Voiko puolivuotiaan kanssa käydä pikaisella vaunulenkillä 20 asteen PAKKASESSA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TerveTerve
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TerveTerve

Vieras
Siinäpä se kysymys jo tulikin otsikossa:) Pitäisi siis viedä esikoinen kerhoon kävellen (ja 1/2-vuotias olisi siis vaunuissa) ja pakkasta on luvattu noin 20 astetta. Matkaa olisi noin alle kilometri suuntaansa. Onnistuuko?

no ei tietenkään. tuon takia moni yyhoo ja muu autoton esim vaipuvat horrokseen kovilla pakkasilla et rasvakerrokset elättää ni ei tarvi kauppaanka esim mennä.

Itse ainakin oon kyllä pieniä matkoja vienyt.
Ja kyllä se vauva sit huutaa jos ei tykkää yhtään olla, laita tietty riepu tai muu suojaksi ettei ihan kylmää ilmaa hengitä. Ja toki kunnolla päälle vaatetta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
siis miksi ei onnistuisi?

No kovan pakkasen vuoksi. Eikös sitä vauvojen kanssa suositella pakkasrajaksi 10 astetta. Toki jos vauva on suojatussa vaunussa, niin eipähän siellä varmasti vauvalla mitään hätää ole kovemmassakaan pakkasessa:)

Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka86:
Tottakai! Miksei? Laitat hänelle lämpimästi vaatetta ja teillä varmaan vaunuissa koppa/lämpöpussi, täkkipussi, peittoja tai talja? Kyllä tarkenee!

Toki lämpimäksi saan vauvan puettua, mutta keuhkoille ei tee hyvää kova pakkanen. Mutta jospa se harso vaunujen etuosassa suojaisi=)

Mä oon menny 4kk vauvan kanssa 200m matkan vaunuilla -25 asteessa vauvauintiin.. Ei vaan millään autolla viittis tollasta matkaa tehä, eihän se ees ehdi lämpeemään.. Hyvin voi pieniä matkoja mennä, vaatetta vaan päälle ja harsoa vaunun suuaukolle.

Yhteistyössä