Voisitteko te ihan oikeasti suositella adoptioon antamista nuorelle naiselle abortin sijasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja pah ja pöh:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Mikä minä olisin suosittlemaan yhtään mitää? Ei ole omakohtaista kokemusta sen enempää ei-toivotuista raskauksista kuin abortistakaan. Sitäpaitsi 25v on aikuinen nainen ja osaa varmasti tehdä omat päätöksensä. Jos hän itse olisi adoption kannalla niin toki häntä tukisin -ihan kuin siinä abortissakin- mutta mielessäni varmaan veikkaisin jutun päätyvän siihen että hän kuitenkin pitää itse lapsen.

Jos itse olisi pakko valita abortin tai adoption välillä, valitsisin abortin.

Niin, 25-vuotias on aikuinen nainen, joten eikö sen aikuisen naisen tulisi osata kantaa vastuunsa ja synnyttää se lapsi ja tulla hänelle äidiksi? Mä en ymmärrä, miten noin vanha nainen voi muka sanoa "en ole valmis äidiksi, elämä kesken" tai "en halua lasta". Tuon ikäinen on tasan valmis halutessaan, muut ovat tekosyitä tappamiselle ja mukavuuden halulle.

Niin, jos on kerran niin epäkypsä, niin siveyslukko housuihin. Jos kerran ei ole homma hanskassa. Jos taas joku väkisin laittaa raskaaksi, niin sehän on jo aivan eri asia.

Ei hitto, kerro mulle, Huumis, miten päästään tuohon absurdiin ja mustavalkoiseen ajattelumoodiin? Mä haluaisin kokeilla myös. Siis että ihan oikeasti ajattelee, että esim. seksiä ei tulisi harrastaa ollenkaan jos ei ole valmis kasvattamaan ja synnyttämään lasta. Viis siitä, että ehkäisystä on pidetty huolta niin hyvin kuin mahdollista. Miten sä teet sen:)

Alkuperäinen kirjoittaja oih :
Mikä minä olisin suosittlemaan yhtään mitää? Ei ole omakohtaista kokemusta sen enempää ei-toivotuista raskauksista kuin abortistakaan. Sitäpaitsi 25v on aikuinen nainen ja osaa varmasti tehdä omat päätöksensä. Jos hän itse olisi adoption kannalla niin toki häntä tukisin -ihan kuin siinä abortissakin- mutta mielessäni varmaan veikkaisin jutun päätyvän siihen että hän kuitenkin pitää itse lapsen.

Niin, 25-vuotias on aikuinen nainen, joten eikö sen aikuisen naisen tulisi osata kantaa vastuunsa ja synnyttää se lapsi ja tulla hänelle äidiksi? Mä en ymmärrä, miten noin vanha nainen voi muka sanoa "en ole valmis äidiksi, elämä kesken" tai "en halua lasta". Tuon ikäinen on tasan valmis halutessaan, muut ovat tekosyitä tappamiselle ja mukavuuden halulle.

Niin, jos on kerran niin epäkypsä, niin siveyslukko housuihin. Jos kerran ei ole homma hanskassa. Jos taas joku väkisin laittaa raskaaksi, niin sehän on jo aivan eri asia.

Ei hitto, kerro mulle, Huumis, miten päästään tuohon absurdiin ja mustavalkoiseen ajattelumoodiin? Mä haluaisin kokeilla myös. Siis että ihan oikeasti ajattelee, että esim. seksiä ei tulisi harrastaa ollenkaan jos ei ole valmis kasvattamaan ja synnyttämään lasta. Viis siitä, että ehkäisystä on pidetty huolta niin hyvin kuin mahdollista. Miten sä teet sen:)

Entä miten sä olet päässyt siihen päätelmään, että jonkun seksiseikkailut ovat tärkeämpi asia, kuin sikiön tulevaisuus?

Mä tunnen 2 ihmistä, jotka ei ois olemassa ilman adoptiota. Tuskin kumpikaan heistä on arvoton tai haluaisi mieluummin olla kuollut.

No shit, Sherlock. Mut ymmärräthän, että on hieman eri asia verrata tuota tilanteeseen, jossa abortoidaan alkio, jolla ei ole tietoisuutta. Ei voi surra sellaista, mitä ei pysty itse edes ajattelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja oih :

Entä miten sä olet päässyt siihen päätelmään, että jonkun seksiseikkailut ovat tärkeämpi asia, kuin sikiön tulevaisuus?

"Seksiseikkailut"? Jos vaikka ihan parisuhteessa harrastaa seksiä, kuuluu läheisyyten ja suhteeseen se seksuaalisuus, katsos. Ja vastaa kysymykseeni, sulla on äärimmäisen raivostuttava tapa olla vastaamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Mä tunnen 2 ihmistä, jotka ei ois olemassa ilman adoptiota. Tuskin kumpikaan heistä on arvoton tai haluaisi mieluummin olla kuollut.

No shit, Sherlock. Mut ymmärräthän, että on hieman eri asia verrata tuota tilanteeseen, jossa abortoidaan alkio, jolla ei ole tietoisuutta. Ei voi surra sellaista, mitä ei pysty itse edes ajattelemaan.

Se toinen oli vatsassa vielä, kun hänen äidille suositeltiin adoptiota.

Itse en esim. tuon ikäisenä ollut onnistunut saamaan aikaiseksi minkäänlaista pysyvää parisuhdetta. Sekö se on hyvä kasvualusta lapselle, että se poikaystävä, jonka kanssa äiti on ollut muutaman kuukauden yhdessä raskaaksi tullessaan jättää (olisi luultavasti ero tullut ilman lastakin, tai niin itselläni tuonikäisenä kävi - en vaan oikein tiennyt vielä, mitä suhteelta ja mieheltä oikeastaan haluan, ja sitä olen oppinut vasta kantapään kautta) ja äiti sitten lapsen kanssa harjoittelee sitä parisuhde-elämää vaihtuvien mieskandidaattien kanssa, kun nuorena naisena ei kuitenkaan lapsen myötä ole valmis seuraavaa 18 vuotta vanhanapiikana elelemään ihan siksikin, että tahtoisi isähahmon ja sisaruksia sille lapselle, kaikesta kypsymättömyydestään huolimatta...

...vai oliskohan kuitenkin parempi harjoitella sitä yhteiseloa ihan ilman lasta, kunnes voisi sanoa edes jollain todennäköisyydellä sen sujuvan ja näin olisi antaa myöhemmin tulevalle lapsellekin ehjä kasvuympäristö pysyvine ihmisineen ja malli terveestä, aikuisesta parisuhteesta.

Olin mä senverran kypsä, että varmasti lapsen olisin saanut hengissä pidettyä, siihen arvioisin riittävän jo 14-vuotiaan henkisen kypsyyden, mutta ei se musta ihan riitä.

Alkuperäinen kirjoittaja voi ei:
Joo, onhan se henkisesti raskasta, mutta tuon ikäinen, ihan aikuinen ihminen on vastuussa tekemisistään. Onhan se tietysti ihan kamalaa, jos joltain naiselta menee maine, sehän on kauhia kauhia juttu siihen verrattuna, että se lapsi ei saa elää lainkaan.

Ostakaa semmonen iso Molok-patsas, jonka suuhun voitte tunkea vauvoja. Ihan sama asia.

Jaa, että raiskauksestakin on ihan itse vastuussa? Roger that. Ja vaikka olisikin ihan vapaaehtoisesti seksiä harrastettu, niin ei se kuule, huumis hyvä, ihan noin suoraviivaista ole silloinkaan. Kyllä siinä pitää ihan oikeasti sitä naisenkin elämää ajatella.

Miksi te otatte tässä vaiheessa esiin jonkun raiskauksen, kun raiskauksen takia tehtävät abortit ovat TÄYSIN marginaalinen asia?

Jos se abortti on murha,niin olkoot sitä sitten jokaisen naisen/tytön kohdalla.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä voisin suositella siinä tapauksessa, että se olisi tämän raskaana olevan naisen oma aloite ja toivomus, hänen mielestään sopiva vaihtoehto. Tukisin häntä päätöksessään. Mutta missäään nimessä en alkaisi painostaa adoptioon abortin sijasta sellaista, joka siihen itse ei ole valmis.

Voisihan tuollaisessa tilanteessa miettiä asuinpaikan vaihdosta raskauden viimeisen 4-5kk ajaksi eli raskaus ei tulisi kaikkien tietoon. Toki salaaminenkin on iso asia, mutta ainakaan kaikki hyvänpäiväntutu ja naapurit eivät sitä tietäisi, perhene ja ystävien kanssa asiasta olisi varmasti helpompi puhua.

Tosin itse ihmettelen miten 25 vuotias aikuinen nainen ylipäätään päätyy abortiin tai adoptioon, eikö tuossa iässä luonnollisin vaihtoehto ole jo synnyttää lapsi ja pitää hänet?

Ai miten?:o No aika moni ei kuule tuossa iässä ole vielä valmis äidiksi, opinnotkin saattavat olla vielä kesken, samoin kuin oma aikuistuminen ja muu elämä. Itse tein abortin 25-vuotiaana juurikin noista syistä. Harvempi 25-vuotias taitaa olla valmis lapseen, ainakin kun katsoo ensisynnyttäjän ikiä tilastoista.

ja nyt kaduttaa kun täällä puolustelet tekoasi!!

Äiti ois tappanut heidän synnytyksen jälkeen,vai mitenkä.

Millon te saatanan idiootit tajuatte ettei adoptio ja abortti liity toisiinsa sitten niin mitenkään.
Abortti tehdään kun ei haluta jatkaa raskautta,adoptio kun ei haluta pitää lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Kyllä voisin suositella siinä tapauksessa, että se olisi tämän raskaana olevan naisen oma aloite ja toivomus, hänen mielestään sopiva vaihtoehto. Tukisin häntä päätöksessään. Mutta missäään nimessä en alkaisi painostaa adoptioon abortin sijasta sellaista, joka siihen itse ei ole valmis.

Voisihan tuollaisessa tilanteessa miettiä asuinpaikan vaihdosta raskauden viimeisen 4-5kk ajaksi eli raskaus ei tulisi kaikkien tietoon. Toki salaaminenkin on iso asia, mutta ainakaan kaikki hyvänpäiväntutu ja naapurit eivät sitä tietäisi, perhene ja ystävien kanssa asiasta olisi varmasti helpompi puhua.

Tosin itse ihmettelen miten 25 vuotias aikuinen nainen ylipäätään päätyy abortiin tai adoptioon, eikö tuossa iässä luonnollisin vaihtoehto ole jo synnyttää lapsi ja pitää hänet?

Ai miten?:o No aika moni ei kuule tuossa iässä ole vielä valmis äidiksi, opinnotkin saattavat olla vielä kesken, samoin kuin oma aikuistuminen ja muu elämä. Itse tein abortin 25-vuotiaana juurikin noista syistä. Harvempi 25-vuotias taitaa olla valmis lapseen, ainakin kun katsoo ensisynnyttäjän ikiä tilastoista.

ja nyt kaduttaa kun täällä puolustelet tekoasi!!

Tuota, ei kaduta. En ylpeile valinnallani, mutta kieltäydyn tuntemasta siitä syyllisyyttä loppuelämäni ajan tai ajattelemasta, että minulla ei sen takia enää olisi mitään oikeuksia, tai lupaa yrittää saada lasta joskus tulevaisuudessa. Sellainen ei johda mihinkään.

Mä olen adoptoitu ja tykkään ihan olla elossa, mutta en myöskään ole mitenkään kiitollinen. Kenellekään mistään. Mun kyllä oletetaan monissa keskusteluissa olevan kiitollinen mun biologiselle äidille ettei hän tehnyt aborttia, ja oletetaan että tunnen kiitollisuutta adoptiovanhemmille siitä että he "ottivat" minut.

Mutta ei se niin mene, en ole kiitollisuuden velassa kenellekään. Totta kai lähes jokainen elossa oleva ihminen sanoo että on mieluummin elossa. Mutta millaista elämää kukin elää, se onkin eri juttu.

Ap:n kysymykseen, en suosittele adoptiota.

Kukaan ei muuten mieti sitä lasta, joka adoptioon annetaan :whistle:

Yhteistyössä