"
Täysin turvallista alkoholimäärää ei tunneta edes aikuiselle ei-raskaanaolevalle, koska turvallista määrää ei ole. alkoholi aiheuttaa aina myrkytystilan aivoissa jos on promilleja, jopa vähäinenkin määrä. Suomessa tätä usein vähätellään ja luullaan että se on vain hössötystä ja tiukkapipoisuutta, kultturi täällä on aivan liian salliva, ja sitä ihmetellään jos ei ota. Täysin absolutistiksi ei tarvitse ryhtyä jos ei halua/pysty, mutta pitäisi pysyä suurkulutuksen alla (miellellään ihan reippaasti sen alla, jotta välttyy alkoholin haittavaikutuksilta) ja nollatoleranssi raskaana ja imettäessä. Tai sitten pitää huolen että on tarpeeksi kauan kulunut kunnes imettää, siinäkin helposti ajat on liian lyhyet ja sitten äidinmaidossa on alkoholia.." (Tää oli lainaus mun psykiatrian ja päihdetyön lääkäriopettajalta)
(Alkoholin suurkulutuksen rajat:http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/elintavat/alkoholi/suurkulutus_ja_kohtuukaytto/
en halua syyllistää tai paasata asiasta, mutta näistä asioista on hyvä jokaisen tietää, koska vain asenteiden muuttumisella ei tarvitse ottaa lasillista viiniä peitelläkseen raskauttaan, jotta muut ei ihmettele miksi ei juo :xmas:
Suomessa työikäisten miesten suurin kuolinsyy on muuten alkoholi kaikissa muodoissaan... (sairaudet, myrkytykset, onnettomuudet, rikokset, joissa alkoholilla osuutta jne.)
Mutta nyt mä olen ihan hiljaa