tulipahan vaan mieleen, että minkä takia osa perheistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvin nukkunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän mediumi sai tissiä 1,5 vuotiaaksi, myös yöllä. Nukkui perhepedissä. Silti tissistä vierottaminen EI tuottanut mitään ongelmia. Ekana yönä heräs kerran kinuamaan tissiä ja seuraavana yönä nukkui kainalossa koko yön heräämättä. Se vierotus oli siinä. Yhtä helposti kävi omaan sänkyyn siirto 2 veenä. Ja pari kuukautta myöhemmin eri huoneeseen siirtäminen.
Esikoisen kanssa ei asiat menneet yhtä hyvin.
Kyllä mä sanon että kyse on luonteesta, eikä mistään vanhempien aiheuttamisesta hallasta kun lapset ovat SAANEET nukkua perhepedissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuo on totta, että jos lapsi ei saa hellyyttä ja rakkautta tarpeeksi päivällä, hän heräilee öisin. Näin ei tietenkään aina ole, vaan kyseessä voi myös olla "paha tapa" (en puhu pikkuvauvoista). Yöt ovat tosiaan nukkumista varten(uni ERITTÄIN tärkeää kehittyville aivoille) ja päivällä sitten halitaan ja leikitään ja syödään.

Tällaista on ihan hirveän kiva lukea äitinä jonka esikoinen lopetti yösyönnit 10 kk iässä ja nuorempi syö edelleen öisin 7 kk iässä.
Tulipahan sitten syykin selväksi..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja hyvin nukkunut:
Ja ap:lla ovat todella hyväuniset lapset, jos eivät ole kun kaksi kerta tähän astiin yöllä herännet!!!!!! Meillä kuopuksella kun on hyvä yö jo sellainen, kun poika heräilee vain 3-5krt/yössä...

niin en tiedä mitä on tosiaan tehty oikein; pyritty siihen että yöllä nukutaan, kun uni on lapsen aivoille ja fyysiselle ja henkiselle kehitykselle erittäin tärkeää. Ja nimenomaan pitkä yhtäjaksoinen uni. Päivällä sitten touhutaan ja syödään.

Olen kuullut myös eräältä lapsipsykologilta kommentin, että vauva/taapero, joka ei saa tarpeeksi huomiota vanhemmiltaan päivällä, herää vaatimaan sitä yöllä. Että joku on teillä tosiaan pielessa lapsien hoidossa, jos yksikin herää 15 min välein!

Kiva kuulla hyvin nukkuneelta äidiltä, että tämä meidän allerginen, vatsavaivainen ja korvakierteinen kuopus, joka saa mielestäni erittäin paljon hoivaa ja läheisyyttä päivisin niin äidiltä kun isältä, on vielä huonosti hoidettu. Kait se kaikki hyvä hoito menee sitten esikoiselle, kun hänhän nukkuu yöt herämättä omassa huoneessa!
Voi vittu mikä teksti!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tuo on totta, että jos lapsi ei saa hellyyttä ja rakkautta tarpeeksi päivällä, hän heräilee öisin. Näin ei tietenkään aina ole, vaan kyseessä voi myös olla "paha tapa" (en puhu pikkuvauvoista). Yöt ovat tosiaan nukkumista varten(uni ERITTÄIN tärkeää kehittyville aivoille) ja päivällä sitten halitaan ja leikitään ja syödään.

Tällaista on ihan hirveän kiva lukea äitinä jonka esikoinen lopetti yösyönnit 10 kk iässä ja nuorempi syö edelleen öisin 7 kk iässä.
Tulipahan sitten syykin selväksi..

No tuossahan luki, että voi myös olla "paha tapa", siis tuo yöherääminen ja yösyönti. Ravitsemuksellisesti harva tarvitsee ruokaa yli 6 kk

tietääkö aapee että lapselle tulee siinä 4-6kk iässä sellainen levoton kausi, on niin innoissaan kaikesta uudesta mitä joka päivä oppii, vaikuttaa monellakin lapsella juuri tuossa iässä yöunen laatuun, päivän tapahtumat hiipivät yöuniin ja saavat pienen ihmise nukkumaan levottomasti
Kyllä sinäkin sen sitten ymmärrät jahka lapsesi kasvaa hiukan.

piti vielä sanomani että moni 2kk vauva herää vielä yöllä syömään, ja sehän on maidon tuotannon kannalta hyvä juttu, yösyötöt stimuloivat maidontuotantoa. ei 2kk voi vielä vaatia ettei herätä yöllä syömään. tärkeintähän kuitenkin noin pienellä on vielä ravinnon saanti kasvun ja kehityksen vuoksi. harva antaa vielä tuosssa iässä soseita saati vellejä, koska äidinmaito on ihan riittävä ravinnonlöähde tuon ikäiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
"Meidän vauva ja lapsi on nukkunut 10-14 t yöunia 2 kk iästä eikä ole herännyt kuin kaksi kertaa yöllä tähän astisen elämänsä aikana ja silloinkin oli korvat kipeät."

tule sitten pitämään 'saarnaa' kun lapsesi herää 30min välein huutamaan yöllä. sitten varmaan ymmärrät =)

Peesi. En ole pakottanut poikaa omaan sänkyyn pienenä, se oppi sinne omaa tahtiaan ja on alle 1v. Kaikki tilanteet ja perheet ovat erilaisia. Ei voi mennä saarnaamaan sillä mentaliteetilla että kun meillä niin muillakin...

Kääk. Miun pitää varmaan alkaa halia ja pitää tuota lapsukaista sylissä vieläkin enemmän, että se ei yöllä heräile. En anna sen enää edes leikkiä, pidän vaan sylissä ja suukotan. Ehkä sitten loppuu yöheräilyt.

Meillä on perhepeti ja luultavasti nukutaan kolmistaan samassa petissä vielä aika pitkän aikaa. Minulle on ihan sama, mitä mieltä muut asiasta on. Meillä nukutaan näin, muut tekee niin kuin heille itelleen sopii.

Alkuperäinen kirjoittaja minävain:
piti vielä sanomani että moni 2kk vauva herää vielä yöllä syömään, ja sehän on maidon tuotannon kannalta hyvä juttu, yösyötöt stimuloivat maidontuotantoa. ei 2kk voi vielä vaatia ettei herätä yöllä syömään. tärkeintähän kuitenkin noin pienellä on vielä ravinnon saanti kasvun ja kehityksen vuoksi. harva antaa vielä tuosssa iässä soseita saati vellejä, koska äidinmaito on ihan riittävä ravinnonlöähde tuon ikäiselle.

Kaikilla tässä ketjussa(kenen vauva on lopettanut yösyönnit 2 kk iässä) niin VAUVA ITSE ON LOPETTANUT YÖSYÖNNIT, ei äiti ja isä.

Meillä vauva lopetti yösyönnit 2 kk iässä, vauva siis itse ei herännyt syömään, ja tervettä lastahan ei tarvitse herätellä. Silti imetin yli vuoden, ja lapsi aina +1 käyrällä. Että näin.

Alkuperäinen kirjoittaja minävain:

Kaikilla tässä ketjussa(kenen vauva on lopettanut yösyönnit 2 kk iässä) niin VAUVA ITSE ON LOPETTANUT YÖSYÖNNIT, ei äiti ja isä.

Meillä vauva lopetti yösyönnit 2 kk iässä, vauva siis itse ei herännyt syömään, ja tervettä lastahan ei tarvitse herätellä. Silti imetin yli vuoden, ja lapsi aina +1 käyrällä. Että näin.

niin siksi kirjoitinkin että MONI parikuinen vielä herää siinä iässä syömään, ei KAIKKI. tuskin kukaan nyt lasta herättää syömään, vaan lapsi itse herää syömään jos tarvetta ja nälkää on. riippuuhan se yöherääminen siitäkin, monelta vauva menee yöunille. meillä esikoinen meni vasta 12aikoihin yöunille eikä herännyt ennen aamukahdeksaa syömään kun taas kuopus meni ennen yhdeksää yöpuulle ja heräsi siinä viiden aikoihin syömään ja jatkoi unia sitten 7-8asti aamulla.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No kun pääsee helpommalla, kun elää lapsen tahtiin =)
Terveisin laiska ja paljon nukkuva äiti, joka ei hypi yöllä itkevien lasten perässä toiseen huoneeseen

Meillä lapsi nukkunut yönsä 2 kk iästä lähtien(ilman yösyöttöjä) ja aina nukkunut omassa sängyssä. 6 kk asti meidän makuuhuoneessa, sitten siirto omaan huoneeseen. Kertaakaan ei pitänyt hyppiä yöllä toiseen huoneeseen, lapsi nukkui yönsä hyvin aina(eri asia jos kipeä). Käytössä oli itkuhälytin, että varmasti kuulimme, jos lapsella hätä, vaikka lastenhuonen oli viereisessä huoneessa :). Toki jokainen tekee kuinka tykkää, mutta ihmettelen tätä, kun perhepetiläiset sanovat, etteivät jaksa yöllä toisessa huoneessa :O

No meillä on nukuttu sekä perhepedissä että totutettu osa lapsista omaan huoneeseen ja sänkyyn (kun on ajateltu sen olevan helppoa) vaan kappas vain. Joka yö saa laukata moneen kertaan kattomassa ja tyynnyttelemässä. Ennemmin sitten on vaihdettu siihen että lapset nukkuu vieressä ja siirtyvät omaan tahtiin omiin sänkyihin. Ollaan saatu perhepedissä nukkua yömme rauhassa, kaikki.

Nyt 2 ja 4v. nukkuu molemmat omissa sängyissä pääsääntöisesti. Toisinaan pahojen unien jälkeen tai kipeänä tulevat viereen.

Miksi teitä liikuttaa/vaivaa toisten valinnat? Jos alkasin ilkeeksi niin ihmettelisin miksei vanhemmat halua olla lapsensa lähellä? Miksi vanhemmat nukkuu vierekkäin jos jokaisen pitää osata nukkua yksin ja hiljaa? Vai nukutteko eri huoneissa miestenne kanssa?

meillä sitten varmasti todella epänormaalia koska aina olen päästänyt lapsemme viereeni näin halutessaan, 9-vuotias tyttäreni saa tulla yöllä viereen jos niin haluaa. oma mummoni on aina sanonut että ota lapsi viereen jos niin haluaa että hän ei ole koskaan saanut nukkua äitinsä vieressä pienenä vaikka olisi kovasti halunnut, muistaa vieläkin kuinka se silloin tuntui pahalta. tuskinpa ne lapset enää teini-iässä äitin viereen tulevat tai ainakaan viimeistään sitten kun on oma mies :)

No siks ku useimmat toimivan niin kuin omalle perheelle ja lapsille lopii parhaiten. mikä on hyvä toiselle,ei välttämättä sovi toisille.
Se mua muuten kiinnostaa että missä on kuulutettu että KENENKÄÄN olis välttämättä pakko nukkua yksin? Mikä se sellanen sääntö on? Kyllä musta ainakin näin aikuisenakin vielä on kiva nukkua jonkun vieressä.

Tosiaan jokainen lapsi on erilainen ja sen mukaan ei voi arvostella toisten menettelyjä. Meilläkin päätettiin, että vauvamme reilu 1 kk nukkuisi pinniksessä meidän sängyn vieressä aluksi, mutta käytäntö on luonut niin, että nukkuu nyt meidän vieressä. Itse en olisi tätä alunperin halunnut, mutta koliikkioireilut ja 2-3 tunnin välein syöttäminen (24h) on muokannut niin. Aluksi en saanut itse hyvin unta, kun vauveli nukkui vieressä, mutta nyt se onnistuu ja ajatus kulkee päivällä paljon paremmin, kun väsymys hellittänyt. Toivoisin vielä, että saisimme vauvamme nukkumaan omaan pinnikseen. Miten teiltä muilta ( esim. MINÄ VAAN) onnistui siirtää vauva 5 kk nukkumaan omaan pinnikseen? Menikö hyssyttelyssä kauan? Tuntuu kurjalta kun yrittää nukuttaa vauvaa, joka vielä pieni omassa sängyssä kun tunti kuluu eikä unta kuulu. Pitäiskö kokeilla vasta sitten kun vatsaväännöt vähenisi 3 kk paikkeilla ehkä? Ja kuinka nopeasti vauva oppii tietyn tyylin? Toiset vauvat oppivat vaan helpommin nukahtamaan itsekseen kuin toiset.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvin nukkunut:
Tissillä ollaan yölläkin yli vuoden iässä vaikka siinä maidossa ole enää mitään ravinteita.

Etsin ihan toista ketjua, mutta tää hyppäs silmille... Miten niin maidossa ei ole mitään ravinteita kun laps on yksivuotias??

Yhteistyössä