Alkuperäinen kirjoittaja sama vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Onpas alentava kommentti:
VOI PYHÄ SYLVI.. jos joku kirjoittaisi minusta näin alentavaan sävyyn, vetäisin lättyyn!!!!!
Itselläsi ei taida juuri järkikulta pakottaa kun noin jaksat toista nälviä!!! Mitäs jos kasvaisit aikuiseksi???
Minusta sitä ei paljon järkikulta pakota, joka asuu maaseudulla ilman keinoa liikkua paikasta toiseen. Ja sitten ruikuttaa että työvoimatoimiston pitäisi vain ymmärtää kun toinen on ihan itse, tieten tahtoen, tehnyt elämästään vaikeaa. Kyllä minä ainakin mietin kuinka mahdollisesti kuljen töihin kun muutimme 40 km päähän työpaikasta.
Olen tätä asiaa pohtinut parin kaverin kanssa, ja mietimme sitä et mikä ihmeen tarve on toisia moittia jokaisen omista valinnoistaan??? VARSINKAAN KUN NE EI KENELLEKÄÄN MUULLE KUULU!! Jokaisella on varmasti jotain parannettavaa omassa elämässään, ei me täydellisiä olla...ei läheskään. Oma anoppini on asunut maalla koko ikänsä ja pärjännyt loistavasti ilman ajokorttia. Lähimpään kauppaan on matkaa 14km, samoin muihin palveluihin. Siltä joskus kysyin, että eikö sua yhtään haittaa se , että kulkemaan pääsee huonosti. Eipä haitannut, ei hän ole siihen kuollut. Bussiin pääsee ja kyläkuljetuskin toimii. Yleensähän nuo tiet ovat aika kamalissa kunnossa, on monttua monenlaista ja jokaisessa tien vieressä on kelirikko-merkki. Ei siis tarvitsekaan mitään erityistä huolenpitoa.
Itse en myöskään ymmärrä sitä, että täällä on muutama haukkunut kyseistä äitiä asennevammaiseksi. Ei kyse ole asennevammasta, jos työtä on vain muutaman kertana viikossa. Kun palkkapäivä koittaa, niin mahtaakohan se korvata edes kaikkia matkakuluja kokonaisuudessaan? Olipa sitten kyseessä oma auto tai bussi! Bensan hinta kun ei ole mitenkään halpaa...ja bussimaksutkin on joka puolella erisuuruisia. En tiedä minkälaista logiikkaa jotkut käyttävät, mutta itse ainakin haluan, että pystyn omalla palkallani maksamaan autoni kaikki kulut, omat laskuni...samoin mieheni maksaa omasta palkastaan hänen autonsa kulut, omat laskunsa yms. Yhteisesti sitten maksamme muut kulut...Ja kun nyt oikein järkeillään, niin tuskin tuolla muutamalla sadalla eurolla saa kaikkia kuluja maksettua! Joten yhtä tyhjän kanssa! Eikä ne siellä päivähoidossakaan lapsia ilmaiseksi pidä...
Ei se elämää vaikeuta se ajokortin puute jos kulkemaan pääsee ihan bussillakin. Tässä kohtaa sitä elämää on vaikeuttanut työkkäri joka ei ajattele muuta kuin tilastoja. Ihmettelen vaan työkkärin tapaa toimia, jos kerran samalta kylältä löytyy työtä ihan bussiyhteyksien päästäkin. Miksi sitten tarjota työtä jostakin jumalan seljän takaata, minne ei pääse muuta kuin taksilla??? Ja jos työstä ei saa kuin kuussa sen muutaman sataa euroa, niin ei sinne kannata lähteä kovinkaan pitkän matkan takaa edes ajamaan.Ei, jos ei halua harrastaa hyväntekeväisyyttä.
Mutta toivotan kuitenkin tälle äidille paljon onnea työnhakuun.Ja tähän loppuun vielä eräs tarina kylämme miehestä, joka arkiaamuisin kulkee bussilla kirkolle, sieltä hyppää toiseen bussiin ja ajaa kaupunkiin töihin. Pisti auton pois, kun sen kustannukset olivat suuremmat kuin bussilla liikkuminen.Ei ole katunut päivääkään.Taisi ajokortinkin käydä luovuttamassa poliisille...ei siis kaikki ihmiset ole ajokortistaan kiinni vaikka maalla asuvatkin. Kyllä ne on ihan muut seikat mitkä elämää vaikeuttaa...