Voiko vauvasta tulla itkuinen raskausajan aikana jo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rutina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rutina

Vieras
Kun eikö vauva tunne äidin mielialat?
Niin millainen vauva meille tulee, kun mä olen jatkuvasti pinna kireellä? Ja suutun todella helposi, ja olen ahdistunut?=
Luulisin että se on kärsinyt todella paljon jo mahassa ollessaan, entä sitten kun ulos tulee?
Olen rv 38, ja tätä pinnakireellä on jatkunut jo pari kuukautta joka päivä.
Saadaanko me "palkkioksi" itkuinen vauva? :(

Mä uskon tuohon. Kaveri oli yltiö rauhallinen ja nukkui kunnon unia esikon raskausaikana. Vauva syntyi ja oli rauhallinen nauravainen ja yönsä hyvin nukkuva tyttö. Toisen lapsen aikana oli hermoromahduksen partaalla yli puolet raskausajasta ja itki paljon ja huusi ja kiros miehelleen.. Vauva syntyi ja oli itkuinen, ei koliikki, ei nukkunut mikään ei ollut juuri koskaan hyvin! :(

Stressihormoni läpäisee istukan ja kortisoli ja noradrenaliini vahingoittaa kyllä aivoja. Mutta tästä ollaan vasta tekemässä tarkempaa tutkimusta sikiöiden kohdalla miten se vaikuttaa oppimiseen ja stressaantuneisuuteen ym.
Aikuisella jatkuva altistus mm. laskee älykkyysosamäärää tuhoamalla hippokampuksen oppimiskeskuksen soluja ja vaikuttaa ihmisen mm. loogisuuteen.

Mutta älä stressaannu ennen kuin on tutkittu tekeekö se kohtuvauvoille saman.

älkää huoliko vielä kyllä vauvaan vaikuttaa myös se millainen olet sit kun hän on syntynyt ja millainen perhe on yms..ja se miten käsittelet onko aina kiireinen levoton äiti ...siitä tulee millainen vaavi sit on...mä olin loppuajasta stressaantunu ja itkuinen silti tyty on rauhallinen ja aurinkoinen myös vaaavin luonne vaikuttaa ...joten toivoa on vielä:)

olin ahdistunut hermoraunio. Maailman kiltein vauva tuli. Nukkui jo ennen 4kk ikää 11h yöunia heräämättä. Jos ei ole mitään hätää, niin naureskelee vaan. En usko tommoisiin.

Yhteistyössä