*** mä vihaan tota marttiinaa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Alkuperäinen kirjoittaja runner:
Eli koittakaahan nyt ymmärtää, että se EI kaikilla yksinkertaisesti ole MAHDOLLISTA.

Tää puoli on selkeästi tullut ymmärrettyä että kaikki ei siihen pysty. Mutta ennemmin mä sanoisin että koittakaa ymmärtää että jotkut siihen pystyy ja se ei ole väärin, turhamaista, pinnallista, itsekkyyttä ja vaikka mitä mitä yleensä rinnastetaan siihen jos raskaana ollessa on elämänsä kunnossa korkokengillä.
Tai jaksaa synnärillä meikata ja käyttää omia vaatteita.
Tervejärkinen ihminen tietää itse oman vointinsa ja lapsen voinnin ja elää sen mukaan. Ei sen mukaan mitä muut tekee. Kumpikaan ei ole terveellistä, ilman aikonen kouhaaminen jos vointi ei sitä kestä tai sänkylepoon itsensä junttaaminen ilman tarvetta.

Mä käytin omia vaatteita, meikkasin synnärillä ja kuljin raskaana ollessa korkkareissa. Ja veljeni vaimo haukkui mut lähes pystyyn. Kun ne kävi katsomassa meitä sairaalassa, se päivitteli, et "miten sä voit näyttää noin hyvältä ja oot kerinny meikkaamaankin, en mä vaan jaksanut".
Mä olin synnytyksen jälkeen elämäni kunnossa (suorastaan ylienerginen). Miks pitää mollata sitä joka jaksaa?

KATEUS... sepä se.

Mun mielestä koko pariskunta on niin vastenmielinen, etten seuraa edes koko ohjelmaa. Kerran katsoin vahingossa pienen pätkän ja se riitti, niin pinnallista shittiä...

Mä myös ajattelin ennen 5 raskautta, että päätän etten voi huonosti, juon vain paljon ja jatkan elämääni reippaasti eteenpäin... paskat, ei ollut viikkoja kuin 6 ja risat kun jouduin jo tiputukseen...

Se että toiset ovat raskaudet elämänsäkunnossa ei tarkoita, että kaikki olisivat jos vain haluaisivat :(

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Tottahan se on, että raskauden ajan voi elää normaalia elämää, ellei ole jotain ylitsepääsemättömiä esteitä kuten aplla. Monelle vaan tuntuu olevan jo pelkästään se raskaus este vaikkei olisi mitään fyysisiä vaivoja.

Mistä kukaan toinen voi tietää, milloin toisella on todellakin este ja milloin ei. Raskaus kun kuitenkin isolle osalle tuo jonkilaisia vaivoja, niin missä menee se raja, milloin vaiva on fyysinen este ja milloin vain sen varjolla pötkötetään. Mä oon fyysisten vaivojen lisäksi kärksinyt joka raskauden aikana masennuksesta, joka menee ohi samantien kuin vauva syntyy ja olen heti synnytyksen jälkeen ollut "elämäni kunnossa".

Alkuperäinen kirjoittaja neiti dina:
no saa kait se sitä toitottaa jos se ite siihen kerran pystyy? :) paa telkkari kiinni.
miekään en sillon pystyny ja kohautin vaan hartioita kun fysioterapeutti tiesi että voin tehä vatsalihasliikkeitä vielä synnytyssalissakin.

MUn mielstä sitä just ei saisi toitottaa, jos sillä on tarkoitus vaan saada oman pään päälle se sädekehä ja saada muiden äitien tuntemaan itsensä huonoksi. Ylenpalttinen jankkaaminen on vaan tapa saada oma napa loistamaan ja sehän tolla marttiinalla on vaan yleensä tapana, vaikka miten muuta väittääkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja neiti dina:
no saa kait se sitä toitottaa jos se ite siihen kerran pystyy? :) paa telkkari kiinni.
miekään en sillon pystyny ja kohautin vaan hartioita kun fysioterapeutti tiesi että voin tehä vatsalihasliikkeitä vielä synnytyssalissakin.

MUn mielstä sitä just ei saisi toitottaa, jos sillä on tarkoitus vaan saada oman pään päälle se sädekehä ja saada muiden äitien tuntemaan itsensä huonoksi. Ylenpalttinen jankkaaminen on vaan tapa saada oma napa loistamaan ja sehän tolla marttiinalla on vaan yleensä tapana, vaikka miten muuta väittääkin.

No mutta kai se nyt olettaa, että muut raskaana olevat käyttää omia aivojaan arvioimaan omaa kykeneväisyyttään.

Ei mulle tullut yhtään paha mieli, koska tiedän etten pysty, enkä tosiaan tunne itteeni huonoksi. Onko ihmisillä jotenkin poikkeuksellisen huono itsetunto?

Jos pystyy niin pystyy, jos ei niin ei, jokainen tekee minkä kykenee. Se on tosi yksinkertaista, mutta ei tosta syystä nyt ihan oikeesti kukaan tervejärkinen rupee ketään vihaamaan.

En mä nyt tiedä mitä tähän sanoisi. Itse olen ollut töissä alusta loppuun pahoinvoinnista ja isosta mahasta huolimatta. Kaikki 3 ovat olleet yli 4-kiloisia, joten ei mitään pieniä. Juoksulenkit olen jättänyt väliin jo raskauden puolivälissä ja kävellyt sauvojen kanssa 6-12 km päivittäin ihan loppuraskauteen saakka. Jopa liitoskipuisena. Mun mielestä raskaus kun ei ole mikään sairaustila ja lepoa vaaditaan vain, jos on riski ennenaikaiseen synnytykseen. Suurin osa mammoista vois kävellä ainakin loppuun asti jos viitsisivät, mutta ei... Miehet joutuvat melkein syöttämään näitä ja kärräämään pyörätuolissa synnärille!

Alkuperäinen kirjoittaja =):
Eihän se Martinan vika ole hyvä nainen =) Raskaudet on hyvin erillaisia. Mä ite kävin viellä 12 tuntia ennen synnytystä reippaalla sauvakävelyllä =D

Minä myös! Liikunta tekee vain hyvää sekä äidille, että vauvalle!

AIka sairasta.
Mä taas tykkään, omat raskaudet olleet myös helppoja.

Tässä neljäs lapsi masussa ja käynnistykseen ollaan lähössä.Vko 40.

Oma masu ollut suht pieni kaikissa raskauksissa ja liikkunut olen normaalisti.En mitenkään "martinamaisesti" treenannut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jii:
Musta on uskomatonta, että jonkun mies oikeesti katsoo tota ohjelmaa :D

m ítäs uskomatonta siinä on? meillä kumpikin tapittaa kyseistä ohjelmaa.

Okei, en vaan osannut kuvitella kenenkään miehen olevan kiinnostunut kyseisestä ohjelmasta. Eli mielestäni oli uskomatonta. Mutta uskon nyt!

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Alkuperäinen kirjoittaja runner:
Eli koittakaahan nyt ymmärtää, että se EI kaikilla yksinkertaisesti ole MAHDOLLISTA.

Tää puoli on selkeästi tullut ymmärrettyä että kaikki ei siihen pysty. Mutta ennemmin mä sanoisin että koittakaa ymmärtää että jotkut siihen pystyy ja se ei ole väärin, turhamaista, pinnallista, itsekkyyttä ja vaikka mitä mitä yleensä rinnastetaan siihen jos raskaana ollessa on elämänsä kunnossa korkokengillä.
Tai jaksaa synnärillä meikata ja käyttää omia vaatteita.
Tervejärkinen ihminen tietää itse oman vointinsa ja lapsen voinnin ja elää sen mukaan. Ei sen mukaan mitä muut tekee. Kumpikaan ei ole terveellistä, ilman aikonen kouhaaminen jos vointi ei sitä kestä tai sänkylepoon itsensä junttaaminen ilman tarvetta.

Mä käytin omia vaatteita, meikkasin synnärillä ja kuljin raskaana ollessa korkkareissa. Ja veljeni vaimo haukkui mut lähes pystyyn. Kun ne kävi katsomassa meitä sairaalassa, se päivitteli, et "miten sä voit näyttää noin hyvältä ja oot kerinny meikkaamaankin, en mä vaan jaksanut".
Mä olin synnytyksen jälkeen elämäni kunnossa (suorastaan ylienerginen). Miks pitää mollata sitä joka jaksaa?

Haukkui pystyyn?? Eikös nuo sanat ole kehumista.......??

Mä oon puolustanu aina Martinaa ja uskon edelleen hänen olevan hyvä äiti ja upean näköinen ilmestys jne, MUTTA eilisen jakson jälkeen oma mielipiteeni tuon parin suhteesta on kyllä se, että huhhuh. Uskomatonta kielenkäyttöä omaa kumppania kohtaan, lapsellista äksyilyä, ne botoxien laitot vastoin Eskon omaa halua jne. Herra jeesus, mun mies ei päivääkään kattelis tuollaista käytöstä multa, enkä minä mieheltäni. Juuri tuollainen elämä on minun kammoksumaa jatkuvaa arkiriitelyä. :x Todella sääli.
Ja minusta ei voi sanoa että onpa kiva kun on niin kovapäisiä ja suorasanaisia, inttävät ja jankuttavat kuin pahaiset kakarat eikä normaalista keskustelusta ole tietoakaan. Huh, onneksi ei ole tuollaista omassa elämässä.

Mitä mä olen Martinaa mediassa seurannut (todella vähän) niin onhan hän suorapuheinen ja vähän rääväsuinen ja itsepäinen ja mitä vielä. Ei ollenkaan nainen mun makuun ;) Minä en lähtisi elämääni myymään kenellekään enkä näyttäisi siitä sekuntiakaan muille kuin valitsemilleni henkilöille. Siksi en ehkä osaa arvostaa Martinaa, vaikka hänestä varmasti ne hyvätkin puolet löytyy.

Ymmärrän ap:ta jotenkin, että joskus jonkun ärsyttävän henkilön mielipide pistää vihaksi, mutta eikö pääasia ole että itse tietää oman tilansa ja omat syynsä miksi voi/ei voi tehdä raskausaikana jotakin? Yleistäminenhän on aina tyhmää.

En olisi koskaan uskonut, että tulen "puolustamaan" Martinaa... en ole kyseisen henkilön kanssa koskaan ollut oikein samalla aaltopituudella. MUTTA: olen seurannut tuota subin ohjelmaa ja hatunnosto Martinalle! Hän uskaltaa olla täysin oma itsensä, ei esitä mitään, on suora jne. Ja rehellinen ;D

Alkuperäinen kirjoittaja no:
En mä nyt tiedä mitä tähän sanoisi. Itse olen ollut töissä alusta loppuun pahoinvoinnista ja isosta mahasta huolimatta. Kaikki 3 ovat olleet yli 4-kiloisia, joten ei mitään pieniä. Juoksulenkit olen jättänyt väliin jo raskauden puolivälissä ja kävellyt sauvojen kanssa 6-12 km päivittäin ihan loppuraskauteen saakka. Jopa liitoskipuisena. Mun mielestä raskaus kun ei ole mikään sairaustila ja lepoa vaaditaan vain, jos on riski ennenaikaiseen synnytykseen. Suurin osa mammoista vois kävellä ainakin loppuun asti jos viitsisivät, mutta ei... Miehet joutuvat melkein syöttämään näitä ja kärräämään pyörätuolissa synnärille!

Jotkut kun eivät edelleenkään tajua. Mä voin vaikka vannoa, että jos olisit mun raskauden kokenut niin olisi toinen ääni kellossa :D
Pahoinvointi ja liitoskivut kun on melkoisen pientä.

Hirveitä herneen vetoja sieraimiin :laugh: Jos x-määrä raskaana olevista pystyy tekemään jotain ja voivat sen vielä kertoa niin pitäisikö siitä olla sittenkin hiljaa etteivät he kenen raskaus ei olekaan ollut helppoa ruusuilla tanssimista niin vain pahoita mieltään ja tunne syyllisyyttä....
Aivan älytöntä !
Mulla on ollut eka raskaus ihan yhtä helppoa olemista ja kuntoilua alusta loppuun...toka ja kolmas raskaus eivät sitä sitten olleetkaan. Mutta en mä silti täällä rupea ampumaan ketään kuka uskaltaa sanoa, että pitäis pysyä liikkeessä alusta loppuun. Mä tiedän tasan mikä mun vointi on todellisuudessa ollut ja sen mukaan on menty...ja oltu menemättä. Ei tarvitse todistella muille mitään.

Tämä keskustelu ei lopu mihinkään - totuus on se, että raskaus on toisille helppo ja toisille rankka. Martina & Esko esittää mediaseksikkään lopputuleman, johon muidenkin pitäisi muka pystyä. Miettikää aikaperioidia - jos vaikka Marttinalta ois revenny vatsalihakset tai olis pitäny tehdä sektio kaikkine arpineen, niin hehkutettaisko tätä bussipysäkkien valomainoksissa?

Yhteistyössä