Voiko leikkipuistojen altaisiin mennä lapsen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Joo tiedän, tyhmä kysymys, mutta en ole siellä aikuisia nähnyt, eikä tuota 1 v. 2 kk:ta voi sinne vielä yksin laskea. Allas syvenee jonkin verran toisessa päässä, ja siellä on muutenkin sellainen vilinä, että minusta olisi parempi mennä ekaa kertaa sinne hänen kanssaan. Vai onko se noloa?

Joo ja esikoisesta on kyse, enkä ole ennen lasta koskaan katsellut altaisiin, onko siellä aikuisia..

Alkuperäinen kirjoittaja zxc:
en tiedä voiko,mutta mä ainakin menisin :) eihän sun oo pakko mennä kauemass istut siinä jossain laidalla ja lapsikin voi olla siinä vieressä

Juu no ei mun lapsi siinä vieressä ole sekuntiakaan, on sen verran vilkas tapaus..

Kyllä mun mielestä aikuinen voi siellä kahlata lapsen mukana, mutta älä nyt ihan uimaan kuitenkaan ala. Puistoissahan on vähän erilaisia altaita ja ainakin mun mielestä pienten kanssa sellaiset on parhaita, joissa ei ole reunusta ja ne syvenee pikkuhiljaa keskelle päin.

Alkuperäinen kirjoittaja zxc:
Kyllä minäkin aikanaan olin altaassa mukana taaperon kanssa (1-2v).

Niin ja siis kahlaamassa, ei siellä uimaan olisi pystynytkään, oli sen verran matalaa. Ja ihan vaatteet päällä, shortsit yms, en ollut uimapuvussa.

Ja meitä zxc -nimisiä onkin näköjään kaksi täällä... sorry eka zxc, en heti huomannu.

Alkuperäinen kirjoittaja Hp:
Kyllä mun mielestä aikuinen voi siellä kahlata lapsen mukana, mutta älä nyt ihan uimaan kuitenkaan ala. Puistoissahan on vähän erilaisia altaita ja ainakin mun mielestä pienten kanssa sellaiset on parhaita, joissa ei ole reunusta ja ne syvenee pikkuhiljaa keskelle päin.

Joo en ala uimaan, hehheh se olisikin näky kun aikuinen nainen uisi sammakkoa kaikessa rauhassa puoli metriä syvässä lasten altaassa. :-D

Ihan vaatteet päällä ajattelin mennä pojan kanssa. Reunukset tuossa altaassa kyllä on. Toki lasken pojan itsekseen sitten kun siltä näyttää että siellä pärjää.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
varmaan vähä pakko mennä mukaan...tai sit mennä altaattomaan puistoon.

Joo ei tota vilkasta taaperoa voi sinne yksin laskea. Ja tosiaan menee sinne samantien kun puistoon mennään, ei sitä voi estää. Ei olla nyt käyty tuossa puistossa sinä aikana kun altaassa vesi on ollut.

Yleensä Hgin leikkipuistoissa on tiukat säännöt uima-asujen suhteen. Eli lapsilla tai aikuisilla ei ole asiaa altaaseen muuten kuin uimapuvussa. Omassa lähipuistossa saa istua altaan reunalla shortsit jalassa ja huljutella koipia vedessä, muttei saa mennä kahlaamaan. Käytännöt voivat olla erilaisia, joten kannattaa aina varmistaa puiston ohjaajilta!

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Yleensä Hgin leikkipuistoissa on tiukat säännöt uima-asujen suhteen. Eli lapsilla tai aikuisilla ei ole asiaa altaaseen muuten kuin uimapuvussa. Omassa lähipuistossa saa istua altaan reunalla shortsit jalassa ja huljutella koipia vedessä, muttei saa mennä kahlaamaan. Käytännöt voivat olla erilaisia, joten kannattaa aina varmistaa puiston ohjaajilta!

Ok, hyvä tietää. Tuo on tosiaan ihan uusi juttu meille.

en kehtaisi ängetä jos siellä leikki-ikäisiä lapsia paljon. röyhkeää sitten aikuisen sinne pieneen tillaan ängetä.
ei 1v kuulu vielä minnekään veteen mennä. sitten kun siellä pärjää itsekseen niin voi mennä. omalle penskalle voi sanoa ei.

Yhteistyössä