voiko putki mennä tukkoon kun laittaa vessanpönttöön 3 pölypussillista kuusen neulasia..

• Viestiketjun aloittaja tea
  • Ensimmäinen viesti
"Vierailija"
No ei kai kukaan ole niin idiootti, että tunkee kuusenneulasia vessanpönttöön? :D
Ei kai pieni lapsikaan tuollaista määrää ole saanut pönttöön tungettua?

Ei se mikään roskakori ole.

Pitäisköhän iteki heivata roskis pihalle ja alkaa tunkea vessanpönttöön kaikki roskat..
Joskus ihan mietityttää kaksplussan kävijöiden älykkyysosamäärä.

[QUOTE="tea";29402479]no tuo vieras tämän kaivoi jostain unholasta.Toivon vaan että unohdatte tämän koko ketjun,sillä tuon tapahtuessa olin raskaana ja oli valvonut viikon hyvin vähillä unilla.Poika oli kipeänä ja loppujen lopuksi oltiin hänen kanssa monta päivää sairaalassa keuhkokuumeen takia.[/QUOTE]

Anteeksi, mutta ei tätä voi unohtaa. Tämä on Kaksplus-ketjujen klassikko!

ucyduxjck
[QUOTE="Argh";29403082]Voiko putki mennä tukkoon, jos känninen mies tunkee sinne lähes 300g uunilohta + muussit päälle???

Vitun idiootti...
(Siis mun mies)[/QUOTE]

tuskin tuosta tukkoon menee. Mä tiedän useamman vanhuksen joka kippaa lähes kaikki ruuan tähteet pöntöstä alas...

"realisti"
Älä aloittaja yhtään harmittele että tämä ketju nostetaan aina ylös. Tämä on nimittäin hyvää valistusta monille, tuskin nimittäin oot ainoa jolla tulee moinen mieleen. Säästyypä nyt moni taas vesivahingoilta, kun tätä ketjua uppaillaan.

"vieras."
Itsekin olen sinne tyhmänä tunkenut pupun puruja ja heinää yms. paskaa siitä astiasta 30vuotiaana.... Ei oikein meinannut vetää ja heitin ämpärillisiä vettä, että ne menis alas. Ja kun meni multa pöntöstä alas niin eihän ne muualla voi jäädä kiinni.... Enpä yhtään ajatellut asiaa, että voi olla toisten ongelma. Asuin 7 kerroksessa 8kerroksisessa talossa.

tea the kuusenneulanen
Vieläkö tää jaksaa kiinnostaa?Wuhuu,mä oon kuuluisa,katsoin tuon videon,muutamaa kohtaa siinä oli kyllä muutettu.Mut onneksi en jäänyt tuosta kiinni ja alakerran vanhukset pääsivät muuttamaan takasin kotiinsa.Onneksi heillä oli kotivakuutus.Muutettiin seuraavana kesänä tuon episodin jälkeen pois.Enää en ole tunkenut mitään ylimääräistä pönttöön!

vierailija
:whistle:

KSML: Asukas pilkkoi joulukuusen ja heitti vessanpönttöön – isännöitsijä: ”Sehän meni tukkoon”

Joulukuusesta luovutaan yleensä loppiaisena. Arkistokuva. (KUVA: Benjamin Suomela)
Julkaistu: 24.12. 19:26

Isännöitsijät muistuttavat, ettei pöntöstä pidä vetää mitä tahansa.
Viemäriputket joutuvat koville erityisesti joulun aikaan.

Keskisuomalaisen haastattelema Isännöitsijä Gabriel Sundman Ovenia Isännöinti Oy:stä kertoo lehdelle, että muutama vuosi sitten erään kerrostalon asukas oli pilkkonut joulukuusensa ja vetänyt sen havuineen vessanpöntöstä alas.

– Kuten arvata saattaa, niin sehän meni tukkoon. Tämä kertoo sen, että vessanpönttöön tungetaan maan ja taivaan välillä kaikkea, mikä ei sinne kuuluu, Sundman sanoo.

Yleisin ongelma Sundmanin mukaan jouluisin taloyhtiöissä on kuitenkin joulukinkun paistorasvan kaataminen viemäriin tai vessanpönttöön.

Jäähtyessään rasva jähmettyy ja voi aiheuttaa tukoksia ja vesivahinkoja viemäreissä.

Isännöitsijä toteaa, että vahingot viemäreille tulevat yleensä viiveellä. Yksi yksittäinen rasva ei välttämättä aiheuta vielä putkitukosta, mutta jos kerrostalon viisi asukasta kaataa isoja määriä rasvaa vessanpöntöstä alas, niin jossain vaiheessa tulee viimeinen niitti.

Kinkunrasvaan useita oikeitä hävitystapoja
– Joulukinkun paistorasvan voi käyttää ruoanlaitossa, laittaa tiiviiseen astiaan pakattuna sekajätteen joukkoon tai jähmettyneenä biojäteastiaan. Ruoantähteet ja kinkunrasva eivät kuulu viemäriin, Minna Partti HSY:stä neuvoi Ilta-Sanomien lukijoita perjantaina.

Ilta-Sanomat myös uutisoi pari joulua sitten oululaismiehestä, joka hyödyntää kinkun paistorasvan nerokkaasti jääpalapusseihin.
Kati Oksman

Yhteistyössä