Voiko olla totaalista unettomuutta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sleepless_in_Tampere
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sleepless_in_Tampere

Vieras
Kaverini väittää, että oli 2 vuotta niin että nukkui maksimissaan 5 kertaa n. 10-15 minuuttia. Mutta että oli kuukausien TÄYSIN unettomia jaksoja. Siis oon kuullu, että nukkuu tosi vähän, mutta että ei nukkuis lainkaan? En oikein uskonut, mutta en viittinyt inttää vastaankaan kun en tiä. Miten on, miten pahaa unettomuus voi olla?

Ei voi olla mitenkään mahdollista valvoa noin paljon. Todennäköisesti kaverisi oli unettomuuden tai jonkun muun syyn takia jotenkin niin sekaisin nuo vuodet ettei muista nukkuneensa vaikka oikeasti on nukkunutkin.

Olen kuullut jo kahden viikon unettomuuden jälkeen teholle rytmihäiriöiden takia joutuneista, joten kuukausien mittaiset unettomuusjaksot tuntuu melko uskomattomilta. En oikein usko, että kenelläkään on niin teräskroppaa että kestäisi kuukausia täysin ilman unta. Onhan niitä tutkimuksia, että ihminen on torkkunut vaikka itse omasta mielestään ei nukkunut koko yönä. Ehkä näin on käynyt kaverillesikin.

Ei voi olla mitenkään mahdollista valvoa noin paljon. Todennäköisesti kaverisi oli unettomuuden tai jonkun muun syyn takia jotenkin niin sekaisin nuo vuodet ettei muista nukkuneensa vaikka oikeasti on nukkunutkin.

Minä en nukkunut ekan lapsen synnyttyä sekuntiakaan kahteen vuoteen. En sekuntiakaan. Että todistappas väittees siitä ettei voi olla kokonaan uneton. Kyllä mä tiedän etten nukkunut vaik olisin halunnut.

Ei ole mahdollista. Samaa sanoisin kun jellybeany, eli on torkkunut / nukkunut vaikkei siltä ole tuntunutkaan. Itse kärsin välillä unettomuudesta ja olen todella väsynyt, ja ihan oikeasti olen välillä sitä mieltä että olen vaan pyörinyt sängyssä koko yön - mies vaan on toista mieltä, koska mä kuorsaan :P Eli nukahdan välillä vartiks - puoleks tunniks, vaikkei siltä tunnukaan.

Kyl mää olen kanssa sellasta kuullu että kokonaan ei voi olla nukkumatta ja pysyä hengissä. Kyllin väsyneenä ihminen ei huomaa nukahduksia ja voi tuntua sille että ei oo yhtään nukkunu. Itekin sen huomaa että vaikka miten ois sitä mieltä jotta ei oo koko yönä nukkunu hetkeäkään niin toinen silti sanoo mun nukkuneenkin. Ihminen nukkuu vaikka seisaalleen jos niikseen on. Eli en usko kenenkään voivan olla unetta täysin pitkiä aikoja.

Minä en nukkunut ekan lapsen synnyttyä sekuntiakaan kahteen vuoteen. En sekuntiakaan. Että todistappas väittees siitä ettei voi olla kokonaan uneton. Kyllä mä tiedän etten nukkunut vaik olisin halunnut.

Todista sinä ettet oo nukkunut :D Jos tuo sun juttusi ois totta niin oisit tehnyt uuden maailmanennätyksen, vaan kun se ei voi olla totta.

"Kaikkien aikojen valvomisennätys on 18 päivää, 21 tuntia ja 40 minuuttia. Ennätys tehtiin keinutuolimaratonin aikana. Ennätyksenhaltija kärsi valvomisen vuoksi hallusinaatioista, vainoharhaisuudesta, hänen näköaistinsa ja puhekykynsä heikentyi ja hänen muistinsa ja keskittymiskykynsä oli ajoin hyvin heikko."

Toivottavasti et väitä kellekään tosissaan valvoneesi kahta vuotta putkeen. Ne kyllä nauraa sulle.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;27861214:
Mä muistan nähneeni ihan saman. Niinpä uskon että kourallinen ihmisiä maailmasta löytyy jotka siihen pystyy jostain syystä.

Minä näin myös sen dokumentin, mutta minun mielestäni ne ihmiset torkahtelivat istuallaan tai sohvalla lojuessa eli eivät oikeasti valvoneen koko aikaa. Ettekö te huomanneet sitä? Vaikka ei olisi kokonaan silmät kiinni, niin minusta semmoiset jähmettymisen hetket huomaa.

No mä tiedän ite parhaiten. Mulla on monia muitakin ihmeellisiä juttuja, en ole ihan tavallinen. Omaan intuitiivisia kykyjä, näen asioita jne... olen ihmeellisen herkkyyden ja kosketuksen galaksiin omaava ihminen, näin mulle eräs alan huippuihminen joskus sanoi... Nykyään mä nukun paljon, mulla oli vaan joku uskomaton avaruudellinen kehitysvaihe tuossa vaiheessa... Raskasta se oli ja tavallinen ihminen ei olis kestänytkään... Mutta antaa karavaanin kulkea, koirat ne haukkuu vaan.

No mä tiedän ite parhaiten. Mulla on monia muitakin ihmeellisiä juttuja, en ole ihan tavallinen. Omaan intuitiivisia kykyjä, näen asioita jne... olen ihmeellisen herkkyyden ja kosketuksen galaksiin omaava ihminen, näin mulle eräs alan huippuihminen joskus sanoi... Nykyään mä nukun paljon, mulla oli vaan joku uskomaton avaruudellinen kehitysvaihe tuossa vaiheessa... Raskasta se oli ja tavallinen ihminen ei olis kestänytkään... Mutta antaa karavaanin kulkea, koirat ne haukkuu vaan.

Höpöhöpö

Höpöhöpö

Tässä linkki ohjelmaan: Uneton elämä | TV | yle.fi Jota ei nyt sitten voi enää katsoa.. mutta totta on tämä kaikki.. itse sairastan fibromyalgiaa, ja valvon öitä särkyjen takia. Tosin sitten voi olla että nukun sitten vastaavasti monta päivää niin että kaikki vapaa-ajat menee siihen. Mutta näitä unettomia on ihan oikeesti olemassa, tuo ohjelma todistaa sen. Ja se mies Ukrainasta on todella olemassa: on ollut nukkumatta yli 25 v tällä hetkellä.. jos elää..

Yhteistyössä