Voiko koira pilata ystävyyden?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Hyvä ystäväni hankki koiran muutama kuukausi sitten. Itse en eläimistä pidä, enkä varsinkaan jokapaikkaan ehtivästä näykkivästä pienestä pennusta. En ole juurikaan tämän jälkeen kyläillyt ystäväni luona. Myöskään meille sisälle ei ole koira tervetullut, eikä ystäväni tahdo jättää sitä hetkeksikään yksin kotiin, joten emme juuri tapaa enää kahvittelun tms merkeissä, ainoastaan käymme kävelyillä yhdessä.

Tuntuu että ystäväni syyllistää minua ja mietinkin onko syy tosiaan vain minussa. En vain pidä eläimistä ja tiedän etten yhtään viihdy paikasssa jossa saa koko ajan pelätä teräviä hampaita ja silityksiä vaativaa koiraa. Ystäväni ei ymmärrä etten tahdo koiraa meille ja on siitä monesti maininnut. Sitten valitetaan miten paljon tuhoja koira saa aikaan, en ole sanonut mitä ajattelen eli "mitä minä sanoin" vaan yrittänyt olla ymmärtäväinen.

Voiko koira todella pilata ystävyyden?? :o

No ei mun mielestä!
Mä kyllä oon aina tykänny koirista, mutten ikinä haluais itelleni semmosta. Enkä koskaan oo haaveillu omasta koirasta. Silittelen kyllä tuttujen koiria, mutten missään vieraista koirista mee kyselemään tai silittelemään.

Mieheni on pelännyt koiria lapsesta saakka ja sen takia meillä ollaan vältelty paikkoja jossa on koiria. Yhdellä ystäväperheellä on iso koira ja aina tullessaan meille, he jättävät koiran autoon tai kesällä ulos tolppaan kiinni (ovat toiselta paikkakunnalta, eivätkä ole kylässä kun muutaman tunnin)

Meille siis ei myöskään ole koirat, eikä muutkaan elukat tervetulleita, tykkäsipä siitä eläimen omistaja tai ei. :D

Kyllä voi, jos omistaja ei osaa käsitellä koiraansa. =)

Mun entinen hyvä ystäväni osti koiranpennun, joka on ärsyttävin koira, jonka olen ikinä tavannut (ja mä tykkään koirista!). Tätä koiraa ei ole koskaan kielletty, joten pennusta asti se hyppii päin, puree, nuolee, nylkyttää jne. ja omistajansa mielestä se on vain kivaa.

Minusta ei. En mene heille, koska en tahdo olla yltäpäältä koiran kuolassa enkä tahdo enempää puremalla rikottuja sukkia... Meille en sitä koiraa tahdo, sillä meillä on 1. allergisia, joutuisin siivoamaan koko kodin koiran lähdettyä 2. en tahdo meille joka paikkaa kaluavaa puruvimmaista otusta.

Ja tietenkään tätä koiraa ei jätetty KERTAAKAAN yksin koko ensimmäisen elinvuoden aikana, mistä sitten seurasikin se, ettei se nyt aikuisenakaan osaa olla yksin. Joten... Kovin on vähiin jääneet tapaamiset tämän entisen kaverin kanssa. :/

Vaikea sanoa mitään, meillä 4 koiraa :heart:
Toki pennun hampaat käyvät väliin kiinni, mutta ei onneksi lujaa, eikä pentu pahaa tarkoita. Ei meillä ainakaan pentu tosissaan pure ihmistä niin, että sattuisi.
Mulle ainakin saa reilusti sanoa, että pelkää..voin laittaa koirat pois siks aikaa.

Suosittelen sanomaan reilusti asiasta ystävällesi!
Voittehan mahdollisesti tavata muuallakin.
Toisaalta voisit ehkä tutustua ystäväsi koiranpentuun, jonka jälkeen et välttämättä sitä enään pelkää ja opit "käsittelemään" myös silloin tällöin hammastavaa pikkukoiruutta ;)

En omalle kohdalleni toivosi, että ystävyys loppuisi lemmikin takia.

Odota että uutuuden viehätys menee koirasta ohi. Itse en ainakaan loukkaantuisi jos omat ystäväni ilmoittaisivat etteivät tykkää meidän koirasta. En mäkään tykkää useimmista vieraista koirista.

Ja minusta on tosi kiusallista mennä kylään paikkaan jossa koiraa ei ole koulutettu yhtään. Yksikin iso koira työntää ensimmäisenä nokkansa meikän hanuriin haistellakseen, erittäin epämiellyttävää ja niin koiramaista.... Mutta ihmisten maailmassa koirien on opittava ihmisten tavoille, ei hypitä, ei näykitä ja ei varsinkaan työnnettä kuonoa vieraiden pimpsan lähellekään!!! |O

Jokaisen koiranomistajan on hyvä olla perillä siitä että koira on koira eikä HÄN! Koiran paikka on lattialla, eikä tunkea vieraan syliin jne...

pitipä vielä lisätä ettei tulisi mieleenkään ottaa koiraa mukaan kylään, ellei sitä olisi erikseen pyydetty. Onneksi niitäkin ystäviä on jotka pyytää ottamaan koiran mukaan

Alkuperäinen kirjoittaja tinzu:
Odota että uutuuden viehätys menee koirasta ohi. Itse en ainakaan loukkaantuisi jos omat ystäväni ilmoittaisivat etteivät tykkää meidän koirasta. En mäkään tykkää useimmista vieraista koirista.

Ja minusta on tosi kiusallista mennä kylään paikkaan jossa koiraa ei ole koulutettu yhtään. Yksikin iso koira työntää ensimmäisenä nokkansa meikän hanuriin haistellakseen, erittäin epämiellyttävää ja niin koiramaista.... Mutta ihmisten maailmassa koirien on opittava ihmisten tavoille, ei hypitä, ei näykitä ja ei varsinkaan työnnettä kuonoa vieraiden pimpsan lähellekään!!! |O

Jokaisen koiranomistajan on hyvä olla perillä siitä että koira on koira eikä HÄN! Koiran paikka on lattialla, eikä tunkea vieraan syliin jne...

pitipä vielä lisätä ettei tulisi mieleenkään ottaa koiraa mukaan kylään, ellei sitä olisi erikseen pyydetty. Onneksi niitäkin ystäviä on jotka pyytää ottamaan koiran mukaan

Mikshän tuo lause jotenkin särähti korvaan :/ Lähtee jo tästä keskustelusta eri raiteille, mutta kyllä ihmisten pitäs oppia käyttäytymään tässä kaikkien elollisten olentojen maailmassa.

minäkin usein jos kyläilen, otan 8kk ikäisen poikani mukaan, enkä halua että hänestä löytyy hampaanjälkiä.. Heillä on myös vauva perheessä,mutta ovat sitä mieltä että pureskelevat keskenään toisiaan ja toki vahtivat ettei suuria vahinkoja satu..mutta mutta, kyllä minä niitä neulanteräviä hampaita pelkään.
Koira nukkuu ystäväni vieressä sängyssä, hyppii sohvilla yms, joten pakoon ei pääse. Ja tosiaan en haluaisi ystävääni tämän takia menettää :(

jos minun joku ystävistäni hankkisi koiran ja käyttäytyisi sen kanssa noin, niin ystävä saisi mennä, koska olen allerginen koirille enkä voi sietää niitä!!
Toisaalta minulla on ystävä joka ei voi olla kissojen läheisyydessä ja sitten toimimme sen mukaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Jos kumpikaan ei jousta suuntaan tai toiseen, kyllä siinä ystävyyskin voi katketa..

Peesi.
Meillä on koiria ja jos joku niitä pelkää, ne menevät esim. eri huoneeseen vierailun ajaksi. Mutta jos joku nirppanokka tulee sanomaan että hyh en tykkää niin saapi minun puolesta olla. Näin on kerran käynytkin... Hän pyysi meitä eristämään koirat, mutta itse antaa omansa istua vieraiden vieressä sohvalla, nuolla näiden naamat jne :whistle:
Eli muiden rakit ja hänen puudelinsa. Vrt. omat mussukat ja muiden kakarat.

Muoks. Ja kyläilyt hoidamme ilman koiria, paitsi anoppilareissut. Siellä haukut saavat juosta irrallaan sydämensä kyllyydestä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Kyllä vain voi ja eritoten lapsi voi pilata ystävyyden jos toisella on ja toisella ei.

totta, moni lapseton ei ymmärrä että ei voi enää mennä ja tulla miten sattuu ja lapselliset eivät tilannetta ainakaan auta puhumalla vain ja ainoastaan omasta kullannupustaan... Joustoa molemminpuolin.

Alkuperäinen kirjoittaja tinzu:

Ei se uutuudenviehätys välttämättä mene ihan heti ohi. Kaveripariskunta otti pennun noin puolitoista vuotta sitten ja siellä edelleen mennään koiran pillin mukaan ja se on joka paikassa mukana. Kävivät tässä hiljattain meillä kylässä ja puolitoista tuntia juteltiin pelkkää koira-asiaa. Ihmettelin miehelle siinä sitten jälkikäteen, et mistä me ennen juteltiin. Ja meillä on myös itsellä koira, mutta en silti jaksa kuunnella tuntitolkulla pelkkää koira-asiaa.

Ja oot varmaan ollu meillä kyässä, kun iso piskimme aina tuuppaa nenänsä jalkoväliin, vaikka kuinka kieltäisi ja ottaisi tukasta kiinni.

Riippuen ihmisistä, saattaa pilatakin.

Mä en todellakaan veis kenenkään kotiin meidän koiraa, paitsi jos koirakin ois kutsuttu. Meillä kävi ennen naapurit koiriensa kanssa, mutta oltiin nimenomaan kutsuttu koiratkin mukaan.
Ja jos meille tulee joku joka ei koirien seurasta välitä/pelkää koiria, ei meidän karvakuonosta tarvitse nähdä vilaustakaan, laitan kyllä koiran muualle siksi aikaa.

Kyllähän huonosti kasvatettu koira voi pilata ystävyyden siinä missä huonosti kasvatettu lapsikin. Kummatkaan ei ole meille tervetulleita ja en itse mene vieraisille sellaisiin paikkoihin, missä jompiakumpia on.

Minä varmaan lentäisin pyllylleni, jos joku tulisi meille koiransa kanssa. :o Kas kun ei hevosen kanssa! Koirat on ihan kivoja, ja voisin kyllä mennä koiraperheeseen kylään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minun kaverini ei suostu meille astumaan jalallaankaan enää,kun koira ei ole tervetullut.

No herranjestas, miksi pitää sallia jotain vieraiden ELÄIMIÄ omaan kotiinsa? :o
Jaa-ah, sanopa se. Minullekin yksi kaveri alkoi osoittaa mieltä jo vuosia sitten, kun ilmoitin että on kyllä itse tervetullut meille kylään, mutta koiran pitää jäädä pihalle (tuli siis yllätysvierailulle). Minä olen pahasti allerginen, ja kaveri sen kyllä tietää, mutta olin tietysti vain ilkeä, kun en huolinut kaverin koiraa kotiini...

Sain vielä myöhemminkin kuulla tuosta v*ttuilua, että meille ei voi tulla ollenkaan, kun koira ei ole tervetullut, ja on ihan kamalan julmaa jättää koira yksin kotiin pariksi tunniksi. Tuolla kaverilla oli muuten koira aina mukana pubissakin :/

voi toki pilata. mut mulla toisin päin: en oikeastaan voi olla ystäviä laajemmin ihmisen kanssa joka ei pidä koirista/on allerginen. eikä se minua haittaa, löytyy niitä koiraystävällisiäkin ystäviä. minulla nyt on elämänarvot näin päin, pienestä saakka oon eläinten keskellä ollut enkä osaa elämää ilmankaan elää. koirat on meillä ja karvaavat ja haluavat rapsutuksia, ja koirien kanssa harrastetaan ja lenkkeillään. kaverit on enemmän tai vähemmän koiraihmisiä ja enemmän tulee oltua niiden koiraihmisten kanssa kun vierailuihin voi yhdistää koirien leikittämisen ja lenkkeilyn. mutta en kyllä tunge kysymättä kenenkään luo koirineni, käytännössä vaan jää kyläilyt vähemmäksi niihin paikkoihin joihin koirat ei voi tulla.

Yhteistyössä