Voiko kierukkaa ja aborttia verrata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miksi ei?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ymmärrykseni mukaan kierukka tosiaan estää tuon hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisen kohdunlimakavoon, kun taas pillereiden ym. hormonaalisten ehkäisymenetelmien ehkäisyteho perustuu kypsän munasolun irtoamisen ehkäisyyn.

Itse en voisi kuvitellakaan laittavani kierukkaa sisääni, mutta muut saavat tehdä kuten parhaaksi näkevät. En uutenkaan perusta hormonaaliseen ehkäisyyn. Meillä käytössä kondomi, eikä mitään ongelmia ole.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
No on kyllä niin kaukaa haettua taas ku olla ja voi...

mulla on kierukka, pakosta. Ehkäisyä on kokeiltu kaikenlaista: pillerit (monet eri sortit), kaikenlaiset hormonaaliset muutkin ehkäisyt, ei käyneet. Sit toi kondomi ei vaan toimi. Joten kierukka tai sterilisaatio. Aborttia vastustan, jo sen takia mitä kipua siinä sikiölle aiheutetaan ja sit toi muu eettinen kanta. En koe kuitenkaan kierukkaa eettisesti vääränä, kska kyse on vasta rypäletasolla olevasta "raskaudesta" jos siitäkään. mutta Jumalani edessä toki asian kanssa joskus olen. Haluaisin vkenties ehkä vielä yhdemn lapsen vielä, sikis en sterilisaatiota halua, vielä. Joten musta menee "hiukan" yli verrata aborttia ja kierukkaa. Tutkikaa hiukan sikiön kehitystä vaikka aluksi, jos vertaatte:). Kaikella ystävyydellä ja jokainen toki on oman omatuntonsa kanssa kaksin.

Anneli Kivijärvi (arvostettu täti ja moni varmaan nimen tietääkin) kertoi minulle aikanaan, että kun on hormoonikierukka, niin silloin ei nainen yleensä ovuloi. Tällöin ei voi tietenkään tulla myöskään raskaaksi. Tietenkin poikkeuksia tapahtuu.

Jos munasoluni irtoaa ja hedelmöittyy, mutta ei kiinnity, vaan "putoaa pois" niin mihin se menee? Minulla kun oli 5 vuoden aikana tasan 2 kertaa kuukautiset. Oliko sisälläni siis nopeasti laskettuna reilut 55 kiinnittymätöntä munasolua vai mihin hemmettiin ne katosivat, kun eivät ainakaan koskaan vuotona ulos tulleet?

Yhteistyössä