Voiko riidellessä sanoa ihan mitä vain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija2016
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija2016

Vieras
Kysymys tulikin jo otsikossa. Voiko mielestänne riidellessä sanoa ihan mitä tahansa (esim. "tapa itsesi") ja kuitata sen sitten anteeksi pyynnöllä vai onko teillä ehdottomia rajoja mitä ei saa sanoa?

Kokemuksia?

ehkä kantsii joku tolkku pitää riidellessäkin, jos on aikeissa jatkaa suhdetta.
Eli Ei näin; en ole koskaan nauttinut seksistä, koska sulla liian pieni vehje.
Aina kun ollaan sängyssä fantasioin veljeäsi jne...

No eee.... mä oon aika pahasuinen jos haluun mut yritän pitää kurissa parisuhteen takia, ei se mitään auta vyöryttää kaikkea paskaa esiin. Varsinkin jos aikanan on jo jauhettu.
Mä oon vieläkin ja varmaan lopunikäni loukkaantunu yksistä rumista joskin ilmeisesti totuudenmukaisista sanoista joilla mies paljasti yhden asian. No ei siinä mitään, elämä jatkuu, kolhuja tulee.

No eee.... mä oon aika pahasuinen jos haluun mut yritän pitää kurissa parisuhteen takia, ei se mitään auta vyöryttää kaikkea paskaa esiin. Varsinkin jos aikanan on jo jauhettu.
Mä oon vieläkin ja varmaan lopunikäni loukkaantunu yksistä rumista joskin ilmeisesti totuudenmukaisista sanoista joilla mies paljasti yhden asian. No ei siinä mitään, elämä jatkuu, kolhuja tulee.

Meidän suhde meinasi kaatua menneisyyden jauhamiseen. Päätetiin yksi ilta ettei enää sanalakaan puhuta siitä missä kumpikin teki väärin ja alotetaan alusta.
Sen jälkeen ei olla riidelty.

Tottakai voi sanoa mitä tahansa, mutta sitten kun ne on sanottu, ei paluuta entiseen ole. Ei kukaan sano asioita, joita ei tarkoita. Sanomiaan asioita voi tokia katua, mutta kyllä niitä on sanottaessa ihan varmasti tarkoitettu, ja sen mukaan se elämäkin jatkuu.

Ei, se on epätoivoista, säälittävää ja tyhjän jauhamista. En ymmärrä semmoisia jotka uhkaa ja kiristää toistuvasti että lähtee toisen matkaan: jos oikeasti meinaa erota ja tulee tekemään sen, voi sen sanoa. Tavallaan sen sanoo vaan kerran, sit kun meinaa sen toteuttaa.

Ja voin sanoa lapsuuden kokemusteni perusteella että lapsista ei tunnu kivalta kun vanhemmat sanoo toisilleen "maanantaina menen ottamaan susta eron". No, eivät eronneet, tuo lause oli vaan tehokeino, mutta kamalankuuloinen.

Eikä todellakaan sanota koskaan seuraavia, kuten tässä joku kirjoitti: "sulla on pieni pili", "sun kans en nauti seksistä", "haaveilen naapurin Raimosta", "parempi kuin ei oltais koskaan tavattu", "toivon kuolemaasi."
Jos jostakusta haluaa eroon niin sen voi tehdä ilman noita lauseitakin.

Viimeksi muokattu:
Minkä ikäinen Raimo on?

Ei, se on epätoivoista, säälittävää ja tyhjän jauhamista. En ymmärrä semmoisia jotka uhkaa ja kiristää toistuvasti että lähtee toisen matkaan: jos oikeasti meinaa erota ja tulee tekemään sen, voi sen sanoa.

Tyhjät uhkaukset on vaan rasittavaa länkytystä ja toisen pitämistä pelossa. Ja voin sanoa lapsuuden kokemusteni perusteella että lapsista ei tunnu kivalta kun vanhemmat sanoo toisilleen "maanantaina menen ottamaan susta eron". No, eivät eronneet, tuo lause oli vaan tehokeino, mutta kamalankuuloinen.

Eikä todellakaan sanota koskaan seuraavia, kuten tässä joku kirjoitti: "sulla on pieni pili", "sun kans en nauti seksistä", "haaveilen naapurin Raimosta", "parempi kuin ei oltais koskaan tavattu", "toivon kuolemaasi."
Jos jostakusta haluaa eroon niin sen voi tehdä ilman noita lauseitaki .

Ei ole todellakaan samantekevää mitä toiselle sanoo. Voiko sanoa mitä vaan törkeyksiä kun riideltiin? Tai kun oli juovuksissa? Jne. Aivan tekosyitä. Mun mielestä erimielisyyksissäkin pitäisi etsiä ratkaisuja eikä ahdistaa, haukkua, nolata, pelotella toista.

Ei tietenkään voi. Ihan samoja ihmisiä siinäkin ollaan ja samassa elämässä, eikä missään fantasiatodellisuudessa sen aikaa "kun riidellään" ja sitten naps, takaisin "oikeaan elämään" ja puhumaan taas normaalisti. Mitä ihmeen virkaa riitelyllä edes on, jos sillon sanottuja asioita ei ole tarkotus ottaa tosissaan? Eikö riitelyn tarkotus ole juuri selvittää asioita?
Jotkut nyt tietysti tappeleekin (ihan fyysisesti) ihan vaan tappelemisen halusta, eikä siinä mitään syytä tai logiikkaa tarvita, mutta tuollainen nyt on aika epätavallista ja jopa epänormaalia aggressiota josta voisi olla syytä opetella eroon.

Voi sanoa jos ei ole tarkoitus jatkaa yhdessä. Ei voi jos kunnioittaa ja rakastaa toista. Itse en halua viettää elämääni ihmisen kanssa joka toisinaan sanoisi tappavansa minut tai haukkuisi rumaksi.

Yhteistyössä