Voiko puolivuotiaan kanssa lähteä etelään lomalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti

Vieras
Otsikossa se kysymys tulikin :). Kertokaa plussia ja miinuksia! Pohdin täällä kuumeisesti, että uskalletaanko lähteä esikoisemme kanssa esim. Kreikkaan viikoksi....

Kyllä mä uskaltaisin lähteä. Yhden lapsen kanssa on helppoa liikkua jos on kaksivanhempaa mukana. Ruokailujutuista otaaisin selvää ennen lähtöä. Mitä saa kuskata lentokoneessa ja mitä löytyy paikanpäältä.

Ehottomasti tuon ikäisen kanssa uskaltaa lähteä :) Lapsi kun ei vielä liiku niin nautitte itsekin lomasta :D Vuoden päästä pitäisin ehkä pienen tauon kun reissaaminen menevän päättömän muksun kanssa (tai kahden pahimmassa tapauksessa) ei ole lomaa...

Mä olen ollut 7kk ikäisen kanssa Turkissa ja 4kk ikäisen kanssa Egyptissä, ei mitään ongelmaa. Helppohan tuollaisen pienen kanssa on matkustaa, varsinkin jos imettää =)

Tottakai!!!! Tuonikäisen kanssa on helppo matkustaa kun ei vielä juokse karkuun ja etenkin silloin jos imettää on ruokintakin helppoa. Miinuksia en keksi....

Kyllä mä lähtisin mut just etukäteen kannattaa ottaa selvää ruoka- ja juomahommista. Mutta kyllähän niissäkin maissa vauvoja syntyy ja elää, joten tarpeellista saa paikanpäältäkin.

Me oltiin kun esikoinen oli 3v ja kuopus just puoli vuotta. Loma meni mahtavasti, ilmat oli hyvät (lapset nukkui päiväunet just pahimpaan aikaan kun aurinko paistoi joten ei tarvinnut sitä huolehtia. Mentiin heti aamulla altaalle, sitten lounaalle ja iltapäivällä taas uimaan ja siitä kaupungille (suht pieni kylä meren rannassa) ennen illallista. Hotelli oli AllInclusive joten suurinosa aterioista syötiin siellä :)

Tsemppiä! Meidän loma oli ainakin kaikin puolin onnistunut. :)

Kyllä voi. Me otetaan purkkiruuat ja vaipatkin kotoa mukaan ettei tule mitään ylläreitä. Ekalla reissulla oli vaun muutaman päivän tarpeet purkkiruokaa ja paikalliset purkit oli ihan oudon makuisia vauvastamme. Onneksi hedelmät maistui.

Kyllä voi! Matkakohde kannattaa kyllä valita lapsiystävälliseksi, jos reissaaminen jännittää.

Ota selvää kohteen vaippa- ja lastenruokatarjonnasta ja hinnoista. Portugalissa hedelmäsosepurkki maksoi euron ja ruokasoseet 2,50e. Valikoima oli aika suppea. Eli sinne kannatti ottaa Suomesta mukaan safkat.

Jos et imetä, niin en lähtisi maahan, jossa vesijohtovettä ei voi juoda. Menis kauhean hankalaksi pullojen kanssa. Rintakumit nyt vielä pesikin pullovedellä, mutta pullorumbaa en jaksaisi.

Hyvät vaunut mukaan (kunnon kuomu suojaa parhaiten auringolta) ja lentokentälle ja koneeseen paras apu on kantoliina.

Yhteistyössä