Vttu kun vois joku asia joskus sujua...!!! Todellakin räjähdän kohta!

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Kirjoitin täällä, kun se narkkari tuli meidän auton tuulilasista sisälle. No, uusi lasi on tilattu, ja tiistaina Volvo lähtee varikolle. Appiukko on 3kk reppuhommissa, käy silloin tällöin täällä kotona viikonloppuisin. No, tämä lupasi että saadaan ottaa hänen Mazda, ja miehen piti mennä nyt istuimia irrottamaan Volvosta, ja siirtämään ne isänsä autoon......

....äsken ukko soitti että isänsä onkin tullut kotiin tänään, ja haluaa että sillä on huomenna auto käytössä. Kysyin että onko sillä sit jotain ihmeellistä menoa huomenna... No EI! Mutta kun ei se paviaani osaa elää ilman autoa. Ei edes puolta päivää.

Ei edes jumalauta sen aikaa, että me päästäis kuopuksen sydänkontrolliin ja Pelle Hermanni -puistoon kuten suunniteltiin. Pitää alkaa selvitellä bussien aikatauluja... Lähden sitten kaksin kuopuksen kanssa näköjään.
Auto oltais varmasti saatu lainaan mun äidiltäni, mutta ne lähti pari tuntia sitten saareen, ja kaikki avaimet on siellä :headwall: :headwall: |O

Vituttaa kun toi appi on noin törkeä. Se on sitä joka asiassa. Mutta nyt... Kun ei sillä edes saatana soikoon ole mitään menoa huomenna!! Lähikauppaan 500m päähän pitää päästä kaljaa hakemaan, ja sitähän ei VOI TEHDÄ KÄVELLEN / FILLARILLA :headwall: :headwall: |O

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Uskomatonta! Luulisi, että lapsenlapsen sydänkontrolli menisi kaiken muun edelle.

Niin luulis!! Mutta paskanmarjat |O |O

Mies menee käymään siellä kun on heittänyt kaverinsa kaupunkiin. Toivottavasti se saa isänsä päähän jotain muuta kuin sahanpurua. Vituttaa oikeasti tosi paljon.

Hitto, ihan kun tässä ei ois muutenkin tarpeeksi kaikenlaista. Ja kun tuli vähän yllättäen se idiootti meidän tuulilasista sisälle... |O

Alkuperäinen kirjoittaja melle:
Ei sulla ole yhtään rahaa? Taksillahan pääset ja saat ne rahat takaisin Kelalta, kun pyydät matkakorvauslapun sairaalasta?

On toki. Mutta........ Mua hirvittää se turvaistuinasia... Saako taksin varaamalla käyttöönsä semmosen missä on istuin?

En tiedä miks musta tuntuis turvallisemmalta mennä bussilla...?

Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Ei sulla ole yhtään rahaa? Taksillahan pääset ja saat ne rahat takaisin Kelalta, kun pyydät matkakorvauslapun sairaalasta?

On toki. Mutta........ Mua hirvittää se turvaistuinasia... Saako taksin varaamalla käyttöönsä semmosen missä on istuin?

Ota oma turvaistuin mukaan. Mulla on ollut kaukalo monestikin sairaalareissuilla. Istuimia ei välttämäti ole.

Ota oma turvaistuin mukaan. Mulla on ollut kaukalo monestikin sairaalareissuilla. Istuimia ei välttämäti ole.

Niih... Sit ton miehen pitäis asentaa se. Mä en varmaankaan osaa pistää sitä oikein, enkä tarpeeksi tukevasti :/ Entäs sitten... Oottaisko se taksi meitä vai? Vai pitäiskö mun raahata sitä istuinta mukanani??

mä tilasin viimeks taksin, ni sanoin että turvakaukalo on ehdoton vaatimus kyydille. Sanovat että kestää vähän aikaa järjestäminen, no sen verran että yksi taksimies oli hakenut oman vauvansa uuden kaukalon kotoaan :) sit aiko ehdottaa taksikopilla että keräävät sakilla kolehdin ja ostavat taksikopille omat kaukalot käyttöön

Niih... Sit ton miehen pitäis asentaa se. Mä en varmaankaan osaa pistää sitä oikein, enkä tarpeeksi tukevasti :/ Entäs sitten... Oottaisko se taksi meitä vai? Vai pitäiskö mun raahata sitä istuinta mukanani??

taksimies ei saa seisonta-ajalta enää korvausta ku maks 15min ajalta. Mut jos sovitte että sama kuski hakee teidät takasin.. otat vaikka hänen puhnronsa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä tilasin viimeks taksin, ni sanoin että turvakaukalo on ehdoton vaatimus kyydille. Sanovat että kestää vähän aikaa järjestäminen, no sen verran että yksi taksimies oli hakenut oman vauvansa uuden kaukalon kotoaan :) sit aiko ehdottaa taksikopilla että keräävät sakilla kolehdin ja ostavat taksikopille omat kaukalot käyttöön

Ihana :) :)

taksimies ei saa seisonta-ajalta enää korvausta ku maks 15min ajalta. Mut jos sovitte että sama kuski hakee teidät takasin.. otat vaikka hänen puhnronsa?

Mut mites sit kun oon itse Raumalta ja Poriin menossa...?

Juu, enpä oo kulkenu taksilla kun ehkä kolme kertaa... Enkä tiedä mitään niiden käytännöistä :ashamed: :whistle:

Soita "taxikopille" ja kysy onko heillä lastenistuinta käytettävissä, meilläpäin kun soittaa taxin ja ilmoittaa istuimen tarpeesta, ovat sen järjestäneet ja lapsenkin turvallista matkustaa (eikä tartte raahata omaa mukana).

Mut mites sit kun oon itse Raumalta ja Poriin menossa...?

Juu, enpä oo kulkenu taksilla kun ehkä kolme kertaa... Enkä tiedä mitään niiden käytännöistä :ashamed: :whistle:

Onko toi pitkäkin matka, kilometreissä? Kuinka kauan teillä menee kontrollissa arviolta? Jos on pitkä matka elikkäs rahakas kyyti ni uskon että odottaisivat kahvilassa ilmaseks tuon 15min jälkeen. tai ainakin mun mies tekee niin.

Kiitos taksineuvoista :)

En voi vielä varatakaan, kun pitää odottaa että jos ukko saiskin isänsä lainaamaan sen perkuleen auton. Lienee turha toivo...

Bussilla vois muuten mennä, mutta nekään ei kulje sairaalalle asti... Rattaat mukaan vaan, mutta... No, saas nähdä.

Oisko joku 55km/suunta. Sitä luokkaa.

En yhtään tiedä kauanko kontrollissa menee.. Se riippuu niin monesta asiasta :/ 30-60min.

Muuten, kun kelahan korvaa matkan aina halvimman vaihtoehdon mukaan, eikö? Miten se käytännössä tapahtuu, jos menen taksilla lapsen kanssa? Kun taksihan nyt on kalliimpi kuin linja-auto...

mä soittaisin ihan ekana appiukolle ja sanoisin että JOS todella hänellä ei ole mitään menoa voisi vaikka lähteä kyytimään sinua ja lasta tarkastukseen ja sitten sinne puistoon. Pitäähän tuon verran aikuisen ihmisen ymmärtää, varsinkin kun teidän auton tarve johtuu ihan teistä riippumattomista syistä :headwall:

jos ei ole pakottavaa tarvetta mennä taxilla ei ne maksa ku bussimatkan maksun. siin kelan matkakorvlapussa on lisätietoja johon voit pyytää hoitajaa tekee vaik tekstin sydänvikainen infektioherkkä lapsi, saattaja välttämätön

jos siis hoitaja suostuu.mä ainakin oon välillä tehny jotain tohon suuntaan

Yhteistyössä