Voinko jättää vaimot/avopuolisot kutsumatta pieniin häihimme vai onko parempi kutsua pareittain, mutta yheensä

  • Viestiketjun aloittaja "morsian"
  • Ensimmäinen viesti
"morsian"
sitten vähemmän ihmisiä?

Kyseessä on yllätyshäät ja mietin, onko loukkaavaa kutsua vain miehen puolen miespuoliset ystävät ja vaimot pois?
Omat ystävät ovat kaikki sinkkuja ja tulevat siis yksin.
 
Haha, sinkkukavereille täytyy löytää miehet ja toki siihen hommaan sopii nämä miehet jotka kutsutaan paikalle ilman vaimoja. Onhan nää valmiiks koulutettuja :D.

Mut joo, enpähän ole ennen tollasta kuullu, enkä tiä ketään joka etes olis harkinnu jotai tollasta.
 
har
Mä olen kuullut yksistä häistä joihin osa porukasta oli kutsuttu ilman puolisoita (jotta saivat useamasta perheestä edustuksen paikalle, lue: enemmän lahjoja). Vähän kummastustahan tuo oli herättänyt ja osa myös boikotoi kyseisiä häitä koska puoliso ei olisi päässyt mukaan.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26668980:
no aika erikoista kyllä. Kyllä minä loukkaantuisin, jos vaan mies kutsuttaisiin, eikä mua ollenkaan...
Samoin. Ja toisaalta, jos olisi toisinpäin, että vain minut olisi kutsuttu, voi olla, että en menisi sellaisiin häihin ollenkaan, koska ajattelisin, että mikä minun miehessäni on vikana kun häntä ei muka voinut kutsua. Voi tosin olla, että meistä ei kumpikaan edes tajuaisi, että kutsu on vain toiselle meistä (jos siinä ei selvästi sanottaisi, että "ei muuten koske sitten vaimoasi") ja menisimme silti yhdessä...
 
Saraldo
Mä ymmärrän, että esim. työkaveri kutsutaan häihin ilman puolisoa. Olen itsekin ollut sellaisissa häissä ja myös meidän häihin kutsuttiin mun pari työkaveria ilman puolisoita. Mutta jos on kyse kavereista, siis vapaa-ajan kavereista joita säkin tunnet, niin onhan se aika tympeää jättää puoliso kutsumatta.
 
"huh"
Sillähän ne häät saa tosi pieniksi, kun ne kutsutut kaverit jättää tulematta kun ei emäntää ole kutsuttu...
Mutta jos ovat yllätyshäät niin mites jättää mies menemättä kun vasta ovella tietää häistä?

Meidät kutsuttiin juuri näin ja oli kyllä törkeetä. Mies ei olisi halunnut mennä, mutta eipä se siinä vaiheessa enää auta eikä toisten hääpäivääkään tietysti halunnut pilata. Sanoi myöhemmin kaverilleen loukkaantuneensa.

Jos on niin vähän tilaa niin miksi ihmeessä kutsuu edes sitä miestä sinne?! Tai jos on joku työkaveri kyseessä ja vaimo on pakko jättää kutsumatta niin jättäkää se työkaveri suoraan pois, eipähän ole mokattu sitten ainakaan!

En vaan käsitä. Lapsettomat häät vielä jotenkin ymmärrän, mutta puolisoiden erottelu on vaan törkeetä. Sama kun kutsuisi osan lapsista jostain perheestä.
 
"Piipii"
Miehen työkaverin häihin oli kutsuttu myös minut, mutta en mennyt koska ei kiinnostanut niin paljon, että olisin jaksanut ryhtyä omia menojani muuttelemaan. Mies meni yksin (oli kuulemma vielä suht huonot kemut).

Olisi kyllä ihmetellyt jos olisin jäänyt kutsusta pois, kun ollaan naimisissa.

Jos nainen puhuu yli kolmen sanan lauseita, hän varmaan osaa myös päättää haluaako juhlia kanssanne vai ei.
 
kesä morsian
tietenkin voit nehän on sinun juhlat ja sinä päätät ei vieraat.
Mekin kutsuttiin paljon porukkaa häihimme joista vain pariskunnasta toisen, en näe mitään järkeä kutsua pariskuntana jos en ole ennen esimerkkinä nähnyt kuin vilaukselta tuon puolison. Ja näin saimme enemmän kutsuttuakin :)
 

Yhteistyössä