Olinko mielestänne kohtuuton ja pikkumielinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsyttää vieläkin..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Haa";29579003]Mitä järkeä on ylipäätään pitää puhelinta päällä yöllä taii muutenkaan nukkuessa ja kiukutella sit, jos joku siihen viestittää tai soittaa?? Puhelin kiinni, jos haluaa olla rauhassa![/QUOTE]

Puhelin kiinni tai äänettömälle, niin johan tuollanen voitasko-nyt-nähdä-heti-pliis-jooko -kaveri alkaa tykittää viestiä että huhuu, missä oot, mikset vastaa, on se kumma kun ei kaverille vastata, huhuu.

Tällä palstalla vain on aina ollut se tyyli, että mitä tahansa ketjun aloittaja kirjoittaa, hän saa paskaa niskaan.

[QUOTE="vierailija";29579236]Puhelin kiinni tai äänettömälle, niin johan tuollanen voitasko-nyt-nähdä-heti-pliis-jooko -kaveri alkaa tykittää viestiä että huhuu, missä oot, mikset vastaa, on se kumma kun ei kaverille vastata, huhuu.

Tällä palstalla vain on aina ollut se tyyli, että mitä tahansa ketjun aloittaja kirjoittaa, hän saa paskaa niskaan.[/QUOTE]

Tää on niin totta. Siitähän se ois saanut suorastaan syyn mennä oven taakse "huolestuneena" kolkuttelemaan.

• Tykkää
Reactions: Nanemone
Itse joudun heräämään aamuyöstä töihin, joten pitäisin kyllä outona jos joku pyrkisi kyläilemään puoli kahdeksalta illalla, kun silloin olen jo pikkuhiljaa menossa nukkumaan.
Tosin ap:n tapauksessa kyse ei ollut tästä.

Et ollut kohtuuton mutta ihmettelen miksi et laita puhelinta äänettömälle että saat varmasti nukkua rauhassa!??

Kaverisi, ystäväsi mikälie ei taida olla kovin aikuinen vaan itsekeskeinen kuspää kun jaksaa tollasta syyttelyä ja ruikutusta. Kenties joku narsisti? Kyllä pitäis normaalijärjellä varustetun aikuisen tajuta että jos on sanonut haluavansa olla rauhassa niin antaa olla rauhassa! Naurettava tyyppi ja minä en ainakaan tuollaiseen pitäs mitään yhteyttä.

Anna kun arvaan, tuo tuttavasi on myös sellainen joka puhuu päälle, keskeyttää ja tärkeimmät jutut koskee häntä itseään? :D

4l9wl83ze2p.png

Kaksi asiaa.
1. "Heräsin sun soittoon" on tosi typerästi sanottu.
2. Missäpäin maailmaa on outoa vierailla klo 19.30 perjantai-iltana?

Lapsiperheissä harvemmin vieraillaan tuohon aikaan. Raskaana olevalla on varmasti elämänrytmi sellaisessa perhemoodissa. En minäkään jaksa vieraita tuohon aikaan. Ysiltä pitää päästä nukkumaan.

Mitä tulee noihin puhelimen äänettömällä pitämisiin, nii ei helvetti. Mun puhelimessa on aina äänet. Hätätapauksien varalle. Onneksi mun lähipiiri ei soittele älyttömiin aikoihin.

[QUOTE="vierailija";29579236]Puhelin kiinni tai äänettömälle, niin johan tuollanen voitasko-nyt-nähdä-heti-pliis-jooko -kaveri alkaa tykittää viestiä että huhuu, missä oot, mikset vastaa, on se kumma kun ei kaverille vastata, huhuu.
[/QUOTE]

juu, ja seuraava siirto tullaan oven taakse :D voihan houli shit

[QUOTE="vieras.";29579206]Olit ehkä pikkuisen kohtuuton, mutta ymmärrän sua kyllä. Sekin, kun lauantaiaamuna ilmoitit, ettei käy, eikä toinen uskonut kerrasta. Jos mä kuitenkin tulisin. Argh. Ja sitten vaikka olitte sopineet jo sunnuntaista ja kaverisi tiesi, että halusit olla rauhassa, niin silti piti lauantainakin sua häiritä. En tiedä, olisiko tässä tapauksessa auttanut sekään, että selkeä aika olisi sovittu.[/QUOTE]

harvinaisen iso PEESI !

Minä ainakin ymmärrän. Olen itsekin joutunut vastaavanlaisen "ahdistelun" uhriksi, monesti. Kummasti se vänkäys alkaa juuri silloin, kun saisin KERRANKIn olla yksin kotona. Ja meille joillekin kotona yksin olo ei ole mitään itsestäänselvyyttä, sitä tapahtuu niin harvoin että silloin haluaa juurikin vain nauttia.

Itse ymmärrän hyvin miksi puhelin ei ole äänettömällä. En laita itsekään puhelinta äänettömälle jos lapset on hoidossa/reissussa. Voisihan se mieskin ihmetellä miksi raskaana oleva vaimo ei vastaa puhelimeen tuntikausiin, huolestuakin.

Ja meille ei kukaan tule perjantaina klo 19.30. Normaalitilanteessa lapset on tuossa vaiheessa jo sängyssä, ja itse hiippailen yövaatteet päällä.

Minä olen ratkaissut kyseisen asian niin, että kerron yksinolostani vasta jälkikäteen. Näin saan olla rauhassa, viestittelyt pysyy normaalin rajoissa, eikä kukaan herättele aamulla/illalla.

• Tykkää
Reactions: Owl
No olit kyllä totaalinen k***pää. Joo, kaverin jankkaus varmaan ärsytti, mutta voiko siitä suuttua, että halusi niin kovasti sua tavata?

Mutta ei huolta, jos olisin tuo kaverisi, en kyllä enää piinaisi sua toiste.

Kaveri oli todellinen kusipää. "Sulla on vaikeuksia vastata" ihan kuin kaikki olisivat kasvaneet kiinni puhelimeensa? Minullakin voi olla luuri äänettömällä koko viikonlopun, jos perjantaiyön jäljiltä unohtuu laittaa äänet päälle. Enkä todellakaan kyylää sitä tunnin välein.

Kaveri on joku idiootti, jota alkaa ahdistamaan, jos päivän "joutuu" viettämään ihan omassa seurassaan. Kuulee vissiin omat ajatuksensa kuinka rasittavan jankkaaja elämässään onkaan?

Jos mun pienet lapset olisi jossain muualla, niin en voisi laittaa puhelinta äänettömälle. Lapsille voisi tulla jokin hätä vaikka keskellä yötä.

Raskaana ollessa voi olla tajuton väsymys. Sen vuoksi raskaana olevan väsymykseen pitää suhtautua arvostavasti ja väheksyttämättä ja antaa toiselle toisen tarvitsema lepo. Ise olin toisen raskauden aikana täysin sippi iltayhdeksältä enkä todellakaan olisi halunnut yhtään vierasta saapuvaksi enää puoli kahdeksan jälkeen.

• Tykkää
Reactions: Owl
Kaveri ei näemmä osannu lukee rivien välistä ja oli kyllä kieltämättä kummallista viikonloppuaamuna soitella kahdeksalta jos ei oo varma, että talossa ollaan hereillä. Mutta aikuisten kesken 19.30 ei minusta oo kauheen myöhään suht lyhyelle tapaamiselle, edes näin lapsiperheellisenä, eikä minusta edes arkena vaikka meillä herätään tosi aikasin. Kieltämättä vähän lapsellista pommittaa jatkuvasti viesteillä, mutta aika lapsellista ap:lta suuttua siitä että asiaa kysytään uudestaan ja uudestaan jos hän itse ei viitsi vastata. Raskausajan hormonit ja mielialan vaihtelut periaatteessa kuuluu enemmän tai vähemmän asiaan, mutta ei ne oo mikään tekosyy että ihan luvallisesti saa käyttäytyä tökerösti muita kohtaan. Minusta ap sais pyytää kaveriltaan anteeks jos nyt koko ystävyys enää edes kiinnostaa.

Joillekin on, joillekin ei. Jos perheellä on tapana nousta ylös hyvinkin aikaisin (jotkut lapset heräävät vaikka olisivatkin kotihoidossa), niin mielestäni 19.30 voi olla hyvinkin myöhäistä. Jos verrataan että ollaan herätty esimerkiksi kuudelta aamulla. Ei se tietenkään sellaiselle ole myöhäistä, joka nukkuu pidempään/tarvitsee vähemmän unta/valvoo muutenkin pidempään.

Itse en ikinä laita edes viestiä aamupäivän puolella eräälle henkilölle, jonka tiedän nukkuvan pitkään. Toinen ystävä taas on hereillä joka aamu neljästä lähtien. Hänellekään en ennen yhdeksää laita mitään turhia viestejä, koska mielestäni sellainen on äärimmäisen epäkohteliasta.

Ehkä se kaveri oli huolissaan, kun et vastannut puhelimeen ollenkaan, vaikka olitte sopineet että hän tulee käymään myöhemmin illalla. Ja joo, 19:30 ei ole myöhään, ei varsinkaan perjantai-iltana ja kun vierailusta on sovittu noilla sanoilla.

Ja kuinka kauan oikein nukuit, jos olit jo 19:30 nukkumassa ja nukuit vielä aamulla kun kaverisi soitti? Minä ainakin pelkäisin, että kaverille on sattunut jotain, jos ei edes pahoitteluviestiä tule vaikka on yli 12 tuntia mennyt ohareista. En todellakaan arvaisi, että kukaan aikuinen ihminen nukkuisi yli kellon ympäri, edes raskaana ollessaan.

Minusta on ihan ihmisen oma valinta, että pitääkö puhelimen äänettömällä jollon ei tarvii herätä sen soimiseen, vai pitääkö hätätapauksen varalta äänet päällä ja samalla ottaa riskin, että joku soittaa aika aikasin tai myöhään. Ap olis voinu laittaa tekstiviestin miehelleen (ja kaverille kun huomas sen pommittamisen), että menen nyt nukkumaan ja laitan puhelimen äänettömälle niin ei tartte kenenkään ihmetellä miksei hän vastaa. Mä en ymmärrä, mikä paniikki iskee jos lapset on isän kanssa liikenteessä että pakko pitää yötä myöten puhelin välttämättä päällä.

Lapsettomat ihmiset (enkä esimerkiks minä vaikka jälkikasvua onkin kun en kärsiny raskausaikana väsymyksestä) ei ymmärrä sitä perheellisen, raskaana olevan ihmisen uupumusta. Vähän lyhytnäköstä olettaa, että kaikkihan sen tietää, että koska minä olen raskaana niin iltakasista aamukymppiin minulle ei soitella kuin hätätapauksessa ja kaikkien pitää se tietää ja ymmärtää vaikkei asiaa olis erikseen mainittu. Kuka tahansa muukin olis sattanu soittaa esimerkiks yheksältä, vaikka se lehtimyyjä.

Ei vaikuttanu kaveri ihan ruudinkeksijältä, mutta ei ap itekään kauheen fiksusti toiminu. Jos ei jaksa nähdä ketään, niin sitten sanotaan, että nyt ei käy, eikä anneta ymmärtää, että jos nyt ehkä sittenkin jossain vaiheessa.

Jos mun pienet lapset olisi jossain muualla, niin en voisi laittaa puhelinta äänettömälle. Lapsille voisi tulla jokin hätä vaikka keskellä yötä.

Raskaana ollessa voi olla tajuton väsymys. Sen vuoksi raskaana olevan väsymykseen pitää suhtautua arvostavasti ja väheksyttämättä ja antaa toiselle toisen tarvitsema lepo. Ise olin toisen raskauden aikana täysin sippi iltayhdeksältä enkä todellakaan olisi halunnut yhtään vierasta saapuvaksi enää puoli kahdeksan jälkeen.

Haloo, ne lapset oli isänsä kanssa mummolassa! Ehkä isäkin osaa hoitaa ne mahdolliset akuutti hätätilanteet, kuume, oksennus tms. yleisimmät.
Raskaushormonit ne ap:tä kiukuttaa. Puhelin äänettömälle jos rauhaa haluaa.

Anni, meillä herätään reilusti ennen viittä, eikä minusta lyhyt, esimerkiks puolen tunnin tapaaminen kotona teekupin äärellä klo 19.30 ole kauheen myöhään.

Vaikka olisivat isänsä ja joulupukin kanssa mummolassa. Haluan tietää jos tapahtuu vaikka onnettomuus, ja minun pitäisi olla sillä hetkellä jossain ihan muualla kuin nukkumassa. Ei tulisi mieleenikään pitää puhelinta äänettömällä. Mutta ymmärrän että joku huolettomampi näin voi tehdä, kaikki me olemme erilaisia.

Ap, uskon että monikin tällaisen puhelinhäirikkö-ystävän omaava osaa samaistua tilanteeseesi. Joillakin se luuri on kasvanut suurinpiirtein käteen kiinni, he laittavat viestejä enemmän kuin puhuvat vierustoverin kanssa, sekä myös odottavat että se kaverikin istuu sen puhelimen kanssa valmiustilassa. Tämä on heidän tapansa, joka ärsyttää joissain tilanteissa suuresti, vaikka yleensä yritänkin ymmärtää.

Hömelö; selvä, teillä noin. Meistä toinen aloittaa viideltä työt ja toinen kasilta. Herätään luonnollisesti matkojen takia aikaisin. Se ei ollut pointti. Vaan se, että jotkut tarvitsevat unta enemmän/jotkut heräilevät yöllä/joidenkin lapset "sekoavat" jos tulee vieraita nukkumaanmenoaikaan/ jotkut eivät yksinkertaisesti kestä iltavieraita. Toisinsanoen; ihmiset on erilaisia.

Ihmiset on erilaisia nimenomaan, kukaan ei voi arvata toisten unirytmiä. Minullekin olisi ihan normaalia kyläillä 19:30 ja olisin todella kummissani jos olisi sovittu "vierailen illalla" ja 19:30 aikaan kukaan ei vastaisikaan puhelimeen.

Puhelimiin saa soittoäänen soittajakohtaisesti. Ihan hyvin ap olisi siis voinut laittaa tuon vierailijan äänettömälle, silti olisi tullut muiden puhelut läpi. Oma vika siltä osin, ja siksi ettei osannut sanoa suoraan. Ja vieraalla huono kyky tulkita toisen vihjeitä. Vikaa siis molemmissa, sano ap jatkossa suoraan äläkä oleta että muut osaa ennustaa sun (oudon) vuorokausirytmin.

Nimeen omaan! Mutta ap:han ällisteli että kuka muka tuohon aikaan kyläilee. Vastaus: monet. Että ei se nyt minusta niin kohtuutonta perjantai-iltana ollu että asiasta vois vetää herneen nenään kun kaveri ei itse sanomatta tajua että ei tuo ole enää mikään vierailuaika.

[QUOTE="Hömelö";29579512]Minusta on ihan ihmisen oma valinta, että pitääkö puhelimen äänettömällä jollon ei tarvii herätä sen soimiseen, vai pitääkö hätätapauksen varalta äänet päällä ja samalla ottaa riskin, että joku soittaa aika aikasin tai myöhään. Ap olis voinu laittaa tekstiviestin miehelleen (ja kaverille kun huomas sen pommittamisen), että menen nyt nukkumaan ja laitan puhelimen äänettömälle niin ei tartte kenenkään ihmetellä miksei hän vastaa. Mä en ymmärrä, mikä paniikki iskee jos lapset on isän kanssa liikenteessä että pakko pitää yötä myöten puhelin välttämättä päällä.

Lapsettomat ihmiset (enkä esimerkiks minä vaikka jälkikasvua onkin kun en kärsiny raskausaikana väsymyksestä) ei ymmärrä sitä perheellisen, raskaana olevan ihmisen uupumusta. Vähän lyhytnäköstä olettaa, että kaikkihan sen tietää, että koska minä olen raskaana niin iltakasista aamukymppiin minulle ei soitella kuin hätätapauksessa ja kaikkien pitää se tietää ja ymmärtää vaikkei asiaa olis erikseen mainittu. Kuka tahansa muukin olis sattanu soittaa esimerkiks yheksältä, vaikka se lehtimyyjä.

Ei vaikuttanu kaveri ihan ruudinkeksijältä, mutta ei ap itekään kauheen fiksusti toiminu. Jos ei jaksa nähdä ketään, niin sitten sanotaan, että nyt ei käy, eikä anneta ymmärtää, että jos nyt ehkä sittenkin jossain vaiheessa.[/QUOTE]

Sinä olet ihan selvästi sitä rämpyttäjätyyppiä, koska eihän kukaan nyt siis VOI olla raskausaikana väsynyt kun et sinäkään ollut :rolleyes: Ja jos sulle sopii perjantai-iltana puol kahdeksan aikaan kyläilyt niin tottahan se on kaikille muillekin silloin sovittava. Ei hitto tuota ihmisten puusilmäisyyttä : /

Yhteistyössä