Voot, Onko muka totta, että osa suomalaisista ei ole koskaan..

  • Viestiketjun aloittaja en kyllä usko
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kyllä se metro (kaupungista riippumatta) on kätevin julkinen kulkuväline. Siihen sen suosio perustuukin. Ratikalla kulkee saman reitin huomattavasti pidemmässä ajassa, kuin myös bussilla. Juna on pk-seudulla verrattavissa metron nopeuteen, mutta viime talven myöhästelyjen kanssa, metro peittoaa muut kulkuvälineet mennen tullen. Bussit taas jää ruuhkiin kiinni ja niissä voi kestää tuntikausia, jos on suurkaupungin ruuhkista kyse (ulkomailla).

Joten kannatan metroa joka paikkaan kunhan vain väkeä riittää ja pitäisi nopeasti päästä paikasta A paikkaan B julkisella kulkuvälineellä.
 
pökruu
On kyllä jännä ilmiö, että jos joku sanoo jotain vähääkään negatiivista "kehä3 ulkopuolesta" (ja tällä palstalla joku sanoo sen yleensä ihan vaan siksi, että saa aikaan kunnon älämölön), niin joukolla haukutaan Helsinki ja helsinkiläiset, ja muistetaan mainita, kuinka oikein puistattaa ajatuskin että tänne joutuis tulemaan. :O
Totta, raivostutta ilmiö.
 
On kyllä jännä ilmiö, että jos joku sanoo jotain vähääkään negatiivista "kehä3 ulkopuolesta" (ja tällä palstalla joku sanoo sen yleensä ihan vaan siksi, että saa aikaan kunnon älämölön), niin joukolla haukutaan Helsinki ja helsinkiläiset, ja muistetaan mainita, kuinka oikein puistattaa ajatuskin että tänne joutuis tulemaan. :O
lisään nyt vielä ett ihan saman reaktion aiheuttaa kaikki isommat kaupungit. liikaa ihmisiä liian pienellä alueella.
 
  • Tykkää
Reactions: rops
"Molla"
Kyllä siellä mieluusti käy, jopa yönkin kaupungissa viettäen, mutta sitten bussissa pois huoahtaa helpotuksesta. Ja torkkuu Mäntsälään asti.
Taidat puhua vaan Helsingin keskustasta? Mielestäni on kerrassaan harmillista, että kuinka keskustasidonnaisia mielikuvat Helsingistä aina on. Tää on iso kaupunki, jossa on keskusta ja paljon muita tosi ihania ja rauhallisia paikkoja :)
 
"vieras"
Kyllä mä olin kulkenut monien muiden Euroopan pääkaupunkien metroilla ja muilla julkisilla ennen kuin siihen tuli tarvetta Helsingissä. Oli tullut aina mentyä Helsinkiin omalla autolla, nääs.
 
Helsingin vauvametro on ihan liikkis verrattuna vaikka Moskovan tai Pekingin tai Mexico Cityn tai minkä vaan oikean ison kaupungin metroon.

Siellä ei ainakaan tarvitse miettiä minkä linjan ottaisi, ja landepaukkukin löytää varmasti oikealle asemalle. :D
 
vier
Tämä on tämmöinen ikuinen vastakkainasettelun aika pöndet vs stadin kusipäät. Joskus nuorena helsinkiin muuttaneena oululaisena jaksoin asiasta saikata mutta nyt en enää. Olen kait tottunut siihen että minua pidetään ikuisesti landepaukkuna :D Metrolla ajan päivittäin, ratikalla usein. Onnikka käytössä myös ;)
 
"minna"
kyllä se totta on ;) enkä muuten tiedä edes mikä tuo toinen on....??
ihmisiä asuu aika paljon ihan vaan landellakin.....:D
tuskin olen paljon menettänyt silti...raitis ilma tekee hyvää :)
 
"puddighinu"
mikäs pakko kaikkien on metrolla ajella?

Me asumme saarella. Eräs ystäväni, kolmekymppinen nainen, ei ole koskaan poistunut tältä saarelta, saati sitten lähtenyt ihan pääkaupunkiin saakka. ei ole ollut tarvetta.
 
"Lissu"
Ihan rehellisesti sanoen, en muista. :D Voi olla että olen matkustanut metrolla tai sitten en, ei se niin mieleenjäävä kokemus ole että muistaisin enää vuosia jälkikäteen. :D

Raitiovaunulla sen sijaan muistan oikein hyvin matkustaneeni, muistan edelleen kuskin hölmistyneen ilmeen kun sanoin hänelle "hei". :D
 
"huoh"
Voivoi. Mulla on yksi ystävä, joka on asunut koko elämänsä Helsingin keskustassa ja matkusti ekaa kertaa metrolla joskus 18-vuotiaana. Sporalla tietty oli kulkenu.

Onko toi nyt joku sivistyksen mittari? Muuten oot ihan juntti?
 
Tommonen vastakkain asettelu on kyllä perseestä!Mää oon tamperelainen juntti,joka muutti just kesällä tänne helsinkiin ja täytyy sanoo,että oon positiivisesti yllättynyt ihmisten ystävällisyydestä!!!Oon mää ulkomaillakin asunut ja matkustellu siellä metroilla ja raitsikoilla.Nyt asutaan sellasessa paikassa,että lähijuna ja nysse on parempi!!Bussikuskit on hauskoja kun ne haluu kuulla mun murretta ja hymyilee!!Mää oon ylpee mun tamperelaisuudesta enkä koe olevani yhtään juntti,jos en käsitä jotain helsingin murteen sanaa!!
 
  • Tykkää
Reactions: Katherine Wheel

Yhteistyössä