Voiko olla totta?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eikö siinä uutisessa puhuttu ruotsalaisista mansikoista. Eli espanjalaisia ja tietysti kotimaisia voi syödä.
Ja kotimaisia luomumansikoita itse poimien ainakin voi syödä hyvillä mielin, niissä kun ei saa käyttää yhtään mitään, ei edes eläinten lantaa lannoitteena.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Eikö siinä uutisessa puhuttu ruotsalaisista mansikoista. Eli espanjalaisia ja tietysti kotimaisia voi syödä.
Ja kotimaisia luomumansikoita itse poimien ainakin voi syödä hyvillä mielin, niissä kun ei saa käyttää yhtään mitään, ei edes eläinten lantaa lannoitteena.

Millä ne sit lannottaa? Jollain kasvikompostillako? Mä en siis tiiä enkä ymmärrä mitään näistä mut uteliaana ja tyhmänä kysyn. =)

Asiasta olisi kyllä paljon isompi juttu tullut jos sillä oikeasti olisi merkitystä raskaana oleville...Tottakai neuvolat ym varoittaisivat heti asiasta. Kaikesta ei kannata repiä ressiä.

ja tämä kyseinen ainehan on ollut käytössä ilmeisesti jo pidempääkin. Kyllä itse ainakin viime kesänä,raskaana ollessani, söin litrakaupalla mansikoita ja aivan terve vauva syntyi.

Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Millä ne sit lannottaa? Jollain kasvikompostillako? Mä en siis tiiä enkä ymmärrä mitään näistä mut uteliaana ja tyhmänä kysyn. =)

Löytyisköhän MMM.fi sivuilta tarkempaa tietoa, kun mä en tiedä kun sen, että lietettä eivät ainakaan saa käyttää, siis lantaa, jossa on joukossa virtsaa. Pää asiassa kai pitää huolehtia maasta viljelykierrolla. Eli ainakin typpeä tulee maahan joistain kasveista ja kun jätetään kasvien osia maahan maatumaan, ne lannoittaa, jotain sellaista.

Yhteistyössä