Voinko jättää vaimot/avopuolisot kutsumatta pieniin häihimme vai onko parempi kutsua pareittain, mutta yheensä

  • Viestiketjun aloittaja "morsian"
  • Ensimmäinen viesti
just
[QUOTE="AMA";26671581]Ihanko oikeesti ihmiset jättäisi ns. kostoksi häät väliin, jos ei puoliso olisikaan kutsuttu? Ja sitten jos sattuisivat tällaisiin yllätyshäihin eksymään, niin loukkaantuisivat kun ei kerrottu niiden olevan häät jotta voisi jäädä kotiin osoittamaan mieltään? Ja NÄMÄ samat ihmiset sitten paasaa täällä KÄYTÖSTAVOISTA?[/QUOTE]

Emme jättäisi kostoksi, ihan kohteliaasti kieltäytyisimme kutsusta.
Olemme ehkä enemmän hyvän käytöksen ihailijoita ja muutenkin etiketti-ihmisiä jossain määrin. Paljon suodatan mutta jossain menee se raja.
 
"vieras"
Onhan se suoraan sanoen vähän tökeröä. Siis tietääkö kutsutut edes, mihin heidät on kutsuttu? Mun mielestä tommoset yllärijuhlat kuuluu lähinnä jollekin synttäreille ja silloinkin se, joka ei juhlista tiedä on se juhlakalu itse.

Eipä tarvii kyllä tuon toimintatavan jälkeen hirveästi ihmetellä, jos ei hääpari pariskuntana oikein mahdu miehen kavereiden kotiin ;). Kutsuvat jatkossa sitten vain tuon oman kaverinsa käymään mutta pyytävät jättämään vaimon kotiin. Toki sitten kutsujan puolison sinkkukaveri on kutsuttu samaan aikaan ;)...
 
-
[QUOTE="AMA";26671581]Ihanko oikeesti ihmiset jättäisi ns. kostoksi häät väliin, jos ei puoliso olisikaan kutsuttu? Ja sitten jos sattuisivat tällaisiin yllätyshäihin eksymään, niin loukkaantuisivat kun ei kerrottu niiden olevan häät jotta voisi jäädä kotiin osoittamaan mieltään? Ja NÄMÄ samat ihmiset sitten paasaa täällä KÄYTÖSTAVOISTA?[/QUOTE]

No joo, itseasiassa, mulle on ihan sama, miten kukakin häänsä järjestää ja ketä sinne kutsuu. Joten suokaa meille se vapaus myös osoittaa mieltä, jos kerran niin halutaan :)
Toiseksi, mulla ei ole yhtäkään ystävää, joka jättäisi kutsumatta mun aviomieheni omiin häihinsä. Eikä mulle olisi tullut mieleenkään meidän häissä jättää kutsuttujen vieraiden aviopuolisoita kutsumatta.
 
-
[QUOTE="vieras";26671611]Onhan se suoraan sanoen vähän tökeröä. Siis tietääkö kutsutut edes, mihin heidät on kutsuttu? Mun mielestä tommoset yllärijuhlat kuuluu lähinnä jollekin synttäreille ja silloinkin se, joka ei juhlista tiedä on se juhlakalu itse.

Eipä tarvii kyllä tuon toimintatavan jälkeen hirveästi ihmetellä, jos ei hääpari pariskuntana oikein mahdu miehen kavereiden kotiin ;). Kutsuvat jatkossa sitten vain tuon oman kaverinsa käymään mutta pyytävät jättämään vaimon kotiin. Toki sitten kutsujan puolison sinkkukaveri on kutsuttu samaan aikaan ;)...[/QUOTE]

Hahhahah... juurikin noin siinä tulee käymään ja sitten on ap näreissään palstalla, kun häntä näin väärin kohdellaan eikä hyväksytä miehen kaveriporukkaan eikä niiden vaimotkaan ole hänestä yhtään kiinnostuneita.
 
"vieras"
[QUOTE="AMA";26671581]Ihanko oikeesti ihmiset jättäisi ns. kostoksi häät väliin, jos ei puoliso olisikaan kutsuttu? Ja sitten jos sattuisivat tällaisiin yllätyshäihin eksymään, niin loukkaantuisivat kun ei kerrottu niiden olevan häät jotta voisi jäädä kotiin osoittamaan mieltään? Ja NÄMÄ samat ihmiset sitten paasaa täällä KÄYTÖSTAVOISTA?[/QUOTE]

No totta helvetissä jätetään häät väliin, jos ei kumpaakin ole kutsuttu! Nehän on yleensä hyvät bileet ja me halutaan juhlia yhdessä. :) Ja yllätyshäät on hyvä idea, mutta ei siten, että joillekin tulis hankala olo sinne jäädä ja näinhän tässä tapauksessa tulisi käymään. Ja jotenkin outoa, jos kaikki miehen kaverit on parisuhteessa ja naisen taas sinkkuja, mikäköhän teitä naisia vaivaa? :D
 
"AMA"
[QUOTE="vieras";26671611]Onhan se suoraan sanoen vähän tökeröä. Siis tietääkö kutsutut edes, mihin heidät on kutsuttu? Mun mielestä tommoset yllärijuhlat kuuluu lähinnä jollekin synttäreille ja silloinkin se, joka ei juhlista tiedä on se juhlakalu itse.
[/QUOTE]

Mä olen kuullut, että ihmiset on menneet naimisiin mm. ristiäisten yhteydessä, yllätyksenä. Olen kuullut myös muista kesäjuhlista, vaikka ihan vaan grillibileet, joissa sitten on isäntäpari vihitty yllätyksenä.. Ei minun mielestä mitään outoa, vaan ihan mukava idea. Eikä ainakaan voi syyttää ap:tä siitä, että haluaisi rohmuta lahjoja kutsumalla vain toisen puoliskon häihin, sillä eihän yllätyshäihin kukaan tule lahjan kanssa :)
 
"hehe"
[QUOTE="AMA";26672274]Mä olen kuullut, että ihmiset on menneet naimisiin mm. ristiäisten yhteydessä, yllätyksenä. Olen kuullut myös muista kesäjuhlista, vaikka ihan vaan grillibileet, joissa sitten on isäntäpari vihitty yllätyksenä.. Ei minun mielestä mitään outoa, vaan ihan mukava idea. Eikä ainakaan voi syyttää ap:tä siitä, että haluaisi rohmuta lahjoja kutsumalla vain toisen puoliskon häihin, sillä eihän yllätyshäihin kukaan tule lahjan kanssa :)[/QUOTE]

Niin no siitä vaan pilaamaan ystävyyssuhteet jos nyt muutamasta ihmisestä on kiinni häät.
Todellinen itsensä nolaaja on hääpari, mutta minkäs teet. Kyllähän se saavat tosiaan kutsua ihan kenet haluaa, eri asia sitten onko se tökeröä.
Itselleni ei tulisi mieleenikään kutsua parasta ystävääni ja jättää hänen aviomiehensä kutsumatta. Lapsettomat häät ymmärrän vielä, mutta en sitä että osa perheen lapsista jätetään kutsumatta ja osa ei "hei me tunnetaan sun Petteri mutta ei Lauraa joten kutsutaan vaan poika" tai sitä että aviopuolisoista toinen jätetään kutsumatta.

Taidat itse olla tällainen morsian? ;) Ja nyt kaduttaa.
 
"Mie"
[QUOTE="morsian";26668802]sitten vähemmän ihmisiä?

Kyseessä on yllätyshäät ja mietin, onko loukkaavaa kutsua vain miehen puolen miespuoliset ystävät ja vaimot pois?
Omat ystävät ovat kaikki sinkkuja ja tulevat siis yksin.[/QUOTE]

Suosittelen kutsua vain miehen puolen ystävät vaimoineen, sinun kaverisi kun eivät näytä ketään kiinnostavan, siksi sinkkuja edelleen.
 
"AMA"
[QUOTE="hehe";26672372]Niin no siitä vaan pilaamaan ystävyyssuhteet jos nyt muutamasta ihmisestä on kiinni häät.
Todellinen itsensä nolaaja on hääpari, mutta minkäs teet. Kyllähän se saavat tosiaan kutsua ihan kenet haluaa, eri asia sitten onko se tökeröä.
Itselleni ei tulisi mieleenikään kutsua parasta ystävääni ja jättää hänen aviomiehensä kutsumatta. Lapsettomat häät ymmärrän vielä, mutta en sitä että osa perheen lapsista jätetään kutsumatta ja osa ei "hei me tunnetaan sun Petteri mutta ei Lauraa joten kutsutaan vaan poika" tai sitä että aviopuolisoista toinen jätetään kutsumatta.

Taidat itse olla tällainen morsian? ;) Ja nyt kaduttaa.[/QUOTE]

Ei kun mä en itse ole naimisissa, enkä luultavasti ikinä tulekaan menemään. Eli häät on mulle bileet siinä missä muutkin ja en osaa nähdä miksi on ihan älytön etikettimoka jättää puolisot _pieniin_ häihin kutsumatta.

Itse olen kerran ollut häissä ilman avomiestäni ja oli kivat häät :) Meitä oli samasta opiskeluporukasta 3kpl naisia ilman avo/aviomiehiä juhlimassa ja viihdyttiin oikein hyvin. Silloin olisin pitänyt outoa, jos tuon saman opiskeluporukan muiden naisten miehet olisi ollut kutsuttu ja mun ei..
 
"AMA"
Joku ihmetteli miksi vaimon ystävät oli sinkkuja, niin ehkä mies on esim. 30v ja morsian 22v. Silloin ihan ymmärrettävää, että toisen kaveripiirissä on enemmän vakiintuneita kuin toisen.
 
"noh"
Jos ne miehen kavereitten vaimot ovat sellaisia että ette ole tekemisissä niin en ymmärrä mikä pakko niitä on kutsua. Toisaalta, kuinka hyvä kaveri sitten on jos sen puoliso on jäänyt ihan oudoksi. Mutta tn. itse koittaisin järkätä niin että ne puolistotkin saadaan mukaan.
 
"AMA"
[QUOTE="hehe";26672372]
Itselleni ei tulisi mieleenikään kutsua parasta ystävääni ja jättää hänen aviomiehensä kutsumatta.
[/QUOTE]

Entäs jos sulla olisi esim. entisiä luokkakavereita, joita haluaisit kutsua 4kpl? Kutsuisitko mieluummin kaikki 4 ilman miehiään (viihtyvät varmasti yhdessä) vai kutsuisitko heistä 2 kpl miehien kanssa ja pahoittelisit kahdelle muulle, että eivät mahtuneet mukaan listalle..? Vai jättäisitkö sitten kaikki kutsumatta kokonaan?
 
hahaha
[QUOTE="AMA";26672743]Entäs jos sulla olisi esim. entisiä luokkakavereita, joita haluaisit kutsua 4kpl? Kutsuisitko mieluummin kaikki 4 ilman miehiään (viihtyvät varmasti yhdessä) vai kutsuisitko heistä 2 kpl miehien kanssa ja pahoittelisit kahdelle muulle, että eivät mahtuneet mukaan listalle..? Vai jättäisitkö sitten kaikki kutsumatta kokonaan?[/QUOTE]

No miksi hitoss ajonkun on niin pakko kutsua jotain vanhoja luokkakavereita?! :D
Jos on jo niin tuntemattomia niin ihan samalla tavalla voin kutsua ystävien puolisotkin jotka ovat puolituntemattomia. :D
 
"Vieras"
Ei tuossaole päätä eikä häntää. Jos pidätte pienet häät, jo lähimmistä sukulaisista tulee kokoon pieni vierasmäärä.

Ja toista asiaa, jos karsitte vaimot pois nyt, he karsiutuvat itse myöhemmin kun tarvitsette kummia, lomaseuraa etelänlomalle, lapsenvahtia jne.
 
"vieras"
Kutsukaa kummankin kaveripiiristä yhtä monta henkilöä. Mies voi varmaankin itse päättää, kutsuuko enemmän kavereitaan ilman puolisoa vai vähemmän kavereitaan puolisoineen.
 
[QUOTE="vieras";26669085]Voi tosin olla, että meistä ei kumpikaan edes tajuaisi, että kutsu on vain toiselle meistä (jos siinä ei selvästi sanottaisi, että "ei muuten koske sitten vaimoasi") ja menisimme silti yhdessä...[/QUOTE]

Näin voisi käydä myös meille. Jos kutsussa ei selvästi kerrottaisi, että VAIN XX on kutsuttu ja YY ei saa tulla mukaan... Mentäsiin yhdessä ja huomattaisiin asia vasta juhlapaikalla...

Miten muuten ajattelitte laittaa kutsuun sen, ettei puoliso ole tervetullut juhliinne..?
 
"AMA"
No miksi hitoss ajonkun on niin pakko kutsua jotain vanhoja luokkakavereita?! :D
Jos on jo niin tuntemattomia niin ihan samalla tavalla voin kutsua ystävien puolisotkin jotka ovat puolituntemattomia. :D
Mulla ainakin on ammattikorkeakoulusta hyviä kavereita, joita nykyisin olen nähnyt harvemmin, koska lapsiperheenä ei ole niin yksinkertaista käydä jokaisen kaverin luona kylässä vuosittain.. Mutta puhumme siis kyllä puhelimessa usein ja pidämme yhteyttä facebookissa jne. ja vuosittain kokoonnumme viettämään tyttöjeniltaa ilman lapsia, vuokraamme mökin ja saunomme :) En siis ole heidän miehiinsä kovin hyvin tutustunut, koska nämä miehet on tulleet kuvioihin opiskeluvuosien jälkeen.
 
"voi elämä"
Itse olen ollut kahden kaverini häissä ilman miestä ja lapsia. Myöskään muilla "vanhan" porukan kavereista ei puolisoa ollut mukana ja hauskaa oli. Ennen häitä tulevat morsiamet kysyivät henkilökohtaisesti minulta, että onko minulle ok tulla yksin. Meillä se ei ollut ongelma, koska mieheni ei kyseisiä kavereitani tunne eikä muutenkaan olisi lähtenyt ja itse kuitenkin olen aiemmin heidän kanssaan paljonkin ollut tekemisissä eli ei vain etäisiä kavereita. Eli mielestäni aina ei ole pakko kutsua myös miestä/vaimoa mukaan.
 
huuuuh
[QUOTE="vieras";26673341]Jokainen päättää itse ketä kutsuu, kutsutut sitten päättävät itse tulevatko vai eivät.[/QUOTE]

Mites päättävät jos kyseessä yllätyshäät? :D
Kyllä meilläkin mies jättäisi menemättä, sen verran tökeröä kutsua toinen aviopareista tai vaikka vain osa perheen lapsista jne.
 
"Piu"
Oottepa te tiukkoina! HÖH!
Meillä on hyvin tiivis tyttöporukka ja yksi meistä meni naimisiin hyvin pienesti! Paikalla oli morsiusparin vanhempien ja muun tärkeän suvun lisäksi vain me tytöt, ilman puolisoitamme! Se oli kaikista ihan ok, kukaan ei ottanut asiasta itseensä!
Titenkin kutsut ne keitä haluatte, jättää tulematta sitten jos eivät YMMÄRRÄ.
 
"mä"
Jos tunnet puolisot niin on tökeröä olla kutsumatta . Jos taas et ole edes kyseisiä henkilöitä ikinä tavannut niin ihan ok.
Meidän häihin kutsuttiin molempien työkaverit ilman puolisoita . Ystävät, sukulaiset jne. saivat kutsun avec.
 

Yhteistyössä