Kohtukuolema pelottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Esikoista odottelen, rv 41+2 menossa eikä mitään tietoa synnytyksen lähestymisestä. Ei supista, ei mitään. Paikat tiukasti kiinni. Vauvan sykkeet olivat matalat (100-120) alkuviikosta neuvolakäynnin yhteydessä. Äitiyspoliklinikalla syke parempi, kun käyrällä olin. Istukka kalkkeutumaan päin, mutta vauvalla kaikki hyvin. Vauva ylhäällä, ei laskeutunut/kiinnittynyt. Nyt pitäisi sitten vielä viikko odotella käynnistystä, jos ei aiemmin synny. Päivät menee vain liikkeitä seuraillessa (liikkunut koko raskausajan laiskan puoleisesti) ja huoli & pelko kasvaa päivä päivältä. Pelko tämän pienen menettämisestä on suuri, enkä edes tiedä mihin tämä perustuu, kun kokemusta tuollaisesta menetyksestä ei ole. Vauvaa tosin odotettu jo monta vuotta. Onko normaalia, että tässä vaiheessa pelko muuttuu melkein sietämättömäksi. Päivisin olo on itkuinen, kun ei mitään tapahdu. Pinna kireellä ja hermot riekaleina kun kyttäilen vauvan liikkumista jatkuvasti. Tarinoita kohtukuolemista lasketunajan jälkeen olen kuullut ja vaikka aivan lähipiiriä tuo ei ole koskettanut, aina on joku "tuttu" jolle näin on käynyt. Yliaikaiskontrolli on perjantaina, mutta passittavat kuitenkin vain kotiin odottelemaan, jos/kun vauvalla kaikki hyvin. Mitenkäs tämä äidin pelko ja mielentila otetaan huomioon käynnistyspäätöstä ajatellen? Ja mitenkä tästä pelosta pääsisi yli...?

kyllä tuo aika tutulta kuulostaa, että varsinnkin kun yli ajalle mennään niin huoli vauvasta kasvaa päivä päivltä, ainakin minulla ollu niin.. kannattaa kyllä siellä yliaik. kontrollissa puhua tosiaankin siitä omasta pelosta ihan vakavissaan, jospa ne kerrankin kuuntelis äitiä!!!

mullakin meni yliajalle ja kävikin sitten niin, että yliaikakontrollissa ottivat heti sisälle. Olin ihan varma, että passittavat takaisin kotiin. Mulla tosin oli verenpaineet kohonneet siinä vaiheessa. Käynnistelivät kolme päivää ja kun mitään ei tapahtunut, niin suunniteltu sektio.

Mun miniällä ei lähtenyt synnytys käyntiin millään, vaikka kuinka yrittivät, ja sit leikkasivat lopulta. Muksun pää oli sen mallinen, ettei kiinnittynyt kuten olis pitänyt, joten kaipa luontoäiti hoiti homman niin, ettei synnytys ees käynnistynyt kun lapsi ei olis mahtunut tulemaan ulos normireittiä, vaan sille piti tehdä oma ovi.

Pyydä ihmeessä käynnistystä ja kerro sun peloista, eiköhän ne oo synnärillä jo kaiken kuulleet?

Yhteistyössä