Kuulin kamalan huhun arabiasta, eräs toistakymmentä vuotta pois tuotannosta ollut juttu tulossa taas tuotantoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suuttunut keräilijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja suuttunut keräilijä:
voiko oikeasti olla totta? Siis sellainen tuote mistä keräilijät maksavat nyt maltaita, voiko arabia olla oikeasti niin mulkkku että laittaa sellaisen takaisin tuotantoon? Sehän menettää keräilyarvonsa samantien

en nyt viitsi mainita mistä on kyse, ellei olekkaan totta. Eräs arabialla töissä oleva oli kertonut kaverilleni, mutta epäilen silti vähän onko totta ollenkaan. Onhan arabia tehnyt tämän kyllä ennenkin monta kertaa

Miksi ei voisi laittaa uudelleen tuotantoon? Tuskin niitä nyt kiinnostaa mikään keräilyarvo vaan tuotteidensa myynti. Tosi naurettavaa ajatella tuolleen...

Voi kun tulisikin aina silloin tällöin joku vähän harvinaisempikin astiasto uudistuotantoon. Apila oli kiva alku. Minä kaipailisin esim. Taikaa.

Olis kyllä jobbareille ihan oikein, että markkinat menisivät vähän sekaisin. Sillä jobbareitahan suurin osa näistä "keräilijöistä" on.

Mahtavaa, jos vanhat muumit tulevat uustuotantoon. Ne ovat paljon kauniimpia kuin nämä nykyiset. Niitä uusvanhoja voisin ostaakin mutta en tietenkään millään nykyriistohinnalla, kun käyttöastioita haluan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi kun tulisikin aina silloin tällöin joku vähän harvinaisempikin astiasto uudistuotantoon. Apila oli kiva alku. Minä kaipailisin esim. Taikaa.

Olis kyllä jobbareille ihan oikein, että markkinat menisivät vähän sekaisin. Sillä jobbareitahan suurin osa näistä "keräilijöistä" on.

:o
Ja mikä sulla on näitä "jobbareita" vastaan :0

Alkuperäinen kirjoittaja n:

Ihan sama, kuin mitä tahansa trokaria.

Erityisesti kirppareilla ärsyttää se, että
a) ei saa omia tavatoitaan rauhassa esille laittaa kun nämä haaskalinnut ovat jo kasseja tonkimassa ja kyselemässä että onko arabiaa
b) moni tietämäni jobbari pitää moooontaa eri pöytää, samat tavarat vuodesta toiseen samalla paikalla - minusta syö kirpparin arvoa ja mielenkiintoa
c) en ikinä osta mitään lastentavaroita jobbareilta; inhottaa, että pillavat hyvin toimivan lapsiperheiden välisen solidaarisuuden
d) en edes jaksa mennä tähän myyntitoiminnan ammattimaisuuteen ja veronkiertoon.

Tässä nyt muutama syy.

Alkuperäinen kirjoittaja n:

Ihan sama, kuin mitä tahansa trokaria.

Erityisesti kirppareilla ärsyttää se, että
a) ei saa omia tavatoitaan rauhassa esille laittaa kun nämä haaskalinnut ovat jo kasseja tonkimassa ja kyselemässä että onko arabiaa
b) moni tietämäni jobbari pitää moooontaa eri pöytää, samat tavarat vuodesta toiseen samalla paikalla - minusta syö kirpparin arvoa ja mielenkiintoa
c) en ikinä osta mitään lastentavaroita jobbareilta; inhottaa, että pillavat hyvin toimivan lapsiperheiden välisen solidaarisuuden
d) en edes jaksa mennä tähän myyntitoiminnan ammattimaisuuteen ja veronkiertoon.

Tässä nyt muutama syy.

Ystäväni pisti parilla eurolla myyntiin lastenhaalareita kirppareilla. On itse pienituloinen ja halusi sitten, että joku toinen saa käyttövaatetta edullisesti. Joku ihana ihminen sitten oli ostanut vaatteet ja laittanut viereiseen pöytään toppahaalarit myyntii 10 euroa kappale. Aika perseestä, kun jotkut tulee sotkemaan lapsiperheiden välistä hyväntahtoisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Ystäväni pisti parilla eurolla myyntiin lastenhaalareita kirppareilla. On itse pienituloinen ja halusi sitten, että joku toinen saa käyttövaatetta edullisesti. Joku ihana ihminen sitten oli ostanut vaatteet ja laittanut viereiseen pöytään toppahaalarit myyntii 10 euroa kappale. Aika perseestä, kun jotkut tulee sotkemaan lapsiperheiden välistä hyväntahtoisuutta.
:( Niinpä. Itse myyn myös aina halvalla ja toivon, että menee tosi tarpeeseen. Itsellekin tulee hyvä mieli, kun saa ilahduttaa asiakasta, joka löytää edullisesti omaan käyttöön jotain kivaa. Välikäsien kautta hinta nousee, enkä pidä sitä muutenkaan moraalisesti oikeana tapana toimia kirppismaailmassa.

Yhteistyössä