Voiko lapset jättää lomalla hotellihuoneeseen nukkumaan keskenään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On ihan eri asia jättää lapset päivällä hetkeksi kotiin tuttuun ja turvalliseen paikkaan pyykinhakureissun ajaksi kuin illalla/yöllä vieraaseen ympäristöön.

Tapaus Madelinen lisäksi tulee mieleen Estonia, jossa lapsiaan hyteistä hakemaan lähteneet vanhemmat jäivät sille tielleen.

Ei tod.

No ei tietenkään voi jättää. Jos jotain tapahtuisi, niin ei se 7v. pysty auttamaan 1v.

Jos ryypätä aiotte, niin ottakaa se pullo mukaan huoneeseen. WT-vanhemmille sehän olisi parempi vaihtoehto.

Mitä olette mieltä, voiko lapset (1v ja 7v) jättää hotellihuoneeseen nukkumaan keskenään kun vanhemmat lähtevät hotellin alakertaan istumaan iltaa? Vanhemmalle kerrottaisiin, että vanhemmat menevät alakertaan lasten nukahdettua ja huoneeseen laitettaisiin itkuhälytin. Meillä on miehen kanssa tästä asiasta kiista, hänen mielestään täysin sopimatonta, minä taas en näe asiaa pahana. Käynhän minä meillä kotonakin 100m päässä nukkuvasta vauvasta laittamassa pyykkejä yms. touhuan pihalla ja vauva nukkuu sisällä itkuhälyttimen kanssa. Joten onko tilanne oikeastaan eri? Miksi se silti tuntuu väärältä esim. miehen mielestä? Tarkoitus ei olisilähteä ryyppäämään vaan nauttia esim. hotellin iltaohjelmasta loman aikana.

Mä voin jättää omani. Vanhn on täysi ikäinen ja voi vahtia kymmenkesäistä.

Yksivuotiasta en uskoisi edes täysi-ikäiselle ellei ois todistuksia ja vakuutuksia ja ensiapukoulutuksia sun muita.

Meidän lapsi on syntynyt samana vuonna, kuin Madeleine oli. Matkustelemme paljon, ja surutta ennen tätä tapausta jätimme lapsen päiväunilleen hotellihuoneeseen, ja itse olimme itkuhälyttimen päässä hotellin altaalla. Emme jättäneet tämän tapauksen jälkeen. Lapsen 7-kymppinen mummo on edelleen sitä mieltä, että lapsemme saattaa joku siepata etelänlomilla, kun meidän silmä välttää. Kyllä me kuitenkin 13-vuotiaan olemme jo jättäneet yksin huoneeseen. Kovasti vaikuttaa siltä, että kohta se ei lähde meidän mukaan reissuun mukaan.

ei voi. Kun on lapset ja lähdetään loamilemaan, niin asiat on suunniteltava lasten tarpeet edellä. On otettava esim huoneistohotelli, missä on erillinen olohuone ja makuuhuone, taikka huone ja parveke. Ja kun lapset nukkuvat, voivat vanhemmat istua keskenään hetken iltaa vaikka sitten sen lasillisen nauttien parvekkeella tai olohuoneessa. Ei ole todellakaan turvallista jättää lapsia keskenään. Mitä jos ne herää ja lähtevät hiippailemaan? Mitä jos joku tulee huoneeseen? Mitä jos tulee tulipalo tai teille itsellenne sattuu jotain ollessanne siellä alhaalla.

Mä en IKINÄ jättäisi noin pieniä lapsia edes suomen lomilla yksinään huoneeseen. Järki käteen nyt!

Entäs jos menevät parvekkeelle ja kuikuilevat kaiteen yli etsien teitä?
Mitä jos lähtevät ovesta yksin ulos, ja eksyvät vaikka altaalle?
Entä jos joku tulee huoneeseen parvekkeen/terassin/oven kautta? ¨
Itkuhälyttimestä ei edes välttämättä kuule mitään, jos alabaarin musiikki on liian kovalla.

Ei voi olla noin kova hinku iltaa istumaan, vaikka ei alkoholia ottaisikaan!
Tai sitten täytyy mennä vuorotellen miehen kanssa...
Onneks sun miehelläs on järkeä päässä!

Yhteistyössä