Voiko joku oikeasti olla näin tuhlari?

  • Viestiketjun aloittaja järkkyä
  • Ensimmäinen viesti
en kyl tajua teitä vesituhlareita :) hyi hyi!

Itse käyn suihkussa joka toinen tai kolmas päivä (ja en haise hielle tai millekkään eikä tukkakaan ala näyttämään hirveeltä). Aina kun saippuoin, on hana kiinni. hana on myös kiinni ku pesen hampaita, tai sillon ku pesen astiaa, avaan hanan vasta huuhtelua varten. Suihkussa hanan kiinni pitämistä tosin helpottaa se seikka että meidän kylppäri on pienehkö ja lämmin, ei tule vilu vaikka pitääkin hanaa kiinni:)

asunnon vesilasku on 18e/hlö/kk ja nyt tän keskustelun myötä tajusin et voisin tuhlata mielinmäärin enemmän vettä ilman et se vaikuttaisi mun omiin kuluihin mitenkään. Hanat auki siis!
 
kelluke
en kyl tajua teitä vesituhlareita :) hyi hyi!

Itse käyn suihkussa joka toinen tai kolmas päivä (ja en haise hielle tai millekkään eikä tukkakaan ala näyttämään hirveeltä). Aina kun saippuoin, on hana kiinni. hana on myös kiinni ku pesen hampaita, tai sillon ku pesen astiaa, avaan hanan vasta huuhtelua varten. Suihkussa hanan kiinni pitämistä tosin helpottaa se seikka että meidän kylppäri on pienehkö ja lämmin, ei tule vilu vaikka pitääkin hanaa kiinni:)

asunnon vesilasku on 18e/hlö/kk ja nyt tän keskustelun myötä tajusin et voisin tuhlata mielinmäärin enemmän vettä ilman et se vaikuttaisi mun omiin kuluihin mitenkään. Hanat auki siis!
..Justiin..odotatko kiitoksia keneltä? Vai halusitko vain moittia muita.
Taputus päähän, hienoa, että noin kovan taakan olet itsellesi ottanut kuin maailman vesivarojen säästämisen.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
Hana auki, fairyä harjaan, huilutetaan lautasta hanan alla, sitten sitä harjaillaan siinä samalla ja lopulta heitetään harja pois ja huuhdellaan lautanen puhtaaksi...ja sitten lautanen kaappiin kuivumaan.

Ja ei muuta kuin seuraavan astian kimppuun.

Mua ällöttää tiskata paskasia astioita paskasessa vedessä...siis eihän ne voi edes puhdistua, kun muutaman lautasen jälkeen vedessä lilluu kaikenmaailman klönttejä, vaikka kuinka olis ne safkat kaapinut lautaselta roskiin.

Joten mä käytän tätä "juoksevan veden"-taktiikkaa silloin harvoin, kun käsin tiskaan.
Jotain tuommoista ajattelinkin.

Kyllä ne puhdistuu. Tiedätkö mikä on pesuaineen tehtävä?
 
"Mie"
Että suihkussa kaks kertaa viikossa... Vois siinä hiki haista ja tali virrata hiuksia pitkin jo oksettavuuteen asti. :D
Aamulla kun lähden töihin kävellen, on pakko käydä töissä suihkussa, jotta voin hoitaa lähikontaktissa potilaita. Kiireisen ja hikisen päivän jälkeen kävelen kotiin ja hiki virtaa taas niin että paita ja tukka on märkänä. On siis pakko käydä suihkussa, että kehtaa ylipäätään hakea lapset tarhasta. Jos tämän lisäksi käyn vielä illalla salilla, on pakko käydä vielä ennen nukkumaanmenoa suihkussa, jotta ei vie sitä hien hajua petivaatteisiin.

Iho on ihan hyvässä kunnossa, kun en juuri saippualla luttaa, kuin kainalot ja varpaat. Kerran päivässä pesen tukan miedolla shampoolla. Kerran viikossa teen sitten sen perusteellisemman pesun saunareissulla. Mutta johan ne työpaikallakin puuttuisivat asiaan jos hikisenä töissä vaeltelisin. Onhan se hyvä jos on työssä jossa ei tarvitse huhkia ja kulkee niin ettei tule hiki. Äitini on hyvä esimerkki sellaisesta ihmisestä, eikä käy suihkussa kuin kaksi kertaa viikossa, mutta meikäläisellä ruumiillisen työn lisäksi on kerrassaan herakka hieneritys ja rasvoittuvat hiukset. Eli kaikille ei sovi tuo harvoin suihkussa käynti.
 
tsot tsot
[QUOTE="vieras";26152759]Minua ei kiinnosta vittuakaan mikkään helevetin ympäristöasiat, eikä se että joku somali joutuu juomaan kuravettä.

Minä oon lämpimässä suihkussa vaikka tunnin jos niin haluan.

Viherpiipertäjät ovat syöpä![/QUOTE]

miiinäää
miinäää
minäminäminä

miimii näänää
nännännää
 
Jotain tuommoista ajattelinkin.

Kyllä ne puhdistuu. Tiedätkö mikä on pesuaineen tehtävä?
Juu kyllä tiedän.

Mutta koitappas piruuttas vaikka seuraavalla kertaa lattioita pestessäsi olla vaihtamatta sitä sangossa olevaa pesuvettä kertaakaan. Pese kaikki lattiat sillä samalla vedellä (jossa on sitä pesuainetta) ja rätillä ja kun urakka on valmis, niin vaihda vesi ja rätti puhtaaseen...luuttuappa sitä lattiaa muutama veto ja katso irtoaako siitä lattiasta edelleen likaa. Kyllä irtoaa.

Mä voisin vielä lattioiden kohdalla ajatella asiaa niin, että kyllä siitä kuitenkin ihan riittävän puhdasta tulee, mutta kun kyseessä nyt kuitenkin on ruokailuvälineet, niin kyllä mä ne pesen ennemmin puhtaalla vedellä.
 
täi
Juu kyllä tiedän.

Mutta koitappas piruuttas vaikka seuraavalla kertaa lattioita pestessäsi olla vaihtamatta sitä sangossa olevaa pesuvettä kertaakaan. Pese kaikki lattiat sillä samalla vedellä (jossa on sitä pesuainetta) ja rätillä ja kun urakka on valmis, niin vaihda vesi ja rätti puhtaaseen...luuttuappa sitä lattiaa muutama veto ja katso irtoaako siitä lattiasta edelleen likaa. Kyllä irtoaa.

Mä voisin vielä lattioiden kohdalla ajatella asiaa niin, että kyllä siitä kuitenkin ihan riittävän puhdasta tulee, mutta kun kyseessä nyt kuitenkin on ruokailuvälineet, niin kyllä mä ne pesen ennemmin puhtaalla vedellä.
Tuota, ei ihan onnistunut vertaus. Sä huuhtelet ne astiat viel puhtaassa vedessä, sen pesun jälkeen eikös? Niinhän sä huuhtelit ne tuossa tiski-kertomuksessaskin. Lattioita sä et taida huuhdella ja se miten pitkälle ämpärillinen vettä riittää lattianpesussa riippuu paljon sulla on niitä lattioita pestävänä.
 
  • Tykkää
Reactions: rops
vinkki
Juu kyllä tiedän.

Mutta koitappas piruuttas vaikka seuraavalla kertaa lattioita pestessäsi olla vaihtamatta sitä sangossa olevaa pesuvettä kertaakaan. Pese kaikki lattiat sillä samalla vedellä (jossa on sitä pesuainetta) ja rätillä ja kun urakka on valmis, niin vaihda vesi ja rätti puhtaaseen...luuttuappa sitä lattiaa muutama veto ja katso irtoaako siitä lattiasta edelleen likaa. Kyllä irtoaa.

Mä voisin vielä lattioiden kohdalla ajatella asiaa niin, että kyllä siitä kuitenkin ihan riittävän puhdasta tulee, mutta kun kyseessä nyt kuitenkin on ruokailuvälineet, niin kyllä mä ne pesen ennemmin puhtaalla vedellä.
Osta mikrokuitumoppi. Vettä menee suunnilleen sen mopin pesun verran, eikä sitä tarvii lutrata litrakaupalla lattioille ;)
 
Juu kyllä tiedän.

Mutta koitappas piruuttas vaikka seuraavalla kertaa lattioita pestessäsi olla vaihtamatta sitä sangossa olevaa pesuvettä kertaakaan. Pese kaikki lattiat sillä samalla vedellä (jossa on sitä pesuainetta) ja rätillä ja kun urakka on valmis, niin vaihda vesi ja rätti puhtaaseen...luuttuappa sitä lattiaa muutama veto ja katso irtoaako siitä lattiasta edelleen likaa. Kyllä irtoaa.

Mä voisin vielä lattioiden kohdalla ajatella asiaa niin, että kyllä siitä kuitenkin ihan riittävän puhdasta tulee, mutta kun kyseessä nyt kuitenkin on ruokailuvälineet, niin kyllä mä ne pesen ennemmin puhtaalla vedellä.
Alan ammattilaisena, tosin nyt jo veepeenä, tiedän jotakin siivouksesta.
Lattialta ei kukaan syö.

Kyllä tiskaan edelleenkin altaassa olevassa vedessä ja huuhtelen juoksevalla vedellä.
 
en kyl tajua teitä vesituhlareita :) hyi hyi!

Itse käyn suihkussa joka toinen tai kolmas päivä (ja en haise hielle tai millekkään eikä tukkakaan ala näyttämään hirveeltä). Aina kun saippuoin, on hana kiinni. hana on myös kiinni ku pesen hampaita, tai sillon ku pesen astiaa, avaan hanan vasta huuhtelua varten. Suihkussa hanan kiinni pitämistä tosin helpottaa se seikka että meidän kylppäri on pienehkö ja lämmin, ei tule vilu vaikka pitääkin hanaa kiinni:)
Ainakin sinä ilmeisesti tuhlaat sähköä, jos kylppärissä on mukava olla märkänä ja nakuna :D Olethan säätänyt lämpötilat oikein?
 
Meillä kun alkoi veden laskutus, niin 3 kk:n ajan mittasivat ja lähettivät lappusen, jossa kerrottiin että nykyisellä vedenkulutuksella teidän laskut ois tän verran. Ja meillä se summa oli 497 euroa :O Mies ja poika on sellasia helvetin lotraajia, oon jo ajat sitten lakannut jankuttamisen ja muistuttelun. Senkus lotraavat, minä en maksa ensimmäistäkään vesilaskua, keksin miljoona kivempaa asiaa mihin käyttää rahaa kuin valuttaa sitä viemäriin. Tosin siitä mitään iloa ole, kun rahat on yhteiset...
 
kolmen kohta teinin äiti
Meillä tykätään käydä kylvyssä ja meidän amme on ISO, joten veden säästämisestä ei kannattane puhua. Tosin vesi tulee omasta kaivosta, eli vaan sen lämmitys maksaa, mutta eihän se ole kovin halpaa sekään.
Kuuma vaahtokylpy, se vaan nyt on yksi elämän perusnautinto minun mielestäni.
Kylmän veden käyttöä ei säännöstellä, kesäisin pihalla sitä valutellaan hirveät määrät milloin uima-altaaseen ja milloin kastelujen kautta kasvimaalle jne.
 
"Molleri"
Minä saatan olla 30min suihkussa, mies suoriutuu muutamassa minuutissa! :D

Jos sauna lämmitetään, niin sammutan suihkun saippuoinnin ajaksi mutta jos käyn pelkässä suihkussa niin en tarkene sitä sammuttaa välillä... Hammasharjat huuhdellaan vain eikä hana valu koko aikaa. Tiskit hoitaa kone joka käytetään kun on täysi.
 
"vieras"
Juu kyllä tiedän.
Mä voisin vielä lattioiden kohdalla ajatella asiaa niin, että kyllä siitä kuitenkin ihan riittävän puhdasta tulee, mutta kun kyseessä nyt kuitenkin on ruokailuvälineet, niin kyllä mä ne pesen ennemmin puhtaalla vedellä.
Minä kyllä epäilen, että ne ruokailuvälineet tulevat puhtaammaksi, jos annat niiden hetken lillua pesuainevedessä, se liuottaa ja irrottaa vähän kuivahtaneenkin lian pois. Huuhtele sitten puhtaalla, niin lähtee ne irronneetkin pois.
 
"vieras"
Meillä kun alkoi veden laskutus, niin 3 kk:n ajan mittasivat ja lähettivät lappusen, jossa kerrottiin että nykyisellä vedenkulutuksella teidän laskut ois tän verran. Ja meillä se summa oli 497 euroa :O Mies ja poika on sellasia helvetin lotraajia, oon jo ajat sitten lakannut jankuttamisen ja muistuttelun. Senkus lotraavat, minä en maksa ensimmäistäkään vesilaskua, keksin miljoona kivempaa asiaa mihin käyttää rahaa kuin valuttaa sitä viemäriin. Tosin siitä mitään iloa ole, kun rahat on yhteiset...
Suurin osa laskusta tulee jätevedestä. Sen verran mitä lasket kraanasta, maksat myös jätevesimaksuja.
 
kolmen kohta teinin äiti
[QUOTE="vieras";26161189]Suurin osa laskusta tulee jätevedestä. Sen verran mitä lasket kraanasta, maksat myös jätevesimaksuja.[/QUOTE]

Niin jos kuuluu kunnalliseen jätevesisysteemiin.
Meillä on omat lokakaivot, joiden tyhjentäminen maksaa 20 e vuodessa.
 

Yhteistyössä