Mulla ei kyllä ole kokemuksia omakohtaisesti, mutta psykologin kertomana voin toistaa hänen sanansa "jos parisuhteessa on kerran ylitetty fyysisen koskemattomuuden raja (siis väkivalta, riitatilanteet), niin yleensä se ei enää korjaudu. Mut olettaisin kuitenkin, että jos esimerkiksi pahoinpitely tapahtuu aina humalatilassa, niin luulisi alkoholin käytön loputtua loppuvan myös väkivalta. Kokemuksena voin kertoa vain sen, kun itselläni oli ongelmana lapsen tukistaminen. Koska itseäni on tukistettu, niin aloin raivostuksissani tarttumaan esikoista hiuksista. Jouduin tekemään henkisesti kovasti töitä, että sain tuon puolen itsestäni karsittua. Kirjoitin päiväkirjaa,jonne kirjasin tukistamistilanteet ja tuntemukset ja lapsen tuntemukset. Nyt olen ollut ns.kuivilla jo vuosia, eikä pienempien lasteni ole onneksi tarvinnut kokea äidin tukistusvimmaa.