Voiko tästä tehdä valituksen (arvauskeskuksen menettelyä).

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärtsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja epä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja epätodellista:
Liekö joku jo näin vastannutkin mutta korvatulehdus voi tulla jopa muutamassa tunnissa joten ei välttämättä olisi edes näkynyt miehesi lääkärikäynnillä. Ja muutenkin, eikö miehesi osaa itse hoitaa omia asioitaa, hyvänen aika? Aikuinen mies ja vaimo huoltaa kuin pikkulasta...

No voi ziisus, oman onnensa nojaanko se pitäis jättää, jos on kovin kipeä?!
Ai niin, unohdin, että itsekkyys ja välinpitämättömyys on kova sana nykypäivänä. Heti toinen on niinkuin hoivauksen alla, jos KESKUSTELEE PALSTALLA siitä, että toinen on saanut turhaan kärsiä kipua.
Mutta ei kai täällä saa vouhottaa muusta kun siitä kuinka paska ukkopitääpä tästä lähteä baariin...

Hellanlettas, "toinen on saanut turhaan kärsiä kipua"... Mikki hiiriäkö teillä on miehinä?

Ai niin, kun se machomies ei valita mistään vaan kuolee saunaan kossupullo kädessä. Onnea vaan valitsemallasi tiellä äk.

Sulla se sitten on niin ihqja nuo kivan söpöt lyhenteet. Mjtnva?

Olisiko ongelma ollut pohjimmiltaan se, että tk:n lääkäri vaikutti miehen silmissä epävarmalta ja miehelle tuli turvaton olo? Jos olisi ollut toisen oloinen, eivät varmasti olisi valittamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eilisen lääkärikäynnin jälkeen oli sitä mieltä, että lääkäri oli sen oloinen ettei oikein tiennyt mitä tekee, ja oli ikään kuin jo varma, että päivystykseen sitten vaan viikonloppuna jos ei ala oireet lievenemään. Lääkeannos ja lääke on sarjassamme höpö-höpöä. Sekin niin varovasti kirjoitettu.
Kuten jo kerroin, että oma rintakyhmyni käsikopelolla diagnosoitiin tuossa talossa, siitäkään en ole vielä antanut palautetta, liitän sen tähän ylilääkärille tiedoksi.Kiitos Keittiönoita ja muutama muukin.
Mä olen jo tottunut siihen, että nykyään aloitetaan mahdollisimman miedoilla lääkkeillä ja jos ne eivät tehoa, niin sitten vahvemmilla. Ihan kuten Peppari sanoi, että ei ammuta tykillä hyttystä. Voi hyvinkin olla, että toi miedoilla aloittaminen on ollut ihan tk:n hoitosuosituksissakin ja siten lääkäri ei ole tehnyt väärinkään. Mulla on varsin hyvä työterveyshuolto ja sielläkin lääkäri usein sanonut, että jos tää lääke ei ala auttamaan, tule parin päivän päästä uudestaan.

Muistan aikoinaan - meillä on systerin kanssa saman ikäiset esikoiset - kuinka mä en tk:sta saanut likalle antibioottikuuria, mutta systeri viedessään oman lapsensa yksityiselle, sai. Ja moelmmilla lapsilla sama tauti (siskon muksu oli mulla hoidossa, joten aika varmasti kyse samasta räkätaudista kummallakin ) . Systeri silloin sanoikin, että hän ei ikinä veisi lastaan terveyskeskukseen, kun "siellä ei hoideta".

Noista diagnoosin selvittämiseksi tehtävistä tutkimuksista tiedän kyllä sen, että voi joutua odottamaan, ennenkuin pääsee jatkotutkimuksiin. Mulla meni tän nivelreuman selvittämiseen melkein puolitoista vuotta, vaikka sinä aikana kävinkin monesti lääkärissä. Vasta lopuksi otettiin seerumin reumafaktori ja sen perusteella sainkin sitten kiireellisen lähetteen erikoissairaanhoitoon.

Systerillä taas on vaikea astma ja esikoistaan odottaessaan saikin neuvolasta lähetteen Hyksin Gravidiastmapolille. Kuopuksensa kohdalla tilanne oli toinen eikä kaupunki enää kustantanut näitä polikäyntejä vaan asiakkaan piti käydä yksityislääkärillä. Mä luulen, että lääkärit kyllä määräisivät ihan mielellään kaikkia mahdollisia tutkimuksia, millä vaan diagnoosin voisi varmistaa. Mutta kun heitäkin säätelee kuntien budjetti. Ja välillä sattuu niitä ikäviä tapauksia, että hoitoon olisi oikeasti pitänyt päästä paljon aikaisemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Alkuperäinen kirjoittaja kpää:
Voisitko laittaa sen höpöhöpölääkkeen nimen vihdoinkin tänne niin me muutkin tiedetään jos sitä tulee vastaan omalle kohdalle?

Toivottavasti sä saat ison onnen tosta vittuilustas

Höpöhöpölääke on ap:n keksintö. Ja mua todellakin ihan rehellisesti kiinnostaa se, ja kummastuttaa suuresti miksi ap ei sitä kerro.

Mitä väliä sillä lääkkeellä nyt tässä on? Ap:n mies oli käynyt toisella lääkärillä joka oli asiasta ollut eri mieltä ja he perustavat mielipiteensä sille ja sen vuoksikin miettivät pitäskö tk:een ilmoitella asiasta.

Miten näitä palveluita pitäisi kehittää, kun kuluttajat eivät "saisi" antaa palautetta (kuin vasta sitten,kun kyseessä on hengenlähtö lähellä) ?

Tottakai kyse on siitä lääkkeestä. Mitä jos se toinen lääkäri olikin väärässä eikä se ensimmäinen? Jos eka ab olisikin tehonnut, kun olisi malttanut odottaa hetken kauemmin? Onko kyse vain siitä että ap uskoo toista lääkäriä koska se ei ollut "arvauskeskuksen" lääkäri? Miksi ap salailee lääkkeen nimeä, pelkääkö hän olevansa väärässä?

Antibiooteista kestää lähemmäs puoli vuotta ihmisen normaaliflooran ns. toipua. Jos ihmisen bakteerikanta on syntymästään asti, melkein muuttumaton niin voitte vain kuvitella, että antibiootit on hyvin vahva keino tunkeutua ihmisen immuniteettiin, joten tuo pelleily antibioottien vinkumisen kanssa, on jokseenkin järkyttävää.
Tee valitus lääkäristä, joka määrää 5:n päivän kuumeeseen ylipäätään antibioottia, flunssien kesto voi olla jopa 4 viikkoa, joten 5 päivää ja korvasärky ei ole oikein ees mitään. Kohta meillä on resistenssiä enemmänkin kuin ne muutamat, kun potilaat ottaa itse oletuksena, että kun vähän sairastaa, niin antibioottia naamaan, niin johan helpottaa ja lääkärit ei jaksa enää vänätä vastaan, kun nämä tohtori-googlet on päässeet asialle. Se ois hyvä sakin tietää, että kun otat antibiootti kuurin nuhakuumeisiin ja vieläpä yleensä virusperäisiin, niin infektiokierre voi alkaa vaivaamaan. Antibiootit on yksi lääketieteen riemuvoitoista, harmi että käyttäjät vain on niin tolloja. Ja antibiooteilla on myös pitkäkestosempia vaikutuksia toistuvina kuureina, ei pelkät inf.kierteet enää riitä.
Hieman aiheen vierestä, mutta kun valituksia pitäs kohdentaa, niin tässä ois sitten jotain.

Antibiooteista kestää lähemmäs puoli vuotta ihmisen normaaliflooran ns. toipua. Jos ihmisen bakteerikanta on syntymästään asti, melkein muuttumaton niin voitte vain kuvitella, että antibiootit on hyvin vahva keino tunkeutua ihmisen immuniteettiin, joten tuo pelleily antibioottien vinkumisen kanssa, on jokseenkin järkyttävää.
Tee valitus lääkäristä, joka määrää 5:n päivän kuumeeseen ylipäätään antibioottia, flunssien kesto voi olla jopa 4 viikkoa, joten 5 päivää ja korvasärky ei ole oikein ees mitään. Kohta meillä on resistenssiä enemmänkin kuin ne muutamat, kun potilaat ottaa itse oletuksena, että kun vähän sairastaa, niin antibioottia naamaan, niin johan helpottaa ja lääkärit ei jaksa enää vänätä vastaan, kun nämä tohtori-googlet on päässeet asialle. Se ois hyvä sakin tietää, että kun otat antibiootti kuurin nuhakuumeisiin ja vieläpä yleensä virusperäisiin, niin infektiokierre voi alkaa vaivaamaan. Antibiootit on yksi lääketieteen riemuvoitoista, harmi että käyttäjät vain on niin tolloja. Ja antibiooteilla on myös pitkäkestosempia vaikutuksia toistuvina kuureina, ei pelkät inf.kierteet enää riitä.
Hieman aiheen vierestä, mutta kun valituksia pitäs kohdentaa, niin tässä ois sitten jotain.
Yhä useammat yksityislääkäritkin jättävät määräämättä antibioteja, vaikka potilaalla olisikin korvatulehdus tai poskiontelotulehdus. Nämäkin sairaudet ovat usein virusperäisiä eikä antibiooteista ole mitään hyötyä. Viimeksi kun kävin poskiontelotulehduksen vuoksi lääkärissä, lääkäri ehdotti punkteerausta ja siitä näytteen ottoa ennen antibiootin määräämistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Yhä useammat yksityislääkäritkin jättävät määräämättä antibioteja, vaikka potilaalla olisikin korvatulehdus tai poskiontelotulehdus. Nämäkin sairaudet ovat usein virusperäisiä eikä antibiooteista ole mitään hyötyä. Viimeksi kun kävin poskiontelotulehduksen vuoksi lääkärissä, lääkäri ehdotti punkteerausta ja siitä näytteen ottoa ennen antibiootin määräämistä.

Yleensä julkiselle puolelle tullaan lääkärin vastaanotolle hakemaan nimenomaan sitä antibioottia. Ei edes hakemaan sitä diagnoosia.

Minä en yksityisistä tiedäkään, kun julksia käytän. Mutta tosiaan kun kaikukuvalla katotaan, että joo poskiontelossa näkyy märkää, niin ei se kerro, että mitäs märkää se sielä on, joten näyte pitkässä juoksussa tulee yhteiskunnallekin luultavasti halvemmaksi, kun turhat kuurit jäis pois. Se joka valittaa noista "arvauskeskuksista" varmaan voisi miettiä, että jos terveydenhuolto toimii tietyllä budjetilla vuosittain, niin pitäisikö itse miettiä pitkäkestoisempia ratkaisuja ongelmiin, jos tuntuu että joka toinen kuukausi istutaan vastaanotossa miettimässä, että kun niin kolottaa.

Voisitko laittaa sen höpöhöpölääkkeen nimen vihdoinkin tänne niin me muutkin tiedetään jos sitä tulee vastaan omalle kohdalle?

Höpöhöpölääke on ap:n keksintö. Ja mua todellakin ihan rehellisesti kiinnostaa se, ja kummastuttaa suuresti miksi ap ei sitä kerro.

Mitä väliä sillä lääkkeellä nyt tässä on? Ap:n mies oli käynyt toisella lääkärillä joka oli asiasta ollut eri mieltä ja he perustavat mielipiteensä sille ja sen vuoksikin miettivät pitäskö tk:een ilmoitella asiasta.

Miten näitä palveluita pitäisi kehittää, kun kuluttajat eivät "saisi" antaa palautetta (kuin vasta sitten,kun kyseessä on hengenlähtö lähellä) ?

Tottakai kyse on siitä lääkkeestä. Mitä jos se toinen lääkäri olikin väärässä eikä se ensimmäinen? Jos eka ab olisikin tehonnut, kun olisi malttanut odottaa hetken kauemmin? Onko kyse vain siitä että ap uskoo toista lääkäriä koska se ei ollut "arvauskeskuksen" lääkäri? Miksi ap salailee lääkkeen nimeä, pelkääkö hän olevansa väärässä?

Täähän oli kuin The Joulukalenterin kertoja ohjelman loppupuolella :D Kysymyksiä ainakin yhtä monta..

Ihan oikeasti, sen ilmoituksen hoidosta voi tehdä tuossa vaiheessa, koska lääkäri ei korvia katsonut ja siellä oli tulehdus. Lääkäritkin ovat ihmisiä, varmasti haluavat oppia olemaan parempia työssään kuten kuka tahansa. Palaute, oli se sitten hyvää tai huonoa, on varmasti aina tervetullutta. Tuskin ap tässä alkaa terveyskeskustaan oikeuteen haastamaan tai mitään muutakaan. Kun asiat hoitaa oikeassa mittakaavassa, niin se on hyvä.

Mun lapsen sairautta kun tutkittiin, tehtiin virheitä niin kuntoutuspuolella kuin ihan kirurgin puolelta, melkein leikattiin rannetta vaikkei siihen ollut tarvetta edes. Tein sairaalalle asiasta huomautuksen ja olen sairaalassa aina puhunut kandeille tästä meidän tapauksesta(poikaa kuvattu opetustarkoitukseen). Jos vaikka joku niistä ottaisi opikseen jo siitä, eikä itse tekis sitä virhettä.

Täähän oli kuin The Joulukalenterin kertoja ohjelman loppupuolella :D Kysymyksiä ainakin yhtä monta..

Ihan oikeasti, sen ilmoituksen hoidosta voi tehdä tuossa vaiheessa, koska lääkäri ei korvia katsonut ja siellä oli tulehdus. Lääkäritkin ovat ihmisiä, varmasti haluavat oppia olemaan parempia työssään kuten kuka tahansa. Palaute, oli se sitten hyvää tai huonoa, on varmasti aina tervetullutta. Tuskin ap tässä alkaa terveyskeskustaan oikeuteen haastamaan tai mitään muutakaan. Kun asiat hoitaa oikeassa mittakaavassa, niin se on hyvä.

Mun lapsen sairautta kun tutkittiin, tehtiin virheitä niin kuntoutuspuolella kuin ihan kirurgin puolelta, melkein leikattiin rannetta vaikkei siihen ollut tarvetta edes. Tein sairaalalle asiasta huomautuksen ja olen sairaalassa aina puhunut kandeille tästä meidän tapauksesta(poikaa kuvattu opetustarkoitukseen). Jos vaikka joku niistä ottaisi opikseen jo siitä, eikä itse tekis sitä virhettä.

Juuri näin aion toimia, rakentavasti, asiallisesti annan palautetta terv.keskukseen niin tästä kuin tuosta aikaisemmasta käsikopelolla tehdystä diagnoosista (kyhmystä rinnastani). Aikamoiseksi tämäkin paisui (huh). Niin ja Peppari, Amorion menee nyt, voit päätellä siitä (muutkin) mitä oli ennen Amorionia, eli ei ole mitään takeita, että tauti talttuisi tälläkään vielä.. 6päivää kuume 39 on aikuisella aika pashaa meinaan. ja buranaa ja panadolia on mennyt maksimiannos/vrk. Tuossa muutamiin oletuksiin vastaukset. Ärhäkkä on pöpö mutta jestas naiset niin olette tekin : 0

Juuri näin aion toimia, rakentavasti, asiallisesti annan palautetta terv.keskukseen niin tästä kuin tuosta aikaisemmasta käsikopelolla tehdystä diagnoosista (kyhmystä rinnastani). Aikamoiseksi tämäkin paisui (huh). Niin ja Peppari, Amorion menee nyt, voit päätellä siitä (muutkin) mitä oli ennen Amorionia, eli ei ole mitään takeita, että tauti talttuisi tälläkään vielä.. 6päivää kuume 39 on aikuisella aika pashaa meinaan. ja buranaa ja panadolia on mennyt maksimiannos/vrk. Tuossa muutamiin oletuksiin vastaukset. Ärhäkkä on pöpö mutta jestas naiset niin olette tekin : 0
No Amorion nyt ei ole mikään kummonen kuuri. Mitäs kokeita siis otettu? Paljonko crp? Mitkä on maksimiannokset milligarmmoissa särkylääkkeissä/vrk joita miehesi on ottanut?

Kerro nyt ap mikä se alkuperäinen lääke oli niin saadaan tietää, paljonko kallis antibiootti maksaa! Ja tee ihmeessä valitus siitä, ettei miehesi saanut laajakirjoista antibioottia flunssaoireisiin. Amorion on muuten aikasen suppeakirjoinen ab, mutta varmaan rautaisena hoitoalan ammattilaisena tiesitkin. Jatkossa kannattaa asioida tosiaankin vain sellaisilla lääkäreillä, jotka määräävät flunssaan laajakirjoisia lääkkeitä. Erityisesti tuo aiemminkin mainittu vankomysiini on hyvä. Se on tosin kallis lääke (ihan oikeestikin) mutta sillä lähtee yskäkin parissa päivässä. Tai oikeammin ei uskaista parin päivän jälkeen enää edes yskäistä, koska muuten se marjapuuron värisen ripulipaskan holtiton valuminen alkaa uudelleen...

että HARVA on ymmärtänyt palautteeni aiheen ja merkityksen. Asiallisesta palautteesta ei yhdellekään työyhteisöllä ole varaa olla muuta kuin tyytyväisiä. Eikö?
LApsellista ajatella, että palautteet päätyisivät kahvipöytään naurunaiheiksi.

että HARVA on ymmärtänyt palautteeni aiheen ja merkityksen. Asiallisesta palautteesta ei yhdellekään työyhteisöllä ole varaa olla muuta kuin tyytyväisiä. Eikö?

Muuhun kommentoimatta, kyllä ne ainakin meillä päätyy ;)

Niin - asiallisesta palautteesta. :) Toi sun juttus vaan on hoitoalalla toimivan mielestä tosi hauska! Ei edes minkään yksittäisen kohdan vuoksi vaan monesta yksityiskohdasta punoutuvan kokonaisuuden vuoksi. Pisteeksi iin päälle voisit vielä loppuun lisätä allekirjoitukseksi: N.N. - itsekin hoitoalalla. Monissa pikkujouluissa ohjelmanumerot ovat paljon huonompia kuin tämä tarina. Itse asiassa saatan tulostaa ketjun ja käyttää tätä materiaalina.

Alkuperäinen kirjoittaja terveyskeskuksen työntekjä:
Kiitos rukoilijasirkka!
Itse en jaksa enää osallistua tähän keskusteluun, mutta palaute on aina tervetullutta.. Palautelaatikoita löytyy esim. meidän terveyskeskuksen aulasta! Ap voi sitten viedä oman palautteen omaan terveyskeskukseensa, niin on kahvihuoneessa vähän viihdykettä :)

Ai että oikein viihdykettä,hyvä etten ole ainoa joka pitää teitä kahvittelijoita roskasakkina :x

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja terveyskeskuksen työntekjä:
Kiitos rukoilijasirkka!
Itse en jaksa enää osallistua tähän keskusteluun, mutta palaute on aina tervetullutta.. Palautelaatikoita löytyy esim. meidän terveyskeskuksen aulasta! Ap voi sitten viedä oman palautteen omaan terveyskeskukseensa, niin on kahvihuoneessa vähän viihdykettä :)

Ai että oikein viihdykettä,hyvä etten ole ainoa joka pitää teitä kahvittelijoita roskasakkina :x

Näin se taitaa useimmissa paikoissa olla. Halvat huvit ovat usein parhaita. Ja jatkossa terkkarin lääkärit kuuntelevat valituksen tehnyttä potilasta pitkään ja ystävällisesti samalla keveästi hymyillen. :)