Voiko työnantaja määrätä kuka hoittaa sairasta lasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mies on yövuoroissa, minä teen päivätyön. Työnantaja tietää, että mies tekee yövuoroja. Nyt tuli semmoinen tilanne, että lapsi sairastui. Miehellä oli yövuoro, ilmoitin työnatajalle, että jään hoittamaan lasta. Siihen työnataja vastasi, että se on sitten palkaton vapaa, koska mies on kotona.
Soitanko liittoon vai mitä teen?
Ei toi ukko pysty hoittamaan lasta ja sitten lähteä takaisin töihin yövuoroon. Ei ole mahdollisuutta, että isovanhemmat tulisivat hoittamaan lasta, asuvat 300 km päässä ja ovat työelämässä.

No tuota noin, taitaa se vissin noin mennä.
Koska mies ON kotona =(

Eri asia, HALUAAKO sun työnantaja tajuta myös unen tarpeen...
Kai se meinaa, että kipeä lapsi nukkuu?

No tuota soita vaan liittoon mutta sun työnantaja on kyllä oikeassa : /. Mä tein tässä vähän aikaa sitten kolme yötä nukkumalla aamuisin tunnin, lapsen päiväunien aikaan toisen tunnin ja kun mies tuli kotiin niin 1,5 tuntia ja voin sanoa että olin kuollut nainen. Mutta kyllä mä oon joskus suosiolla ollut palkattomalla kun lapsi on mun yövuoron aikaan sairastunut. Aina ei vaan raaski rahallisesti. Ja siis meillä mies tekee päivää.

[QUOTE="kolmen äiti";23113187]Eikö olisi helpompaa, että mies jäisi hoitamaan kipeää lasta? Saisi itsekin joskus nukkua yöt :)[/QUOTE]

ei, vaan tuossa ei saa kumpikaan jäädä lasta hoitamaan!! mun mies teki pelkkää yötyötä 5vuotta, joten tiedän tän asian....

[QUOTE="alkup";23113294]arvapas mitä, eivät kaikki miehet ovat paskoja k...päitä

olen pahoillani, jos sinulla on tälläinen paska mies, joka välittää vaan ja ainoastaan´.....[/QUOTE]

Joo mut mulla on jotaki mitä sulla ei oo :D kiva ja empaattinen pomo :p
Ja lain mukaan sun pitää ottaa palkaton tai sen sun iiiiiiihanan miehen pittää vaan sitä teidän kersaa hoitaa :saint:

jos sun mies menee 19.00 töihin ni sehän pääsee jo 03.00 ja jos sä pääset 17.00 ni sä meet töihin 09.00
kai sun ukkos pystyy oleen lapsenkanssa 5 tunnin yöunilla.
mulla monesti semmoisia vuoroja,että pääsen töistä 02.00 eikä mun lapset mene päiväkotiin jollei mulla sitten ole työvuoroa aamusta esim. 10.00
lapset heräilee siinä 08.00 mutta kyllä sen ny poikkeuksellisesti jaksaa valvoo.

mä oon saanu ainaki jäädä palkalliselle saikulle, jos lapset ollu kipeenä ja mies yövuorossa. toki jos mulla iltavuoro, niin sit mun pitää mennä töihin, mutta aamuvuoroon ei tartte mennä. pitäähän ukon nukkua ku töistä pääsee, ei varmaan paljo jaksa hereillä pysyä lapsen kanssa jos yön ollu töis ja tuskin nukkunu ees juuri ennen töihin menoa.

[QUOTE="vieras";23113336]jos sun mies menee 19.00 töihin ni sehän pääsee jo 03.00 ja jos sä pääset 17.00 ni sä meet töihin 09.00
mulla monesti semmoisia vuoroja,että pääsen töistä 02.00 eikä mun lapset mene päiväkotiin jollei mulla sitten ole työvuoroa aamusta esim. 10.00
lapset heräilee siinä 08.00 mutta kyllä sen ny poikkeuksellisesti jaksaa valvoo.[/QUOTE]

Missä noin lukee?

[QUOTE="vieras";23113336]jos sun mies menee 19.00 töihin ni sehän pääsee jo 03.00 ja jos sä pääset 17.00 ni sä meet töihin 09.00
lapset heräilee siinä 08.00 mutta kyllä sen ny poikkeuksellisesti jaksaa valvoo.[/QUOTE]

Millä ihmeen logiikalla näin? :D

en laskenu työmatkoja mukaan,mutta kyllä kait sitä yhden vuorokauden voi valvoo.
jos ei miehes sitten hae sairaslomaa.

koita hakee sitä saikkua ja katso maksetaanko sulle palkka vai ei.

Joo mut mulla on jotaki mitä sulla ei oo :D kiva ja empaattinen pomo :p
Ja lain mukaan sun pitää ottaa palkaton tai sen sun iiiiiiihanan miehen pittää vaan sitä teidän kersaa hoitaa :saint:

Onneksi minullakin on ihana mies ja paska pomo...

Valiettavasti sait tässä elämässä vaan ja ainoastaan "hyvän pomon"... Onko se edes pomo vai joku "sänkykumppani" joka katsoo kaiken sormien lävitse sen jälkeen kun olet levittänyt jalkojas tai "hyväilit sen paikkoja" !? Muista, hyvä pomo lähtee kun lähtee sinulta "hyvä plavelu".

Yhteistyössä