Voiko tästä tehdä valituksen (arvauskeskuksen menettelyä).

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärtsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ihmisellä ollut 5 päivää kuumetta vastaanotolle mennessä, ylähengitystientulehdus, kyllä silloin lääkärin kuuluu katsoa myös korvatkin ja määrätä laajakirjoinen antibiootti tarpeeksi suurella annoksella. Sitä hän EI tehnyt.

Mua epäilyttää toi antibioottijuttu, koska et edes suostu kertomaan, mitä on määrätty, mutta olet varma että se on väärää :D

Mua epäilyttää moni muukin juttu ap:n teksteissä.

No ainakin toi hoitoalalla oleminen kanssa, juu... :D

JOS saa huono palvelua. Kyllä minä tiedän, että oikea osoite on ylilääkäri. Naureskelkaa vaan, minusta tutkimukset on syytä tehdä huolella. Siitä tässä kaiketi on kyse, onneksi jokunen on asian ymmärtänytkin.

Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Mutta ihan rehellisesti... Korvatulehdus paranee hyvin usein ihan itestään muutaman päivän kuumeilun jälkeen ja toi teidän menonne on pienimmilläänkin nyt hysterisointia. Siis kyseessä on kuitenkin aikuinen mies, eikä mikään alle 10v ipana?

Pieni muistutus ehkä tälle lääkärille, että muistaa jatkossa ne korvat tutkia muilta potilailta.. Ettei sitten ole vuorossa seuraavana se 10-vuotias ipana, jonka tulehtuneet korvat jäävät tutkimatta :whistle:

Kyllä ne lapsilta tutkitaan varmaan järjestäin yleensä, aikuiselta harvemmin. Etenkin jos selviää että tarvitaan antibiootit kuitenkin, niin yleensä ne laajakirjoset kyllä vie myös sen otiitin mennessään. Ja USEIMMITEN ne menee ohi ihan ilman mitään antibioottejakin. Mutta toiset toki tykkää syödä niitä kuureja ihan lämpimikseenkin.

No kyllä mä oon kanssa sitä mieltä, että terveyskeskus (joka kuitenkin on hyvä olla olemassa) on vähän arvausten varassa. Mikä tietty ihan ymmärrettävää, kun lekurit ei ole erikoistuneita. Mutta se mikä ärsyttää, on, että kaikkeen aina määrätään antibiootteja. Sillä ei ole mitään merkitystä, on bakteeri- vai virusperäinen tauti. Lääkärillä ei ole edes mielenkiintoa asiaa selvittää, koska helpommalla pääsee kun määrää vaan sen kuurin (josta varmaan rahaakin bongahtaa kassaan)

naurut siellä vaan saa palkakseen, jos tuollaisesta valituksen tekee. mä olen kerran tehnyt valituksen siitä, kun pojalla oli myyrä kuume ja paikallinen tk määräsis vain 600 buranaa, ei tutkittu eikä hutkittu, sit kun lähti näkö alysin viedä aluesairaalan päivystykseen ja siellä todettiin, että myyrä kuume, jolloin ei esim. buranaa olis saanut käyttää ollenkaan. mäkin tein valituksen, johon tuli vastaus tyyliin, että no voi voi...

JOS saa huono palvelua. Kyllä minä tiedän, että oikea osoite on ylilääkäri. Naureskelkaa vaan, minusta tutkimukset on syytä tehdä huolella. Siitä tässä kaiketi on kyse, onneksi jokunen on asian ymmärtänytkin.

Ne nauraa teille päin naamaa, kun aikuinen ihminen alkaa vikistä jostain korvien kattomisesta... :D :D mutta valita toki ;)

Olen hoitoalalla ja sillä selvä. En ala lääkkeen nimeä tässä kertomaan, se vain minua hämmensi koska paljon tehokkaampia ja laajakirjoisempia on olemassa ja aikuisen ihmisen korkea 5päivän kuume vaatii minusta jo vähän järeämpää kamaa kuin mitä miehelle ekaksi kirjoitettiin.

No tuossa viestissäki klo 15.30, kakkossivun eka viesti, kysyt oikein suurella että onko se yl jolle valittaa... Voisitko jo vastata mikä ab oli kyseessä?

Olen hoitoalalla ja sillä selvä. En ala lääkkeen nimeä tässä kertomaan, se vain minua hämmensi koska paljon tehokkaampia ja laajakirjoisempia on olemassa ja aikuisen ihmisen korkea 5päivän kuume vaatii minusta jo vähän järeämpää kamaa kuin mitä miehelle ekaksi kirjoitettiin.

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: Eli se on luultavasti ihan kelpo lääke, mutta sulla on semmonen villasukka miehenä, joka vollottaa siellä tuskasena ku ei kestä paria päivää oottaa että antibiootin vaikutus vasta alkaisi :D Asia pihvi, lykkyä pyttyyn teille.

pelkkä viiden päivän kuume ei vaadi vielä yhtään mitään lääkettä

Vankomysiiniäkö olisi pitänyt antaa vai? :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ärtsy:
Mieheni oli eilen tk-lääkärin vastaanotolla, 5päivää kuumetta ja flunssaoireet. Nuori lääkäri kuuntelee keuhkot, määrää matalan annoksen kallista antibioottia ja sanoo, että viikonloppuna päivystykseen jos ei kuume laske.

Nyt 24h tästä käynnistä, korvasärkyä, edelleen kova kuume. Käynti yksityisellä joka toteaa korvatulehduksen ja määrää tehokkaammat lääkkeet.

Eikö flunssaoireisen potilaan korvat AINA katsota vastaanotolla?
Mikä idea on määrätä jotain höpöhöpö- droppia ja sanoa, että viikonloppuna sitten päivystykseen (ikään kuin tiesi, ettei tauti niillä taitu).

Tekisi mieleni niin soittaa sinne ja antaa palautetta, ihan kun sairaalla ei olisi muuta tekemistä kuin istua tunteja lekureissa ja ostella kalliita lääkkeitä (turhaan)! Ainakin sen verran soitan, että kysyn onko tämä miestäni hoitanut yleislääkäri meidän oma lääkäri, jos on niin voidaan unohtaa hänet saman tien.

No, aikuinen mies, jolla on korvasärkyä osaa varmaankin valittaa korvakipuaan lääkärille? Jos taas korvat ovat kipeytyneet VASTA myöhemmin, niin tulehdusta ei todennäköisesti olisi edes havaittu sillä ensimmäisellä käynnillä. Korvatulehdus voi kehittyä tunneissa! Eli ihan turhaan todennäköisesti teet valituksen.

Mihin vaivaan se lääkäri sun miehelle ensimmäistä antibioottia määräsi, ja mitä antibioottia? Yleensä ne noihin ylähengitystieinfektioihin on samat lääkkeet aina. Ei niitä korvia ole ainakaan multa koskaan katsottu, jos en niistä erikseen valittanut. Lapset on sitten asia erikseen, lapsille korvatulehdus voi tullakin ihan muutamassa tunnissa.

Vankomysiiniäkö olisi pitänyt antaa vai? :laugh:

ja mielellään iv!

Jos ette näe pointtia aloituksessani ja tarkoituksessa (joka edelleen on):
VARMISTAA KUNNOLLISET OIREIDENMUKAISET PERUSTUTKIMUSET TK:N ASIAKKAILLE.
Niin työntäkää päät perseeseen. Moi!

Miksi se lääkäri edes määräs sitten antibioottia?
Ja parille mustalle sanoisin, että kyllä tekin osaatte olla tosi vittumaisia.
Onko se teiltä pois, tai tekeekö se ap:n miehestä hiirulaista, jos harmittaa turha lääkkeiden osto ja kunnon perustutkimus? Ihan ku korvatulehduksia ei ois kivuttomanakin... Tai siis ihan miten vaan, mutta ihmeellistä suun räävintää.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttävää:
Sorppa vaan, mutta mun mielestä idioottimaista edes luulla että ab vaikuttaa samantien kun sen suuhun nappaa. Oikeesti pitää odottaa muutama vrk.

No olihan tuossa jo vuorokausi mennyt, ja kyllä meillä ainakin on jo siinä ajassa helpottanut, tai ainakin oireet vähentyneet. Ei kuitenkaan liene normaalia, että oireet lisääntyis

Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Valitus ja ystävällinen viesti lääkärille on eri asioita, jos mä tollasesta haluaisin jotain viestiä laittaa niin asiallisesti kertoisin tälle tohtorille mitenkä kävi ja täts it.
Sama juttu. Toisaalta voisi olla kyllä ihan aiheellista laittaa palautetta ylilääkärillekin. Ap:n terveyskeskusta sen paremmin tuntematta kuitenkin mietin, että ainakin täällä meidän tk:ssa vastaanottoon on varattu vain tietty aika ja kenties buukattu vielä samalle ajalle useampikin potilas. Meidän tk:n ensiavussa ei ole päiväsaikaan lääkäriä vaan ainoastaan hoitajia ja nämä vastaanottoa pitävät lääkärit juoksevat sitten välillä siellä ensiavussakin, mikäli ea:ssa on potilaita. Vielä muistuu mieleeni viime lama, jolloin terveyskeskuksissa säästettiin niin ajassa kuin tehdyissä tutkimuksissakin. Siispä ylilääkärille myös tietoa, koska jos kyse on vaikka liian vähäisistä rersursseista, niin hän on silloin oikea henkilö saamaan rakentavaa palautetta.

Alkuperäinen kirjoittaja no mutta:
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttävää:
Sorppa vaan, mutta mun mielestä idioottimaista edes luulla että ab vaikuttaa samantien kun sen suuhun nappaa. Oikeesti pitää odottaa muutama vrk.

No olihan tuossa jo vuorokausi mennyt, ja kyllä meillä ainakin on jo siinä ajassa helpottanut, tai ainakin oireet vähentyneet. Ei kuitenkaan liene normaalia, että oireet lisääntyis

Aijaa, mulla ja kaikilla perheenjäsenillä taas menee niin, että pari päivää saa odottaa ennen kuin mitään vaikutusta lääkkeellä on mihinkään. Korvatulehduksessa ehtii melkein syödä koko kuurin, ennen kuin kipu helpottaa. Eikö tän takia lastenkin korvakontrollit ole vasta kuukauden päähän oireista?

Mutta toi arvauskeskuksesta puhuminen on ihan törkeetä. Siellä on kuulkaa monia todella taitavia ja työlleen omistautuneita ihmisiä töissä, toistaiseksi.
Peesi. Mun surkeimmat lääkärikokemukset ovat yksityiseltä puolelta, ja terveyskeskuksessa olen saanut tosi hyvää palvelua.