Voinko jättää vaimot/avopuolisot kutsumatta pieniin häihimme vai onko parempi kutsua pareittain, mutta yheensä

  • Viestiketjun aloittaja "morsian"
  • Ensimmäinen viesti
"heh"
[QUOTE="heh";26670670]Ukkomiehille sinkkunaisia tarjolle, kivat sokkotreffit <3[/QUOTE]

Hääkarkkien sijaan pöydälle kortsupaketit ja sitten valokuvat kaksplussalle kuten pannuhuone pettäjästä :LOL:
 
"noppa"
Mulle on tullut työkavereiden häihin aina sellaisia kutsuja mitkä on vaan mulle osoitettu. ihan ymmärrettävää, kosk mies ei tunne millään tavalla paria. Ollaan työkavereiden kanssa istuttu samassa pöydässä ja hauskaa on ollut :) Se pitää vaan olla jotenkin selkeesti kutsussa että on vaan yhdelle henkilölle, koska mä en esim ekasta edes tajunnut että se kutsu on VAAN mulle osoitettu :) kun aina olettaa että parina mennään.
 
"noppa"
niin ja jos tohon päätyy että kutsuu vaan miehet niin sitten on TOSI TAHDITONTA laittaa niitä sekaisin istumaan sinkkunaisien kanssa. Joten sitten ne mies kaverit keskenään ja sun kaverit keskenään. Muuten tulee kyllä just semmoinen paritusmeininki..
 
"vieras"
Kyllä tuollaisiin pieniin yllätyshäihin voi mielestäni kutsua vähän eri tyylillä kuin perinteisiin häihin, joihin lähetetään kutsut. Itse kutsuisin ne, joiden kanssa ollaan muutenkin tekemisissä, tuntemattomat pois.
 
"alma"
[QUOTE="vieras";26671012]Kyllä tuollaisiin pieniin yllätyshäihin voi mielestäni kutsua vähän eri tyylillä kuin perinteisiin häihin, joihin lähetetään kutsut. Itse kutsuisin ne, joiden kanssa ollaan muutenkin tekemisissä, tuntemattomat pois.[/QUOTE]

No joo, sinällään ole oikeassa, mutta tuo aloittajan tilanne on jotenkin tosi oudon kuuloinen. Eikö heillä ole esim. yhtään yhteisiä pariskunta ystäviä, tai ylipäätään yhteisiä ystäviä?
Jotenkin häät, joissa on 10 ukkomiestä ilman vaimoja ja 10 sinkkunaista, kuulostaa vaan tosi kummalliselle.
 
"vieras"
Koska tässä on häistä kyse ja kutsujallakin on oletettavasti vaimo mukana, niin kyllä vieraillakin on oikeus saapua pareittain. Koska muutenhan kaikki häät voitaisiin pitää samalla periaatteella, saataisiin enemmän lahjoja eikä puolituntemattomia puolisoja ja lapsia tarvitsisi ruokkia! Eriasia on synttärit tai muut pippalot, jotka ovat vain miesporukassa. Tai työporukka ilman avecceja.

Tosin, jos itse olen vieraslistalla ja saisin avec-kutsun esim. entiseltä opiskelutoverilta joka ei tunne puolisonani kuin nimeksi (jos sitäkään) niin todennäköisesti jättäisin muun perheen kotiin ja käväisisin yksin kohteliaisuussyistä. Koska onhan se vähän noloa viedä esim. koko uusperhepoppoo mukaan toisten ruokittaviksi vaikkei toiset tuntisi perhettäni lainkaan. Olen siis itsekin häät järjestänyt ja tiedän ettei se ole ihan halpaa lystiä...
 
hhuhhhj
En kyllä käsitä miksi ei voi sitten jättää kutsumatta koko paria jos on niin tiukkaa. Jätätte yhden parin sitten kutsumatta ja näin saatte tilaa toiselle parille. Se nyt vaan ON törkeetä jättää kutsumatta vaimoa/aviomiestä vaikka kuinka tuntematon olisi toinen pari.

Hyi että.
 
Itse olen menossa häihin, jossa hääparin kavereiden puolisot (sukulaisten puolisot on kutsuttu) ja kaikki lapset on jätetty kutsumatta. Näin saivat häistänsä n.45henkeä pienemmät..

Enkä pitäny loukkaavana sitä että kutsu ei koskenut miestäni tai poikaani. Eikä mieskään siitä loukkaantunut, pikemmin helpottunu :D Ja mulla on lapsenvahtikin samantein.
 
"AMA"
Mä olen varmaan ainut, joka ei ollenkaan loukkaantuisi tuollaisesta :) Ehkä sitten, jos molemmat olisimme pariskunnan hyviä ystäviä, pitäisin outona jos minua ei olisi kutsuttu ja mies olisi. Mutta jos on kyse selkeästi mehen kaverista, jota en sen kummemmin tunne, niin todellakin minut voi jättää hyvällä omallatunnolla kutsumatta..

Mikä teille siinä tuntuu niin tärkeältä, että puoliso saa kutsun jonkun sellaisen häihin, joka ei hänen oma kaveri ole? Ja ihanko oikeasti ihmiset eivät osaa olla juhlissa ilman sitä puolisoa?

Ainut asia, mihin kiinnittäisin huomiota on se, että jättää sitten kaikki tuntemattomat puolisot kutsumatta. Ei niin, että yhdeltä on puoliso kutsuttu ja toiselta ei.. Ne yksinäiset ihmiset saa kyllä juttelu seuraa toisistaan, kun kaikilta on jätetty puoliso kotiin :)
 
nohhu
[QUOTE="AMA";26671483]Mä olen varmaan ainut, joka ei ollenkaan loukkaantuisi tuollaisesta :) Ehkä sitten, jos molemmat olisimme pariskunnan hyviä ystäviä, pitäisin outona jos minua ei olisi kutsuttu ja mies olisi. Mutta jos on kyse selkeästi mehen kaverista, jota en sen kummemmin tunne, niin todellakin minut voi jättää hyvällä omallatunnolla kutsumatta..

Mikä teille siinä tuntuu niin tärkeältä, että puoliso saa kutsun jonkun sellaisen häihin, joka ei hänen oma kaveri ole? Ja ihanko oikeasti ihmiset eivät osaa olla juhlissa ilman sitä puolisoa?

Ainut asia, mihin kiinnittäisin huomiota on se, että jättää sitten kaikki tuntemattomat puolisot kutsumatta. Ei niin, että yhdeltä on puoliso kutsuttu ja toiselta ei.. Ne yksinäiset ihmiset saa kyllä juttelu seuraa toisistaan, kun kaikilta on jätetty puoliso kotiin :)[/QUOTE]
Aika paha etikettimoka ja on tosi epäkohteliasta, etenkin jos yllärinä pidetään niin ei osaa sitten kieltäytyäkään.
 
"AMA"
En kyllä käsitä miksi ei voi sitten jättää kutsumatta koko paria jos on niin tiukkaa. Jätätte yhden parin sitten kutsumatta ja näin saatte tilaa toiselle parille. Se nyt vaan ON törkeetä jättää kutsumatta vaimoa/aviomiestä vaikka kuinka tuntematon olisi toinen pari.

Hyi että.
Ai sinusta on tärkeämpää, että otetaan mukaan joku tuntematon puoliso ja jätetään sitten joku läheinen kaveri kutsumatta? Aika outo ajattelutapa. Minusta on itsestään selvää, että jos juhlapaikaan tai budjettiin ei sovi montaa ihmistä, niin se karsiminen aloitetaan niistä vähemmän tutuista, eli juuri puolisoista ja lapsista.
 
huhhhuh
[QUOTE="AMA";26671500]Ai sinusta on tärkeämpää, että otetaan mukaan joku tuntematon puoliso ja jätetään sitten joku läheinen kaveri kutsumatta? Aika outo ajattelutapa. Minusta on itsestään selvää, että jos juhlapaikaan tai budjettiin ei sovi montaa ihmistä, niin se karsiminen aloitetaan niistä vähemmän tutuista, eli juuri puolisoista ja lapsista.[/QUOTE]

Jotkut eivät vaan osaa käytöstapoja. :D
 
"AMA"
Aika paha etikettimoka ja on tosi epäkohteliasta, etenkin jos yllärinä pidetään niin ei osaa sitten kieltäytyäkään.
Kysyn edelleenkin, että kumpi on pahempi moka: Jättää kutsumatta osa läheisistä, vai kutsua kaikki läheiset ja jättää ne puolisot ulos kutsuista?

Eikö sinusta tuntuisi oudolta olla miehen mukana jossain 10-15 hlön häissä, jos et juuri tuntisi hääparia? Eli vieraista mahdollisesti olisi melkein puolet jotain muita kuin hääparin lähipiiriä? Eiköhän paljon luontevampaa olisi, että nuo kaikki 10-15 ihmistä on hääparin läheisiä ja rakkaita ihmisiä. Itselleni olisi ainakin melko kiusallinen tilanne leikkiä jonkun lähipiiriä, kun en siihen kerran kuulu.
 
"sama"
[QUOTE="AMA";26671530]Kysyn edelleenkin, että kumpi on pahempi moka: Jättää kutsumatta osa läheisistä, vai kutsua kaikki läheiset ja jättää ne puolisot ulos kutsuista?

Eikö sinusta tuntuisi oudolta olla miehen mukana jossain 10-15 hlön häissä, jos et juuri tuntisi hääparia? Eli vieraista mahdollisesti olisi melkein puolet jotain muita kuin hääparin lähipiiriä? Eiköhän paljon luontevampaa olisi, että nuo kaikki 10-15 ihmistä on hääparin läheisiä ja rakkaita ihmisiä. Itselleni olisi ainakin melko kiusallinen tilanne leikkiä jonkun lähipiiriä, kun en siihen kerran kuulu.[/QUOTE]

No sinne minne meidät kutsuttiin tuolla tavalla, oli 22 ihmistä ja kolmella ihmisellä olisi ollut puoliso. En ollut täysin tuntematon morsiammelle ja sulhaselle, he myös olivat olleet kaksi kesää aikaisemmin meidän häissä, molemmat.
Minusta ei olisi ollut yhtään outoa jos meidät olisi jätetty kutsumatta kokonaan.
 
"AMA"
Mutta jos kyseessä on yllätyshäät, mites jätät väliin?
Sehän tuossa on tökeröä myös, että ei sitten voi kieltäytyä ollenkaan.
Ihanko oikeesti ihmiset jättäisi ns. kostoksi häät väliin, jos ei puoliso olisikaan kutsuttu? Ja sitten jos sattuisivat tällaisiin yllätyshäihin eksymään, niin loukkaantuisivat kun ei kerrottu niiden olevan häät jotta voisi jäädä kotiin osoittamaan mieltään? Ja NÄMÄ samat ihmiset sitten paasaa täällä KÄYTÖSTAVOISTA?
 
-
Mutta jos kyseessä on yllätyshäät, mites jätät väliin?
Sehän tuossa on tökeröä myös, että ei sitten voi kieltäytyä ollenkaan.
Aivan... unohdin ton yllätyshäät puolen.
No ensinnäkin ihmettelisin "juhlia" tai kemuja tai kutsuja, joihin olisi kutsuttu ainoastaan mieheni muttei minua, eivätkä juhlat olisi silti mitkään poikien istujaiset. Puolin tai toisin, kumpikaan meistä tuskin lähtisi edes sellaisiin kekkereihin. Veikkaan, että mieheni ainakin olisi kummissaan ja epäluuloinen, jos minun ystäväni kutsuisivat ystäviään kylään, muttei puolisoani, vaikka muita miehiä sinne tulisikin...

Ja kyllä, tökeröä on myös se, ettei edes tiedä mistä kieltäytyy :)
 

Yhteistyössä