voiko tämä olla enään normaalia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja polle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

polle

Vieras
kun vauva 6kk itkee lähes aina itsensä uneen.ei koskaan ole nukahtanut itsekseen aina tarvii kovaa kyytiä rattaissa.ei nuku edes yöllä ilman että olisi vieressä tissillä ja sekään ei enään auta vaan nuhuraa ja kähärää edestakaisin.en jaksa tätä ainaista vaunujen rullaamista.en saa yöllä edes nukuttua.lapsen isä yrittää nukuttaa vauvaa myös mutta mä en kestä kuunnella sitä huutoa ilman että menisin itse lullaamaan.

Kannattaa kyllä kyssyy neuvolasta. Välttämättä ei ole mittään kamalan vakavaa, mutta voisin kuvitella että joku lasta kuiteskin vaivaa. Voiskohan esim. allergiat tms. vaivata noin, tietäiskö joku viisaampi immeinen?

onneksi kohta neuvola ja kysyn sieltä.menen myös vyöhyketerapeutille häntä käyttämään.pyydän neuvolasta lähetteen allergiatesteihin.teen kaikkeni.en jaksa enään tätä.

Kiitos paljon.Toivottavasti jostakin löytyisi apua!kovasti olen yrittänyt jaksaa mutta nyt alkaa puolenvuoden jälkeen tuntumaan että joku tolkku tähän pitäisi löytyä.

Onko muilla ollut näin vaikeita vauvoja?

Joku varmaan vaivaa, korvakipu, mahakipu?? Vauvasi on kuitenki jo niin "iso" ettei mitään koliikkia ole tms. Onko hän ollu aina samanlainen nukuteltava?
Ota puheeksi neuvolassa, ja yritä saada itelles hengähdystauko. Pyydä joku tuttu välillä hyysäämään, etes tunniksi.Sit taas jaksaa ite paremmin. Vauvat nimittäin vaistoo sen jos äiti in hermostunut ja stressaantunut, ja se tarttuu vauveliinkin...voimia!

meijän poika oli kanssa huonouninen yöllä saatto herätä8-15 yössä ja jos päiväl nukku nii saatto puoltuntia nukkua mut ei ruvennu nukkumaan itestään vaan piti se tuttipullo olla tai tissiä olla antamassa viimeset viikot oli ihan kauheita ei millään nukkumaan

lauantaina pojalle tuli hirvee ihottuma ja ottivat lasten akuuttiosastolle
kun ei tiennyt että johtuko lääkekuurista vai oliko viirus peränen mä olin niin väsyny että kun en ollu saanu nukuttua ja kerroin tilanteen siellä niin pitivät samalla unikoulua ja se autto oikeesti nyt poika nukkuu hienosti yösä se autto meitä

jotkut ovat sitä mieltä että se o kaaheeta ko lasta huuvatettaan kun ei sillä ole mitään hätää ei lasta yksin jätetä siihen sänkyyn lasta silitettään mut ei oteta sieltä sängystä pois

sori jos tuli sekavasti ja poikkes jollain lailla
puhu neuovolassa oikeesti ei meistä kukaan kone ole

Aina ollut todella vaativa.Sen ensimmäiset 2viikkoa oli yhtä unta mutta sen jälkeen tämä rumba on ollut joka päiväistä.niin,koliikkiahan tämä ei enään ole.Kakkaa ei joka päivä mutta tulee kuitenkin ihan normaalisti parinkolmen päivän välein.täytynee varmaan käyttää korvatkin tarkistuttamassa jos on tulehdus mutta nuhaa ei ole.mieskin yrittää auttaa mutta on aika turhautunut kun ei auta mikään ja se tissi on kaiken aa ja oo.ajattelin että lopetan koko imetyksen ja annan pullosta...en tiiä...

Vieppä lapsesi lääkäriin ja tutkituta korvat ekaks.Meidän 6kk ei nuku silloin kuin pikku pätkiä kun korvat kipeet.Voi olla jotain allergiaa jollekkin ruoalle mitä sinä itse syöt.

Toi on tosi tuskasta kun lapsi huutaa eikä nuku,en tiedä millanen neuvola teillä on mutta ei välttämättä ota vakavasti sua.
Suosittelen varaamaan ajan lääkärille.
Meitin 3v kun oli 6kk huusi,huusi ja huusi,oli sylissä tai rattaissa ihan missä vaan niin aina huusi.Sillä oli masu kipee korvat alko renkkaa ja kaiken kruunasi astma.Kun putket laitettiin vuoden ikäisenä ja lääkitys kohalleen niin loppu huuto ja näin 8kk jälkeen ekan hymyn tyttöni huulilla.Koko tuona aikana ei ollut mun sylissä muuta kuin pakosta,isin syliin aina kampes,syytti tyttöni mua kivuistaan(luulen niin olevan)mutta 3päivää putkituksista halusi mun syliin ja hymyili.Itku tuli kun pitkään aikaan ei lapsi halunnut olla mun lähellä ja nyt sain sen syliin.

Syökö lapsi jo muutakin ku tissiä?
Meillä allergiat vaivaa, ja välillä se näkyy unissa kun syö jotain ei niin sopivaa, ekat 8kk oli yhtä helvettiä..
5kuisena vähän helpotti kun löyty maito mikä teki ihottuman mut sit alkoki löytyy paljon muuta mikä ei sopinu..

Alkuperäinen kirjoittaja äitiliini:
Joku varmaan vaivaa, korvakipu, mahakipu?? Vauvasi on kuitenki jo niin "iso" ettei mitään koliikkia ole tms. Onko hän ollu aina samanlainen nukuteltava?
Ota puheeksi neuvolassa, ja yritä saada itelles hengähdystauko. Pyydä joku tuttu välillä hyysäämään, etes tunniksi.Sit taas jaksaa ite paremmin. Vauvat nimittäin vaistoo sen jos äiti in hermostunut ja stressaantunut, ja se tarttuu vauveliinkin...voimia!

meillä oli vauvalla 10 kuukauden asti samanlaista itkuisuutta ja meinas hermot mennä, puklaili myös kovasti. Sitten jätin nan maidon pois ja vaihdoin valion laktoosittomaan maitojuomaa, siihen loppui ongelmat. En kuitenkaan suosittele tuon ikäiseltä kuin teillä jättämään vielä tutteli/nan pois vai imetätkö?

syö hedelmä ja porsaanlihapilttiä myös kaurapuuroa ilta/aamuisin.mistä mä osaan alkaa karsimaan ruokia?Toisaalta oli jo silloin kiukkuinen kun ei edes kiinteitä syönyt.hän myös pulauttelee tosi paljon!

Alkuperäinen kirjoittaja jose:
Alkuperäinen kirjoittaja äitiliini:

meillä oli vauvalla 10 kuukauden asti samanlaista itkuisuutta ja meinas hermot mennä, puklaili myös kovasti. Sitten jätin nan maidon pois ja vaihdoin valion laktoosittomaan maitojuomaa, siihen loppui ongelmat. En kuitenkaan suosittele tuon ikäiseltä kuin teillä jättämään vielä tutteli/nan pois vai imetätkö?

Mä imetän eikä saa lainkaan korviketta.

meillä 3.lapsi oli ERITTÄIN itkunen.vuoden iässä todettiin maitoallerkia!huusi ja huusi ja huusi...yötä päivää.ja pulautteli joka kerta kun röyhtäs.gavisconia annoin 3kk jolloin pulauttelu rauhottui mutta itkunen se oli pitkän aikaa.4jäs lapsi itki 2 eka vkoa 21-03 josta arvasin heti että allerkiat vaivaa hälläkin.pylly meni ihan punasex vaikka oli täysimetyksellä.terkka kävi kotikäynnillä ja käski vaa rasvata.ei sekkää sillo älynny ettei rintamaito polta pyllyä JOS ei oo lapsi saanu sopimatonta ruokaa sen mukana.aloin kelata että mitä olin uutta alkanu syödä kun kotiuduin ja soijahan se oli....myöhemmin tuli maito ja viljat.nyt viljat saatu takasi :)ikää herralla1,5v
neuvolassa ei kaikki osaa ottaa vakavasti jos äiti epäilee allerkioita!mutta jos terkka jolla itsellä ollut allerkisia lapsia ni uskoo/ottaa tojestaan!meillä 4jäs lapsi passitettiin HETI allerkiatesteihin kun soitin nla:aan etten jaksa enää valvoo sen kans kun huutaa ja nään ettei sillä oo hyvä olla ettei varmana oo kolikkihuutoa! itte asiassa en usko etes että lapsella voisi olla koliikki.ei se muuten vaan itkis.mutta jos eivät ala neuvolassa millekkää niin lopeta iteltä eka maitotuotteet pois.ja muista ottaa kalkki tapletit!ja jos ei auta niin kananmuna ja sitten viljat...meillä ainaki mennään aina tuon kaavan mukkaan...ne allerkisoivimpia ruokia.mutta tarkistuta ne korvat eka:) OIKEIN PALJON VOIMIA SINULLE!!!!voin kuvitella kuinka rankkaa on!(kokemusta on:( )

kun pulauttelua niin uskon että syö jotain ruokaa mikä ei sovi:( tai sitten voiko olla refluksi systteemi ja ruokatorvi oiski palanu pulauttelusta?ootko koittanu gavisconia?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
syö hedelmä ja porsaanlihapilttiä myös kaurapuuroa ilta/aamuisin.mistä mä osaan alkaa karsimaan ruokia?Toisaalta oli jo silloin kiukkuinen kun ei edes kiinteitä syönyt.hän myös pulauttelee tosi paljon!

Lääkärin ohjeiden mukaan, ei omin päin!

juu ei ominpäin saa jättää pois, korkeintaan omasta ruokavaliosta voit kokeilla jättää esim. maidon viikoksi pois, eli kaikki missä on maitoa pois, mutta muista popsia kalkkia purkista..
Tätäkin suosittelen kysymään lääkäriltä.
Meillä tosin lääkäri oli sitä mieltä että lapsi ei ole millekkään allerginen eikä toinna dietata mitään, lapsi oli kaulasta alaspäin kirkkaanpunainen ja kutiseva..
Seuraavalla viikolla erilääkäri käski sairaalaan jossa todettiin sit se maito ensimmäisenä.
Meillä ei verikokeet kertonut totuutta, niitten pmukaan poika ei ole millekkään lalerginen, mutta hengen meno oli lähellä maitoaltistuksessa..

Serkkuni vauvalla oli koliikkia pienenä ja tottui siihen että piti heiluttaa ja vatkata uneen ja päiväunet meni niin että he joutuivat kävelemään 2 tuntia pitkin pitäjää jotta muksu nukku :whistle: toisinsanoen lapsi tottui siihen että nukahti niin eikä muuten tullu nukkumisesta mitään vaan huuti kuin syötävä .... ei lapsen vika vaan nukutustavan joka sitten kyllä meni ohi jossain vaiheessa kun lopettivat sen vatkaamisen ja jatkuvan kärryttelyn =)

Voi kiitos teille kaikille tosi paljon kun viitsittä auttaa ja kertoa omia kokemuksia.tällä on todettu myös atooppinen iho mutta on nyt parantunut...oisko pian syynä se kun lopettanut olen kovan maidon kittaamisen.et jos pian onkin maidolle allerginen?:O
olin kyllä viikon syömättä maitotuotteita nvolan kehotuksesta ja silloin sillä ei ollut vaikutusta.tyttö tosiaan pulauttelee tosi paljon.joka ruuan jälkeen....

Alkuperäinen kirjoittaja Melisa:
Serkkuni vauvalla oli koliikkia pienenä ja tottui siihen että piti heiluttaa ja vatkata uneen ja päiväunet meni niin että he joutuivat kävelemään 2 tuntia pitkin pitäjää jotta muksu nukku :whistle: toisinsanoen lapsi tottui siihen että nukahti niin eikä muuten tullu nukkumisesta mitään vaan huuti kuin syötävä .... ei lapsen vika vaan nukutustavan joka sitten kyllä meni ohi jossain vaiheessa kun lopettivat sen vatkaamisen ja jatkuvan kärryttelyn =)

Meidän neitiä ei saa nukkumaan mitenkään ilman hytkyttelyjä jaon joutunut kyllä takuulla yrittämään kun en kerkeä koko ajan olemaan lapsen kimpussa.

Alkuperäinen kirjoittaja miew:
Alkuperäinen kirjoittaja Melisa:

Meidän neitiä ei saa nukkumaan mitenkään ilman hytkyttelyjä jaon joutunut kyllä takuulla yrittämään kun en kerkeä koko ajan olemaan lapsen kimpussa.

Niin eli on tottunut siihen =) jos muuten hyväntuulinen vauva niin ei välttämättä ole allergiasta kyse vaan tuosta kuinka on tottunut nukahtamaan =)

Yhteistyössä