Voiko mennä gynelle jos on menkat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
Just alkoi menkat ja gyneaika ois huomenna epäsäännöllisten menkkojen takia, lisäks haluan varmistua ettei oo mitään muuta häikkää kun ollaan jonkin aikaa yritetty lasta miehen kanssa ilman tärppiä.. Kannattaako aikaa siirtää ja mitähän tutkimuksia gyne mahdollisesti tekee? Mitä epäsäännöllisille kuukautisille voi tehdä?

No näkyvyys voi olla vähän heikko sisätutkimusta ajatellen ja voisin kuvitella että veri sotkee papa-näytteen niin ettei siitä saa kunnolla selvää.

*muoks viesti karkasi. Veikkaisin että sisätutkimus ja papa jos sitä ei ole otettu, ja ehkä jotain hormonimäärityksiä?

Eikö sun omat aivot osaa sanoa,että gynelle ei mennä kuukautisten aikana ellet sitten halua kierukkaa laittaa,se onnistuu menkkojen aikana,muille tutkimuksille menkat on haittana.
Jos on epäsäännölliset kuukautiset niin otetaan verikokeita ja ultra tehdään millä katsotaan munasarjat,siksi ei saisi olla menkat päällä,että siirrä aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja migreenikko:
Eikö sun omat aivot osaa sanoa,että gynelle ei mennä kuukautisten aikana ellet sitten halua kierukkaa laittaa,se onnistuu menkkojen aikana,muille tutkimuksille menkat on haittana.
Jos on epäsäännölliset kuukautiset niin otetaan verikokeita ja ultra tehdään millä katsotaan munasarjat,siksi ei saisi olla menkat päällä,että siirrä aikaa.

onko sulla migreenikohtaus päällä kun noin äkäinen olet?

Ei ole migreeniä päällä,mutta te vaan esitätte niin tyhmiä kysymyksiä täällä,että ei voi kun ihmetellä,että eikö teillä omat aivot osaa sanoa mitään?
Kyllä mulla ainakin ilman sanomattakin on selvää,että kuukautisten aikana ei gynelle mennä ja mulle on gyne sanonut niin,ainoa mikä tehdään menkkojen aikana on kierukan laitto.

Kiitos vastauksista.

Migreenikko: Kyllä aivoni sen verran epäilivät asiaa, että päätin siitä kysyä. Ilmeisesti gynelle siis voi kun voikin mennä vaikka on menkat, ja näkemyksiä taitaa olla useampikin kuin omasi. Itse olen käynyt vain muutaman kerran aikaisemmin gynellä ja nuoren ikäni vuoksi ei kokemuksia liiemmin ole. Anteeksi jos mielenrauhaasi jotenkin häiritsin kysymykselläni :)

Voin sanoa,että vastaus on ei tulla menkkojen aikana,soita niin kuulet itse ettei tarvi maksaa ja eivät pysty tekemään mitään,hormonikokeet pystyvät ottamaan labrassa,mutta ulrta tehdään kun on epäsäännölliset menkat,mulla itselläni on epäsäännölliset menkat olleet nuorena niin tehtiin ultra ja otettiin hormonikokeita verestä ja sain lääkkeet jotka tasoitti menkkakierron.

Ei ole migreeniä päällä,mutta te vaan esitätte niin tyhmiä kysymyksiä täällä,että ei voi kun ihmetellä,että eikö teillä omat aivot osaa sanoa mitään?
Kyllä mulla ainakin ilman sanomattakin on selvää,että kuukautisten aikana ei gynelle mennä ja mulle on gyne sanonut niin,ainoa mikä tehdään menkkojen aikana on kierukan laitto.

no kyllä mä jouduin menee kun ei synnytyksen jälkeen vuoto loppunu, oli sit istukan pala jääny, eli on muitakin syitä mennä kuukautisten aikaan kuin vain kierukan laitto.et kyllä ihmetten sun kommentteja täällä!!

voithan soittaa ap siihen vastaan ottoon ja kysellä asiaa ja sit jos ei käy niin varaat uuden ajan.

viimeksi kun olin gynellä ja otettiin papa, niin alkoi siinä menkat.. olin siis ottanu viimeisen pillerin edellisenä aamuna ja kun sitten otettiin sen harjan kanssa niin menkat alko. gyne sano että on kohtalaisen yleistä et jos menkat tulossa niin alkaa tossa vaiheessa eikä haittaa mitään ja sanoi että voi ottaa ihan hyvin vaikka menkat oliskin jo alkanut aiemminkin. näin ainakin mulle ssanottiin mut tiedä sitten.

Ultraa ja sisätutkimusta ei kyllä haittaa pätkääkään vaikka kuukautiset oiskin päällänsä. Eikä varsinkaan tavallisia verikokeita (joitain on mitkä ajoitetaan kuukautiskierron mukaan esim. kierron 21-23. pv, mut poikkeuksia ne on ) .

Papaa ei voi ottaa jos on kuukautiset, tulos ei ole luotettava.

Mulla ei oo ylipainoa ollenkaan, ehkä melkeen toisinpäin, vaikka en kyllä itteeni alipainoiseksi koe. 158/47...

Täytyy tosiaan soitella heti huomenna aamusta, oishan se hyvä jos sen papan sais samalla otettua.. :)

Yhteistyössä