Voot, Onko muka totta, että osa suomalaisista ei ole koskaan..

  • Viestiketjun aloittaja en kyllä usko
  • Ensimmäinen viesti
puukk
Minä en ole - e helsingissä. Olen landepaukku ja mua ei kehä sisälle saa kuin väkisin.

Mitä sitten tähän elämään tulee - työn puolesta olen kiertänyt maailmaa kohta 12 vuotta. Asunut Shanghaissa ja Guangzhoussa... New Yorkissa useita kertoja, Pariisissa,Lontoossa, Kuala Lumpurissa... Lista on pitkä, matkan varrelle on osunut 23 maata.

Ja kun tältä pohjalta katsoo - ap on hieman säälittävä tapaus. Helsinki on pieni kaupunki. Ja siellä valitettavasti äänekäs osa on kaltaisiasi. Minulla on Helsingissä sukulaisia, ja he ovat eri maata. Syntyperäisiä...
 
Tampereen Keskustorilla ulkomaalainen turisti kyseli paikalliselta bussilinjaa johonkin tiettyyn kaupunginosaan. Avuliaasti paikallinen kehotti turistia käyttämään metroa ja ohjasi hänet portaille, jotka veivät maanalaisiin WC-tiloihin.
Jos Lahdessa haluaa tehdä samoin, voi turistin ohjata torin laidalla sijaitsevaan Metro-nimiseen ravintolaan :D Vai onko se kuppila, vai onko sitä enää? No kuitenkin.
 
[QUOTE="vieras";24715917]Voot? Onko muka totta, että Helsinkiläisten elämä on tosiaan noin köyhää, että siitä tekee rikkaan metrolla kulkeminen? :D :D

Ja juu olen matkustanut metrolla sekä Suomessa että Ruotsissa enkä muuttunut kummallakaan matkalla enemmän stadilaiseksi - LUOJAN KIITOS! Vittu miten noloo se ois. :D[/QUOTE]

Äläs nyt yleistä. Ei me kaikki stadilaiset tunneta itseämme paremmiksi ihmisiksi vain siksi kun meillä on metro.
 
"vieras"
Suomen kaupungeista se on kyllä Lappeenranta joka on lähimpänä suurkaupunkia.
Suomessa mitään suurkaupunkeja edes ole..
Musta on kyllä ihan hullua ajatella, että sellaisiakin ihmisiä on jotka tosissaan ajattelevat maaseuduksi kaikkea muuta paitsi Helsinkiä..
Tai että on ihmisiä jotka eivät ole koskaan edes Pohjois-Suomessa käyneet.
Hassu maailma.
 
näin
[QUOTE="vieras";24715947]Suomessa mitään suurkaupunkeja edes ole..
Musta on kyllä ihan hullua ajatella, että sellaisiakin ihmisiä on jotka tosissaan ajattelevat maaseuduksi kaikkea muuta paitsi Helsinkiä..
Tai että on ihmisiä jotka eivät ole koskaan edes Pohjois-Suomessa käyneet.
Hassu maailma.[/QUOTE]

Lappeenranta on silti lähinnä suurkaupunkia. Vain 210 kilometriä...
 
  • Tykkää
Reactions: rops ja Draumsyn
"nuori"
Oon käyny stadis monta kertaa, mutta ikinä en oo rattikkaan (jos spora on ratikka) eksynyt enkä metroon. Ja kyllä olen paljasjalkainen pk-seutulainen, vaikka nykyisin asun kaukana pk-seudusta. Niin sitä ihminen vieraantuu, kun en tiedä mikä on spora. Dösän kyllä kerkesin oppia ennen kuin muutin pois.
 
Ulkomailla asuva
Olen asunut nyt jo 10 vuotta ulkomailla ja isommassa kaupungissa kuin Helsinki, silti en ole käyttänyt ratikkaa tai metroa ym. Ainastaan siksi, koska omalla autolla pääsee kätevästi tai sitten taksilla.

Ihme yleistys, että jos matkustat paljon, käytät metroa? No taisi olla vissiin näpäytysyritys maalla asuville.
 
ou nou! mie oon varmaan sit junttiuden ruumiillistuma, miun helsingin reissut voi laskee yhen käden sormilla. niihenki on laskettu ns. läpiajo kerrat. siinä ei hyvin paljoo mitää metroja kokeilla.. :)
kylmiä väreitä oikein aiheuttaa ajatuskin joutuu pk seudulla käymään.. :)
 
helsinkiläinen
Minä en ole - e helsingissä. Olen landepaukku ja mua ei kehä sisälle saa kuin väkisin.

Mitä sitten tähän elämään tulee - työn puolesta olen kiertänyt maailmaa kohta 12 vuotta. Asunut Shanghaissa ja Guangzhoussa... New Yorkissa useita kertoja, Pariisissa,Lontoossa, Kuala Lumpurissa... Lista on pitkä, matkan varrelle on osunut 23 maata.

Ja kun tältä pohjalta katsoo - ap on hieman säälittävä tapaus. Helsinki on pieni kaupunki. Ja siellä valitettavasti äänekäs osa on kaltaisiasi. Minulla on Helsingissä sukulaisia, ja he ovat eri maata. Syntyperäisiä...
Wow. Mistä moinen katkeruus/antipatia yhden kaupungin asukkaita kohtaan?
Ottamatta kantaa aloittajan urpouteen.
Itsekin maailmalla asuneena ja matkustelleena, suurkaupungit kolunneena, pidän kyllä Helsigistä melko paljon. Pienihän se on, mutta en siltikään tajua ankeaa suhtautumistasi. Helsingissä on sydäntä. Olen minä maaseutujakin kolunnut ja Texasin punaniska-ranchilla sitä paskaakin lapioinut, enkä siltikään sano, että kaikki landet on yksiä säälittäviä idiootteja. (okei, joskus tekis mieli, mutta vain siksi, että heillä on olevinaan oikeus haukkua minua kotikaupunkini perusteella).
 
Stadilainen
No ei tuossa mielestäni mitään ihmeellistä ole. Helsingin keskusta on niin pieni, että sen hyvin tutkii kävellenkin. Lintsille pääsee junalla, Korkeasaareen lautalla. Jos siis on turistina Helsingissä.
 
34t33
Ei tossa puhuttu,että pitäis HELSINGIN metrolla matkustaa, vaan metrolla tai ratikalla yleensä.
Jos tulisin muualta Helsinkiin, niin mielummin mä ratikkaan menisin kuin metroon :D Ei meidän metrolla tee mitään - muissa suurissa kaupungeissa metro on näppärä tapa siirtyä paikasta toiseen. Kokeiltu on parinkin kaupungin kattava metroverkko.
 
Alkuperäinen kirjoittaja helsinkiläinen;24716074:
Wow. Mistä moinen katkeruus/antipatia yhden kaupungin asukkaita kohtaan?
Ottamatta kantaa aloittajan urpouteen.
Itsekin maailmalla asuneena ja matkustelleena, suurkaupungit kolunneena, pidän kyllä Helsigistä melko paljon. Pienihän se on, mutta en siltikään tajua ankeaa suhtautumistasi. Helsingissä on sydäntä. Olen minä maaseutujakin kolunnut ja Texasin punaniska-ranchilla sitä paskaakin lapioinut, enkä siltikään sano, että kaikki landet on yksiä säälittäviä idiootteja. (okei, joskus tekis mieli, mutta vain siksi, että heillä on olevinaan oikeus haukkua minua kotikaupunkini perusteella).
On kyllä jännä ilmiö, että jos joku sanoo jotain vähääkään negatiivista "kehä3 ulkopuolesta" (ja tällä palstalla joku sanoo sen yleensä ihan vaan siksi, että saa aikaan kunnon älämölön), niin joukolla haukutaan Helsinki ja helsinkiläiset, ja muistetaan mainita, kuinka oikein puistattaa ajatuskin että tänne joutuis tulemaan. :O
 
Minä olen ollut metrossa vain joskus penskana. Enkä kyllä enää mene, jos ei henki ole uhattuna. Minua ei maan alle saa...

Matkustanut olen jonkin verran, mutta en ole ulkomaillakaan ikinä metrossa käynyt. Olen kulkenut jalan, linja-autolla tai taksilla.
 
Ei tossa puhuttu,että pitäis HELSINGIN metrolla matkustaa, vaan metrolla tai ratikalla yleensä.
Jos tulisin muualta Helsinkiin, niin mielummin mä ratikkaan menisin kuin metroon :D Ei meidän metrolla tee mitään - muissa suurissa kaupungeissa metro on näppärä tapa siirtyä paikasta toiseen. Kokeiltu on parinkin kaupungin kattava metroverkko.
Kerros mulle joku metroa näppärämpi tapa matkustaa vaikka Ruoholahdesta Mellunmäkeen :D
 

Yhteistyössä