Monellako lähtee lapsenvahti mukaan kun lähtee lomalle etelään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Me ollaan lähdössä etelän lomalle perheen kesken ja eräs tuttavani vaan kysyi, että lähteekö meille lapsenvahdit mukaan vai ihanko keskenämme menemme. Kun sitten sanoin, että keskenämme niin huokaisi, että kai se kivaa sitten niinkin on jos siihen sitten valmistautuu/ suhtautuu niin että koko viikko ollaan lasten kanssa.

Ilmeisesti hän tarkoitti lastenvahteina omia vanhempiamme, sillä heillä on etelän lomilla ollut omat vanhemmat mukana. Mulle vaan koko ajatus oli melko vieras... tai siis mun vanhemmat ei kuuna päivänä lähtis etelään vain lapsenvahdin roolissa, voisin jopa kuvitella että heiltä olis liikaa pyydetty vahtia lapsiamme edes yhtenä iltana jos lomalla olisivat. Toiseksi ollaan aina lomailtu perheen kesken, lasten kanssa siis enkä osaa edes ajatella että tollaisella lomaressulla lapsenvahtia tarvittais vaan kohdekin ollaan jo lasten ehdoilla valittu. Kolmanneksi en haluais edes vanhempiani tai appivanhempia mukaan lomalle mutta ehk' vaan ollaan mieheni kanssa totuttu liian itsenäiseen elämään eli ei olla vanhempiemme kanssa ihan niin läheisiä että loma haluttais kokonaan yhdessä viettää.

Mutta kaikilla on omat tapansa ja onhan se myös rikkaus jos isovanhemmat haluavat etelään lapsia kaisemaan lähteä ja varmasti siinä tapauksessa antoisaa kaikille! =)

Hö. Me miehen kanssa nimenomaan halutaan lähteä oman perheen voimin reissuun. Syyskuussa ehkä lähdetään entisille kotinurkille tai sitten ei, se jää nähtäväksi.

Mielellämme otettaisiin myös mun vanhemmat mukaan reissuun, ollaan ennenkin vietetty yhteistä aikaa Marmariksessa ja kivaa on ollut kaikilla :). Mun vanhemmillakin on tuttuja siellä, ja paljon muistoja niiltä ajoilta kun minä siellä asuin. Mutta lapsenvahdeiksi? No ei. Vaan viettämään lomaa siten, että ollaan yhdessä, ollaan erikseen, ja ehkä yhtenä iltana isovanhemmat olisivat lasten kanssa ja minä & mies kontattaisiin kapakasta toiseen B)

Meillä on toiveissa että isoäiti/-äidit lähtisivät kanssamme matkalle "lapsenvahdeiksi". Toki siis heilläkin olisi suurin osa ajasta aikaa tehdä mitä lystäävät ja nauttia lomasta siinä missä mekin. Ja nauttivathan he siitä vielä enemmän kun saavat olla lapsenlastensa kanssa. Ei se lasten kanssa oleminen heille "työtä" ole.

Meillä vain olisi sellainen haave, että päästäisiin taas sukeltamaan yhdessä ja se kun ei onnistu, ellei joku ole lasten kanssa. Mihinkään paikallisiin "lapsiparkkeihin" tms en voisi ikinä luottaa.

Meillä on lähdetty miehen siskon perheen ja miehen vanhempien kanssa yhdessä. Ei ne lapsenvahdit nyt tietysti koko aikaa lapsia vahdi, vaan vuorotellaan sillain että kaikki saa vapaahetkiä pariskuntana, sekä päivällä että illalla. Esim. minä ja mieheni vahditaan kaikkia lapsia sillä välin kun muut käy vaikka shoppailemassa tai rannalla tai missä lie, sitten illalla me lähdetään kaksin syömään.

Ja ennen kun joku täydellinen äiti ehtii kiljumaan, niin kyllä ollaan omienkin lasten kanssa, suurin osa päivästä, mutta mieluummin jäävät esim. lastenaltaalle leikkimään pariksi tuntia kun lähtevät museoon tai kauppoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:
Meillä on toiveissa että isoäiti/-äidit lähtisivät kanssamme matkalle "lapsenvahdeiksi". Toki siis heilläkin olisi suurin osa ajasta aikaa tehdä mitä lystäävät ja nauttia lomasta siinä missä mekin. Ja nauttivathan he siitä vielä enemmän kun saavat olla lapsenlastensa kanssa. Ei se lasten kanssa oleminen heille "työtä" ole.

Meillä vain olisi sellainen haave, että päästäisiin taas sukeltamaan yhdessä ja se kun ei onnistu, ellei joku ole lasten kanssa. Mihinkään paikallisiin "lapsiparkkeihin" tms en voisi ikinä luottaa.

Tuo onkin kyllä hyvin ymmärrettävä syy, kun teillä on sukellusharrastus. Ei meilläkään lasten isovanhemmat työnä lasten kanssa oloa ota, mutta silti tiedän ettei heillä käsitys lomasta ole lapsenvahtina olo. He nyt käyvätkin niin äärettömän harvoin etelän lomilla että siksikin heidän mielessään olis varmasti etusijalla ne omat tarpeet.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä:
Meillä on lähdetty miehen siskon perheen ja miehen vanhempien kanssa yhdessä. Ei ne lapsenvahdit nyt tietysti koko aikaa lapsia vahdi, vaan vuorotellaan sillain että kaikki saa vapaahetkiä pariskuntana, sekä päivällä että illalla. Esim. minä ja mieheni vahditaan kaikkia lapsia sillä välin kun muut käy vaikka shoppailemassa tai rannalla tai missä lie, sitten illalla me lähdetään kaksin syömään.

Ja ennen kun joku täydellinen äiti ehtii kiljumaan, niin kyllä ollaan omienkin lasten kanssa, suurin osa päivästä, mutta mieluummin jäävät esim. lastenaltaalle leikkimään pariksi tuntia kun lähtevät museoon tai kauppoihin.

Tämä kuulostaa hyvältä! Samoin mekin suurin osa lomasta oltaisiin lasten kanssa ja haluttaisiinkin iloita lomasta heidän kanssaan. Mutta sitten joinakin päivinä pulahdettaisiin siniseen mereen koralleja ja kaloja moikkaamaan muutamaksi tunniksi, ihanaa. Saahan sitä haaveilla, kunnes rahatilanne antaa taas periksi reissata.. :whistle:

Ei olla Etelään asti menossa, mutta Pärnuun meille ilmoittautui mummi ja pappa jo mukaan ensi kesänä ja mummi itse sanoi, että lähtevät lastenvahdiksi :D

Minun mielestä aivan mahtavaa, että päästään sitten jonain iltana miehen kanssa ihan kahdestaankin käymään jossain :) En ole kuitenkaan ajatellut, että he lastenvahtina 24/7 toimisivat. Ja voisin lähteä jonnekin kauemmaskin joskus vastaavalla kaavalla :D

Eipä tulis mieleen, perheen kanssa lähdetään tai sitten lapset jää kotiin ja lähdemme esim. risteilylle tmv.
Tiedän yhden tapauksen, jossa pariskunta maksoi lapsenvahdin (ei sukulainen) matkan viikoksi ulkomaille. Kyselin jälkikäteen, että miten reissu meni, naureskeli vaan, että tuli koko viikko oltua niin kännissä, että ei muista juuri kauheasti mitään.

meillä oli lahtenvahdit mukana reissussa, mutta vain yhtenä iltana käytiin ulkona. tosin se oli mukavaa ettei lapsia tarvinut juoksuttaa shoppailukierroksilla vaan oli vat sillä välin isovanhempien kanssa rannalla.
mutta ei se oikeastaan ole äidille lomaa jos kaikenaikaa pitää vahtia/ruokkia yms. lapsia, siksi lähden etälänreissuun mieluummin kaksistaan miehen kanssa. lastenlomat voi viettää ihan kotimaassakin huvipuistoissa ja uimassa käyden.

Yhteistyössä