Voiko lapsen homouden arvata jo kun lapsi on pieni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitiwqq
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä ihmettelin mummon kertoman mukaan aina pienenä suureen ääneen "miksi Mika-serkun nimi on Mika vaikka se on tyttö?" Mika on minua kaksi vuotta vanhempi, nykyään onnellisessa parisuhteessa elävä nelikymppinen homomies.

Joskus sen vain näkee. Lapsikin.

Jotenkin suloista. Kun hän on kuitenkin vasta lapsi... Jos on tunne, että on homoseksuaali, niin sitten on se tunne. Mutta voitte olla väärässäkin. Yhtkaikki - antakaa pojan olla sellainen kuin on ja rakastakaa ehdoitta. Millään muulla ei ole väliä kuin sillä, että omat vanhemmat hyväksyy ja rakastaa aina. Tuli mitä tuli.

Oma poika on aina ollut herkkä ja hoivaava luonteeltaan. Hänen kanssaan meillä ei kuitenkaan koskaan ole tullut mieleen mitään vastaavaa kuin teillä. Se on vaan se tunne. Vanhemman vaisto. Aika näyttää :)

Meillä on kolme poikaa, jotka ovat pienenä olleet ihan sellaisia pellavapäisiä peruspoikia. Eivät kuitenkaan mitenkään rämäpäisiä vaan enemmän rauhallisia. Autot ja pyssyleikit kiinnostivat, mutta myös pehmolelut.

Yksi pojista sitten täysi-ikäistyttyään kertoi olevansa homo, kaksi muuta ovat umpiheteroja. En ainakaan minä eikä oikeastaan kukaan muukaan aavistanut pojan homoutta. Kysyin asiasta muutamalta ystävältä ja sukulaiselta, ovatko he huomanneet, mutta eivät olleet. Poika on ihan yhtä rakas kuin ennenkin.

Mikäli poika leikkii pienenä nukeilla ja pitää muutenkin tyttöjen leikeistä, on se todennäköinen (ei varma) merkki homoudesta.

Viimeksi muokattu:
Mikäli poika leikkii pienenä nukeilla ja pitää muutenkin tyttöjen leikeistä, on se todennäköinen (ei varma) merkki homoudesta.
Höpöhöpö! Suurinosa pojista leikkii jossain vaiheessa esimerkiksi nukeilla, jos heille annetaan siihen mahdollisuus. Eikä se todellakaan ole merkki seksuaalisesta suuntautumisesta, vaan ihan normaalia. En ylipäätään käsitä, että edelleen jotkut puhuvat tyttöjen ja poikien leikeistä. Antakaa lasten leikkiä leluilla ja leikkejä joista pitävät! Ei niistä kenenkään seksuaalinen suuntautuminen ole kiinni, kyllä se on muusta johtuva ominaisuus.

Alkuperäiseen kysymykseen sanoisin, että joistain aavistaa hyvinkin varhain ja toisista ei.

Aika harva 5-v vielä tykkää tytöistä. Herkkä rämäpää poika, tykkää poikien leikeistä - ja vanhemmat pitävät homona!

Mun teini-ikäinen poika ilmoitti olevansa panseksuaali. Ja tämä siksi, että oli ihastunut tyttöön, joka puolestaan ilmoitti olevansa sukupuoleton. No, se ihastus päättyi, ja nykyinen tyttökaveri on ihan normaali, ja poikakin kokee olevansa hetero.

Yhteistyössä