Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Oisko se sitten niin, että nainen ja mies 1,5v molemmat vois olla kotona?
Esim. minä olen työttömänä. Mites sitten kun mies jää kotihoidontuelle? Rahat aika vähissä siinä tapauksessa jos ei palkkaa tule työttömyyskorvauksen lisäksi...
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28924301:Täh?! Pilailetko? Miksi mies jäisi kotihoidontuelle, jos siellä kotona on jo yksi aikuinen työttömänä?![]()
Esim. minä olen työttömänä. Mites sitten kun mies jää kotihoidontuelle? Rahat aika vähissä siinä tapauksessa jos ei palkkaa tule työttömyyskorvauksen lisäksi...
Meillä olisi myös aika mahdotonta että mies jäisi hoitovapaalle, vaikka ei ole yrittäjä tai isopalkkainen. Meillä kummallakin palkka noin 2000 nettona, mutta minun ollessani hoitovapaalla olen käynyt myös välillä keikkatöissä( netto tästä noin 600e/kk). Jos mies jää hoitovapaalle, hänen ammatissaan keikkatyön saanti vaikeaa jolloin saisimme kuukaudessa tuon 600e vähemmän rahaa. Ja tällöin tulomme eivät riitä suhteessa menoihimme![]()
Alkuperäinen kirjoittaja entäs tämä tilanne;28924371:Meille ei enää lapsia tule, mutta jos tulisi, niin mitenkäs tämä tilanne sitten? Meillä mies työkyvyttömyyseläkkeellä eli kotona koko ajan. Okei, sitten tulisi lapsi ja minä olisin kotihoidontuella sen 1½ vuotta. Entäs loppuosa? Kun eläkkeellä oleva ei ole tähänkään asti saannut kotihoidontukea, niin valtioko tuon loppuosan pitää? Minä olisin sitten vaikka työttömänä, mies kotona eläkkeellä, lapsi hoidettaisiin kotona, mutta meille ei kuulu kotihoidontukea, niinkö?
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28924385:Ei hyvänen aika sentään. Ensinnäkin, miksi sinä olisit sen 1,5 vuotta kotona, kun siellä on jo yksi aikuinen? Toiseksi, kukaan ei kiellä työkyvyttömyyseläkeläistä hoitamasta omaa lastaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28924444:En tajua. Perheet voivat jatkossakin päättää, käyttävätkö oikeutensa kotihoidontukeen vaiko eivät. Kukaan ei ole pakottamassa sen paremmin kotiin kuin töihinkään. Jos pienempituloisen palkka ei yksin riitä, niin sitten ei myöskään jäädä kotiin tai vaihtoehtoisesti leipää jatketaan säästöillä.
Jos joku todella yhä ajattelee, että elämänsä voi elää luottaen siihen, että aina löytyy jokin tukimuoto ja että tulevaisuuden varalle ei tarvitse säästää, niin onnea vaan jatkoon. Alkuahan tämä vasta on, kyyti tulee olemaan kylmää.