Miss Piggy kyseli öistä. Meillä yöt rauhottuivat vasta, kun lopetin imetyksen. Eli tuossa toukokuun alussa. Olin ihan poikki, Matias heräsi pahimmillaan puolen tunnin välein, yli 8 kertaa yössä. Se oli hirveää! Mikään muu ei kelvannut, kuin tissittely mun kainalossa. Omassa sängyssäkään ei nukkunut.
Muutaman kerran mies sai Matiaksen nukahtamaan omaan sänkyynsä, mutta Matias heräsi jo siitä, että kävin samassa huoneessa, missä se nukkui.
Lopulta mulla palo päreet ja vein pojan äidilleni, että se nyt jää sinne yöksi ja sillä hyvä. Imetin Matiaksen illalla 17-18 aikaan ja lähdettiin elokuvien kautta kotiin.
Matias oli itkeskellyt yöllä, ja heräillyt muutaman kerran, mutta viihtynyt ihan hyvin. Tuntui aika kamalalta jättää moinen itkupilli toisten riesaksi, mutta ajattelin, että kyllä aikuinen ihminen yhden yön kestää, kun me on jo kuukausikaupalla valvottu.
Munkaan olo ei ollut niin tukala, kuin olisin luullut, vaan sain jopa hieman enimpiä maitoja pumpattua pois. Matias jäi mummolaan vielä toiseksikin yöski, ja sitten jatkoi kotona nukkumista omassa sängyssään. Imetyksenkin lopettelin samoihin aikoihin, muutaman kerran taisin illalla imettää vielä.
Siihen loppui meidän yöhulinat, ja nyt Matias nukahtaa kivasti omaan sänkyyn, ja nukkuu koko yön. Matias ei enää myöskään roiku niin minussa kiinni, vaan isikin jo kelpaa
raskausviikot mulla selviää tänään klo 14. Toivottavasti ainakin. En uskalla edes arvailla, kun toisaalta tuntuu, ettei raskaus VOI olla edes totta. (kun en ole tajunnut) eikä se voi olla kovin pitkällä. Mutta hyvinpä tossa alavatsalla tuntuu pieni kumpu, ja mikä omituisinta, välillä vatsa on tuosta navan korkeudelta selkeästi toispuoleinen, niinkuin vauva olisi jo iso, ja siis köllöttelisi toisella puolella mahaa.
No eihän se voi pitää paikkaansa, sillä liikkeitä ei tunnu kovin selvästi, jos ollenkaan, ja kun en vieläkään edes tajuaisi olevani raskaana, jos en olisi testannut. siis ei vatsa sillälailla ole kasvanut, että sen huomaisi.
Mää oon siis ihan sekaisin, ja ihmettelen, mitä siellä ultrassa näkyy, vai näkyykö mitään.