Voiko työtön maksaa samaksulla...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtöntyönhakija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työtöntyönhakija

Vieras
Onko kenelläkään tietoa, voiko työttömänä oleva maksaa osissa / saada maksuaikaa huonekaluliikkeistä? Sohva meni lopullisesti rikki ja uusi täytyisi saada... ei ole kerralla laittaa edes satasta, joten käytettyäkin vaikea hankkia:(
 
Suurimmassahan osassa huonekaluliikkeitä on mahdollisuus ostaa osamaksulla, mutta se menee jonkin luottoyhtiön kautta.
Luottoyhtiö luonnolliseti haluaa tietää tulot ja varmaan vanhat velatkin, joten se että saako sitä luottoa on hieman epäselvää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Suurimmassahan osassa huonekaluliikkeitä on mahdollisuus ostaa osamaksulla, mutta se menee jonkin luottoyhtiön kautta.
Luottoyhtiö luonnolliseti haluaa tietää tulot ja varmaan vanhat velatkin, joten se että saako sitä luottoa on hieman epäselvää.

Juuripa näin. Voi sitä aina kysyä. Me ei oltais saatu sohvaa osamaksulla jos miehellä ei olis ollut vakkarityöpaikka. Jossain muussa firmassa oli sama, vähintään yhdellä hakijalla oltava vakiduuni. Ei se sitä tarkoita että kaikilla olisi sama juttu, mutta kannattaa varautua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja soffa:
eikö käytetty kelpaisi?

Toki, mutta katsoin esim. huutonetistä, ja totesin että eipä siellä käytettyjä juuri alle satasella saa. Ja vaikka olen nyt työttömänä, ei se tarkoita sitä, että minun pitäisi mitään hirveää kulahtanutta rotiskoa ottaa.
 
enpäs tiedä mutta uskomattomalta kyllä tuntui kun eräs sossun rahoilla vuosia elänyt tuttava osti aikoinaan aika kalliin kannettavan parin vuoden osamaksusopparilla.. että kai se riippuu mistä ostaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
enpäs tiedä mutta uskomattomalta kyllä tuntui kun eräs sossun rahoilla vuosia elänyt tuttava osti aikoinaan aika kalliin kannettavan parin vuoden osamaksusopparilla.. että kai se riippuu mistä ostaa :)

No sossu sen ainakin osaksi varmaan maksoi, ei vaan kehdannut sanoa ;)
 

Yhteistyössä