VOIP tota pojan yöpissaamista. Mitä mä teen tolle petarille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juuei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

juuei

Aktiivinen jäsen
14.02.2005
7 292
0
36
Poika on omasta mielestään niin iso, ettei enää pidä vaippaa yöllä. Sopis mulle, jos nukkuis omassa sängyssään...

Muutama viikko meni jo ihan hyvin, ehkä 2 pissaa viikossa tuli petiin, muuten heräsi aika hyvin ja kävi pissalla.

No nyt on flunssaa, ja varsinkn pojalla kova yskä, yskii paljon yöllä. Olemme siis kaikki varsin väsyneitä, kun yöstä menee aina pari tuntia yskimiseen.

Niin ehkä tästä syystä poika ei enää herääkään pissahätään. Tässä on kahtena yönä peräkkäin tullu pissat 2 kertaa petiin, ja tietty viime yönä molemmat kerrat äitin ja iskän petiin. Ekalla kerralla oli muovifrotee alla, mut tokalla tietty ei, kun se oli pyykkikorissa...

Petari alkaa olla iäkäs, mutta uutta en osta ennen kuin tuo pissaaminen loppuu. (ja pojilla se kai voi kestää pitempään kuin tytöillä, ole kuullut juttua...)

Eli taas siinä on fläkki siinä mun kohdalla. Ja haisee, vaikka ei pahasti.
En mä voi sitä pesokoneeseenkaan tunkea, kun sitä tarvitaan illalla - ja kuulemma ne säännönmukaisesti kutistuukin...
Millä mä saisin sitä hajua siitä vähän pois? En viitsi viedä pesulaan, kun kumminkin seuraavana yönä siihen pissataan taas, ja vuoden päästä viimeistään ostan uuden. Tää on siis iso, 160x200 cm.

Mie oon pistäny petarin huoletta pesukoneeseen, en ole huomannu mitään kutistumista. Siis eihän kukaan pissaista petaria jätä sänkyyn?

Meillä pojan sängyssä (5v 8kk ja saattaa satunnaisesti vieläkin tulla vahinkoja) on lateksilakana, vai olikos se pvc, en muista. Tytön (3v 7kk) sängyssä on muovifrotee ja pyyhe suojana.

Tuo poika söi kuukauden minirinejä ja loppui pissaaminen silloin. Sen jälkeen sitten pari kertaa tullu pissat sänkyyn ja lisää minirinejä haetaan, jos alkaa tulla useammin.

meillä kans pissaamis ongelmaa.
saako lääkkeitä pelkälteen vai pitääkö käyttää aina sen hälytyspatjan kanssa?
ehkä lääkekuuria vois kokeilla,mut en välttämättä halua soivaa patjaa joka herättää muut perheen jäsenet.
Oliko tuo kuukausi minimi aika jolla kokeilla lääkettä?

Poika on 3v10kk.
Kyllä mä vaan aion jättää pissaisen petarin sänkyyn. Virtsa on steriiliä, siinä suhteessa ei ole syytä huoleen.

Mulla on kolme sellaista muovifroteeta, yksi mun sängyssä, yksi pojan ja petissä ja yksi pyykissä.
Tämä 2 kertaa yössä 2 yötä peräkkäin teki ongelmatilanteen. Peittoja ja tyynyjä mulla on vaikka kuinka, mutta patjoja ei.

Eli muovi ole otettu vain pari tuntia aiemmin pois...

Ei mulla oo tullu mieleenkään hakea mitään lääkkeitä, mä pitäisin vaippaa pojalla, mutta se ei suostu ja olisi väärin pakottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
mä oon heti pissaamisen jälkeen laittanut laimennettua yleispuhdistusainetta ja sitten hangannut ja antanut kuivua,,ei oo haissut

Olen utelias et mitä ainetta? Mä käytän yleispuhdistukseen tolua, mut sitä en laita patjaani...
"Onkelma" on se, et petarin pitää olla illaksi kuiva.

ei kolme vuotias tarvikaa lääkeeitä vaan me puhuttiin isommista lapsista.
Kyllä mä märällä rätillä ja pesuaineel oon puhdistanu petarin,meil tosi paksu ja ison sängyn levyinen ei tod.pysty kuule joka pissan jälkeen pesemään.ja sit nostanut sen ilmavasti johkin kuivuun/tuulettuun ja illalla se on aikas hajuton ja kuiva.

Alkuperäinen kirjoittaja tiri:
meillä kans pissaamis ongelmaa.
saako lääkkeitä pelkälteen vai pitääkö käyttää aina sen hälytyspatjan kanssa?
ehkä lääkekuuria vois kokeilla,mut en välttämättä halua soivaa patjaa joka herättää muut perheen jäsenet.
Oliko tuo kuukausi minimi aika jolla kokeilla lääkettä?

Meillä oli pelkästään lääke. Oltiin hälytinjonossakin, mutta peruttiin se sitten, kun näytti jo hyvin onnistuneen. Lääkäri sanoi, että kuukausi ensin ja sitten jos ei tepsi, hakee toisen kuukauden ja sitten vielä tarvittaessa kolmas.

Mutta tosiaan, noin nuorillehan ei sitä kai määrätä.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Poika on 3v10kk.
Kyllä mä vaan aion jättää pissaisen petarin sänkyyn. Virtsa on steriiliä, siinä suhteessa ei ole syytä huoleen.

Mulla on kolme sellaista muovifroteeta, yksi mun sängyssä, yksi pojan ja petissä ja yksi pyykissä.
Tämä 2 kertaa yössä 2 yötä peräkkäin teki ongelmatilanteen. Peittoja ja tyynyjä mulla on vaikka kuinka, mutta patjoja ei.

Ei mulla oo tullu mieleenkään hakea mitään lääkkeitä, mä pitäisin vaippaa pojalla, mutta se ei suostu ja olisi väärin pakottaa.

Ei tuon ikäistä siis 3vuotiasta vielä edes aleta lääkitsemään tuo on aivan luonnollista. Mut oisko jotkut harkkahousut mitään? Kyllähän ne varmaan vähän hiostaa mutta kivempi se kuin pissa sängyssä. Minä oon saanu patjan suht kuivaks sillä et pyyhin jollaki sitruunanhajuisella yleispesuaineellaja painenlen froteepyyhkeillä kunnes se pyyhe ei enää kostu. Kurja vaiva.
Ja vispilälle en tiedä minkä kokoinen petari teillä on mut meidän parivuoteen petari ei kyllä mahdu pesukoneeseen (jos ei ole joku teollisuuskone).

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Poika on 3v10kk.

Ei tuon ikäistä siis 3vuotiasta vielä edes aleta lääkitsemään tuo on aivan luonnollista. Mut oisko jotkut harkkahousut mitään? Kyllähän ne varmaan vähän hiostaa mutta kivempi se kuin pissa sängyssä. Minä oon saanu patjan suht kuivaks sillä et pyyhin jollaki sitruunanhajuisella yleispesuaineellaja painenlen froteepyyhkeillä kunnes se pyyhe ei enää kostu. Kurja vaiva.
Ja vispilälle en tiedä minkä kokoinen petari teillä on mut meidän parivuoteen petari ei kyllä mahdu pesukoneeseen (jos ei ole joku teollisuuskone).

9 kg:n kone, on mahtunut yhden hengen petari ja muuta pyykkiä samaan aikaan...

Poika on 3v10kk.

Jeps, no eihän tuo kovin vanhakaan ole vielä.. Kaverin poika on 4v3kk ja samaa onkelmaa. Eniten mun kaveria ärsyttää kun mummin luona vieraillessaan(kaverin ex anoppi)poika ei pissaa sänkyyn koskaan.

mä sulloin heti aamulla sanomalehden sinne päälisen ja vaahtomuovin väliin, ja nyt käsittelin sitä vähän pesoaineella. Eiköhän se siitä.
Mä en parane ikinä itse tästä flunssasta, kun "saan" nukkua vain tunnin -kahden pätkissä ja loppuyön vaihdella lakanoita ja kuunnella yskimistä.
MIksei ne päivällä yski? Yöllä vain.
Taitaa meiän juhannus peruuntua aika lahjakkaasti, mökille piti mennä.

Meillä tuo vaille 5v pissaa lähes joka yö sänkyynsä.

Ollaan ostettu muovifroteeta varmaan joku 5kpl pojan sänkyyn ja 1 meidän sänkyyn.
Pojalla ei oo petaria, vaan peitto ajaa sen virkaa, peittona on pelkkä pussilakana.
Noilla varmistetaan, et koko sängyllinen mahtuu kerralla pesukoneeseen.

Jos meidän sänkyyn pissaa yöllä, niin laitetaan muovifroteen päälle pyyhe yöksi ja aamulla pestään.
Ollaan todettu et, aina jos muovifrotee on vaikka 2tuntia yöllä pois sängystä, niin se on ihan varma, että se on pissassa =)

mä sulloin heti aamulla sanomalehden sinne päälisen ja vaahtomuovin väliin, ja nyt käsittelin sitä vähän pesoaineella. Eiköhän se siitä.
Mä en parane ikinä itse tästä flunssasta, kun "saan" nukkua vain tunnin -kahden pätkissä ja loppuyön vaihdella lakanoita ja kuunnella yskimistä.
MIksei ne päivällä yski? Yöllä vain.
Taitaa meiän juhannus peruuntua aika lahjakkaasti, mökille piti mennä.

Kun käy makuulle, limat kiusaa eniten, eikö se noin ole?

Meloonit, niin se taitaa olla.
Mut ei tää itse froteen päällä nukkuminen mitään erityisen viileää puuhaa ole. Onneksi mä olen vilukissa, minusta on ihan sopivan lämmin kun mun peiton alla on mun lisäksi 2 lasta. :D

Mä oon vaan tehny jättilakanoita, oon ommellu 2 tavallista yhteen, kun ärsyää semmoset muka parivuoteen lakanat joissa on 15 cm kääntövaraa...
Niin sen vaihtaminen keskellä yötä ei käy ihan helposti, kun on itsekin aika koomassa klo 03.00...
no, ei tää voi kauan kestää.... (eihän?)

Meloonit, niin se taitaa olla.
Mut ei tää itse froteen päällä nukkuminen mitään erityisen viileää puuhaa ole. Onneksi mä olen vilukissa, minusta on ihan sopivan lämmin kun mun peiton alla on mun lisäksi 2 lasta. :D

Mä oon vaan tehny jättilakanoita, oon ommellu 2 tavallista yhteen, kun ärsyää semmoset muka parivuoteen lakanat joissa on 15 cm kääntövaraa...
Niin sen vaihtaminen keskellä yötä ei käy ihan helposti, kun on itsekin aika koomassa klo 03.00...
no, ei tää voi kauan kestää.... (eihän?)

Froteen päällä nukkuminen on kamalaa!
Mulla tulee helposti kuuma öisin ja jos on kuuma, nään painajaisia... Jeeee......

Meillä tuo poika pissannu sänkyynsä jo 1,5v, alkoi sillon kun mun äiti kuoli ja 4v neuvolas ajateltiin, et annetaan pojalle aikaa.
Nyt on 5v neuvola edessä, et josko oikeasti nyt tekis asialle jotain.

On tää kuitenkin aika hermoja raastavaa.
Ilman pissalakanoitakin riittää pestävää tarpeeksi.

Osta pul-kangasta alle. Kestää pesuja ja kuivuu tosi nopeasti verrattuna muovifroteeseen. Kunhan ei pese valkaisuaineellsiella pesuaineella. tai jos teillä on tuplaleveä peitto,laitat sen es´nsi yöksi petariksi ja peset patjan.

Sellainen suihkutettava testiilinpesuaine on aikalailla loistavaa, ja lisäksi on olemassa myös suihkutettavaa hajunpoistajaa.

Meillä poika 6 vuotias ja edelleen pissaa sänkyyn jos en vie alkuyöstä vessaa. On kuulemma perinnöllinen juttu, jonka pitäis mennä ohi kouluun mennessä. Isällään ollut pienenä sama juttu.

Virtsa ei ole steriiliä. On vielä virtsarakossa, mutta ei enää siinä vaiheessa kun on sängyssä...
Mutta joo, pese siitä kohtaa niin paljon kuin saat ja sitten on olemassa hajunpoistaja suihkeita ja muita ns huonekalun pesuaineita.. Höyrypesuri olis varmaan paras tuohon, mutta harvemmin niitä kellään kait kotona on?

Yhteistyössä