Voiko työkkäri muka toimia näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Susam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sain karenssin kun työnhaku myöhästyi 3 päivää koska vaikean alkuraskauden verenvuodon takia jouduin käymään lääkärissa ja neuvolassa, eikä mielen vieressäkään käynyt että hitsi kun työnhaku pitää uusia... 2 kk karenssia syystä että olin kieltäytynyt työstä jota ei siis koskaan minulle edes oltu tarjottu. nyt tappelen sitten JHL:n kanssa että eikö tuohon myöhästymiseen ollut työvoimapoliittisesti pätevä syy ja miksi olen kieltäytynyt työstä jota ei edes ole tarjottu!!! ja 6 kk joudun odottamaan päätöstä. kenen mielestä oli oikutettu karenssi????

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei työkkäri voi velvoittaa autotonta työhön sellaiseen paikkaan johon ei ole julkista liikennettä. ainakaan karenssia ei ko. menettelyn tuloksena voi tulla. mutta jos ystävälläsi kuitenkin kulkee julkinen liikenne esim 5km päästä kodista niin silloin sitä on käytettävä. jos työnantaja ei suostu muokkaamaan työvuoroja julkisen liikenteen kanssa sopiviksi ja irtisanoo sillä perusteella työntekijän niin silloin on täysin oikeutettu päivärahaan.

kyllä vaan tulee karenssia ja voi työkkäri vaatia että lähdet vaika 200km päähän töihin ilman autoa,vaikka kävellen jos julkisia ei ole.