*** mä vihaan tota marttiinaa!!!

Mitä tuosta nyt herneitä vetää nenää ja noin hermostuu. Mä olen ite rv 30 ja en pysty liikkumaan ja urheilemaan. En mä silti viiti tuosta noin suuttua, tiedänhän mä ite, että en tosiaan pysty vaikka kuinka haluisin ja päättäisin. Ja mä olen sitä mieltä, että suurin osa kyllä pystyy raskausaikana liikkumaan melko normaalisti, jos vaan haluais. Martina kyllä tuossa ohjelmassa antaa melko perusnegatiivisen kuvan itestään. Sanoo ite suoraa asioita, mutta ei näytä kestävän jos hälle sanotaan, suuttuu melko helposti...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä sitä jaksaa liikkua jos on aijemminkin ollut kova liikkumaan. Uskon näin.

Minä olen harrastanut liikuntaa vuosikausia. Ennen raskautta tein jopa 2 tunnin kävelylenkkejä, loppuraskaudesta kun olin kävellyt varttitunnin niin lonkkiin rupesi koskemaan. Kun vauvan synnytin niin heti onnistui taas pitkät lenkit.

Tiiätkö, eikös se loppujen lopuksi ole ihan sama, mitä se Martina suustaan ulos päästää? Antaa hänen puhua, who cares. Ei hän sen pahempi ole kuin keskivertopalstalainen, jonka mukaan vain hänen tapansa on se ainut ja oikea kasvattaa lapsia jne jne.

Niin, kyllä se Marttiinakin voi asian kääntöpuolen huomata sitten muiden raskauksien kohdalla. En tosin tiedä mistä ap puhuu, onko ohjelmassa tapahtunut jotain tms. mutta näin yleensä: Se yksi raskaus kun ei kerro vielä oikeastaan mitään mitä se voi seuraavilla kerroilla olla.

Alkuperäinen kirjoittaja päärynärouva:
must on törkeetä et se ja sen kaveri toitottaa tota et raskauden loppuun asti voi tehdä töitä ja liikkua.

mites sit kun 4 ekaa kk oksentaa niin et mikään ruoka ei pysy mahassa ja laihtuu 10 kg.

tai kun maha on 30 viikolla niin iso et ei saa ees kengännauhoja ite laitettu.

tai on muuten ihan oikeesti kamala olo, särkee mahaa koska se kasvaa niin kovaa vauhtia tms.

se ei ole todellakaan ole niin yksin kertaista!!!

mä vaan vihaan sitä kun se esittää miten elämä on helppoo kun vaan niin päättää!!!!!!!!!!
Jos kysyisit asiasta ihan tuolta vihasi kohteelta,niin ymmärtäisit että hän kyllä ymmärtää sen ettei kaikilla ihan oikeasti ole hieno raskaus jonka aikana voi tehdä normaaleja asioita.Niitä kun on niitä leikisti kipeitä jotka voivottaa heti plussattuaan et pakarat on niin kipeet ettei pysty edes lapsia ruokkiin.
Töllöstä saa muuten välillä ihan väärän kuvan.

Minä en alkuunkaan ymmärrä sitä, miksi joku vetää niin hirveät herneet nenäänsä siitä, mitä joku Marttiina (tai kuka tahansa) telkkarissa sanoo.....!!?? Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Martinalla on kokemusta ainoastaan yhdestä raskaudesta, se saattoi olla helppo, mutta seuraava voiskin olla jo vaikeampi.. Älä ota niin vakavasti =)

No eikai sekään liikkus jos ei pystys, mutta pystyy!
Jokainen vointinsa ja intohimojensa mukaan. Tajutkaa jo että kukin tavallaan. Ei se sulta oo pois jos toinen tekee sitä ja tätä ja sinä et tai toistepäin. Mullakin ois aihetta valittaa ja itkeä vaikka kuin mistä oon jääny paitsi sairauksieni takia jne. Pitäskö olla kateellinen tai vihata niitä jotka ei oo jääny paitsi. Eihän se niiden syy ole! Elämä vaan on!

Ei kannata välittää, eihän suurin osa ihmisistä muutenkaan elä kuten Marttiina. Vai moniko laittaa botoxia naamaan ja hankkii tekotissit ja on ammatikseen julkkis? Ja moniko edes haluaa semmosta? En mä ainakaan. Jos haluan hyviä neuvoja, kysyn äidiltä, siskolta, tai ystäviltä.

Ei vaikuta kovin onnelliselta ihmiseltä,Martina siis. kovin stressaantunut ja koko ajan pahantuulinen. Että kyllä näin taviksena on paljon mukavampi elää jos noin stressaavaa on elo, voi vauva parkaa jos vanhempien elämä on jatkuvaa tappelua tai lähinnä äidin mäkätystä.

Mun ensimmäinen raskaus oli superhelppo ja jaksoin liikkua ja touhuta oikeastaan paria viikkoa lukuunottamatta ihan synnytykseen saakka. Nyt on toinen raskaus puolivälissä ja tällä kertaa en ole ollut ihan yhtä onnekas vaan kaikenlaisia vaivoja on ilmennyt mitkä haittaavat arkiaskareiden hoitoa ja liikuntaakin on joutunut karsimaan rajusti.

Ei mua silti loukkaa Martinan tai tässä ketjussa eräiden muiden esittämät aika mustavalkoiset mielipiteet tai henkilökohtaiset totuudet. Mä itse tiedän mikä on ollut tilanne mun raskauksissa ja se siitä. Jos joku pitää mua laiskana siksi että tällä kertaa en mene sata lasissa loppuun saakka, niin mitä sen on oikeastaan väliä?

Toi ohjelma sinänsä on ihan hauska, vaikka toi pariskunta on niin erilainen kuin minä, mut hauskahan niitä on seurata ja miettiä että mahtuu meitä monenlaisia ihmisiä maailmaan.

Yhteistyössä