykkää marjoista ja hedelmistä ja mausteisista ruoista. Voi kun olisi olemassa jokin lapsiperheiden keittokirja! Vinkkiä vaan jos tiedätte. Teen siis ihan tavallista kotiruokaa, mutta ideat ovat vähissä eikä aina jaksa pastakastike-makaroonilaatikko-lihapullalinjalla.

Meillä kävellään, juostaan ja puhutaankin kovasti, sanoja on kymmeniä, päivittäisessä aktiivikäytössä ehkä kymmenen, joista paras tietenkin "äiti". Hampaita on kahdeksan ja vaatekokona 80/86, jotkut 74 vielä käytössä, toisaalta jo pari 92 käytössä. Arvioisin, että pikkumiehessä on mittaa noin 80 cm ja painoa (kotivaa'alla) n. 10,5 kg.

Onnea raskautuneille. Meilläkin (huh, nyt sanon sen ääneen) yritys alkaa pian, oikeasti vaikka heti seuraavassa kierrossa, jos vaan uskalletaan tuon sikaflunssan takia. Mutta syksyn mittaan viimeistään, kun näkee miten epidemia etenee. Eli minimissään kahden vuoden ikäero tulee, todennäköisesti varmaan sitten jotain päälle. Vähän jännittää, miten on tämän yrityksen laita sitten, koska mullahan oli niitä keskenmenoja ennen tätä pikkumiestä. Toisin kun Maleha, tulin raskaaksi helpolla, mutta sitten en oikein pysynyt raskaana. Toivottavasti meillä käy siis yhtä onnellisesti kuin teillä, ettei samat ongelmat toistu!
 
En enää kerro sille... Muutenkin "salaimetän" eli en jaksa kovin mainostaa tätä imetystä, kun tuntuu, että ihmiset ottavat asiakseen kommentoida näinkin vakavaa rikkomusta, kun 1 v 2 kk ikäisen, siis lähes murrosikäisen, imettämistä :LOL: Meidän poika ei tainnut olla puolta vuottakaan anopin kommentin aikoihin :LOL:
 
Ihana uutinen Maleha! :flower: Voi kun meilläkin kävisi yhtä onnekkaasti :whistle:

Meillä piti olla tänään Sofian hammastarkastus - vaan unohdin sen tyystin. Syyskuussa sitten uudestaan... Tämä mamma autokuumeilee näköjään sen verran pahasti, että maalliset aikataulut unohtuu :LOL:

Mä mietin nyt kovasti, että menenkö töihin ensi vuoden syyskuussa vai vasta 2011 alusta. Pitäisi laittaa uusi hakemus päivähoitoa varten mitä pikimmin, kun paikoista on täällä pulaa. Syksyllä varmaan saisi helpoiten hoitopaikan - vuodenvaihteessa voi olla hankalampaa, kun lapset ei siirry uusiin ryhmiin. Mut mieli tietenkin tekisi kovasti olla tuohon 2011 alkuun kotona... Tietääkö joku muuten, että jos en heti saa lasta haluaamaani päiväkotiin, niin miten käytännössä toimii "jonotus" haluamaani paikkaan? Eli onko kuitenkin mahdollista saada siirto lähipäiväkotiin jossain vaiheessa? Jos sitten raaskii lasta erottaa enää kavereistaan. :/
 
Babyblue08:
ihmiset ottavat asiakseen kommentoida näinkin vakavaa rikkomusta, kun 1 v 2 kk ikäisen, siis lähes murrosikäisen, imettämistä :LOL:
Täähän on rikos :whistle: Pedofiilien touhua, ainakin, jos "mitäs nyt"tiä on uskominen. Ja totuushan asuu KaksPlussalla. Eli hävetä siedetään molemmat :whistle:

Tiivarille: Jos et heti suoraan saa tyttöä haluamaas hoitopaikkaan, niin voit toki hakea haluamaas hoitopaikkaa sillä aikaa, kun toinen on muualla hoidossa. Ihan ekana jonossa tuskin on kuitenkaan he, joilla on jo hoitopaikka, mut joskus se tulee vuoro kumminkin.

Mä oon aina ollu melko mustavalkonen tän hoitopaikka-asian kanssa eli yksselitteisesti sitä mieltä että jos vanhempi (tai vanhemmnat) on kotona, on lapsenkin paikka siellä, ellei oo jotain kuntoutuksellista tms. perustetta hoidossa olemiselle. No nyt kuitenkin kun omat työt on aina aika ajoin (ehkä ) katkolla, niin oon kumminkin ajatellut et Milla pysyy hoidossa vaik jäisin työttömäksikin. Haluan pitää kiinni paikasta just tällä hoitajalla. Tosin... eihän hää nytkään oo kun keskimäärin 3 pv/viikko, muut päivät sit kotona. Ja mun työttömyys tuskin tulee kestämään kovin kauaa. Jos sitä nyt ylipäätään tulee edes...Mutta niin se ajattelumalli muuttuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Babyblue08:
ihmiset ottavat asiakseen kommentoida näinkin vakavaa rikkomusta, kun 1 v 2 kk ikäisen, siis lähes murrosikäisen, imettämistä :LOL:

Täähän on rikos :whistle: Pedofiilien touhua, ainakin, jos "mitäs nyt"tiä on uskominen. Ja totuushan asuu KaksPlussalla. Eli hävetä siedetään molemmat :whistle:
Kehtaatte vielä täällä kirjoittaa asiasta. Kyllä teidät kohta kivitetään
:eek:

:| =) :D :LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Mä oon aina ollu melko mustavalkonen tän hoitopaikka-asian kanssa eli yksselitteisesti sitä mieltä että jos vanhempi (tai vanhemmnat) on kotona, on lapsenkin paikka siellä, ellei oo jotain kuntoutuksellista tms. perustetta hoidossa olemiselle. No nyt kuitenkin kun omat työt on aina aika ajoin (ehkä ) katkolla, niin oon kumminkin ajatellut et Milla pysyy hoidossa vaik jäisin työttömäksikin. Haluan pitää kiinni paikasta just tällä hoitajalla. Tosin... eihän hää nytkään oo kun keskimäärin 3 pv/viikko, muut päivät sit kotona. Ja mun työttömyys tuskin tulee kestämään kovin kauaa. Jos sitä nyt ylipäätään tulee edes...Mutta niin se ajattelumalli muuttuu.
Eihän sitä kannata hyvästä hoitopaikasta luopua, jos jo tiedät ettet kuitenkaan tule olemaan kauaa kotona. Mä en ainakaan edes raaskisi erottaa lasta kavereista ja hoitajista niin, että aina olisi menossa uuteen hoitopaikkaan (siis jos ei vanhaan enää välttämättä pääsisi).
 
Onnittelut malehalle!! :flower: :flower: :flower: Ihania uutisia.

Tervetuloa myös Pojat joukkoomme :wave: Kovastihan me ollaankin tässä hiljennetty, joten uutta verta (juu siis, dracula olen :LOL: ) kaivataan. Tai ehkä me nyt näin syksyn tullen muutenkin taas aktivoidutaan enemmän näihin sisätiloihin keskustelemaan toistemme kanssa :D

Meillä Rasmuksella on 7 hammasta. 5 ylhäällä, joista yks poskihammas, ja sit ne kaks (ylläri, ylläri) alhaalla. Ei tuo vissiin meinaa noita alahampaita enempää tehdäkään. Ylhäälle näyttäis nytkin olevan tilausta meneillään.

Rasmuksen vaatteet on pääsääntöisesti kokoa 86cm, joitakin 92cm on käytössä. Tuo poika on hoikistunut nyt kesän aikana niin kovin et alkaa kaikki housut olla siinä pisteessä, et mitkään ei pysy ylhäällä, joten vissiin henkselikaupoille pitäis lähteä. Kun en mä saa sitä enempää syömäänkään. :D

No niin, nyt tää mamma menee laittaa pään tyynyyn.. onki jo vähän väsy.

Niin ja raskautuneisiin lisäisin vielä haikaraemon.
 
Täällä taustalla hengailen ja joka päivä käyn juttuja lueskelemassa :wave: mutta en oo vaan jaksanu kirjotella....
Vaatii pikkusen totuttelua tää töissä käyminen, ei oo kauheen hyvä yhdistelmä monta kertaa yössä heräävä taapero, herätys 4.20 ja työpäivä :kieh: illalla nukahdan kirjaimellisesti seisovilteen.

Tarhassa on sujunut hyvin :D Kehuivat, että on niin hyväntuulinen tyttö, joka syö hyvin, nukkuu hyvin ja leikkii paljon :D Ekan kerran itki vasta toissapäivänä, kun mies sinne vei ja puolitoista viikkoo oli siis taivalta takana =)

Ja täällä tissitellään vielä, piti lopettaa tarhan alotukseen, mutta en saanu aikaseks ja toisaalta hyvä niin :snotty: jatketaan niin pitkään kun hyvältä tuntuu :ashamed:

Vaatteet on meillä pääsääntösesti 80cm, muutama 86cm löytyy.

Välikausivaatteisiin ei olla vielä siirrytty, kun on niin lämmintä ollu. Mutta tuolta löytyy 80cm remu, toivottavasti se nyt menis koko syksyn.

Hampaita löytyy ylhäältä 6 ja alhaalta 4 ja näyttäs olevan 2 tulossa lisää...

Kävelty on jo 2,5kk, ei vielä juokse mikä on todella hyvä :kieh:

Elsa on muuten samanlainen kiipeilijä, kun sydärin Emma
Kiipee sohvalle, ikkunalaudalle, keittiön pöydälle, nousee portaita ja mitähän vielä |O saa olla silmät selässäkin :kieh:

Nyt kattoon nauhalta serranon perhettä :wave:
 
Huomenta!
Täällä kans kiipeillään! |O
Ja keksitään mitä erikoisimpia piilopaikkoja, vaatekomeroon, naulakkoon kenkähyllylle, sohvalle, millon mihinkin... Isompia vahinkoja ei oo vielä tullut (*koputtaa puuta*), mutta varmaan vielä muksahtaa, kun tuntuu, että äiti on aina sen askelen tai kaks perässä.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Onnea Maleha!! :flower: Ihana kuulla että täällä ihmiset alkaa oleen uudestaan raskaina :)
Meille ei noita vauvoja enää tule, riittää nuo neljä. Mieheltä oon kyllä kyselly, että onko tuo ok ettei meille vauvoja enempää tule...hällähän ei ole muita ihka omia lapsia kun tuo poika..
Onneks tuo on hälle ok ja tuo yks oma ja kolme mun piisaa :)
Meille on kyllä tulossa tuossa n.4vkon päästä karvainen vauva jota sitte pääsen hyysäämään :D on sellanen kääpiövillakoirasekotus...suurin osa on tuota villakoiraa, lisäksi paria muuta pientä koirarotua.

mulla on ollu tosi harvinainen vkonloppu....eilen vein tytön isälleen ja mies ja poika lähti mökille. Eli mä sain olla iha yksin ja nauttia olostani. Illalla kävin kaupungilla,leffassa kattoon La gigolon (huono leffa) ja Subin syömässä :) nukuin yön hyvin ja tänää vaan olin ja kävin ruokakaupassa. sitte mies ja poika tuli kotio iltapäivällä. sitte mies alko patisteleen mua lähteen vanhoille kotikulmille terassille istuskeleen :) eli nyt oon sitte istuskeleen vanhassa kotikaupungissa ja oon lähössä myöhemmin istuun terassille ja näkeen kaveria :)
tosi kivaa tällänen vähän erilainen vkonloppu :) maanantaina taas alkaaki työt ja arki astuu kuvioihin...
mutta tällästä täällä :D
 
Hoh hoijaa. Johan on ollut päivä. Olin pojan kanssa Huimalassa riekkumassa iltapäivän ja äidiltä on ainakin mehut pois. Juu, pikkasen rankkaa oli, mut Rasmus tykkäs ja se oli pääasia. =)

Tuot noin... mäkin tein tänään testin ja plussaa näytti =) Ukolle sanoin ennen ku lähti jengin venereissulle, mut tuskin sekään sitä tajus. Hiljaksiltaan meinataan olla nytkin ainakin np-ultraan saakka (jos nyt sinne asti edes päästään) ja sit vois alkaa kertoilla kai pikku hiljaa. Et perästä tullaan siis maleha! :D
 
Shokeeraannuin niin rebelin uutisesta, että yritin väkisin kirjautua "rebel"- nimellä ja omalla salasanalla, neljännellä kerralla hoksasin :ashamed: :LOL: Eli tuhannesti onnea teille!! :flower: :heart:

Mistä näitä raskauksia oikein tulee?! :D
 

Yhteistyössä