Voiko nuhainen vauva 5 kk nukkua ulkona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hätähousu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hätähousu

Vieras
Moi! Meidän vauvalla on eka nuhansa, nenä aivan tukossa ja yöunet olivat onnettomat. Päivisin vauva on nukkunut ulkona. Saako hänet pistää nyt vaunuihin nukkumaan nuhaisena? Kuumetta ei ole ja ulkona on - 5, lämpenee varmaan auringon myötä nopeasti.

Laittaisin, ja ehkäpä vielä tavallista pystympään asentoon (jos saa säädettyä ), niin henki kulkee helpommin. Itse olen laittanut kuumeisenkin lapsen ulos, no siis en kovassa kuumeessa, mutta lämmössä kyllä. Nukkuu ulkona aina paremmin kuin sisällä.

voit laittaa. kuumeisenkin lapsen voi laittaa ulos vaunuihin nukkumaan kauniilla ilmalla, eli ei tuuleen ja tuiskeeseen. sopivasti vaatetta päälle ja tottakai yleisvoinnin mukaan. tervettä maalaisjärkeä käyttäen. raitis ilma parantaa sairaan lapsenkin olotilaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keiju07:
Laittaisin, ja ehkäpä vielä tavallista pystympään asentoon (jos saa säädettyä ), niin henki kulkee helpommin. Itse olen laittanut kuumeisenkin lapsen ulos, no siis en kovassa kuumeessa, mutta lämmössä kyllä. Nukkuu ulkona aina paremmin kuin sisällä.

Mä käytän pyyhettä taljan alla. Silloi on ihan pienessä kohoasennossa kokoa ajan.
Meidän vaunuissa säädettävyys on 3:ssa asennossa ja kyllä ainakin se keskimmäinen on mielestäni liian pysty nukkumiseen.
Toisaalta 5kk vauva on varmaan vielä kopassa, silloi noista säädöistä ei ole mitään hyötyä.

Mutta, pyyhe koppaan alimmaiseksi, siihen sitten mahdollinen talja ja makuupussi.

Kiitos! Kyllä minä pistän vauvan nukkumaan pihalle, parempi hänen on siellä varmasti olla. Meillä on isompikin lapsi, mutta en muista enää hänen vauva-ajoistaan käytäntöjä ja neuvolaan en kehtaisi näin pienen asian kanssa soittaa ennen puhelintuntia.

Yhteistyössä