Voiko mennä uimaan kun kohdunsuu hieman auki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epävarma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En minäkään enää menis. Ettei tule mitään tulehduksia. Kun kohtutulehdus tuli joskus tutulleni uimahallista, ei siis ollut raskaana, mutta kuitenkin. Vauvaa ajatellen, älä mene!

Mulle on sanottu että voi mennä uimaan, vaikka mulla on ollu kohdunsuu auki pari senttiä jo viikolta 20 asti (siis kuopuksen aikana). Ainoastaan pitään hyvin pestä alapää heti vedestä nousun jälkeen . Limatulppa ja kalvot suojaa kohdun täysin vaikka kohdunsuu vähän auki olisikin...
Mutta helpointa on kun soitat vaikka päivystykseen ja kysyt sieltä saa varman vastauksen...

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Mulle on sanottu että voi mennä uimaan, vaikka mulla on ollu kohdunsuu auki pari senttiä jo viikolta 20 asti (siis kuopuksen aikana). Ainoastaan pitään hyvin pestä alapää heti vedestä nousun jälkeen . Limatulppa ja kalvot suojaa kohdun täysin vaikka kohdunsuu vähän auki olisikin...
Mutta helpointa on kun soitat vaikka päivystykseen ja kysyt sieltä saa varman vastauksen...

Mun pikkusisko oli sairauslomalla miltei koko toisen raskautensa ajan ennenaikaisen synnytyksen vaaran takia ja hänelläkin oli kohdunsuu hieman auki. Hän sai usealta lääkäriltä ehdottoman uintikiellon tulehdusriskien takia.

Yhteistyössä