Voiko joku oikeesti sanoa, ettei kykenis tappamaan ikinä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miimiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miimiäinen

Vieras
Mietittiin yks päivä tämmöstä kaverin kanssa(Joo tosi terveet puheenaiheet meillä :whistle: :ashamed: Tuli vaan puheeks yhen tosi törky-pedofiili-insesti jutun paljastumisen jälkeen.) ja mä oon sitä mieltä, ETTÄ KUKA TAHANSA KYKENEE TAPPAMAAN! Tietyissä olosuhteissa siis. En tarkota tappamista tosta noin vaan, ihan erikoistilanteesta oli kysymys :whistle:
Oonko mä oikeessa vai voiko joku oikeesti käsi sydämellä sanoa, ettei MISSÄÄN TILANTEESSA kykenis tappamaan?
Keskustelua toivon aiheesta

jos joku uhkais mun lapsia ni en siinä vaiheessa miettis tekojani. varnasti jokainen äiti vaikka tappaisi oman lapsensa puolesta. mutta ainahan joku on jonkun lapsi...harmi että maailmassa on nykyään kaikenlaisia hulluja.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 10:45 keppälerttu kirjoitti:
Voisinko tappaa..

Puolustautuessa kyllä, kostona tms en ikinä.

Tätä kostojuttua me suurimmaks osaks just mietittiin :/

Tälleen pääpiirteittäin juttu meni näin(ja on ihan siis tositapahtuma, valitettavasti), että isä käytti omaa pikkusta (reilusti alle 1v) lastaan hyväksi ja vauva kuoli toiminnan takia :'( Tarkemmin en voi juttua selittää, mutta mulle iski niin kauhee raivo pintaan. Mietin, että jos mun vauvalle kävis noin, en edes sillon miettis hetkeekään, että nostasin syytteen ja sika olis vankilassa ehkä sen pari vuotta ja sitte jatkais elämäänsä.
Mä voisin ihan surutta vaikka kiduttaa tommosta elukkaa :kieh:

Sama täällä, jos joku uhkais mun lasta, miestä tai muuta läheistä, niin kyllä pystyisin. Toki vaadittas jotain vähän kättä pitempää, ei taitais ihan paljaat nyrkit ja väsyny hauis mulla riittää :laugh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 10:55 vieras kirjoitti:
Jos hait kosto murhaa/ tappoa niin en voisi oli ihminen miten sika tahansa. Omaa elämääni en sellaisen ihmisen takia menisi enempää pilaamaan. Paha saa palkkansa ennemmin tai myöhemmin.

Juuri näin minäkin ajattelen..

Jos halveksin jotain murhaajaa sen takia et on murhannut, en halua vajota samalle tasolle.

En myöskään hyväksy kuolemantuomiota, kenellekkään.

Tossa just eilen kattelin yhtä leffaa jossa oli yks lapsentappaja ja hän sai sellasen 'oman-käden-oikeudella'-tuomion jonka antoi näiden tapettujen lasten vanhemmat..noooh, leffassa se tappaminen oli kuvattu..tai ei sitä oikeesti edes näytetty...siten aika uskottavalla tavalla..eli nää ihmiset oli raivoissaan mutta samalla kauhuissaan siitä mitä aikovat tehdä..ja aloin sitten miettiä, et ei se välttämäti ole edes kauhian helppoa saada ihmistä tarkoituksellisesti päiviltä..veitsen iskut vaatii voimaa jne (tai voihan sitä aseenkin hankkia, mutta kuis helppoa se sit on..?). Ja sitten se henkinen puoli..että tuskinpa vastaan tähän tähän kysymykseen yhtään mitään.
Toivon etten koskaan joudu niin #&%?$!* tilnateeseen et jonkun henki pitäis päästää... :/ <br><br>

Vaikea sanoa, kun ei ole tullut tarvetta miettiä asiaa. En usko, että helpolla ketään surmaisin vaikka mitä olisi sattunut. Pahikset saisivat puolestani kärsiä koko elämänsä vankilassa helpon kuoleman sijaan.

\
Jos hait kosto murhaa/ tappoa niin en voisi oli ihminen miten sika tahansa. Omaa elämääni en sellaisen ihmisen takia menisi enempää pilaamaan. Paha saa palkkansa ennemmin tai myöhemmin.

En meinannu pelkkää kostoa. Vaan nimenomaan tappamista yleensä erikoistilanteessa oli se sitten mikä tahansa.
Ja ite henkilökohtasesti en usko tohon paha saa palkkansa juttuun :/

kyl mie varmaan pystysin jos joku yrittäs tappaa miuta tai miun perhettä niin kait mie sen nitistäsin sitten.
en tiedä ja toivon todella ettei kohalle sellasta tilannetta ikinä tulis.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 11:00 Vieras kirjoitti:
Vaikea sanoa, kun ei ole tullut tarvetta miettiä asiaa. En usko, että helpolla ketään surmaisin vaikka mitä olisi sattunut. Pahikset saisivat puolestani kärsiä koko elämänsä vankilassa helpon kuoleman sijaan.

Suomalainen vankila vaan ei ole mikään paha paikka. Ja tuomiotkaan ei täällä ole mitään suuria, vaan elukat pääsee kuin koira veräjästä :(

Toi mun kertoma tapaus vaan sai mut oikeesti tosi ahistuneeks, että tommosta voi oikeesti tapahtua. Lapsen äidistä on varmaan tuntunu aivan kauheelta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 11:05 Miimiäinen kirjoitti:
\

En meinannu pelkkää kostoa. Vaan nimenomaan tappamista yleensä erikoistilanteessa oli se sitten mikä tahansa.
Ja ite henkilökohtasesti en usko tohon paha saa palkkansa juttuun :/

Vastasinkin jo tuonne ylemmäs ketjuun et vain jos vahingossa puolustaessa tappaisin, mut silloinkin kyllä harmittaisi vietävästi. Minusta paha saa palkkansa. Joko yhteiskunnan, itsensä tai vankilan kautta, useimmiten kaikkien kautta. En usko #&%?$!* joten vankila on minusta tarpeeksi kova #&%?$!*, siellä kun ei lapsiin kohdistuvilla rikoksilla hyvää elämää tule viettämään. Mulle ei tulis mieleenkään istua vankilassa toisen ihmisen murhasta, aiheuttaen tuskaa omalle perheelleni. Ja vielä kantamaan taakkana toisen ihmisen hengenriistoa omassa mielessäni. Yksi tuska riittäisi minulle.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 11:10 vieras kirjoitti:
Vastasinkin jo tuonne ylemmäs ketjuun et vain jos vahingossa puolustaessa tappaisin, mut silloinkin kyllä harmittaisi vietävästi. Minusta paha saa palkkansa. Joko yhteiskunnan, itsensä tai vankilan kautta, useimmiten kaikkien kautta. En usko #&%?$!* joten vankila on minusta tarpeeksi kova #&%?$!*, siellä kun ei lapsiin kohdistuvilla rikoksilla hyvää elämää tule viettämään. Mulle ei tulis mieleenkään istua vankilassa toisen ihmisen murhasta, aiheuttaen tuskaa omalle perheelleni. Ja vielä kantamaan taakkana toisen ihmisen hengenriistoa omassa mielessäni. Yksi tuska riittäisi minulle.

Niin, toi oma joutuminen vankilaan olis tietenkin semmonen asia, että joutus miettimään tekoaan tarkasti. Ja musta nää suomalaisten tuomiot on aivan liian pieniä. Ei oo pedotappajalle riittäviä. Istuvat hyvinvointivankilasssa sen 4-6 vuotta ja sitten on taas vapaa...
Jos mulla ei olis kun se yks ainoo lapsi, joka kuolis, kuten tossa tapauksessa, en miettis hetkeekään. Jos taas lapsia olis enempi...
Oikeesti aika vaikee asia :/ Enkä toivottavasti ite ikinä joudu tilanteesees, että pitäis tosissaan miettii asiaa.
Toi juttu vaan sai mut, kauheen mietteliääks, vihaseks, ahistuneeks jne...
En olis halunnu ikinä kuulla koko juttua, mutta myöhästä.

Niin tuomiot saattaa olla lyhyitä mut vankilassahan niitä hakataan ja pahoinpidellään. Joutuvat tappouhan alaisiksi niin vankilassa kuin sieltä päästyään. Vankilasta pääsyn jälkeen on uhka edelleen tulla hakatuksi tai tapetuksi. Saati sitten jatkuva pelko kaikesta ja yhteiskunnan leima. Eihän toi Jammukaan ilman vartiointi voi tässä maassa elää. Saati ne kaks nuorta poikaa jotka silloin joskus murhasivat sen pikkupojan, hehän joutuivat muuttamaan maata ja omaa henkilöllisyyttään koska perässä on koko ajan lahtaajat. Et ei se nyt ihan peace of cake ole, vaik voishan kaikki murhaajat ja raiskaajat musta istua paljon paljon pidempiä tuomioita. Iranissakin naiset istuu vankilassa omasta raiskauksestaan 20 vuoden tuomioita... et 20 vuotta murhaajalle vois olla huomattavasti parempi kuin 4-6 vuotta.

En tiedä, minustakin kuolema ois tuollasessa tapauksessa liian helppo juttu, tuollasen tekijälle.

Ja itse en käsiäni likais tuollasiin saastoihin, vaan saattaisin harkita sellaista mittatilaustyötä, jossa joku muu rahaan vastaan hoitelis tuollasia. En tapattais, vaan sais kärsiä itse samaa, mitä lapselleen teki. Ja sellanen pelossa pito, että ei ihan heti pistäs toimintaan suunnitelmaa, vaan varottelis jonkin aikaa, että jossain vaiheessa tulee kärsimään ja pahasti teoistaan.

En tiedä onko liian jenkkimeininkiä, mutta tuollanen kosto ois minusta paras, jos joku tekis minun lapselle tuollaista.

Yhteistyössä