Voiko tästä tehdä valituksen (arvauskeskuksen menettelyä).

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärtsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tk:n ylilääkäri, jonne antaa palautetta ja kysyä onko hengitystietulehduksen tutkimuksessa syytä katsoa myös korvat? Mies sanoi, että muutenkin lääkäri oli kovin varovaisen ja epävarman oloinen. tk:ssa on ollut pulaa saada päteviä lääkäreitä. Haluisin selvittää hieman tuota heidän tilannettaan.. koska kuten jo ketjuun kirjoitin, neuvolalääkäri (sijainen ja vieraskielinen) teki "diagnoosin" kyhmystäni käsikopelolla.. Se oli mielestäni ihan pöyristyttävää..

Niin. On monesti yksityiselläkin sanottu juu, korvat tulehtuneet (lapsella) ja kun toinen lääkäri katsoo niin ovat niin täynnä vaikkua että on ollut mahdotonta tehdä minkäänlaista diagnoosia! Ota ap yhteyttä ylilääkäriin, se on oikea henkilö tässä tapauksessa.

Joka paikassa on enemmän ja vähemmän huolellisia lääkäreitä, hoitajia, putkimiehiä jne. Mutta toi arvauskeskuksesta puhuminen on ihan törkeetä. Siellä on kuulkaa monia todella taitavia ja työlleen omistautuneita ihmisiä töissä, toistaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja navettapiirin kikkakokkare:
no turha tuoola perusteella tehdä mitään valitusta. ettehän edes odottaneet riittävää aikaa ja katsoneet tehoaako annettu lääke vai ei. antibiootti kuin antibiootti, niin menee se pari vuorokautta, ennen kuin vaikutus alkaa näkyä

Siis just näin :D Valitukselle naurais harakatki.

Kun siis sehän on vähän yks pjaskan maku, että onko siellä tulehdus vai ei, siellä korvissa. Se on varmaan antanut laajakirjoisen antibiootin, joka kyllä tehoaa siihen korvatulehdukseenkin erittäin luultavasti, kunhan nyt ootatte pari päivää sen äijän kanssa ettekä housuihinne pissi...

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Höpö höpö valituksille. Jos bakteeriperänen tulehdus niin samat antibiootithan puree korviin ja flunssaan. Eikä korvien tarkastus kuulu rutiinina aikuisille.

Just näin. Mut ei, kun täällä paasataan ja vaahdotaan, vaikkei taas tiedetä hevon helvettiäkään mistään :D

tämän päivänen lekurikin oli antanut ymmärtää, että eilinen reissu oli ns. hukkareissu... Mielenkiinotoista että näin moni on sitä mieltä, että perusteellinen perustutkimus on höpö-höpöä.. Noh, meille se EI ole.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tämän päivänen lekurikin oli antanut ymmärtää, että eilinen reissu oli ns. hukkareissu... Mielenkiinotoista että näin moni on sitä mieltä, että perusteellinen perustutkimus on höpö-höpöä.. Noh, meille se EI ole.

No tee valitus jos haluat. Mitä sitte täältä kyselet mielipiteitä!

Minkäs nimistä troppia se miehes sitten sai?

totta kai yksityinen antaa ymmärtää, että terveyskeskusreissut on hukkareissuja, täytyyhän sitä alustaa, että asiakas tulee toistenkin yksityiselle, kun ei uskalla tk:n mennä

tämän päivän lääkäri oli sanonut heti, että tuo ei tähän tepsi.. Ja ps. olen itsekin hoitoalalla, ja teen työni perusteellisesti, en voi sietää, että tehdään "vasemmalla kädellä". Jep, annan palautetta terveyskeskukseen koska on vähällä ajalla jo toinen töppi.

Alkuperäinen kirjoittaja navettapiirin kikkakokkare:
totta kai yksityinen antaa ymmärtää, että terveyskeskusreissut on hukkareissuja, täytyyhän sitä alustaa, että asiakas tulee toistenkin yksityiselle, kun ei uskalla tk:n mennä

Hän eilen kävi. Ei tässä nyt mikään kunnallinen-yksityinen sota ole menossa. Tuon tk:n tilanne on vain ollut pitkkän heikko ja vaikka on ehkä loukkaavaa sanoa arvauskeskus niin tämä tk on nimityksensä ansainnut ihan omilla ansioillaan.

tämän päivän lääkäri oli sanonut heti, että tuo ei tähän tepsi.. Ja ps. olen itsekin hoitoalalla, ja teen työni perusteellisesti, en voi sietää, että tehdään "vasemmalla kädellä". Jep, annan palautetta terveyskeskukseen koska on vähällä ajalla jo toinen töppi.

No, kerro toki, että mitä se määräsi?

Mutta ihan rehellisesti... Korvatulehdus paranee hyvin usein ihan itestään muutaman päivän kuumeilun jälkeen ja toi teidän menonne on pienimmilläänkin nyt hysterisointia. Siis kyseessä on kuitenkin aikuinen mies, eikä mikään alle 10v ipana?

Ja sanot silti arvauskeskus? Millä hoitoalalla oikein olet? Enpä ole kenenkään ammattilaisen kuullut sanovan noin... Ja jos olet ihan tosiaan sairaan/terveydenhoitaja niin sinun pitäisi myös työsi puolesta tietää tasan tarkkaan mihin ottaa valitusasioissa yhteyttä!

Otettiinko bakteeriviljely ja siitä herkkyydet ja todettiin ettei kyseinen antibiootti tepsi..?

Ihmisellä ollut 5 päivää kuumetta vastaanotolle mennessä, ylähengitystientulehdus, kyllä silloin lääkärin kuuluu katsoa myös korvatkin ja määrätä laajakirjoinen antibiootti tarpeeksi suurella annoksella. Sitä hän EI tehnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja .:

Otettiinko bakteeriviljely ja siitä herkkyydet ja todettiin ettei kyseinen antibiootti tepsi..?

Ilmeisesti, ja joku perkeleen nopia viljely vielä, mut kyl nää yksityiset onki niin hyviä... ;) ;)

Mä olen antanut vain kerran palautetta terveyskeskuksen lääkärille. Käytin aikoinaan junnua päivystyksessä merkillisten iholla olevien rinkuloiden takia. Kerroin, että oltiin käyty hiljattain saaristossa. Tk:n lääkäri sanoi, että "ei tämä ainakaan borrelioosia ole" ja kehoitti tulemaan uudestaan, jos renkulat ei viikon kuluttua ole hävinneet.

Noh, musta ne oli niin ihmejuttuja, että aloin sitten heti maanantaina selvittelemään asiaa lisää. Yksityislääkärillä käytiin ja tämä lääkäri totesi, että "tämähän on aivan kuin suoraan oppikirjoista". Borelioosihan se oli. Mä sitten soitin tälle tk:n lääkärille itselleen ja kerroin ihan asiallisesti, että borrelioosista oli kuin olikin kysymys. Eikä tää lääkäri edes närkästynyt vaan vaikutti olevan vieläpä mielissään, että soitin ja kerroin. Itsekin pidän siitä, että jos työssäni teen jonkin virheen, asiakas tulee sanomaan mulle siitä. Virheistään kun on mahdollista oppiakin =)

Ihmisellä ollut 5 päivää kuumetta vastaanotolle mennessä, ylähengitystientulehdus, kyllä silloin lääkärin kuuluu katsoa myös korvatkin ja määrätä laajakirjoinen antibiootti tarpeeksi suurella annoksella. Sitä hän EI tehnyt.

Mua epäilyttää toi antibioottijuttu, koska et edes suostu kertomaan, mitä on määrätty, mutta olet varma että se on väärää :D

No mitäs sit sellasessa tapauksessa, että lääkäri määrää Panacodia sappikivitautiselle? Tää tapahtu kirran polilla, ja lääkäriltä olin ½h aiemmin pyytäny sappikipuun Litalginia..

Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:

Mua epäilyttää toi antibioottijuttu, koska et edes suostu kertomaan, mitä on määrätty, mutta olet varma että se on väärää :D

Mua epäilyttää moni muukin juttu ap:n teksteissä.

Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Mutta ihan rehellisesti... Korvatulehdus paranee hyvin usein ihan itestään muutaman päivän kuumeilun jälkeen ja toi teidän menonne on pienimmilläänkin nyt hysterisointia. Siis kyseessä on kuitenkin aikuinen mies, eikä mikään alle 10v ipana?

Pieni muistutus ehkä tälle lääkärille, että muistaa jatkossa ne korvat tutkia muilta potilailta.. Ettei sitten ole vuorossa seuraavana se 10-vuotias ipana, jonka tulehtuneet korvat jäävät tutkimatta :whistle: