Voisitko sinä hoitaa mummona 4 lastenlasta kerralla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettymysssss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ottaisin. Meillä noi 5v ja 3v ovat "isot" ja kaksoset 2v pienet. Isompia oma äitini jaksaa kyllä hienosti hoitaa ja on sanonut, että kaksosistakin on tullut kasvaessaan paljon helpompia, jaksaa hyvin. :) Joskus on sitten osa meidän muksuista ja muksujen 4v serkku mummilassa.

Muiden vastauksia lukematta, tuli tämmöinen mieleen... Miksi yli 10-vuotiaat pitää viedä "hoitoon"? Ymmärrän, jos isovanhemmat kokevat tilanahtautta neljän yökyläilijän kanssa, varsinkin kun se nyt ei ole välttämätöntä, että menevät yhtä aikaa. Isothan voivat olla jo illan keskenään kotona, jos vanhemmat haluavat käydä ulkona, tai mennä omien kavereidensa luo yökylään.

ottaisin kyllä. kyllä yks yö menee vaikka päällä seisten jos vaan on suht koht normaalissa kunnossa. mulla on 4 lasta ja oon ajatellu että otan sitten lastenlapsia yökylään kerran kuussa. näin kaikki lapset saavat vapaata aikaa ilman lapsiaan 3 kertaa vuodessa.

Meilläpä on aikalailla sama tilanne, kuin sulla ap. Olen iloinen, että isovanhemmat sentään pitää yhteyttä lapsenlapsiinsa, kaikkihan ei sitä tee. Ajattelen kans pitkällä tähtäimellä, että meillä 3-4 vuoden kuluttua ongelma on ratkennut, kun isoimmat voi jo hoitaa pienempiä ja varmaan mielellään korvausta vastaan hoitavatkin silloin tällöin. Siis useemmin kuin kerran vuodessa..

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmetyttää:
Muiden vastauksia lukematta, tuli tämmöinen mieleen... Miksi yli 10-vuotiaat pitää viedä "hoitoon"? Ymmärrän, jos isovanhemmat kokevat tilanahtautta neljän yökyläilijän kanssa, varsinkin kun se nyt ei ole välttämätöntä, että menevät yhtä aikaa. Isothan voivat olla jo illan keskenään kotona, jos vanhemmat haluavat käydä ulkona, tai mennä omien kavereidensa luo yökylään.

Mä en ainakaan jättäisi 11- ja 12-vuotiaita vielä kahdestaa yömyöhään. Joo, olen ylisuojeleva.

Todellakin KYLLÄ! Noin isoja siis! En ottaisi esim. neljän lapseni kaikkia yksivuotiaita samaan aikaan hoitoon. Mutta yhden perheen lapset kyllä, jos noin isojakin jo.

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Kyllähän sitä neljä pakon edessä ottais, mutta lasten kannalta kivempaa olis vaikka se yks kerrallaan, että saavat sitte huomiota koko rahan edestä....

Joo, mut ehkä joskus vois ottaa kaikki, jotta vanhemmat sais vähän lepoa ja virkistystä. Ap ei näköjään usein pääse miehen kanssa minnekään kahdestaan. Mun mielestä tosi omituista, etteivät ota joskus hoitoon noin isoja!

Yhteistyössä